De Jumbo, echt waar?

Discussion in 'De lounge' started by Devilschase, Dec 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hoi regencapejes van me,

Gisteren. Ik ga naar de Jumbo. De C1000 is een Jumbo geworden hier (Praise tha looowrd) en sindsdien kom ik er in de week ongeveer net zo vaak als ik in de C1000 in de maand kwam. Dus nu liep ik daar, met een "Zelfscanner" Zo'n ding dat je zelf kan scannen, zie je meteen wat je moet betalen,( erg handig voor de mensen die normaal gesproken in een drukke winkel er na 678 stuks boodschappen op de band te hebben gelegd en het totaalbedrag te horen, achter komen dat ze te weinig geld mee hebben waardoor er weer 12 boodschappen moeten worden afgehaald), je geeft het af bij de kassa en hup, klaar. Ideaal!

Dus ik loop in de Jumbo, met Luc;), wat al een opgave op zich is want hij is ALTIJD weg, echt ALTIJD, zo staat ie aan me hand en zo, hoppa, weg. Maar goed dat terzijde, Luc wilde scannen, duurt een eeuwigheid maar ach, hij vind het leuk he. Na een paar boodschapjes te hebben gehaald voor de Gourmet, lopen we naar de kassa. Ik zag het al druk worden bij die scankassadoorgangen dus ik zeg nog tegen Luc, hup doorlopen, anders staan we achteraan in de rij. Ik kijk nog even op de scanner of Luca niet in het wildeweg is gaan scannen en ik straks een bedrag van 100 euro moet afrekenen voor 10 artikelen, maar nee, dat is goed gegaan,

Ik met een omweg snel voorbij twee mensen met karretjes vol die op weg waren naar diezelfde scankassa. Ik ga staan, 1 iemand is aan het afrekenen en daarachter staat nog iemand en dan ik. De mensen met de volle karren, niet dat dat boeit bij een scankassa maar dat bedenk je je pas achteraf offcourse, stonden achter mij. God wat heb ik gelachen in mn knuistje, ik ben lekker eerder, nenenene.(Bij wijze van dan he, we blijven natuurlijk volwassenen)

Het duurde zo vreselijk lang! Weer iemand die niet genoeg geld had, terwijl je toch weet wat je bij je hebt en dan zie je **** op dat scanding toch dat het teveel is, maargoed, nevermind. De kassadame roept drie keer om "Scankassa erbij aub" En loopt te foeteren op haar collega's dat het druk is en zich compleet op te fokken. Ik dacht nog, zo zie ik er dus ook uit als ik in de Kruidvat sta of in de file, komt lekker over. Stiekem moest ik lachen.

Tot ik hoorde: Vanaf die mevrouw met het mandje (ik dus) alle mensen daarachter, jullie zijn 4e, 5e, 6e en 7e in de rij. ALLE BOODSCHAPPEN GRATIS, aansluiten bij de kassa hiernaast.

Normaal moet je dat zelf aangeven, maar ze was zo vreselijk gefrustreerd dat ze het gewoon zei. Ze schrok er zelf van, je zag het gewoon.

Toen lachte ik niet meer. **** waarom, WAAROM? Waarom niet ik? Omdat ik snel met een doolhofstrategie voor die mensen met die karretjes ben gekropen, dáárom. Haastige spoed is dus echt zelden goed he. Ik was wel blij voor die mensen dat het volle karren betroffen en ze niet met 1 komkommer of een netje mandarijnen in de rij stonden.

Maar, om een lang verhaal kort te maken. Hebben jullie wel eens gebruik gemaakt van die 7 voordelen van de Jumbo? Rot fruit etc, of zijn jullie wel eens vierde in de rij geweest?

2. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

Oct 6, 2014
    1,996
    232
    63
    Ergens in het midden
    😂😂😂😂
    O dat zou mij ook zo hetzelfde overkomen.

En nee, ik kom nooit bij de jumbo, ik vind het een rotwinkel en hier kun je niet zelfscannen, bij Hoogvliet wel, en daar zijn afrekenpalen zonder medewerker, ideaal.

3. Baileyy

Baileyy VIP lid

Feb 12, 2012
    5,629
    1,443
    113
    Hahaha erg leuk geschreven. Maar pfff wel balen en pech. Zou mei ook overkomen. Ik maak ook nooit gebruik van dat soort voordelen en ik ben ook nooooit vierde kin de rij dat ik wat gratis krijg. Ben heeeel vaak vierde of vijfde of... in de rij bij winkels die dit niet hebben.

4. susanne85

susanne85 VIP lid

Aug 13, 2007
    9,807
    866
    113
    Noord Holland
    Jep hier rot fruit gehad en zak gratis groente en fruit :D

Mn man vind t niet kunnen dat ik t aan geef maar mijn visie is....moeten ze zelf maar niet die 7 voordelen invoeren;)

Ik ga er niet speciaal naar zoeken maar als ik t in mn handen heb maak ik er zeker gebruik van.

Kom er zelf niet heel vaak maar als we in School zijn of in Alkmaar dan doe ik daar wel graag mijn boodschappen

5. Nosam

Nosam Bekend lid

Jan 28, 2014
    842
    6
    18
    ✖
    Hahahahahahahahahahahahahahahahaha!

6. Nosam

Nosam Bekend lid

Jan 28, 2014
    842
    6
    18
    ✖
    Dat was ff het enige wat ik kon bedenken.
    Geniaal verwoord allemaal weer! :D

7. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

Mar 10, 2006
    2,096
    28
    48
    Gemert
    Yup, voor mij is dit ondertussen een sport geworden.

Heb van manlief zelfs al een verbod gehad omdat hij bang is dat we daar op de zwarte lijst komen :D

Kassa gaat tegenwoordig goed, maar in het begin met de scanners was het vaak raak. Wel zelf even heel hard roepen maar daardoor wel 4 of 5 keer gratis boodschappen gedaan.

Koeken over datum zijn ook leuk. Hier is het meestal de stroopwafels of boterkoekfamilie ( de boterkoektaart maar dan bij de koekenafdeling). Als je die vindt krijg je een pak koeken gratis. Ook al flink gebruik van gemaakt ;)

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ja maar dat zelf gillen ben ik niet van. Omdat ik al die voorwaarden heb gelezen. Niet als alle kassa's open zijn, dan wer wel dan weer niet.Als ik dan vierde ben dan ga ik alle voorwaarden af en zodra ik dat heb gehad ben ik alweer derde en denk ik alleen maar: *** ik was wel de vierde en ik heb niets gezegd....

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    serieus, geld dat ook op taarten? Mijn vriend viert morgen zijn verjaardag namelijk.

10. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

Jun 11, 2011
    1,143
    12
    38
    Uden
    4e in de rij een keer.
    Prijsverschil (was eigenlijk in mijn voordeel maar bij de jumbo krijg je het dan ook gratis).
    Rot fruit dus al vaak een verstas gehad (die verstas krijg je ook als je rot fruit in de winkel vindt).
    Producten over datum.

Balen dat je geen 4e wachtende was. Volgende keer maar op wacht gaan staan haha.

11. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    #11 Averlhach, Dec 12, 2014
    Last edited: Dec 12, 2014
    Ik heb het 1x met fruit gehad en 1x met iets over de houdbaarheidsdatum.

Die houdbaarheidsdatum was danoontje en echf al een paar dagen over de datum. Ding laten staan en later gemeld, meer met de gedachte dat ze het even konden controleren. Dus een pakje danoontje gratis.
    Later een keer een mango met een echte rotte (lees zacht en beurs) plek. Hier idd een zak fruit voor gekregen. (Grotendeels gebruikt voor een extra tractatie op het kinderdagverblijf)

Zelf voel ik het wel ongemakkelijk om te melden en er gebruik van te maken.

12. Nosam

Nosam Bekend lid

Jan 28, 2014
    842
    6
    18
    ✖
    Ik stond laatst ook in de rij bij de kassa van de Jumbo.
    Er was een vrouw voor mij aan. Joh, die wist echt alle regeltjes
    van de Jumbo waar ik nog niks van af wist.

Ze had eerst haar eigen boodschappen. Stokje ertussen.
    Toen zei ze: Vanaf hier is het gratis. Is allemaal de datum van
    vandaag en van morgen! Kreeg ze ook nog echt gratis. Nou
    ik meen het, waren wel 15 artikelen denk ik.

Die vrouw moet dan toch al wel uren in die winkel hebben
    gelopen op zoek naar al die datums. :$:)

Daar achteraan lag een grote zak met broodkruimels van de
    broodafdeling. Deze kreeg ze ook gratis. Dat was een afspraak
    met de broodafdeling haha. :D Dat meisje achter de kassa
    wist niet eens wat haar overkwam.

13. Logan

Logan Niet meer actief

Hahaha zou mij ook gebeuren. Hier sinds kort ook jumbo ipv c1000. Vorige week kwam ik aan lopen en zag ik dat bij alle open kassa's al drie mensen stonden. Ik kwam met big smile aan lopen (Gratieeesch!). Hoppa meteen een kassa erbij. Volgens mij worden ze getraind om goed op te letten ;)

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    als er een beurse plek op zit al, echt? Dat meeeeen je niet. Dan had ik de afgelopen maand al mijn fruit gratis gehad man. De appels lijken wel avocado's, zeker op de vrijdag, en de komkommers zijn vaak zo slap dat als je er iemand een klap mee zou geven dat ie terug veert.

15. Nosam

Nosam Bekend lid

Jan 28, 2014
    842
    6
    18
    ✖
    Klopt! Vriendin van me werkt bij de Jumbo.
    Echt ze moeten ogen in hun rug hebben bijna.
    Ze moeten dat echt heel goed in de gaten houden.
    Lijkt me best stressvol werken. :)

16. MZS

MZS Fanatiek lid

Mar 7, 2014
    1,605
    0
    0
    Home sweet home
    hahahaha heerlijk omschreven :D
    nou kom ik gelukkig bijna nooit bij de jumbo dus maak ook niet gebruik van die 7 voordelen
    weet ze trouwens ook niet alle 7

17. Nosam

Nosam Bekend lid

Jan 28, 2014
    842
    6
    18
    ✖
    Ik ga vaak op een ochtend naar de Jumbo.
    Vind het altijd zo ontzettend leuk als ik dan met
    zoonlief (2,5) op de fruitafdeling loop krijgt hij altijd
    een banaan van de fruitman. :D Haalt hij zo uit z'n binnenzak.
    Denk niet dat hij daar een tros heeft zitten. :p Maar toch lief.

18. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

Jun 11, 2011
    1,143
    12
    38
    Uden
    Ik stak mijn arm omhoog en toen pas werd er een kassa bijgeroepen. Toen ik bij de kassa stond aangegeven dat ik 4e wachtende was. Kreeg ze gewoon gratis mee ook al heb ik niet de hele winkel bij elkaar geschreeuwd. Als ze in discussie waren gegaan dan had ik gezegd dat ze maar op de camerabeelden moeten kijken zodat ze zien dat ik het op tijd heb aangegeven. Dat doen ze bij twijfel ook als het goed is.

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hier hebben ze gelukkig veel van het personeel van de C1000 ontslagen. Best erg voor hun natuurlijk, maar als je liever kauwgom staat te kauwen dan dat je een klant helpt die al een uur staat te wachten bij de drankafdeling kan je beter bij de groenvoorziening gaan werken natuurlijk. No offence voor de groenvoorziening maar daar gaat er kauwgom doorheen, niet te zuinig.

20. Nosam

Nosam Bekend lid

Jan 28, 2014
    842
    6
    18
    ✖
    Hahaha! :D :D :D

Share This Page