ja hoor echt!!!! grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr ik snap het niet voor de zorgtoeslag 2009 moesten we ong 500 euro terug betalen en nu krijgen we er 1 voor 2008 600 euro hor kan dit in godsnaam!!!!
Hai hai, Hebben jullie wel het inkomen juist door gegeven? Ik ben fiscalist (en jurist) dus als je hulp nodig hebt, dan doe ik dat met plezier (en NIET tegen betaling). liefs, mamaT
Hey, voor ons geld precies hetzelfde. Mijn man 550 euro te betalen en ik 65 euro. Zou ook niet weten waarom. Moeten we nog even over bellen hoe het zit.
Loonsverhoging gehad? Meer gaan werken? Dat je nu een brief krijgt dat je terug moet betalen betekent dat je geld hebt ontvangen dat je niet had mógen ontvangen (door een te hoog inkomen). Dus dat willen ze dan graag terug. Maar schrik niet te hard, het is balen, maar het zij zo, dat geld was niet van jullie, dus het moet terug, einde verhaal, daar verander je helaas niets meer aan. Ze zijn dan nog wel zo coulant dat je het in delen terug mag betalen
hier t zelfde verhaal. moet 500 en een beetje terug betalen en krijg ook nog eens 200 of 300 euro terug beetje vaag maar het heeft inderdaad met t inkomen te maken.... wij gaan hier maandag met onze acountant over bellen
hey, wij zitten net zo met de belasting dienst. zijn al meer dan een half jaar bezig om alles te veranderen. wat ze niet doen en nu ook dik terug betalen over 2009. 2008 krijg ik veel geld terug en vriend bij betalen. dus houd iets over belachelijk. dat ze gewoon niks veranderen en nu pakken ze je. zoveel gebeld en door gegeven en helpt niks :x
Ik vrees dat ik binnenkort ook een hele zooi moet gaan terug betalen. Ik ben dit jaar gescheiden en heb vantevoren gebeld met de afdeling Toeslagen. We staan namelijk nog beiden op dit adres ingeschreven, ex woont tijdelijk op een camping tot ik woonruimte vind. Ik was bang dat dat voor problemen zou zorgen dus gebeld en daar werd me verteld dat het geen probleem is. In eerste instantie zullen ze dan constateren dat we inderdaad nog op 1 adres wonen en dus toeslag partners zijn, maar ex kon dan een verklaring tekenen dat hij er niet meer woont en dus geen toeslag partner is. Gisteren was ik bij de BD, voor iets anders, en daar werd dus verteld dat dat onzin is en dat we sowieso toeslagpartners zijn zolang we op 1 adres ingeschreven zijn. Pfff, dus alle toeslagen die ik na dat telefoontje heb aangevraagd zijn schijnbaar toch onterecht geweest en moeten terug. Jeminee, heb ik met dat parttime baantje van me dus praktisch voor niks gewerkt de afgelopen maanden. Leuker kunnen we het niet maken, maar zeker ook niet makkelijker als iedereen een ander verhaal vertelt
We hebben hier past nog een accountant aan huis gehad die ons heeft geholpen met onze belastingzaken en met name ook over het jaar 2008. Hij heeft niks hierover gezegd. Wel vreemd.
nou ik ben juist minder gaan werken ipv 16 uur 12 uurtjes,das aangegeven,maar ik ben pas in 2009 minder gaan werken,deze is van 2008,, .. ik snap er gewoon geen bal van
2008 hebben wij al bijna terugbetaald, zit juist op 2009 te wachten. Heb de aanslag voor 2010 ook al binnen inkomstenbelasting. Ze zijn wel erg vroeg tegenwoordig
Blijkbaar wist je dus dat je te veel ontving gezien je moeite hebt gedaan om alles te veranderen. Wat is dan het probleem? Dan zet je toch het te veel ontvangen bedrag op de spaarrekening zodat je het later terug kunt betalen? Het is gewoon online uit te rekenen hoor op hoeveel je recht hebt. Het heeft bij mij nooit enorm veel gescheeld. En je moet inderdaad ieder jaar het inkomen weer opnieuw doorgeven. Ieders inkomen wordt op z'n minst aan inflatie aangepast. Dus iedereen ontvangt tenminste een beetje meer inkomen tov het jaar daarvoor zolang er verder niets verandert. En je moet niet vergeten je vakantietoeslag en 13e maand er bij op te tellen (bruto!).
Music, als je even je aanslag over 2008 erbij pakt kun je zien wat je inkomen is geweest. Als het goed is heb je een jaar geleden aangifte gedaan over dat jaar. Op dat moment kun je je al voorbereiden op een aanslag. Hier ook een aanslag ontvangen hoor. Mijn vriend was te laks met het doorgeven van zijn gewijzigde inkomen. Dus toen er eind 2008 over 2007 een aanslag kwam, wisten we al dat die van 2008 eind 2009 of begin 2010 zou komen. Tja, het is niet anders. Eigen schuld dikke bult zeg ik tegen mn vriend.
Maar wat ik dan niet begrijp: tegenwoordig gaat alles digitaal. Je kunt volgens mij bij de belastingdienst telefonisch niets wijzigen. Of nog op de ouderwetse manier met formulieren of op een digitale wijze. En dat je dan zegt dat ze je pakken vind ik overdreven. Zie het maar als een voordelige manier van lenen. Je ontvangt maandelijks teveel, zet het op een spaarrekening en betaald het bedrag terug zodra je de aanslag krijgt. En de rente hou je lekker zelf.
Wel hoor Romy, voor de toeslagen kun je een gewijzigd inkomen wel gewoon telefonisch doorgeven. Heb ik ook gedaan en paar weken later de bevestiging ervan in huis. Dat deel was wel goed gegaan
je kan digitaal zo doorgeven dan is het met een paar weken gewijzigd en krijg je de wijziging toegestuurd en word het bedrag aangepast bij iedere voorlopige teruggave staat ook dat je de bedragen moet controleren! dat is je eigen taak en dat staat ook in de folder die er bij zit. als je dat niet doet dan is dat achteraf erg jammer. je kan je inkomen ook beter te hoog schatten dan krijg je later het te weinig ontvangen alsnog. beter dan terug betalen lijkt mij
trouwens als je inkomen niet klopt bij hun dan heb je ook kans dat je andere toeslagen zult moeten gaan terug betalen.
aangezein wij inmiddels al genoeg telefoontjes hebben gepleegd en hun raad hebben opgevolgd alles weer door te sturen, en als het dan volgens hun nog niet binnen komt begin je het je ook af te vragen... waar het ligt. 3x inkomen gedaan 2x zorgtoeslag en meerdere malen telfoontjes gepleegd. maar 2008 krijg ik veel terug en vriend terug betalen, en van 2009 bijna 1000euro betalen we ook rechtstreeks terug. dit word namelijk nog uitgezocht ivm bezwaar brief omdat we al 600euro hebben terug betaald halverweg het jaar. en dit er niet van af is gehaald.