N.a.v. Alcohol topic

Discussie in 'De lounge' gestart door Mirjam04, 8 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirjam04

Mirjam04 Bekend lid

2 aug 2011
    660
    113
    43
    Het topic 'alcohol' heeft me beetje aan het denken gezet. Dit omdat mijn man ook niet vies is van een pilsje. Dit is altijd het eerste wat hij pakt als hij thuis komt. Ik denk dat hij toch wel iedere dag 4 a 5 biertjes doet.
    Nu ik erover nadenk vind ik het eigenlijk best veel. Als er niks in huis is gaat hij ook halen of pakt hij een wijntje.

Wat vinden jullie?

2. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Helaas is dat érg veel. Die hoeveelheid alcohol is erg schadelijk: Alcoholisme - Wikipedia

Ook het feit dat je man het gaat halen als het niet in huis is, is een teken aan de wand. Dan blijkt dat hij niet zonder kan. Sorry, ik zou willen dat ik je iets anders kon vertellen :(

Wat vindt je man er zelf van?

3. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik vind het erg veel..

4. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Laat je man eens het alcohol topic lezen?
    Kijken wat hij daarvan vind.

Ik vind het ook erg veel, hopelijk komen jullie er samen uit.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik vind het ook (te) veel

6. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Is zeker te veel!

7. Mirjam04

Mirjam04 Bekend lid

2 aug 2011
    660
    113
    43
    Geen idee wat hij ervan vind. Moet hem hiermee nog confronteren. Maar ik ben bang dat hij het niet leuk gaat vinden.

8. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Als hij zoveel drinkt dan valt hij helaas onder de categorie alcoholist!

En al helemaal omdat hij een alternatief NODIG heeft... hij pakt als er geen bier is een wijntje in plaats van een glas water of melk of hij gaat bier halen. Let's face it.... hij kan niet zonder, hij is er afhankelijk van.

9. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Dat vind ik erg veel, met name omdat als het op is hij wel iets anders pakt. Ik heb ook een tijdje teveel gedronken na mijn zwangerschap ( iedere dag een wijntje of 2) maar kon er gelukkig zo mee stoppen, zat heel slecht in mijn vel en daardoor kwam ik tot rust, ik ben daarna alleen in het weekend een wijntje gaan drinken, drink uiteraard nu niet aangezien ik zwanger ben

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.274
    6.185
    113
    Als je het nodig hebt om te ontspannen, lijkt het mij niet gezond?

Mij zou de hoeveelheid in combinatie met het feit dat ie gaat halen als het er niet is, wel een teken aan de wand zijn..ik zou zeker een gesprek hierover beginnen. Succes ts.

11. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik vind vier biertjes wel veel, maar het ligt wel aan meer dingen. Als jij ziek bent of weg, drinkt hij dan ook? (Vanwege de verzorging van jullie kindje)
    Functioneert hij hetzelfde?
    Zelf ben ik geen fan van normen.. Officieel ben je met dit gedrag een alcoholist. Maar als je met 1 biertje elke dag je vrouw in elkaar slaat en vervolgens gaat liggen maffen op de bank, ben je in mijn ogen ook een alchoholist namelijk.
    Succes met jullie gesprek :)

12. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ik vind het behoorlijk veel....TEveel eigenlijk.
    Ik zou hem hier zeker mee proberen te confronteren.

13. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Nee dat vind geen elke alcoholist en hij zal ook zeggen dat hij dat niet is.
    Ook zal hij zeggen als jij vraagt of hij het kan laten staan bijv doordeweeks ja dat kan ik wel maar dat doe ik niet want ik ben geen alcoholist.

Hij zal woest worden als je doordrukt en ontkennen op alle vlakken.
    Zeggen dat je hem zijn ontspanning afpakt enz.

Sterkte ik hoop dat hij wil veranderen voor je

14. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Hier ook bekend met alcoholisme helaas. Vader eraan verloren en moeder is wat drinken betreft geen spat beter, ik denk dat die iedere dag minstens een fles wijn achterover tikt... Maar de hoeveelheid van jouw man is wel vergelijkbaar, en daarom volgens mij zorgwekkend.... Ik zou het inkleden en rustig zeggen dat je je zorgen maakt. Hou het bij jezelf. Dus ik heb dit of dat gelezen en het zou mij gerust stellen als je eens een periode niet drinkt. Desnoods bied je aan iets anders speciaals ( zonder alcohol) te halen wat jullie nooit in huis hebben als alternatief. Ik ben ook bang dat hij zel zeggen dat hij je bezorgdheid snapt, maar dat het onterecht is. Dat hij niet hoeft te stoppen omdat er niks te bewijzen is...

Maar ik zou het zeker aankaarten! Succes, en ook wel sterkte!

15. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Een wijntje ter ontspanning kan ik heel goed begrijpen, dan heb je niet gelijk een probleem. Elke dag 4/5 biertjes vind ik persoonlijk wel veel maar ben je dan een alcoholist, volgens de norm wel maar het hangt van zoveel meerdere factoren af...en ik heb meerdere probleemdrinkers in m'n omgeving en heb samen geleefd met een alcoholist dus weet wel wat alcoholisme is en wat het met je doet.

Je kan er natuurlijk wel een gesprek over aangaan maar als je er nooit iets van gezegd hebt en 'm nu uit het niets ineens een alcoholist gaat noemen kweenie, zou het ff anders brengen...

16. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik vind dat ook veel, mijn vriend drinkt alleen in het weekend bij visite of op een feestje. Vind het ook echt not done als hij doordeweeks zal drinken.. Mja dat ben ik:p

17. paula1984

Ik begrijp het hele begrip ik kan zo fijn ontspannen na een biertje/wijntje?
    Waarom niet met een lekkere bak warme thee en een koekje?

18. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Dat je dat niet begrijpt oké, zo heb ik niks met thee en een koekje, maar je hebt niet gelijk een probleem...als het bij dat ene ontspanningswijntje/biertje blijft tenminste.

19. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Nou inderdaad! Waarom moet ontspannen persee met alcohol:(.
    Ik vind 4, 5 biertjes/wijn per dag ook erg veel. Wij drinken doordeweeks niet, mijn man drinkt wel in het weekend als hij naar het café gaat maar thuis niet. Ik heb al 9 maanden geen slok op :). Maar anders ook alleen op verjaardagen en dergelijke.
    Zelfs dat hij alleen in het weekend drinkt maakt mij soms al angstig, maar dat komt door m'n vader die alcoholist is.

20. paula1984

Als je dagelijks drinkt en dit nodig heb voor je ontspanning vind ik persoonlijk dat iemand een alcohol probleem heeft.

Ik heb ook geen drol met thee maar alle frisdrank sap en water mag ook ingevuld worden.

Deel Deze Pagina