@Debsje: aaggh wat schattig. Leuk dat ze dat gelijk ziet dat er slingers hingen. @Sweetlove: Leuke schoentjes! Leuk met die gekleurde veterringetjes. Ik hou er wel van. Eva is ook niet zo heel erg meisje meisje. Ja je merkt het echt wel als je iets meer uitgeeft aan schoentjes. Ik zag pasgeleden onwijs lieve slippertjes bij de Hema hangen, maar toch niet meegenomen vanwege het voetbedje. Die was keihard en kaarsrecht. Lijkt me niet zo goed voor de voetjes. Wij zijn nog steeds op zoek naar schoentjes. Ik wil het liefst nog flexibele zool. @Femke: haha ja dat heb ik ook vaak dat je zelf enthousiaster bent over iets nieuws voor de kleine, zoals de autostoel en dat de kleine je dan aan zit te kijken alsof er niets verandert is. @Jannn: Misschien een fles extra geven als je bang bent dat hij iets te kort komt. Daar zitten voldoende bouwstoffen in. Komt vanzelf wel. Eva is ook een lastige eter geweest en heb bij een logopedist gelopen om eraan te werken en nu eet ze van alles, maar ook nog steeds niet zoveel als het zou moeten. Van een potje eet ze ongeveer de helft. Prima hoor. Ik vul het wel aan met melk en fruit. @Antje: ooh laatste dag je werken is alweer bijna voorbij! Heerlijk hoor. Wat een relaxte job heb je! Begrijp je wel dat het in de nachten een beetje saai is. @Mamalous: Balen van het weer. Hebben ze geen Kidzcity in de buurt agossie zo koud dat hij blauwe lippen kreeg. Hmmm al zin om naar huis te gaan? Maak er nog wat van met zn 3en! @Marjon: zag al een paar fotos voorbij komen op hyves. Erg mooi en wat een geluk met dat mooie weer toen he. Hee dat is inderdaad een goed plan. Hopelijk krijg je snel reactie. Even voor mezelf: pag 60 gebleven bij Ellen We gaan naar de makelaar het koopcontract tekenen
@ Ilse: Eet eva wel al geprakt eten?? Ik doe nu juist de fles van de middag weg heb het idee dat hij teveel krijg en daarom zn warme eten laat staan. Ff uitproberen..
Marjon: wat een ontzettend leuke en mooie foto's op je hyves! Echt prachtig, in het lange gras met de bomen op de achtergrond! Hopelijk wordt je sollicitatie bij je zus in het dorp iets! Is dat ook voor vier keer twee uur? Sweet: haha, leuke foto van Rebecca! Ilse: koopcontract tekenen!!! Dan is het helemaal ECHT! Hebben jullie al een verhuisdatum? Jannn: klinkt toch goed met het eten zo. Een mooi begin. Nils drinkt al wel uit een gewone beker. Gaat eigenlijk heel erg goed! Sinds een paar weken weer aan het oefenen, en nu lukt het prima. Heb zo'n difrax oefenbeker te leen van een collega, en moet zeggen, da's best handig! Hij drinkt de melk nu uit een gewone beker, en water uit een tuit. Misschien dat ik de tuitbeker nu helemaal 'vervang' door een gewone beker. Is wel zo handig. Ellen: krijg altijd een brok in mijn keel als je over Emma's beperkingen praat en over wat ze allemaal wel kan. Tis ook zo oneerlijk! Maar Emma weet natuurlijk niet beter. Die doet wat ze kan, en zelfs nog meer! Ontzettend knap dat ze al kan gaan zitten. Dat zijn weer een paar mijlpalen he. Wie weet slaat ze het kruipen/ tijgeren over en leert ze direct te lopen! Moet bij tijden wel erg moeilijk voor jou zijn als je ziet wat ze niet kan. Maar heb wel het idee dat jullie heel erg focussen op haar mogelijkheden en niet op haar beperkingen. En da's in mijn ogen een hele gezonde instelling. Ik ben net naar de prenatal geweest (Antje: kwam door jou op het idee, haha. ). Heb een autostoelhoes, slaapzakken en nog een paar dingetjes gekocht. Had er helemaal zin in. Had ook nog een aantal irischeques liggen, dus hoefde amper wat af te rekenen!! Oja, stond ook nog even de kruidvat in de rij voor de kassa. Was flink druk, maar slechts 1 kassa open. Oudere dame (nou ja, dame is niet het juiste woord hoor...) met rollator achter mij al te klagen dat het zo druk was, bla bla bla. Ging er nog een kassa open aan de andere kant. Dus die vrouw klagen dat mensen daar voordrongen in haar ogen. Tja, moet je maar sneller zijn denk ik dan hoor. Maar goed, vervolgens gaat kassa nummer drie open, aan mijn kant, maar eventjes verder. Ik blijf lekker in de rij staan, was nog maar 1 iemand voor me. Begint die 'dame' te grommen dat ik de boel blokkeer met mijn wagen, en dat "iedereen nu al voorgaat ''. Dus ik die vrouw er langs gelaten. Mensen die achter mij stonden vonden het ook ronduit belachelijk dat die vrouw zo deed. Ik kon er wel een beetje om lachen, die ouwetjes doen altijd alsof ze haast hebben terwijl ze alle tijd van de wereld hebben. Toen was ik klaar met afrekenen, staat dat mens dus met haar rollator voor mij (ze was nog steeds niet aan de beurt bij die andere kassa, haha). Heb heel vriendelijk gevraagd of ik er langs mocht, omdat ze de weg blokkeerde. Zo lang verhaal, maar sommige mensen!!! Vanavond gezellig naar de bios! Nu nog even wat in huis doen. En dan morgen lekker naar texel!
Goedemiddag, @Ellen, ja mijn oma denkt dat echt! Ze geeft ook ons de schuld ervan. Tegen mij zegt ze altijd dat mijn oom het gedaan heeft, tegen mijn zus zegt ze dat ik het gedaan heb, tegen mijn moeder dat mijn zus gedaan heeft enz enz. Wat goed zeg die ontwikkelingen van Emma, echt prachtig! Volgens mij is Emma wel echt een doorzettertje, zoo vooruit gaan met enkel 1 goed werkend armpje. Echt respect voor het kleine meisje hoor! @Jannn, hier eigenlijk niet meer uit een beker. Omdat Rebecca vrij weinig drinkt geef ik haar een tuitbeker. Want die is altijd erg snel leeg (ja ook opgedronken). Het is wat minder goed voor ze, maar ik heb liever dat ze genoeg drinkt. Rietjesbeker gaat ook goed. @Ilse, die slippertjes heb ik wel gekocht voor Rebecca. Ik heb ze speciaal voor in de wandelwagen bij heel warm weer. Vind ze zooo schattig! Maar lopen doet ze er niet op. Dan doe ik eerst de slippers uit. Spannend hoor het koopcontract tekenen! @Femke, ik kan ook niet tegen dat soort mensen hoor! Dat gehaast tegenwoordig! Hier met mijn oma naar de kringloop geweest. Even een goedkoop bijzettafeltje gekocht voor tussen de banken. Kan ik de belangrijke dingen scheiden van rebecca. Vriend vind het vast niet leuk als ze een afstandsbediening kapot laat vallen ofzo . Kwam mijn oma aanlopen met een buggy. Een driewieler met luchtbanden. volgens mij had iemand anders hier ook zo 1 gekocht toch? Ze zit er zoooooo mooi in dat ik hem wel moest meenemen. Het enige nadeel is dat het voorste wiel geen zwenkwiel is. Maar ja, verder is hij super en veeel comfortabeler voor Rebecca. Koste mij maar 10 euro (oma heeft er ietsje bijgedaan) foto volgt nog wel.
Sweetlove; Dat was ik met die driewieler voor een tientje. Ben er nog steeds erg blij mee, en je leert vanzelf hoe je het makkelijkst stuurt zonder zwenkwiel. Ellen; Wat heb je toch een kanjer van een meid! Wat een doorzettertje! Femke; ik weet niet hoe ze de uren daar verdelen, maar denk het wel. Op zich best lekker, valt precies in Wessels slaaptijd! Hebben jullie kids een hekel aan verschonen? Wessel begint sinds een week of 2 al te krijsen als ik hem op het aankleedkussen leg. Op de bank ook trouwens. Hij krijst, schopt, probeert weg te komen, billen omhoog doen zodat ik zijn beentjes niet omhoog krijg. Wat een drama! Zie er echt tegen op om hem te verschonen. Denk dat ik morgen maar eens van die luiers koop die je als een broekje aan kan doen. Iemand een tip voor me? Ik ga aan het eten beginnen want mijn schoonmoeder trakteert mij en haar 2 eigen dochters op een avondje theater. We gaan naar de sound of music!
@Marjon, Rebecca heeft die periode gehad. Nu vind ze het leuk omdat ik er een spelletje van maak. (op de buik blazen, liedjes zingen, speelgoed in de hand) Het is vanzelf over gegaan. Mijn tip, geen broekjes. Als er dunnere ontlasting is kan je ze niet goed dichtvouwen na die tijd en als je dit goed wilt verschonen moeten ze ook liggen en scheur je die dingen open. Dan is een gewone luier efficienter. Merk dat de broekjes makkelijk zijn met zindelijk maken. @Alll.... nu ik het over zindelijk maken heb.. Rebecca zegt nu BAH als ze gaat poepen! Ik heb het potje erbij gehaald, ga haar nu spelenderwijs duidelijk maken dat daar poepie in moet haha. Als ze straks goed stevig loopt wil ik beginnen met zindelijk maken (als ze het tenminste aan blijft geven). Ze heeft nu al door dat ze moet poepen haha. Is dat snel? Ik weet wel dat ik als kind met 1,5 jaar dag en nacht zindelijk was, maar dat was zonder de hypermoderne pampers van tegenwoordig. Gewoon wegwerpluiers waar je natte billen van kreeg.
Hoi meiden, Zo ikke heb vakantie!!! Jippie!! Het was nog een gezellig dienstje met die meiden. Ze zijn goed geslaagd bij de ikea. Net de id kaart van Milan opgehaald, zo schattig. En mama is heel trots! Onze kleine vriend heeft zijn 1e stapjes los gezet! Hij kan er zo'n 6 zetten. Gister wilde hij al, maar durfde niet. Vanmiddag bij oma heeft die het voor het eerst gedaan. Gelukkig liet die het net ook aan mama zien. @ Ilse, o tekenen. Dan is het helemaal definitief. Super! @ Ellen, ik vind het knap wat Emma allemaal kan. Wanneer moeten jullie weer naar leiden? @ Femke, tja die jeugd van tegenwoordig, nee die oudjes tegenwoordig. Stond laatst ook bij de kruidvat. Ging kassa naast mij open. Zo'n jongen voor mij liep er heen, achter mij stond zo'n oude taart. Nou die rende naar de kassa, duwde zo die knul aan de kant. Hoezo aso. @ Marjon, Milan deed ook een tijdje zo moeilijk met de luier. Totaal niet blijven liggen. 1 tip met aandoen, maak van de luier een broekje. Dan kun je de luier ook staand aandoen. Zo, hier heeft er eentje een vieze luier. Gaan we maar gauw eens wat aan doen.
@jann is het nog een beetje gelukt met eten? Hier drinkt Emma met hulp uit een beker. S morgens en s avonds krijgt ze nog een fles. @ilse gefeliciteerd, het is nu dus helemaal gelukt? wat gaaf! hebben jullie de sleutel ook gelijk gekregen? @femke meid wat lief wat je zegt. We focussen ons zeker vooral op wat Emma wel kan, en wat ze hopelijk in de toekomst zal kunnen. Soms is het gewoon even moeilijk. Ja we genieten zo van de mijlpalen (net als Elke mama natuurlijk). We denken niet dat Emma gaat kruipen. Staan gaat steeds beter. ze kan nu al beter staan zonder te leunen. Aan de hand lopen gaat ook steeds beter. Zo je bent dus lekker geslaagd vandaag heerlijk shoppen zonder (veel) geld uit te geven. haha prachtig hoe je het hebt aangepakt met dat oudje, net goed. ze kunnen zeker erg vervelend zijn die oudjes. ze hebben de hele dag de tijd en nog zeuren pfff. Wat ga je op texel doen? en naar welke film ga je? @love dank je wel meid! Ja we hebben echt gemerkt wat voor doorzetter het is. Jeetje is ook wat zeg, iedereen krijgt de schuld en ook steeds een ander. Wel lief dat ze met een buggy aan kwam. Was wel gezellig dus vanmiddag. Dat is snel hoor, echt wel. Wat goed van Rebecca. Zou mooi zijn als ze het aan blijft geven. Als ze snel zindelijk is is dat natuurlijk super. @marjon dank je wel. Ja hier is Emma ook erg druk als we haar gaan verschonen. ze kan ook flink krijsen. (hier alleen wel de vraag of het ook te maken heeft met de oefeningen die we gelijk doen als we de luier verschonen. omdat ze de oefeningen niet leuk vind en ze weet dat die gaan komen huilt ze ook.) Maar hier gaat ze ook alle kanten op. We kunnen haar nu vaak wel afleiden met haar tandenborstel. Leuk zeg naar de sound of music. ik ben nog nooit naar een musical geweest. lijkt me best indrukwekkend. Veel plezier! @antje Wat goed!!! super zeg, en ook al 6 stapjes. Knap hoor maak je een filmpje? ben wel benieuwd.
Heej meiden!! Nou ik probeer ff wat bij te lezen want ik heb ff niet meer gereageerd op iedereen! Allereerst ff ego bericht. We proberen gewoon elke dag wat van ons eten te geven, en vandaag lukte het!!! Hij heeft andyvie met aardappels op! En een schijfje gehakt in zn handje..Voor wie geprakt eten al krijgt. Hoeveel eten ze meestal??? Wat kan je vergelijken met een potje?? @ Ellen: Super bedankt voor het meedenken met een schema.. En ik denk ook wel dat alles steeds veel te dicht op elkaar zat.. Vandaag heb ik het zo gedaan: 8.00 150 cc melk + rijstewafel ( Als brood beter gaat dan ga ik eerst brood geven en dan melk erachter aan) Vandaag weer pap geprobeerd maar hij wil het echt niet. 10.00 Half potje fruit 11.30 Cracker + Stukje boterham + 90 cc melk.. ( Anders gaf ik thee en pas om 15.00 grote fles melk) 15.00 Half potje fruit + halve soepstengel Tussendoor thee 17.00 Potje groente 19.00 Fles ( Wilde hij niet helemaal) Als hij de groente van ons goed gaat eten dan gaat hij met ons meeeten maar eerst ff oefenen!! @ Slaapje: Vandaag ging het 1e slaapje weer heel goed. Hij was waarschijnlijk heel moe van zijn verjaardag! @ SweetLove: Gave schoentjes.. Het is nu ze gaat lopen juist heel belangrijk dat je van die goede schoenen koopt! Dus duurder.. Die flutschoentjes kunnen ze niet goed op lopen. Ik krijg de eerst loop schoentjes van mn ouders, ga ik wel ff mooie uitzoeken natuurlijk J Haha die foto van Rebbeca!! Je lach je rot omdat kind J @ Zindelijk maken: Nu al??? Hoe kan dat?? Mn nichtje is 3 en net zindelijk! Maar met echt katoenen luiers zijn kindjes wel veel sneller zindelijke.. @ Femke: Die badfluitjes hebben wij hier ook. Ik vind het zonde van mn geld want ze stellen niks voor! Joas heb er maar 1 in bad en khoor m nooit fluiten J @ Antje: Nee Joas wil ook geen pap uit de fles.. Vanmorgen weer geprobeerd maar hij wil het gewoon echt niet.. Misschien wat minder schepjes erin? Ga ik morgen maar is proberen! Super zeg dat Milan loop!! Applause!! @ Marjon: Ik heb je ook je fotos op hyves bekeken. Echt leuk joh! En veel plezien bij de sound or Music.. Zou ik ook wel heen willen, maar musical is zo duur! Joas heb ook een verschrikkelijke hekel aan verschonen! Begin al te huilen als ik m neerleg. Alleen als hij net uit bed kom is hij rustig. Het is ook een tijd geweest dat hij keihard ging draaien, maar nu geef ik m wat in zn handen en dan gaat het meestal goed. @ Femke: Owww oude mensen kunnen soms zoooo zeuren, ik hoop niet dat wij ook zo worden Gaan jullie morgen naar Texel?? Heerlijk! Naar een park? En welk plaatsje? Hoelang?? Wat een vragen he! @ Ellen: De wereld is ongelijk verdeeld, maar ik vind het altijd zooo mooi om te lezen wat Emma allemaal kan!! Het lijk me echt moeilijk om te zien idd dat zij met bepaalde speeltjes niet kan spelen of andere dingen doen! Denk je dat het ooit nog helemaal goed wordt? Wat zeg de fysio? @ Ilse: Hoe doe je RAPLEY Methode met bijv Andyvie? Laat je ze dan lekker graaien in de groente?? Ik vind dat niks.. Wordt hier een takke zooi
Wat houd die Rapley methode eigenlijk in? Is dat dat ze het zelf moeten pakken? Rebecca doet de laatste tijd steeds vaker moeilijk als ik haar wat wil geven. Ze wil het perse zelf doen. Als ik dat niet toelaat wordt ze driftig. Maar ik vind het dan zooo'n bende worden.
ja dat is alles in stukken geven! Vanavnod eerst hapje haalde Joas gelijk uit zn mond, en keek wat het was toen deed hij het weer terug gelukkig Kvind het ook een vreselijk bende. Moet je eens bij topic voeding lezen. Die meiden vinden dat allemaal best. Bij 1 zit de muur onder de vlekken erdoor.. Nou dat wil ik dus echt neit!!
@jann graag gedaan! wat fijn dat het beter ging met eten vandaag. Wij zitten ook een beetje met de hoeveelheid vers eten. Omdat ze nu grotere stukken eet en in een potje word het meer geplet zeg maar. Maar we gokken een beetje nu. het schema ziet er verder goed uit vind ik. We hope ndat het beter word en het word ook verwacht dat het beter word als nu. het word nooit zoals het zou moeten. Emma zal ws haar handje naar haar mond kunnen doen en iets vast kunnen houden (klemmen). maar niet de fijne motoriek of bijvoorbeeld met een lepel iets uit een bekertje yoghurt kunnen doen. Knippen zal ook niet lukken dat soort dingen helaas niet. we zullen al zo erg blij zijn als Emma meer met twee handjes kan spelen. Dat ze het handje kan betrekken met het spel dat ze speelt. Nu pakt ze haar handje wel steeds vaker met haar goede hand en doet hem in haar mond. ze weet ook dat ze twee handjes heeft alleen kan ze er nog niks mee. @antje 29 juni moeten we weer naar Leiden toe. vinden we erg spannend of ze tevreden zijn over wat Emma nu kan.
herkenbaar. Emma wil graag zelf de lepel (of vork met boterham) zelf aanpakken en in de mond doen. met de boterham vind ik het prima dan stopt ze hem meestal netjes in de mond. met de groente doe ik het nog maar niet, dat dondert zo snel van de lepel af.
wat een drukte hier in de straat trouwens. allemaal mama's en papa's en kinderen die naar huis gaan. het was de laatste avond van de avondvierdaagse. ze hebben de hele week hier goed weer gehad.
@ Sweetlove, in het begin verdwijnt er veel op de grond, maar dat wordt steeds minder. Hier verdwijnt niet meer zoveel op de grond. Alleen als hij er geen zin meer in heeft, dan gaat hij de stukken op de grond gooien. Nou, dan pakken we het bord af. Een stuk zeil / plastic onder de stoel leggen, dan heb je het zo opgeruimd. Hier eet Milan al een hele tijd zelf. Alleen als hij eens een potje krijgt, dan voeren wij.
Nou weet je wat het is.. Rebecca vind het bord zo intressant. Als ik haar een bordje met eten geef gooit ze het eten eraf en gaat met het bord spelen..
Wat je dan kan doen is om niet het bord voor haar neer te zetten. Gewoon een paar stukjes eten voor haar neerleggen. Zo deden wij dat in het begin ook. Nu blijft het bord, meestal, staan. Als ik zie dat hij met het bord wilt gaan spelen, pak ik het snel af.
Net weer thuis van de film, zijn naar Sex and the City geweest. Leuke film en 't was super gezellig. Nu nog eventjes computeren en dan kruip ik er in! Morgenochtend op tijd spulletjes pakken. Voor degenen die het vroegen, ik ga dus naar texel, naar mijn ouders. Kom daar zelf ook vandaan. Vriend heeft een sporttoernooi dit weekend, dus die is ook 1 nachtje van huis. Ik ga alleen met Nils naar mijn ouders, twee nachtjes. Anders heb ik maar zo kort daar. Vind het ook wel even fijn om te relaxen en niet zo te jagen. Even naar mijn oma, naar een vriendin. En mijn zus komt ook een nachtje, dus gezellige drukte zeg maar! Heb er zin in. Had vanmiddag een autostoelhoes gekocht bij de prenatal, voor de maxicosi tobi (wel van eigen merk). Er zat alleen geen gebruiksaanwijzing bij! Heb maar wat gedaan. Geen idee of het zo hoor, maar leek mij de enige logische manier. Hij zit er alleen lang niet zo mooi en strak omheen als op het plaatje. Heeft een van jullie ervaring met die dingen?? Moest trouwens erg om mijn zus lachen. Ik vertelde haar dat verhaal van die ongeduldige oude vrouw in de kruidvat. Mijn zus zei ''die oudjes hebben zo'n haast omdat hun leven bijna om is''. Volgens mij is het nog zo ook, hihi. De enige die zo lopen voor te dringen zijn die oude mensen! Alsof zij nog naar hun werk moeten oid? Je zou denken dat ze alle tijd van de wereld hebben... Zo, nu ben ik even uitgespuid (volgens mij geen bestaand woord...) hoor, hihi. Jannn: hier ook andijvie voor Nils vanavond. Vond het erg lekker. Had het met een aardappeltje geprakt, beetje melk, wat geraspte kaas erdoor, en smullen maar. @ rapley: hier in het begin (rond de zes maanden) mee begonnen. Sperzieboontjes, worteltjes, alles ging zo naar binnen. Nu voer ik hem meestal de warme hap, en krijgt hij er (mits de soort groente het toelaat) wat losse groente om zelf te pakken bij. Merk dat hij dan beter van de lepel eet, als hij wat om handen heeft. Hij stopt dan ook zelf wat in zijn mond. Brood leer ik hem nu van de vork eten. Gaat ook erg goed. Leg dan een stukje brood voor hem neer. Hij heeft de vork dan in zijn hand, en samen prikken we het stukje op de vork. Hij eet het dan zelf eraf. Vind dat zo knap!! @ antje: JOEHOEOEOEOEOEOEOE!!!! Vakantie!!!!!!!! (ben een beetje jaloers...) @ fruit: hoe geven jullie het fruit tegenwoordig? Maken jullie er nog een echt hapje van of in stukjes? Ik raspte bijna al het fruit, en mixte het dan. Vaak geraspte appel met peer, of banaan oid. Maar nu geef ik het zachte fruit, als peer, perzik, banaan, nectarine in stukjes. Hij eet het dan ook supergoed. Appel vind ik wat lastig, omdat dat een vrij harde vrucht is, en hij dat niet goed gekauwd krijgt. zo, ik ga mijn bedje opzoeken! Morgen drukke dag!!
Femke; Fruit geven vind ik lastig in stukken, aangezien Wessel alleen 3 voortanden heeft ben ik bang dat hij het niet weg krijgt. Banaan eet hij in dikke plakjes. Meloen in stukjes, appel heeft hij nog neit gehad. Stukjes mandarijn gaat ook, en kiwi. Ik wilde vanmiddag een auto hoes gaan kopen, dus zal later vertellen hoe dat hier bevalt. Veel plezier op Texel! Eten; Een bordje neerzetten gaat niet goed, die ligt binnen een paar seconden op de kop. Warm eten voer ik meestal. Brood krijgt hij in de hand. Nu meestal een bolletje in 3 repen gesneden. Hij krijgt dan steeds 1 reep, en als die op is de volgende. Wessel krijgt smorgens pap uit een fles. Met een schaaar een flink gat in de speen geknipt en dat gaat prima. De avondfles ben ik nu een week aan het mengen met gewone melk. Hij zit nu op 120 cc opvolgmelk en dan tot 200cc aanvullen met gewone melk. Bij de boterham ook gewone melk. Erg dol is hij er nog niet op! Toch merk je dan het allemaal steeds beter gaat. Een bisquitje gaat er zonder knoeien in, heel schattig hapje voor hapje. Ook wil hij alles wat wij eten proeven. Gister een klein blokje snitzel, duurde even maar hij kreeg het wel weg, en vond het lekker! Ben benieuwd zondag als hij een taartje voor zijn neus krijgt, of hij dat ook lust! Gisteravond Sound of music was erg leuk! Werd wel beetje laat, want was om 23u pas af, lag dus pas half 1 in bed, en Wessel was om 6u weer klaar wakker. Eerst nog maar een paar bakkies koffie, want ik heb een druk dagje voor de boeg! Boodschappen en alles aan kant voor een feest weekend!