Vraagje ICSI/IVF

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by BiancaElisabeth, Oct 18, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BiancaElisabeth

BiancaElisabeth Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,858
    1
    0
    Gelderland
    Hallo lieve meiden...

Even een vraagje, misschien dat er hier iemand is die mij er al antwoord op kan geven, voor ik maandag mijn arts bel ;)

Voor onze jongste hebben wij in de MMM gezeten.
    2 ICSI pogingen gehad. De dag dat ik me aan zou melden voor de 3de poging bleek ik zwanger te zijn op natuurlijke wijze.

Maar nu, zijn we ruim een jaar verder, en stel wij zouden graag nog voor een kindje willen gaan, zouden wij dan zo de mmm weer in kunnen stappen? Of zouden we het dan weer een jaar eerst zelf moeten proberen? Er zijn bij de vorige icsi pogingen genoeg embryo's ontstaan alleen helaas geen cryo's, anders was het mss een ander verhaal geworden/geweest.

Maandag bel ik zo ie zo mijn arts even op, maar t spookte me vandaag zo door mn koppie dat ik eens dacht laat ik het hier eens vragen...

Ben benieuwd of jullie antwoorden hebben ;)

Liefs, en alvast bedankt :)

2. Celia2

Celia2 Actief lid

Apr 22, 2009
    204
    0
    0
    Hoi hoi,

Zo ver ik weet hoef je niet weer een jaar te wachten, dat was bij ons tenminste. Wij hebben het eerst wel nog een poosje zelf geprobeerd voordat we weer de mmm in gingen omdat we daar zelf nog geen zin in hadden. Ik weet niet wat bij jullie de reden destijds is geweest waarom het niet lukte, maar anders kun je het natuurlijk eerst ook een half jaar zelf proberen.

Succes!

3. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

Mar 22, 2010
    2,901
    0
    0
    Zuidholland
    Wij hadden wel cryo's, maar anders mochten we gelijk het traject weer in.
    Heel veel succes als jullie weer gaan starten!

4. BiancaElisabeth

Jan 25, 2012
    1,858
    1
    0
    Gelderland
    #4 BiancaElisabeth, Oct 19, 2014
    Last edited: Oct 19, 2014
    Celia, er is toen tegen ons gezegd dat de kans op een natuurlijke zwangerschap nihil was. Ondanks dat nieuws zijn wij altijd enorm positief gebleven. En uiteindelijk leek het probleem niet alleen bij mijn man te liggen maar ook bij mij. Dit hadden ze in t ziekenhuis niet bekeken/onderzocht want dat was niet nodig volgens de gyn omdat wij al 2 kinderen op natuurlijke wijze mochten krijgen. (Zij zijn nu 10 en bijna 12)
    Mijn huisarts kwam er uiteindelijk achter dat t bij mij niet helemaal goed zat...

Maar goed, door altijd positief te blijven en maar te blijven denken/geloven dat we echt maar 1 goed zaadje nodig hadden is onze zoon spontaan verwekt tijdens onze pauze in de MMM...

5. BiancaElisabeth

Jan 25, 2012
    1,858
    1
    0
    Gelderland
    Babbel, jij inmiddels al weer 38 weken op weg viir/met een brusje. Wat ontzettend leuk meis! Kan me nig herinneren dat we samen schreven op t ivf 2012 topic.

Ik denk dat we toch eerst gaan proberen de natuur zijn gang te laten gaan. Ik wil dus mn arts bellen om mn spiraal te laten verwijderen. Deze kreeg ik omdat na mn keizersnede mn hele cyclus naar de knoppe was en ik om de 2 weken steeds 2 weken lang heftig bloedverlies had.

Ik wordt nu 10 november ook geopereerd (aan mn schouder) en zal n mega lange tijd (ong 1 tot 1.5 jr) totale revalidatie nodig hebben.

Ik had dus zelf t idee om t anders in die periode zelf te proberen en dan evt daarna de mmm in te gaan.
    Maar aan de andere kant kriebelt het weer enorm....

Ik denk ook ergens dat mn gyn er niet volledig achter zal staan als we er nu al voor voor willen gaan. Dit omdat na mijn spoed sectio en onderzoeken werd gezegd dat ik de eerste 2 jaar zo ie zo niet zwanger mocht worden... misschien toch wel even slimmer om een gesprek met haar aan te gaan.

Share This Page