Follikels staan op springen, toch primolut?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Catmommy, 17 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Zojuist voor een FM op dag 25 naar het ziekenhuis geweest.

Clomid 50, 100 en 150 reageerde ik niet op.
    Vervolgens 10 dagen Menopur 75, ook geen reactie.
    Ineens na 7 dagen 112,5 reactie. Op dag 21 was er 1 follikel van 11mm te zien en 1 follikel van 9mm.

Op dag 23 was er ineens teveel reactie.
    Een follikel van 12, 13 en 14mm.

Vandaag op dag 25 staan er 2 eitjes klaar om te springen, 1 van 18mm en 1 van 20mm.

Helaas waren er ook nog 4 andere eitjes van 11mm, 2x 12mm en 1 van 14mm.

De fertiliteitsarts zegt dat er een kans is dat die kleintjes ook ineens groter worden, en daarom mag ik geen pregnyl zetten.

Verder vroeg ze me of ik normaal ongesteld word.
    Nou nee dus, want een menstruatie komt na een eisprong, en eigroei heb ik niet van mezelf, dus ook geen eisprong en dus geen menstruatie vanwege PCO.
    Zegt ze: oke, dan geef ik je primolut mee.
    Ik zei nog dat de eitjes nu konden springen, maar ze zei ja dat kan inderdaad:(

Om een lang verhaal kort te maken, heeft iemand er ervaring mee toch nog primolut te moeten slikken terwijl er 2 eitjes op springen staan?

Ik heb dus een klusverbod gehad:)

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je een eisprong gaat krijgen, moet er ook een menstruatie volgen als je niet zwanger bent. Aangezien je eisprong op komst is, heeft Primolut geen meerwaarde. Het kan zelfs kwaad als je het zou nemen en ondertussen wel zwanger probeert te worden.

Ik zou dus afwachten of je een eisprong hebt en daarna afwachten of je ongesteld gaat worden. Ben je 18 dagen na je eisprong nog niet ongesteld, dan kun je altijd nog met de Primolut beginnen.

3. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik zou nu zeker nog 2 weken wachten met je primolut. Ik had precies hetzelfde en ik mocht ook geen pregnyl zetten. Ik had geen klusverbod omdat ik waarschijnlijk toch niet zwanger zou raken.

Wij hebben dus geen pregnyl gezet en wel geklust en zie mijn banner. We hebben vorige week een echo gehad en daar was een kindje op te zien.

Ik zou ook als je een klusverbod hebt, niet nu gelijk met de primolut beginnen waarschijnlijk gaan je eitjes gewoon springen en wordt je ongesteld als je nu met de primolut begint dan raakt je lichaam van slag denk ik.

4. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Het kan zijn dat ze uit zichzelf springen maar ze kunnen ook krimpen en opgenomen worden door je lijf. Met primolut ben je er iig zeker van dat ze springen en dat je straks schoon kunt beginnen en niet hoeft te wachten tot je lijf ze opneemt (duurt lang).

Kan geen kwaad als ze wel zouden springen en je neemt toch primolut.

5. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hihi, fijn als iedereen wat anders zegt!:D

18 dagen afwachten ga ik niet doen ik zal en moet die bloeding zsm krijgen:)

We zitten nu al zolang te wachten op een eisprong, dat het erg zuur is dat ik vanwege de kleine kans op overstimulatie geen poging mag wagen.
    Maar goed, de eitjes hoeven niet te springen, misschien krimpen ze inderdaad wel.

Ik moet het dus gewoon echt loslaten, niet klussen en braaf primolut slikken en volgende ronde op een prachtig ei hopen:)

6. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik had laatst 3 eitjes die op springen stonden. Mocht geen pregnyl zetten en een vrij verbod. Ik was erg bang om cystes te krijgen omdat ik pregnyl gebruik om ze te laten springen maar volgens de arts zouden ze echt gaan springen. En ja hoor, 2 waren er gesprongen. Ik had een hele lichte menstruatie, waarschijnlijk toch omdat m'n eisprong niet goed geweest is. En helaas ook een cyste.

Maar wat ik dus zeggen willen, ondanks je geen eigen eisprong hebt is er wel een kans dat ze nu wel springen hoor, ook als je geen pregnyl zet. Ik heb ook Pcos en geen cyclus van mezelf maar het kan dus wel.

Ik zelf zou even wachten met de primolut.

Deel Deze Pagina