sorry dat ik even niet reageer. Ben behoorlijk hectisch nou.. Zo tekenen... sleutels ophalen en andere tests halen, wil bevestiging.
Het is je vergeven Is ook wel heftig wat er nu allemaal gebeurd Kan me voorstellen dat je wereld even op zijn kop staat
Mijn kat doet al 2 weken heel gek Hij heeft dat wel vaker (wij zeggen voor de gein wel eens dat hij manisch depressief is) Hij is schrikachtig en verstopt zich Nu ligt hij in de gang op de mat helemaal opgerold hij kijkt ook erg zielig, ongelukkig. Gister kwam ik er achter dat hij een behoorlijk grote klit in zijn haar heeft op zijn borst, hij heeft lang haar dus dat gaat best snel Misschien heeft hij wel gewoon pijn Zal hem zo wel eens gaan vertroetelen en kijken of ik die klit er uit kan krijgen Zal wel weer knippen worden en dat vindt hij helemaal niets
Wat goed dat je hebt doorgezet! Ik vond het best moeilijk om haar alleen te laten slapen in dat grote bedje op die grote kamer, maar hier ging het net zo. Mama had er meer last van dan het kindje in je mouw?! Misschien was hij blij om je te zien... brrrrrrrrrrrr kreeg er helemaal de rilling van. Maar goed, hij is bevrijd en jullie ook
Sparkie wat goed dat hij gewoon lekker geslapen heeft! Nu mama nog! Haha! Pino; je hebt wel even wat anders aan je hoofd als zp! Ga je gelijk beginnen met klussen vandaag? Of ga je eerst verhuizen en dan klussen terwijl je er woont? Bij nee; Als w niet luistert pak ik hem op en zet hem ergens anders neer, dit gaat met veel gekrijs, en dan de benen lekker intrekken zodat ik hem niet neer kan zetten. Hij weet donders goed wat niet mag, maar blijft doorgaan als ik hem niet weg zet. Wieg; W lag de eerste maanden bij ons op de kamer in mijn oude wieg die ik heb opgeknapt. Aangezien hij zo slecht sliep ging hij al vrij snel naar zijn eigen kamer. Vreselijk moeilijk vond ik dat, omdat wij beneden slapen en hij boven. Ik vond het zoooo ver weg!
Dit is de wieg waarin ik ook heb gelegen, net als mijn broer en zus. Hij was groen met witte bekleding met oranje bloemen. Een nieuw matrasje kopen was nog het grootste probleem want het is geen standaard maat, dus die moest gemaakt worden. Ben er wel heel trots op dat ie zo mooi is geworden.(vind ik dan hé!)
Oja, en de leeftijd tussen de kids: Mijn broer is op 9 april 1974 geboren, mijn zus op 12 maart 1975. Beetje vlot hé! Mijn moeder heeft zich toen laten steriliseren, maar wonder boven wonder meldde de huisarts in 1978 dat mijn moeder al 4 maanden zwanger was! Haha! Oeps!
Nee, dat heeft ze in 76 al laten doen, maar blijkbaar is dat niet goed gegaan! In 78 ben ik geboren, en daarna is ze weer geholpen. Mijn bevalling was een drama, en ze mocht dan ook niet meer zwanger worden. Vraag me niet hoe, maar in '82 is een buitenbaarmoederlijke zwangerschap haar bijna fataal geworden. Toen hebben ze de hele baarmoeder moeten weg halen. Niemand snapte er wat van, tot 2x toe zwanger geraakt terwijl dit medisch eigenlijk niet mogelijk was.
@Pino: jeetje zeg.. je houdt het wel spannend, net als Ellen!!!! Leuk de sleutels van je nieuwe huisje ahum was er voldoende plek voor een babykamer. Weet K. van je test? Hoe reageerde hij? @Kouf: ach arme poes. Hopelijk werkt ie een beetje mee met het ontklitten. Ik heb het gehoord van de baby. Ik zat in de auto en de tranen sprongen in mijn ogen. Arm kindje. Hoe kan je dit nu doen, hoe krijg je het over je hart! En ik bedoelde mee naar zeeland Ik zal voortaan proberen wat duidelijker te zijn Zo ben ik nog steeds overstuur van een ander bericht. Peuter overlijdt na moeder .. Daar hebben ze details bij gezet pff krijg er weer tranen van. Ik heb er buikpijn van. Verschrikkelijk. Ook dit onderwerp staat op ZP bij nieuwsberichten. Mijn advies is alleen om het niet te lezen, ik vind het echt te schokkend. @Grietje: moet W. morgen nuchter zijn? Lijkt me erg lastig bij zon kleintje. Het wiegje is schitterend geworden! En het idee dat je er zelf ook in hebt gelegen. Gaaf zeg. Wat een bizar verhaal van je moeder. Ik dacht inderdaad dat het bij vrouwen inderdaad onmogelijk was na sterilisatie. @Sparkie: jaa herkenbaar. Het lijkt sowieso wel alsof ze in een fase is belandt waarin ze meer wilt kroelen, bij me wilt zitten en kusjes geeft wat een heerlijke fase. Die drakenacties zijn bij mij dan snel weer vergeten. @mamalous: veel plezier in ballorig, leuk! Fijn dat je even een paar dagen vrij hebt. Nu even bijtanken en leuke dingen doen.
Nils schrikt niet zozeer dat hij gaat huilen. Tis meer uit protest dat het niet mag. Die Beau, hand wegslaan... Nils is van het wegduwen als hem iets niet zint...
Koek: ja dat nieuwsbericht heb ik gelezen. Ik zag al aan de titel dat het afschuwelijk moest zijn. Maar toch heb ik hem gelezen... Zijn eigenlijk geen woorden voor. Hartverscheurend... Heb nu gewoon weer de tranen in mijn ogen.
Grietje: wat een bijzonder verhaal van je moeder. Twee keer zwanger na sterilisatie... Wat een geluk heeft ze gehad dat ze die buitenbaarmoedelijke zwangerschap heeft kunnen navertellen. Jeetje, wat een verhaal zeg. Als ik je zo hoor vertellen over W. dat lijkt het me best wel een temperamentvol mannetje, of niet?
@ grietje: wat een verhaal zeg van je moeder, heftig. @ koekeloerie: kan ook aan mij liggen hoor, dat ik niet goed lees of gewoon niet zo snugger ben dat bericht had ik inderdaad gelezen over die peuter. echt een verdrietig verhaal. @Sparkie: duwen hier ook ja, slaan en duwen hummm temperamentje heeft mijn mannetje. Hoelang op een dag spelen jullie met je kleine? Ik bedoel echt op de grond zitten met speelgoed. ik vind het belagrijk dat Beau zichzelf leert vermaken dus help hem vaak even op gang. De ene keer is het langer dan de andere keer. Ben even nemieuwd hoe dat bij jullie gaat
Kouf: om eerlijk te zijn speel ik amper met Nils op de grond... Hij kan zichzelf ontzettend goed vermaken. Als ik hem op de grond zet, dan kruipt hij al naar zijn speelgoed en begint te spelen... Mama is gewoon overbodig wat dat betreft. Soms is hij het ineens zat, en dan pak ik iets anders voor hem, en dan is hij weer zoet. Ik doe wel spelletjes met hem hoor, de dag door. Af en toe even dollen. Dan hijs ik hem ondersteboven op mijn rug en dan racen we even het huis door. Vindt hij prachtig. En soms even op schoot een liedje zingen, handje klappen enzo. Maar het echte spelen doet hij zelf.
@Kouf: wel hetzelfde ongeveer. Even vermaken en dan moet ze echt zelf gaan spelen. Ik verander wel vaak de speelgoedjes die in de lade zitten. Dan blijft ze geinteresseerd. We hebben in de salontafel grote lades zitten en 1 la heb ik leeggehaald voor haar speelgoed. Schot in de roos. Ze weet nu heel goed dat het haar lade is. Ze kan zo heel enthousiast er dingen uit halen en naar mij brengen. Loopt weer terug om het volgende te pakken. Doet dan ook weer netjes de lade dichtschuiven. Ik kan haar ook al kleine opdrachtjes geven, zoals pak de bal maar en dan zie je haar om haar heen kijken en gaat dan op de bal af. Schitterend als ze die dan trots komt brengen.
Grietje: mooie wieg zeg! Hij is ook lekker groot of niet? Hoelang heeft W erin gelegen? Nils heeft 6,5 maand in de wieg gelegen. Toen lag hij ook echt klem bij wijze van spreken. Kan me voorstellen dat het vervelend is dat W aan de andere kant van het huis slaapt. Is ook zo'n eind lopen 's nachts als er wat is he.
Ik ga nog even snel douchen. Had samen met Nils even een dutje gedaan daarstraks. Heerlijk! Even wat gemiste slaap van vannacht inhalen. Voor de pamper-fan: kruidvat heeft nu dezelfde aanbieding als Etos 2+1, maar geldt niet op de baby dry...
@ Jannn, niet zo druk maken meid. Als er een 2e komt, loopt dat vanzelf wel los. Dat kan jij wel aan hoor! Je zult zien dat je dan wel allerlei oplossingen vindt voor de beren die je nu ziet. @ Mamalous, veel plezeir vandaag bij ballorig! @ Kouf, ik heb totaal geen idee hoe het zit met ei en tempen. Kan je er helaas niet mee helpen. Heb je een onregelmatige cyclus? Die boom is van intertoy's. Voor die baan vragen ze een hbo opleiding zoals sociaal pedagogisch hulpverlening, sociaal juridische dienst, maatschappelijk werk. Zelf heb ik de mbo opleiding sociaal pedagogisch werk. De doelgroep lvg is hbo denk niveau en ik werk nu zo'n 6 jaar met deze doelgroep. Zelf neig ik dan naar de opleiding sjd, want sph is de vervolgopleiding van die van mij en gezien mijn ervaring denk ik dat ik daar niet veel nieuws leer. @ Sparkie, iewwww dat enge beest in je mouw. Ik zou, denk ik, alles bij elkaar gegild hebben, haha. Nils heeft jullie dus helemaal niet gemist. Fijn dat hij goed geslapen heeft. Nu mama nog. Dat huilen bij streng toespreken herken ik niet. Milan kijkt mij dan alleen ondeugend aan en doet het gewoon weer opnieuw. Als hij door heeft dat mama het toch echt meent, loopt hij uiteindelijk naar iets anders, met zijn ondeugend gezichtje. @ Grietje, balen dat jullie nacht zo slecht was. Hopelijk komt er verbetering na morgen. Spannend zeg. Heb je niet zenuwen? Ik zou het doodeng vinden mijn kind onder narcose. Wat een schattige wieg! @ Spelen, Milan kan zich ook goed alleen vermaken, maar vindt het ook heel leuk als ik mee doe. @ Koek, leuk is dat als ze gaan halen wat je zegt. Milan doet dat nu ook en de bal vindt hij geweldig om te komen brengen. Hij wilt dan dat we deze op zijn hoofd gooien (een zachte bal hè). Wordt vast keeper later. Hier kwam Milan vannacht voor een fles. Krijsen wat hij deed, niet normaal. Volgens mij was de hele straat wakker. Verschrikkelijk vind ik dat als hij zo krijst. Na zijn flesje vanmorgen heeft hij nog geslapen tot 10.00 uur en nu ligt hij er ook al een uur in. Wat een slaapkopje. O hij wordt wakker. Ik ga hem er maar eens uit halen en koken.