De Juni Junky's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door debsje1977, 1 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Hoi meiden,

@ Femke, heerlijk een paar dagen vrij. Altijd mooi vooruitzicht.
    Milan vindt tanden poetsen leuk. Laat dit goed toe en wilt ook zelf altijd poetsen.

@ Sweetlove, goed zo meid een 9!
    Hier groeien de voetjes niet zo heel hard.

@ Marjon, moeilijk met die baan. Denk dat je het even allemaal goed moet overwegen en op een rijtje zetten wat de daadwerkelijke reden is dat je deze baan wilt aannemen. Omdat je het een hele leuke baan lijkt of om weg te kunnen bij je huidige baan. In dat laatste geval zou ik wachten totdat er iets anders leuks op je pad komt.

@ Jannn, ik heb gereageerd in je voeding topic.

@ Hier, Milan heeft inderdaad geirriteerde oortjes. 1 oor zag er rood en geirriteerd uit en de ander oor zat helemaal vol met oorsmeer, daardoor kon de arts niet zien hoe het er verder uit zag. Juist aan dat oortje zit hij steeds, dus dat zal ook goed geirriteerd zijn. Ook heeft hij nog veel slijm. Ze wilde geen kuurtje geven. Advies was: paracetamol en de oordruppels gebruiken. Ook die druppels tijdens het vliegen gebruiken en tijdens stijgen en landen laten kauwen op brood.
    Mijn ma is met hem naar de arts geweest, gezien ik moest werken. Wel beetje jammer dat ik zelf niet kon, want zo kan ik ook niet doorvragen hè. Tot nu toe was de oorontsteking altijd snel over, dus zal nu ook wel weer zo zijn.

Nog 2 daagjes werken en dan lekker vakantie. Ben echt aan het af tellen. Die laatste daagjes gaan dan altijd zo langzaam hè.

Vandaag had Milan een potje, omdat ik snel wat bij mijn ouders heb mee gegeten. Heb ik niet goed op de ingrediënten gekeken. Bleek 4% melk in te zitten. Hij kreeg vlak na het eten wat uitslag rond zijn mond, die nu weer ver weg getrokken is. Hopelijk blijft het daarbij. Grrr zowat bijna in elk potje zit melk en als dat er niet in zit zit er wel ei of tomaat in. Wilde wat potjes mee nemen op vakantie, maar de keus is zo gering hè. Ik denk dat ik maar gewoon wat groente mee neem, groentes die zich goed houden, zoals corgette, haricots en aubergine.

2. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Jannn; Ik heb net je topic bij voeding gekeken, en je schema bekeken. Maar heeft Joas wel echt honger? Ik vind 1,5uur tussen 200 gr fruit en de boterham erg weinig. Het zelfde zie je smiddags, om 14.30 nog een flinke fles, en 2,5u later warm eten.

Wij zijn ook heel erg aan het klungelen geweest om Wessel brood te laten eten. Ik heb het schema radicaal omgegooit toen en zeker een maand volgehouden;

7.00 fles 180cc +6 + 4 schep bambix
    10.00 boterham proberen(dan had hij ook echt honger, lukte het niet dan was er niks aan de hand maar kreeg ook niks anders.)
    12.00 fruitpotje op een boterham, vooral heel veel fruit! En sap/thee.
    Op dit moment keek ik naar wat hij die ochtend had gegeten, vond ik het genoeg, dan kreeg hij niks, was het weinig, kreeg hij een flesje.

15.00 een soepstengel en sap

17.00 warm eten
    19.00 210cc + 7

Vooral dat fruitpotje op de boterham doen was hier een succes, maar Wessel is dan ook gek op fruit.

Hopelijk heb je er wat aan! Succes!

3. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

@love o ja ik had nog niet eens gereageerd op dat je rebecca in wil laten schrijven. wat leuk zeg! als je merkt dat ze het leuk vind. Wanneer ga je langs om haar in te schrijven?

@voeding @jann hier zit ik dus een beetje te denken omdat asl ze 1 jaar zijn minder melk nodig zijn. dus dat wordt schuiven.
    maar hier krijgt Emma sinds een week gewoon avondeten (dus geen potje meer) en het gata echt goed. vandaag heeft ze doperwten met aardappelen en gehakt gehad en ze smulde ervan. de macaroni van gister moest ze wel aan wennen (geven nu alles eerst 3x voor wennen). Wat ze nu krijgt pletten we een beetje maar de stukjes zijn wel groter als in een potje. Vind ze ook prima. Brood gaat ook goed dus dat is ze ook gewend nu. fruit krijgt ze nog wel uit een potje (8+ potjes) dat gaan we ook afbouwen als het avondeten echt gewend is.
    hebben jullie je kindjes al gewone melk gegeven? love ik weet dat rebecca gewoon melk krijgt toch? heeft ze fv of bv gehad? hoe vond ze de gewone melk? gelijk lekker?) Emma krijgt nutrilon en vanmorgen dus voor het eerst gewone melk (ook omdat de doos nutrilon bijna leeg was) ze vond het nog niet echt lekker. s avonds geven we nog nutrilon, maar we willen nu Emma s morgens gewone melk geven (mijn mannetje zegt dat dat al wel mag omdat ze bijna 12 maand is. ik ben er altijd voorzichtiger in haha), toch wel wat veranderingen dus.

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

jammer dat ze geen kuurtje wilde geven, helemaal omdat je op vakantie gaat en het natuurlijk niet leuk is als je met een ziek kindje zit. ik hoop dat milan nog opknapt en dat de druppels voldoende zijn.

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Rebecca drinkt geen melk.. gaan hooguit 2 slokken in, ze lust het niet.

Ik ga haar inschrijven via internet.

6. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    @ Jannn, ik heb ook eens gekeken naar het eetschema. Wat Marjon zegt zou heel goed kunnen. Misschien is dit schema iets:

7.30 fles
    9.30 / 10.00 1 stuk fruit
    12.00 uur brood met wat drinken
    15.00 1 stuk fruit of een tussendoortje zoals soepstengel.
    17.30 warm eten met 100 ml yoghurt
    19.00 fles

Ons schema ziet er zo uit:
    Meestal tussen 6.00 en 7.00 fles (210/7)
    rond 9.00 snee brood. (als Milan zich niet voor half 8 meldt voor een fles, is het gewoon 1 snee brood bij wakker worden met een fles van 180/6)
    12.00 2 sneeën brood met bekertje rijstemelk
    15.00 / 16.00 tussendoortje of fruit
    17.30 / 18.00 warm eten met meestal fruit als toetje
    19.00 fles 210/7

Milan krijgt nog vrij grote flessen, maar dat is omdat het dieetvoeding is. Was tot voor kort flessen van 240/8.

@ Sweetlove, leuk dat je Rebecca in schrijft. Zeker als ze dol is op de camera.

@ Ellen, ik kan wel begrijpen waarom ze geen antibiotica geven. Dit willen ze gewoon niet snel doen bij die kleintjes, je wordt er ook snel immuun voor. De druppels helpen wel vrij goed tegen de pijn. Gelukkig. En de zeelucht straks zal wel goed doen.

7. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    @jann wij eten meestal rond 17.30 en levi eet met de pot mee, ik snij het in kleine stukjes en geef hem dan steeds een stukje dat eet hij uit de hand.
    @marjon drukke week hoor!

8. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    @antje wat heerlijk nog 2 dagen!
    @schema is hier;
    7.00 flesje 180 en in rijstewafel
    10.00 1 stuk fruit in stukjes gesneden + yoghi of roosvicee
    12.00 1 broodje met beleg + roosvicee
    14.30 1 klein ontbijtkoekje of kinderkoekjes of rozijntjes zoiets en roosvicee
    17.30 avondeten gewoon met de pot mee en een toetje danoontje of yoghurt en roosvicee.

9. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Meiden,

Bedankt voor het meedenken & meekijken.

Khad net mn zus aan de telefoon en die zei dat ik me niet te druk moet maken.. Haar oudste dochtertje heb tot 2 jaar gemalen voeding gegeten & daarna had ze haar kiezen en toen pas snapte ze pas dat ze moest kauwen!
    Joas wil gewoon geen stukjes eten!!
    Haar andere dochtertje is 12 maanden en die eet ook nog steeds potjes. Nu wil ze de laatste week steeds een paar hapjes als hun gaan eten. De ene keer eet ze 1 hapje andere keer weer veel meer. Ze gaat over als dat wel goed gaat.

Ik denk dat ik het zo gaat aanpakken en gewoon elke dag blijf proberen!!

@ marjon & Antje: Bedankt voor het meekijken:
    Dus jullie vinden allebei er weinig tijd tussen zit??

Wat vinden jullie van dit?

8.00 180 cc melk ( Als brood beter gaat wil ik ook sochtends brood gaan geven, maar tnt gaat het gewoon nog niet!)
    10.00 half potje fruit/ 1 stuk fruit
    12.00 Brood + thee
    15.00 half potje fruit/1 stuk fruit
    Anders krijg hij een fles zal ik die laten vervallen?
    16.00 soepstengel/of iets anders + thee ( Hij wil geen sap)
    17.00 groente + yogurt
    19.00 150 cc melk

10. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    @ Jannn, dat schema ziet er goed uit. Ik zou inderdaad die fles van de middag weg laten. Dan krijgt hij namelijk nog genoeg zuivel binnen.
    En je zus heeft gelijk. Niet zo druk maken. Zoals ik in je topic ook al zei, eten moet leuk zijn en geen stress / strijd zijn. Komt vanzelf wel allemaal. Laat hem gewoon af en toe wat mee snoepen van jullie eten en je zult zien dat stukjes eten vanzelf wel komt. Ik zou nu niet van potjes af stappen en vers geven omdat dat je het gevoel hebt, dat dat moet. Hij eet het wel als hij er aan toe is.

11. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    @jannn inderdaad die fles s'middags weg laten en een potje is toch niet erg, het komt vanzelf wel hoor!

12. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ Antje: Bedankt meid voor je uitleg!! Duidelijk!! Kvoel me gelijk weer beter. Kzit al heel de dag te zoeken op internet :D

13. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    @ Sweetlove: een 9 :$!! Wauw, helemaal geweldig!! Dat moet een heerlijk gevoel geven. Wat leuk dat je Rebecca wil opgeven bij een modellenbureau, het is ook een mooi meisje! Welk spel ga je doen op de wii? Je kan je daar heerlijk op uitsloven :)

@ Marjon: wat leuk dat je snel met die baan kan beginnen maar kan me voorstellen dat het even puzzelen is wat je met Wessel en de oppas moet doen. Ook qua financien natuurlijk want je moet niet meer dan de helft ook kwijt zijn aan de oppas (lijkt me niet de bedoeling van werken ;)) Moelijk hoor! Jemig wat heb je een drukke week maar laat je hoofd niet gek maken. Alles één voor één bekijken.

@ Femke: lekker dat je straks 4 dagen vrij bent zeg. naar welke film ga je? Jij bent volgens mij ook wel een bezige bij ;). Tanden poetsen vindt Beau erg leuk maar of ik ook veel tanden raak weet ik niet. Hij sluit zijn lippen om de borstel en zuigt erop maar vindt het dus wel leuk.

@ Mandy: pvd wat een rot nacht hebben jullie gehad. Hoe lang staat er voor de waterpokken? Hopelijk is het snel over :(.

@ Debsje: wat fijn dat jullie alle drie zijn geslaagd voor mooie kleding. En dus allebei gezonde spanning voor de eerste verjaardag. Wel goed slapen hoor anders zijn jullie die dag bekaf ;) En schoon is schoon he, niet blijven boenen in je huis.

@ Ellen: Wat een gek verhaal van dat mens in de Action (of wat een gek mens ;)). Tante?? Mocht ze willen :). Hou er ook niet van als ze echt aan Beau gaan zitten. Laatst ging iemand zijn handjes kussen. Ik dacht gadverdamme, hoe haal je het in je hoofd!
    Ik geef beau nog geen gewone melk.

@ Antje: nog even en vakantie, jippie!! Hopelijk is de oorontsteking snel over. Wel balen dat dat net nu moet gebeuren (je komt trouwens weer ;) redelijk kalm over, is dat ook zo? volgens mij zou ik er best wat stress van hebben). Mag je trouwens groente meenemen het vliegtuig in?

@ Jann: wat moelijk meis dat Joas zo moeilijk wil eten. Heb ook je andere topic gelezen. Beau eet 's avonds tussen 18.00 en 18.30 uur en ik prak zijn eten en geef dat met een lepel. Daarna gaat hij zonder een fles melk naar bed. Ik laat hem zelf bepalen of hij die nog wil of niet (maar las al dat jou dat geen rsut geeft).
    Lees net dat je zus je gerustgesteld heeft. Dat is fijn!!

Ik heb een hele gekke dag gehad. Eigenlijk ben ik erover uit dat ik mijn baan niet meer leuk vind. Ik baal van de opleidingen die ik moet doen en dat zal altijd blijven. Nou kreeg ik vandaag een tip van een collega dat er op zijn afdeling mensen te kort zijn en hij vond dat wel wat voor mij (aangezien ik bij een andere bank een soortgelijke functie heb gehad). Hartstikke leuk dat hij aan mij denkt en ook bij zijn leidinggevende mijn naam heeft genoemd. Maar goed, ik blijf dan wel dezelde werkgever houden en of ik dat wel wil... Mijn hoofd zit er behoorlijk van vol wat ik nou moet doen. Ik heb een goed betaalde baan en heb niet veel zin om straks geen baan te hebben en ook zwanger wil worden... Dilemma!

14. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    @kouf volgens mij moet het met 10 dagen over zijn, ze hebben het vanaf vrijdag. maar hij krijgt nu gelukkig korstjes. moeilijk hoor van je werk.

15. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ Mandy: balen meid dat je zo'n slecht nacht heb gehad :(
    Hopelijk nu op een betere

16. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    #496 Antje77, 8 jun 2010
    Laatst bewerkt: 8 jun 2010
    @ Jannn, graag gedaan meid!

@ Kouf, hihihi, ik ben inderdaad kalm. Heb niet gauw dat ik in de stress schiet. Ik denk dat ik dat wel zal krijgen als Milan de hele vlucht zal krijsen. Maar dat zien we dan wel en verwacht het eigenlijk niet. Mama is goed in troosten :D
    Waar ik eerder om kan stressen is dat ik nog 1 koffer moet hebben. WIL alles ingepakt hebben, zodat ik vrijdag ook een beetje kan genieten van mijn vrije dag. Morgenavond komt de koffer!

Moeilijk is dat met je werk. Ik denk dat je wat dingen moet afwegen. Is het een heel andere functie? Een leuke functie? Maakt veranderen van afdeling je werk en motivatie heel anders? Of ben je toe aan een heel nieuw bedrijf?

17. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Dit klinkt wel goed toch Jann.
    Zitten er in de potjes fruit ook stukken of niet? Of heeft hij er bij fruit geen last van als er stukjes in zitten? Beau at ook eerder fruit in stukjes dan groente. is ook wat zachter en zo kon hij er goed mee oefenen.

18. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Kreta is hoe lang vliegen, 3.5 uur?? Dat is lang troosten hoor mama ;). Maar je hebt gelijk, niet van te voren invullen wat er kan gebeuren daar raak je alleen maar gestresst van (zal deze raad zelf ook eens opvolgen :)). Hopelijk wordt hij zo moe van alle indrukken dat hij lekker gaat slapen.

19. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ Kouf: Nee ook dat wil hij niet! Kan ik morgen anders wel weer eens proberen!!

20. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Jann: ik weet het antwoord al op mijn vorige vraag. Ik heb Joas zelf een banaan zien eten uit zijn handje. Dus stukjes fruit kan hij heel goed zelf.
    Probeer mee te denken maar vind het moeilijk ;)

Deel Deze Pagina