We zijn inmiddels weer 2 weken thuis van Center parcs maar wil het ff kwijt. Mijn dochter van anderhalf lijkt wel bang om te poepen, dit is dus sinds center parcs. Dan blijft ze stokstijf staan (verkramt) en begint dan te huilen. Zijn er al mee naar de huisarts geweest (nou ja in opleiding) en zei heeft zetpilletjes gegeven, want ze voelde dus ontlasting in haar darmpjes. Dan poept ze wel maar weer zo verkramt en huilen, moet dan echt over haar buikje wrijven. Nu dus mijn vraag herkent iemand dit, en wat zouden we eraan kunnen doen (eet fruit drinkt goed?) Want ze lijkt nu gewoon bang! jessica
Misschien ligt het niet zo aan het niet kunnen poepen maar meer aan het feit dat ze 'afscheid' moet nemen van iets wat zij als 'van haar' beschouwd. Groetjes Anita
oke. Zou ik dan al gaan proberen om op een potje te poepen / plassen? Want als ze poept zijn het maar iedere x keuteltjes. jessica
Misschien heeft het poepen een keertje zeer gedaan omdat het 'te hard' was. Klinkt raar, maar ik ken dus iemand waarvan haar zoontje dat dus heeft gehad.
Hai, Heel veel kinderen hebben hier last van. Je hebt een speciale poeppoli hiervoor! Misschien is dat iets.
Ik heb dit zelf gehad.. en ik had een gescheurde kringspier. (ik was weliswaar ouder). Dit deed echt retezeer gewoon, waardoor ik weigerde te gaan poepen. De oplossing die mijn moeder heeft gevonden toen, valt nu waarschijnlijk onder mishandeling. Ze heeft me namelijk zo hard op mijn billen geslagen (uit onmacht), dat ik door het krijsen ging poepen. Toen die bakstenen er eenmaal uit waren, had ik geen problemen meer...
Sorry dat ik hierom moet lachen.. wat waren die tijden toch anders! Zo zijn er heel veel dingen die vroeger gewoon waren en nu heet het mishandeling! Sorry Jessica.. geen ervaring mee. Mijn dochter is ook anderhalf en heeft gelukkig nog nooit moeite met poepen gehad. Wel heeft ze de laatste tijd moeite met een volle broek. Dan grijpt ze haar kruis en roept "POEP". Maar geen pijn denk ik.. Sterkte
Wel een moeilijke vraag, want hoe help je haar dan van dat vervelende gevoel af? @ja dat vragen wij ons dus af, want haar ontlasting is ook vrij ''hard'' misschien weer naar de dokter als het zo blijft? Want ik denk echt dat ze daarom echt bang is omdat het natuurlijk zeer doet. Gisteren heeft ze helemaal niet gepoept.... En krijgt genoeg fruit, en drinken. Waar is die poeppoli dan?We wonen namelijk in Spijkenissse (vlakbij Rotterdam) Heb al van alles geprobeerd jessica
Als de ontlasting hard is kun je ook eerst proberen om haar wat olie te geven (door de melk of door de aardappels geprakt). Wij hebben dit met Kylian gehad, welliswaar was hij toen nog maar 1 maand maar het hielp als een tierelier. Groetjes anita
Mijn jongste zoon heeft dit ook gehad rond de leeftijd van 18 maanden. Bij hem was het dus niet willen/kunnen afscheid nemen van iets dat van hem was. Ik heb dat opgelost door hem op het potje t elaten gaan en dan mocht hij dat zelf in het toilet doen en afscheid nemen en doorspoelen. Op een week tijd was het over En bij de oudste was het harde stoelgang, moest ik van de HA oplossen door hem op een potje warm water te zetten, dan ging het vlotter en zonder pijn.
Bedankt voor jullie antwoorden. Ben gisteren naar de dokter geweest, want ze had al rwee dagen niet gepoept! Van te voren een zetpil gegeven (had de dokter een week ervoor voorgeschreven). Ze bleef weer zo verkramt staan en huilen huilen huilen..... Mijn kl*te telefoon deed het niet en m'n hubbie was werken, dus Zara opgepakt en naar mn vader gegaan (woont een straat verder). Zara op de bank gelegt en over dr buikje gewreven, toen met moeite en een hield dr handjes helemaal als vuistjes, kwam er eerst een hele dikke harde grote drol uit(sorry ) en daarna weer twee, arme kind. Toen hoppa naar de dokter gegaan, afspraak om 5 over twee. De dokter vond het wel al goed dat ze nu gepoept had, maar wel raar want ze at groente en fruit en dronk goed en krijg bruin brood dus daar ligt het ook niet aan. Heb een drankje gekregen voor verstopping, en heb ook Roosvise laxto gehaald. Als het nog een keer gebeurt kan ik haar ook in een warm badje zetten. Maar wil proberen om een onderbroekje aan te doen en dan op het potje, en alleen 's nachts een luier. Iemand tips... jessica
olijfolie werkt laxerend dus probeer een beetje olijfolie door haar warme hapje heen te roeren, en laat haar regelmatig sinaasappelsap drinken of stukjes eten... deze twee dingen werken beiden goed voor de ontlasting
Je hebt van nutricia ook van die pakjes drinken voor het bevorderen van de stoelgang, ik weet niet of zij het al mag hebben? Het heet stimulance, zijn 3 van die hoge smalle drinkpakjes, net zoals de drinksapjes van roosvice! Je kan het bij de apotheek halen, maar ook in de meeste supermarkten, het staat bij de reformproducten zoals zonatura e.d. hoop dat je daar wat aan kan hebben voor je arme kleine meid Mij heeft het heeel goed geholpen tijdens mijn zwangerschap......................ik zat ook zo behoorlijk verstopt en als je zwanger bent mag je ook niet veel ervoor nemen en niet alles werkte bij mij en dit wel!