Ja in de detailhandel zal je niet snel boven het minimum uitkomen. Ik heb ook besloten dat ik zowiezo de baan niet aanneem. Ik ga maar weer solliciteren op administratief ofzo. Dat betaald echt beter.
Moet even snel wat kwijt hoor... Zooooo schattig net! Kwam thuis met Nils van boodschappen doen. Zat samen met hem op de bank een banaantje te eten. Toen ik het laatste hapje van hem nam wat hij niet meer wilde zei ik automatisch 'op'. En Nils deed meteen zijn twee handjes de lucht in en maakte er een geluidje bij (leek niet op het woord trouwens hoor). Maar het was zooo schattig. Ik lag meteen in een deuk. En telkens als ik 'op' zei, maakte hij het gebaar... En nu even verder met boodschappen uitpakken!
@Spark, wat schattig!!!! Hier is R. echt verschikkelijk snel vooruit aan het gaan met spraten. Ze zegt zooooo veel. Is net een papagaai. Zegt de hele tijd dingen na. Mijn moeder zei gisteren, we gaan naar ome René.. Zegt R. ineens 'Juneee' behavle de r klopt de uitspraak gewoon. Echt zooo leuk. Alleen vorige week zei ik per ongeluk verdomme... R. zei me na 'domme' Oepppsss domme mama haha
Spark; Dat is schattig! Leuke tijd dit hoor, steeds weer wat nieuws! Pino; Maar je uitkering zal toch ook een keertje stoppen neem ik aan? Ik werk ook in de detailhandel, wel betere cao als h&m, maar dan nog is het geen vetpot. Mijn uitkering stopt in oktober, maar ik kan er dan nog 1 jaar bij krijgen. Toch wil ik krijg uit die ww en aan het werk, maar ook max 24 uur! Ze hadden toch ook gezegd dat het voor 38uur was? Dinsdag mag ik op gesprek bij scapino trouwens. Van scheer en foppen niks gehoord tot nu toe.
Pino ik zat ff te rekenen maar dat is wel heeeel weinig betaald! Je bent toch al 23? Dan ga je het volwassenen loon in in de detail cao. Hmmm misschien zit er verschil in kleding en schoenen cao, daar heb ik altijd in gewerkt maar ik verdiende wel wat meer.
Nog wat leuks, Nils weet hoe de stofzuiger aan en uit moet. Ben ik net even aan het stofzuigen, plop, uit. Ik zet hem weer aan, plop, Nils zet hem weer uit... Etc. Dat schiet dus niet zo op he, haha. Maar tis wel grappig. Pino: wat betaald dat inderdaad slecht zeg! Pffff, wat blijft er netto over van zo'n loontje? Niet veel denk ik. Hoop voor je dat er wat geregeld gaat worden voor die woning, want dit lijkt een spelletje pingpong. Zo kun je dus nergens in! Antje: wat fijn dat Milan zich ook weer wat beter voelt. Zo te horen is hij er nog niet, maar fijn dat hij opknapt. Lekker dat je nu even een paar dagen vrij bent! Hoeveel uur werk je ook alweer? Ik dacht aan iets van 24, maar gezien de dagen die je werkt moet dat meer zijn lijkt me! Naar wat voor festival ga je morgen dan? Grietje: dus W. knapt ook op gelukkig. Geen zin in de bbq vanavond dus. Heb je niet zoveel aansluiting bij de collega's van je man? Jannn: wat is Joas lang trouwens!! 80 cm!! Wow!!!
Netto blijft er ong. 960 euro over. en ja, ik ben 23. Ik schok inderdaad wel van het loon daar. Wat ook een nadeel is is dat je begint met een 3 maanden contract, daarna een 6 maanden contract, daarna een 9 maanden contract en daarna vast... ik vind het wel heel erg korte periodes. Normaal is het toch eer 6 maanden, dan 1 jaar of nogmaals 6 maanden, dan eventueel nog een jaar of een vast contract? @Grietje, de uitkering stopt niet. Ik heb een bijstandsuitkering voor een alleenstaande moeder. Aangezien ik een opleiding volg hoef ik niet te werken. En zelfs daarna kan ik uitstel aanvragen tot R. 5 is. Maar alleen als je al die tijd alleenstaand blijft. Maar ik twijfel toch wel erg over werk. Ik moet zowiezo de eerste 3 maanden van de schuldsarnering afwachten voor K. bij mij in kan wonen. Dus ik heb ook nog 3 maanden de tijd om dan een baan te zoeken. Ik ga denk ik alleen solliciteren op administratief. Ik heb trouwens telefoon gehad van de woningbouw. Als mijn contactpersoon van de stadsbank maandag aan hun uitlegt hoe het zit (via de telefoon) dan willen ze misschien wel verhuren aan mij. Ik begrijp hun goed hoor, ze hebben zekerheid nodig. Maar ja, ze kunnen mij moeilijk in het midden laten zitten in een positie waar ik niet meer uit kan komen. Ik heb goede hoop dat ze wat voor mij kunnen doen.
@ Pino, wat balen van die woning. Daar zal toch wel iets te regelen moeten zijn? Kan de stadsbank geen contact met ze opnemen ofzo? Ik vind de verdiensten bij de h&m wel erg weinig. Eerlijk gezegd zou ik daar niet mijn bed voor uit komen. @ Grietje, de sollicitatiegesprkken druppelen maar binnen hè. Lijkt het je wel leuk bij de scapino? @ Spark, wat schattig van Nils. Hihi, zo schiet stofzuigen inderdaad niet op. Gelukkig heeft Milan het knopje nog niet ontdekt. Wel die van de x-box, die zet hij dan steeds aan en uit. Daar is papa minder blij mee. Ik werk 30 uur sind juli. Hiervoor was het 26. Maar word altijd meer ingeroosterd en dan heb ik ergens een maand waar ik dan weinig moet. Schiet niet echt op. Betaal me dan ook maar meer. Wij gaan naar extrema outdoor in Best. Ken je dat? Is een dancefestival. Milan zit nog niet helemaal lekker in zijn velletje. De tijden dat hij wakker is, is hij hangerig en huilt hij snel. Boterham gaat er nog niet in, maar koekje wel. Ben benieuwd met het avondeten. Maak macaroni en wilde hem er van mee laten eten. Zie ik net dat het aroma bevat, gemaakt van melk. Hmm, denk dat ik de gok gewoon waag, want hij heeft ook al een aantal keer een potje gehad waar 4% melk in zat en dat ging goed. Hihi, ik zit nu hier achter de pc met zo'n dom plastic kapje over mijn hoofd. Had ineens de tik om nog wat blonde plukjes door mijn haar te gooien, maar geen zin om dat bij de kapper te laten doen. Ben benieuwd naar het resultaat.
@ Pino, lees net dat de stadsbank contact met ze gaat opnemen. Zou fijn zijn als het dan wel kan. Ben net bij de scapino aan het kijken. Zie er leuke gympy's. Denk dat ik die morgenvroeg nog snel ga halen.
@Spark, wat leuk dat Nils de stofzuiger uit zet! Zoo grappig (idd niet als je aan het stofzuigen bent haha). @Antje, is het verven gelukt? Hopelijk wordt Milan niet ziek! Hier maar de pendels in mijn onderschrift gezet.. Hopelijk gaat het afvallen sneller. Al is er nog geen gram af! Vanavond wordt het frietjes (even stress eten) maar vanaf maandag is het Sonja Bakkeren! Ik ga alvast een weekmenu samenstellen zo. Ik heb 2 boeken liggen van haar. Ik zal weekmenu's redelijk aanhouden, maar even kijken of er dingen zijn die we echt niet lekker vinden. Aan de pendels te zien heb ik nog maar 4 maanden om af te vallen hahaha. We gaan ons best doen! Als sonja bakkeren ook niet helpt vind ik dat er maar eens geprikt moet worden op de schildklier..
@grietje wow vind ik echt superknap van je dat je er alleen al aan denkt. fijn toch dat je met een pilletje rustiger word? Heb je al eens een wotelbehandeling gehad? Ik heb zoets nog nooit gehad. Fijn dat je je verhaal kwijt kon, dat scheelt een hoop. Was je andere tandarts een beteje aardig dan? Niks op je schema staan haha! noem je toch wel wat dingen op. Niet echt bbq weer, of is het bij jullie beter weer geweest? @jann Ik had dat heel erg bij de eerste aflevering bij het meisje die een ks kreeg. ik heb heel erg gejankt. Pfff wat komt er dan weer veel boven he! @debsje ik ga even op je hyves kijken! @mamalous heb je nog veel last van de snee? @antje wat fijn dat de koorts eindelijk gezekyt is. hopelijk voelt hij zich snel helemaal lekker in zijn velletje. Heb je die blonde plukken er zelf in gemaakt? @pino wat een onzin zeg, net of je dan opeens niet kan werken als je 2 jaar thuis hebt gezeten (net of je daar helemal niks uitvreet ofo) ik hoop dat je nog wel positief nieuws krijgt meid. Lees nu dat je erop achteruit gaat dat is ook niet fijn. Zou je het dan nog redden? Vind het idd ook niet heel erg veel voor zoveel uren. ja nu moet je dus op gaan passen met wat je zegt haha hoop dat het goedkomt maandag en dat je groen licht kijgt voor de woning Moet je gewoon doen hoor dat prikken als het niet helpt. omdat je ook meer klachten had. @sparkie haha prachtig! haha handig is dat dat Nils weet hoe de stofzuiger werkt. zie het al helemaal voro me hoe hij hem steeds uitdrukt haha @hier morgen hebben we een feestje van mijn schoonouders. Het is hier de hele dag raar weer. een beetje zon gehad en verder regen. Maar het is niet koud. ik wil morgen een jurkje aan dus ik hoop op wat lekker weer. als het maar niet koud is. Ik heb de hele dag al last van steekjes onderin mijn buik, beetje zeurderig gevoel. 2 of 3 dagen trerug had ik mijn meest vruchtbare dag dacht ik te zien. Is dit misschien de eisprong die ik voel? kan dat?
hoi meiden, Ben ik ook weer ff. Zo voelt mij ei wel ellen, dus wie weet, aan de bak meid vanavond! Snee zit precies op de buiging van mijn vinger dus gaat niet dicht door het bewegen, heb hem nu rechtopstaan door pleisters en dan hoop ik dat het dichtgaat. Had het eigenlijk ff moeten laten hechten gisteren denk ik maarja dacht dat het niet nodig was. Ik had een blikje smac open gemaakt maar de openaar was kapot deed het dus met de blikopener toen ging er iets mis en sneed ik me aan de metaal, was erg pijnlijk.
@ Ellen: Als je nu je eisprong voelt dan ben je nu dan toch al te laat of niet? Of heb je het van de week al gedaan Meid was spannend allemaal. Ooo kzat steeds mee te janken joh! Erg he. @ Mamalous: Heb je er al wat voor om er op te smeren?? Jij ben zeker het weekend heerlijk vrij? Ik moet het hele weekend werken.
jannn, ik moet zondagaaf werken, morgen word de vloerbedekking geleverd en `s avonds lekker bbq bij vrienden heb er zin in. Werkse dan maar meid, jammer he dat je dan 2 dagen achter elkaar moet.
Ik moet altijd het hele weekend. Vorige weekend niet omdat ik geruild had. Maar ja joh. Hierna 2 weekenden vrij! HeerlijK!! Leuk dat morgen het vloerbedekking wordt gelegd. Wel weer gelijke en zooi vind ik altijd
@ Ellen, geen idee of dat is van een aankomende eisprong. Zelf had ik dat zeurderige gevoel, lichte steekjes in de onderbuik tijdens innesteling. @ Mamalous, autsch dat is pijnlijk aan zo'n blik snijden. Hier heb ik een hele fijne blikopener. Daar krijg je geen scherpe randen mee, je kan het geopende blik gewoon aan de zijkant vast pakken. Is van de tupperware. Was wel prijzig, maar heel ideaal. Want ik ben zo'n onhandige trien en gegarandeerd dat ik anders regelmatig mijn vingers open had. Vriendlief moet ook altijd alle snijwerk doen. Ik gebruik alleen een schilmesje, geen scherpe messen. @ Haren, het is niet zo geworden als ik wilde. Kreeg achter niet zoveel haar eruit. Het zijn niet echt plukjes geworden. Ach ja, dan binnenkort nog maar eens verven bij de kapper.
@mamalous ouch dat doet zo'n pijn. Ze moeten er echt wat op vinden vind ik, die stomme blikjes. Hoop dat het snel geneest @jann hihi ja we hebben het van de week en vorige week ook een aantal keer gedaan (steeds 2 dagen ertussen de vorige keer mocht dat gelukkig helpen dus we hopen nu ook natuurlijk). voel me op dit moment echt even anders moet ik zeggen. Maar we gaan gewoon verder voor als mijn ei niet is geweest wanneer ik dacht. Ik blijf er denk ik ook om huilen, vond het eerder voro ik zwanger was al mooi om naar te kijken maar nu komt er meer gevoel bij omdat je weet hoe het si om te bevallen Zooo het gaat hard tekeer hier nu opeens heel harde regen