nacontrole en echo niet goed

Discussie in 'Miskraam' gestart door voske, 6 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. voske

voske Actief lid

15 nov 2007
    228
    0
    0
    ben vandaag terug geweest in het ziekenhuis om een echo te laten maken. de vrouw was verschrikkelijk. vorige week kreeg ik nog een inwendige echo, nu alleen aan de buitenkant. ze vroeg mij of er wel een 'zwangerschapsdingetje' had gezeten en verder vond ze het vreemd. conclusie was, contact opnemen met de verloskundige en vervolgens naar de gynaecoloog, daar heb ik maandag een afspraak.

heb je een klap te verwerken gehad, krijg je er weer een bij... ben het zo beu.. wil verder met mijn leven... het een plekje geven en er niet zo middenin zitten!

zijn er meiden die hetzelfde hebben?

2. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    @ Voske: he, bah meis, wat een dubbel vervelende toestand.

Ik vind het echt raar dat ze niet inwendig heeft gekeken! Hoe kan ze nou beoordelen of jouw miskraam echt goed weg is en alles binnen weer 'schoon is'?
    Bij hoeveel weken heb je je miskraam gehad?

Bij mijn 7 weken echo gingen ze inwendig kijken. Toen was het niet goed. Er zat alleen een leeg vruchtzakje.
    De week erna gingen ze nogmaals inwendig kijken of het echt zo was.
    Volgende week heb ik mijn controle en ga er vanuit dat dat inwendig gebeurt.
    Inwendig geeft het beste zicht hebben ze me verteld. Dus vind ik het echt raar dat als ze goed moeten controleren op resten dat ze dat uitwendig hebben gedaan.

Ik denk dat je gyn wel een inwendige echo gaat maken. Anders moet je het gewoon vragen.

Heel veel sterkte!

3. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    hoi voske

ik vind het erg om te horen dat ze je zo behandelen heb het gelukkig niet zelf meegemaakt ben bij mijn mk goed geholpen door mijn gyn en door de vrouw die de echo maakte ik wil je wel heel veel sterkte wensen hopelijk dat je afspraak een maandag wel een beetje fatsoenlijk gaat

groetjes naomi

4. jent

jent Fanatiek lid

12 jul 2007
    1.850
    0
    0
    Limburg
    Normaal gesproken maken ze een inwendige echo als het nog een prille zwangerschap is, omdat uitwendig niets te zien kan zijn. Maar als je toch volgende week naar de gyn gaat dan vraag het daar nog eens na, want ik ben toch wel nieuwsgierig. En anders vraag ik het de 18de wel dan kom ik ook bij de gyn voor de uitslagen van de onderzoeken.

xxx Joyce Heel veel sterkte.

5. voske

voske Actief lid

15 nov 2007
    228
    0
    0
    ja ik ga dat ook zeker vragen. ik vond het ook heel raar dat ze niet inwendig heeft gekeken. was zo overdonderd dat ik het ook niet heb gevraagd.. misschien dat ik anders de verloskundige nog wel even bel om te vragen hoe dat kan.

lief dat jullie zo meeleven.

voel me op dit moment echt weer super klote!

6. jes1

jes1 Fanatiek lid

26 jun 2007
    1.015
    0
    0
    Goh, wat een raar mens! Zo meelevend ook! (...)
    Bij mijn MK was ik na de pillen die de MK opwekken ook nog niet schoon, hij heeft toen inwendig gezien dat er nog stolsels zaten.
    Ik ben toen behoorlijk ongi geworden en kreeg daarna gelijk weer een inwendige echo, toen was alles gelukkig schoon. Dus: vraag ook naar een inwendige, dan weet je waar je aan toe bent!

7. LastminuteMama

LastminuteMama Bekend lid

20 jun 2007
    632
    0
    0
    Jeetje, dit is al de derde negatieve echo-ervaring!
    Ik las vorige week al dat iemand een echobitch had die kortaf was en ik heb zelf ook niet zulke leuke ervaringen. Bij mijn eerste echo bleek ik korter zwanger dan ik dacht en ik kreeg geen enkele verklaring hiervoor, terwijl ze wel dezelfde vermoedelijke geboortedatum gaf.
    Bij de tweede echo bleek het mis, opnieuw geen fatsoenlijk antwoord op vragen hoe het nu verder zou gaan en ze was duidelijk geirriteerd dat ik uberhaupt vragen stelde.

Zijn er nog meer dames met echobitch-ervaringen?

8. Zonnebloem

Zonnebloem Actief lid

28 jul 2007
    405
    0
    0
    Nou, wat mij opviel bij mijn allereerste echo is dat er niks werd uitgelegd. Je komt daar binnen, beetje donker, twee schermen, een dikke staaf. Kleed je maar uit, benen iets wijd, plops, word er zo zo'n ding ingedrukt. Niet dat het zeer deed, maar het lijkt mij prettiger als even wordt verteld hoe alles in zijn werk gaat. Toen bleek dat ik een miskraam had waren ze wel heel erg aardig.

9. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    @ Voske: hoe is het verder afgelopen?

Ik heb gister mijn nacontrole gehad en die was goed.
    De gyn heeft een inwendige echo gedaan. (eerst wilde hij precies weten hoe het allemaal gegaan was. Hij vroeg ook hoe ik het ervaren had omdat ze nog niet heel lang die pillen voorschrijven en graag wilden terughoren wat ik ervan vondt.
    Hij nam uitgebreid de tijd. Heeft een inwendige echo gemaakt en nog met de eendenbek gekeken of er niets meer in mijn baarmoedermond was blijven steken (dat schijnt nogwel eens voor te komen omdat je baarmoeder daar geen krampbeweging meer kan maken).
    Alles was goed. Hij zag nog wat restjes stolsels op de echo en die zijn er (voor een groot deel) vannacht en vanochtend uitgekomen.

Ik ben dus tevreden met de behandeling door artsen in het ZH.

Deel Deze Pagina