Onze zoon slaapt slecht door (en dan druk ik me zwak uit) eerst kwam dit door de koemelkallergie en nu denk ik omdat hij gewend is geweest al die maanden snachts eruit te zijn door zijn vreselijke buikpijn...... Maar goed, we zijn nu al ruim 1 week bezig. We geven hem om 22 uur nog de fles...... hij slaapt en dan gaat het zijn mond in en hij drink het op. Hij wordt snachts wakker en kan hij geen honger meer hebben dus hij krijg nu niks meer (eerst wel, hij had toen ook nog honger en hij was aan de magere kant). Nu zijn we al een week bezig, na 5 min huilen aai over de bol, dan na 10 min.... maar meneer houd het makkelijk 2,5 uur vol (met kleine pauzes waar hij denk ik op adem moet komen. Dan nog vaak nog 1x heel even. Elke keer elke principe....... we ruiken wel even of hij gepoept heeft... voel even aan zijn buik dat hij geen buikpijn heeft (staat bij hem strak). zoniet gaan we steeds langere tijd hem laten huilen. Nu heeft het tot op heden geen effect? wie heeft er ervaring? volhouden? of iets anders opzoeken..... Wie heeft er tips? gr brenda
Ik lees mee, mijn dochter wordt 1/2 x per nacht wakker. niet te troosten, 3 slokjes drinken en weer in slaap vallen..... Ik hoop dat iemand een oplossing voor je heeft! succes
Helaas ik heb niet de tip voor je. Bij ons heeft dit een jaar geduurd en van de een op de andere dag was het over. Niets hielp..negeren..fles geven..zetpil(pijn uitsluiten)..Bij ons begon het bij het doorkomen van de tanden toen werd hij veel wakker. Daarna bleef hij steeds s'nachts wakker worden. Ook zo'n 2 uur kon hij blijven huilen. Zelfs bij ons in bed leggen was geen optie..gelukkig maar anders hadden we dat weer moeten afleren..het was een slapeloze periode maar gelukkig ligt dat nu achter ons.
Wij gaan om de drie minuten, zonder op te bouwen. Dus ook de tweede, derde, vierde etc. keer zijn we na drie minuten terug. En maar heel kort! We staan echt binnen een halve minuut weer buiten. Aai over zijn bol en buik, " welterusten schat, lekker slapen" en wegwezen. Soms verschuiven we hem in bed als hij raar ligt, maar we pakken hem niet op. Bij ohs had dit verrassend snel resultaat, hoewel hij soms toch weer ineens twee uur aan het spoken is. Maar meestal zijn we bij het op bed leggen met hooguit drie keer terugkomen klaar. We hoeven steeds vaker helemaal niet meer terug. 's Nachts hoeven we er vaak niet meer uit. Als het wel nodig is, dan kunnen we vaak elk uur een keer lopen. Maar na één bezoekje gaat hij dan toch weer slapen, spal is het dan maar voor een uurtje.
mag ik vragen waarom hij om 22.00 nog een fles krijgt? vaak haal je ze dan uit een diepe slaap en gaan ze vervolgens spoken s`nachts. hier krijgt ze om 19.00 een fles gaat naar bed en slaapt door tot 7.00
Misschien heeft je zoontje wel dorst Ik gaf zoey en geef nog steeds mocht ze wakker worden de borst Ff beetje drinken en ze sliep weer verder Ik word zelf ook snachts wakker om te drinken sommige kindjes hebben dat ook. Er word zo op gebrand dat kinderen moeten doorslapen. Zoey kwam tot ze 10 maanden was soms wel 2 keer per nacht om ff te drinken. Sommige kindjes komen vaker Zoey krijgt vanaf het moment dat ze met de pot mee eet Smorgen ontbijt 2 boterhammetjes en drinken Lunch 2 boterhammetjes en drinken fruit 1 banaan of iets anders Avond eten flinke bord aardappeltjes groente en vlees tussen door soms een koekje of snoepje en extra drinken Ik geef haar geen flesje voor het slapen en ze slaapt hier gewoon door. ze eet zoveel overdag dat ze voor het slapen niet wilt wel een paar keer geprobeert om dr pap te geven ook als ze snachts wakker werd maar ze wilt neit. Maar misschien slaapt ze door omdat ze in ons bed ligt want als ze bij toeval in dr eigen bedje slaapt wil ze ook nog wel eens wakker worden Ze zoekt echt geborgenheid Dus als ze niet in dr eigen bedje wilt slapen dan slaapt ze bij ons in bed. Ik neem elke nacht hoe die komt en maak me er voor die tijd niet druk om.
we geven om 22 uur nog de fles omdat we dan hopen dat hij de nacht doormaakt en dat we in iedergeval weten dat hij geen honger had. Het buro gaf aan dat dit goede optie was. Jasper eet niet echt met de pot mee, hij heeft koemelkallergie, hij krijg wel eigen eten. Maar of hij dorst heeft, hij is gee dorstig kind verder, ook niet overdag. En tja waarom we willen dat hij doorslaapt, omdat we zelf aardig doorheen zitten. We hebben met de oudste echt enorme slaapproblemen gehad toen hij anderhalf was, Jasper heeft koemelk allergie en zijn we erg laat achtergekomen, dus we hebben nachten opgezeten met 2 kinderen..... dat we zelf maar 2 uur slaap hebben. Dit heeft nu bijna anderhalf jaar geduurt, nu is het zo dat ik een slaapprobleem heb gekregen en niet meer zelf kan slapen. Ik zit nu aan de slaapmedicatie. Zodoende dat we graag willen dat hij doorslaapt. Want 5x per nacht eruit vreet aan je. In idergeval aan ons wel (ik heb zelf een autoimmuumziekte en energie niet in overvloed en mijn man is chauffeur dus hele drukke baan met lange dagen. gr brenda
Misschien zit je in een niet zo'n handig periode en heeft je kindje wel een beetje last van verlatingsangst. En anders: Kun je het niet afbouwen? Klein flesje geven? In bed blijven liggen? Of alleen warm water geven? Of misschien niet alleen maar 2 tot 5 min huilen aanhouden en dan terug voor de aai over de bol. Je kindje heeft toch nog geen tijdsbesef. Of misschien dat flesje rond een andere tijd geven ipv 10 uur. Want misschien zit hij wel in een hele diepe slaap. Dus misschien een (half) uur eerder of later..? En er zijn druppeltjes (ik geloof homeopatisch) die zouden kunnen helpen, las ik laatst hier op het forum.
Ik snap dat je er doorheen zit, wat ontzettend vervelend! Helaas heb ik geen tips voor je, alleen de ervaring dat er soms helaas gewoon geen tips zijn. Mijn docher huilt zichzelf ook niet in slaap (hoewel ik het nooit zo lang heb geprobeerd) en slaapt nu nog niet door (net 1 jaar) ze komt niet meer voor de fles sinds een paar maandjes maar is gewoon VEEL wakker. Wij zijn er maar in mee gegaan en het ons zo makkelijk mogelijk gemaakt. Als ze met een fles in slaap viel kreeg ze een fles (s avonds maakte ik haar er niet voor wakker dus keek gewoon wanneer ze kwam), nu is het meestal voldoende als we haar bij ons nemen en slaapt ze steeds beter. Zoals een voorgangster al noemde begon het hier ook in de tanden tijd, nadat ze aan de KISS en gebroken sleutelbeen is geholpen was het een maandje rustig, toen begon de ellende weer. De eerste tijd ieder uur wakker, dan weer uren achter elkaar schreeuwen, dan weer niet willen gaan slapen en om 5 uur op en dan weer van voor af aan . Met 10 mnden was het weer rustig (toen waren alle snijtanden door en nog geen kiezen op komst) nu de kiezen doorkomen is het weer feest (maar minder erg dan met de snijtanden). Tja, ik ben bang dat we het moeten uitzingen tot ze allemaal door zijn (gelukkig al 3 kiezen door ). Ik hoop voor je dat de tip er voor jullie nog wel komt, want ik weet hoe slopend het is! Succes!
Vervelend joh, Wij zitten of eigenlijk zaten met hetzelfde probleem. Vanaf dat onze zoon 7/8 maanden is begon hij slechter te slapen, om de 1,5, 2uur wakker en bleef dan ook echt hard huilen. We hadden ook al van alles geprobeerd, flesje geven... hij sliep ook daarna meteen wel weer, maar dat was meestal van korte duur. Laten huilen, om de 5 á 10 min heen en aai geven hielp ook niet en daarbij... we hebben ook een peuter die ernaast ligt. We dachten toen nog dat het vanzelf wel over zou gaan. Het sluipt er ook in, je raakt eraan gewend en voor je het weet ben je onderhand een half jaar verder. Toen zeiden mijn man en ik tegen elkaar... gaat dit goed komen of is er misschien toch wat anders aan de hand. Uiteindelijk hebben we het op het cb aangekaart en zij vond het eigenlijk niet helemaal normaal, zij adviseerde om een week lang een zetpil voor de nacht te geven om pijn uit te sluiten. Dit hebben we gedaan en Rune ging idd iets beter slapen, nog niet optimaal maar hij was rustiger. We zijn toen bij de ha belandt en daar kwam naar voren dat hij een verwaarloosde oorontsteking had, wat al ws al maanden aan het 'broeien' was. Dus aan de antibiotica, dit heeft hij in totaal 5 weken gehad en sliep in de periode wel beter. Een week later nadat we gestopt waren begon de ellende weer in een nog erger variant, om de 1.5 uur brullen. Om een lang verhaal kort te maken... hij krijgt volgende week buisjes. Hopelijk gaat dit helpen, anders hebben we gewoon de pech, dat we een slechte slaper hebben. Het wil niet zeggen dat erbij jou wat 'medisch' aan de hand is hoor, maar dit hadden wij in het begin ook zeker niet verwacht. Iedereen riep ook altijd... het is misschien honger, hoort erbij, sprongetje, tanden, aandacht enz. enz. Hij had namelijk geen enkele andere symptoom behalve dat ie niet sliep. Misschien heb je er wat aan. Iig veel sterkte... het sloopt je idd. o,ja een fles om 22uur gaven we al niet meer, bang ook om hem uit z'n slaapritme te halen, niet dat het hielp
Wij geven 'expres' geen late fles meer omdat ze ten eerste dit niet meer nodig hebben én je haalt ze uit hun diepe slaap en kunnen ze gaan spoken.
tja jasper heeft nog nooit goed geslapen..... huilde je zoontje niet overdag? misschien is dat ook een optie om te proberen. Paracetamol en kijken hoe het gaat. we gaan in iedergeval hem niet wakker maken voor de fles, kijken wanneer hij komt. Het is loodzwaar..... en tja het is niet even eruit maar hij kan uren huilen....... we hebben elke keer hoop en gaat het iets beter en dan gaat het weer heeel slecht....... geen touw aan vast te knopen. maar we gaan zeker proberen uit te sluiten of het medische is, gaven julie ook gewone dosering paracetamol? gr bre da gr brenda
we gaan vanavond geen fles doen, kijken hoe het gaat, maar het is het advies van het buro om juist wel te doen. ons kindje is wel erg slank..... gr bremda
Rune begon rond de 2 maand door te slapen, maar dat was heel erg wisselend. Dan sliep hij een een week door en dan weer 2 weken niet. Het is heel langzaam en ongemerkt overgegaan in het steeds vaker wakker worden. Overdag was er eerst niets met hem aan de hand, maar op een gegeven moment werd hij ook minder gezellig doordat hij gewoon slecht had geslapen. En wat wel een duidelijk teken voor ons was, was dat Rune de laatste weken overdag ook niet meer lekker sliep, hij werd onder zijn dutje(s) ook wakker. We hebben hem een zetpil gegeven wat hij mocht hebben (240mg). Ik ben benieuwd wat je zoontje doet vannacht, ik hoop dat ie lekker slaapt.. dat is voor hem toch ook beter zou je denken.
wat is dat? hoe werkt het en wat is je ervaring???? We hebben hem geen fles om 22 uur gegeven, hij werd om half 5 wakker. Toeval? we weten het nog niet, vannacht proberen we het weer. thanks dames voor het meewerken. gr brenda
co-sleepen is je kindje in jullie bed nemen of een co-sleeper naast je bedje zetten Zo voelt je kleinte zich erg geborgen en vind hij slapen niet zo eng meer Zoey slaapt nu soms in dr eigen bedje die staat wel bij ons op de kamer maar meestal slaapt ze bij ons in bed Ze slaapt dan vaak sneller en rustiger en word dan nooit echt wakker, wat soms wel in dr eigen bedje gebeurt Sommige ouders vinden co-sleepen niks maar als het werkt en jullie daardoor weer heerlijk kunnen slapen is het beter dan je kleintje in zijn eigen bedje laten slapen met nachten wakker liggen.
nee zou niks voor mij zijn..... ik slaap nu met slaapmedicatie, ik zou veel te bang zijn dat ik op zijn arm of weet ik wat ga liggen en niet in de gaten heb. Daarbij gaat mijn man al uur of 4 a 5 snachts naar zijn werk, hij zou er maar uitrollen. Ik geloof niet dat ik dan zou kunnen slapen. Ik begrijp dat het voor sommige mensen een optie is. Maar hier niet. Daarbij denk ik niet dat het afscheid is, hij gaat ook gewoon slapen zonder problemen. maar hardstikke bedankt voor het meedenken!
wij hebben dat tot nu toe ook gedaan en nu hebben we een gesloten bedje naast ons bed staan. na de zomer (nu zitten we niet in ons eigen huis) gaan we z'n eigen kamertje proberen...spannend! maar voor mij was het vooral praktisch omdat ik Bv gaf (en geef) en ik niet de kracht had om er steeds uit te gaan. onze kleine is ook geen goede doorslaper maar ik denk dat zo zijn karakter gewoon is...niet alle kindjes slapen makkelijk en door...daarentegen is hij wel weer een makkelijke/goede eter! Elk kindje z'n eigen karakter denk ik!!
Hier eigenlijk geen probleem met doorslapen maar meer in slaap komen Al vanaf mini baby dus vandaar lekker bij ons in bed En als ik nog wakker ben zet ik dr in dr eigen bedje .