De juni junky's

Discussie in 'De mama's' gestart door diddi, 21 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

meestal om 7uu, die ogen heeft hij van zijn papa!!
    Met 7 mnd wad hij 74 cm en 8,3 kilo, hij draagt nu veelal maat 80. Hij zet nu al stapjes aan de hand, zo gaaf!
    Hier hebben we ook een tijd fysio gehad vanwege een afplatting heeft goed geholpen, wel iets heel anders dan jouw emma heb je verhaal toen ook gelezen en gevolgd. Succes vanmiddag!

2. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    Chanell slaapt van:
    10.00 tot 11.30
    smiddags van 13.00 tot 14.30
    van 17.30 tot 19.00
    dan de nacht in tot 8.00

Best nog wel veel.

3. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

@mamalous wow twee ventjes met mooie ogen bij jou thuis dus.
    Wat fijn dat de fysio geholpen heeft bij jullie. Zie je er helemaal niks meer van?
    Dan is hij in vergelijking met Emma in iedergeal best groot. Is hij gemiddeld? (emma zit onder het gemiddelde met lengte en gewicht maar wel in evenwicht zeg maar)

@chamaro ze maakt meer kleinere slaapjes dus. Ik weet niet eens wat gemiddeld is wat kindjes van rond 8 maanden slapen. iemand die dat weet?

4. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Volgens mij 2 slaapjes van 2 uur, ja hij is groot, aan de bovenrand van de curve, ga hem binnenkort maar weer eens meten en wegen. Hoef pas in april weer naar cb dus ga tussendoor wel ff.
    Je ziet er helemaal niks meer van maar we hebben er ook heel veel aan gedaan.

5. Ellen291982

dat is heel erg mooi. dan zijn je inspanningen niet voor niks geweest.
    Wij mogen 11 maart weer naar het cb, maar misschien gaan we haar wel even eerder wegen, ben namelijk heel benieuwd. laatste keer was in januari.

6. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Wat een dag zeg! Eerst weer zo`n horror nacht, en overdag ook puinhoop...:x

Om 7 uur zijn we er uit gegaan, fles, spelen,
    om 9 uur broodje, en 9.30 naar bed.
    10.00 uur was meneer er al weer klaar mee.
    Om 12u fles en 12.30 naar bed gebracht.
    13.15u WAKKER!
    Niet slapen, maar chagarijnig!:$
    Net maar weer in bed gedaan, en hij slaapt nu. Zal mij benieuwen voor hoe lang.

Ik heb vanochtend een emmer sop gemaakt om de badkamer te doen, maar die staat er nog net zo.....

Er zitten van die dagen tussen!!!;)

7. debsje1977

debsje1977 Niet meer actief

Mamalous wat een lekker boefje is jullie manneke!
    en idd hele mooie ogen...wordt wat later die mag de meiden van zich gaan afslaan ;)

Marjon wat een dag meid!! jeetje zeg..hopelijk gaat de nacht wat beter.

Emily slaapt meestal van 9 tot 10
    en van 12 tot 13 of van 15 tot 16...en s'middags wil ze soms van 17 tot 17.30 nog wel eens een slaapje doen maar dat is vaak als ze van 12 tot 13 heeft geslapen...en tussen 20 en 20.30 gaat ze de nacht in tot meestal 8 in de ochtend.

8. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    @ Mamalous, ook al zo'n heerlijk mannetje. En wat een mooie blauwe kijkers! Ben je pas overgestapt naar maatje 80? Milan is nu 74 cm en 8240. Maatje 74 past nog wel goed, maar dat zal dan niet lang meer zo zijn.

@ Ellen, hihi iedereen dacht dat hij een konijntje was. Maar het was een muisje. Hij vondt de carnaval wel leuk, al die gekke verkleede mensen. Mama houdt er niet zo van, die vind dat verkleden maar vreselijk.
    Ik vier met je mee een feestje, Milan is vandaag ook 8 maandjes.

@ Marjonb, o herkenbaar. Zo'n dagen hebben we hier ook wel eens, dan kom je echt nergens aan toe. Hopelijk vanaacht een betere nacht.

@ slapen, Milan slaapt van ongeveer 10.30 uur tot 12.30 / 13.00 uur. En dan van ongeveer 14.30 / 15.00 tot 17.00 uur. Soms wat korter en soms wat langer, maar meestal dik 2 uur. En dan van 19.00 tot 8.30 / 9.00 uur. Met om 21 uur nog een fles en aantal keer spoken in de nacht.

9. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    @antje; geef je de fles van 21u in zijn bedje? Ik geef rond 17u warm eten en dan rond 18.30 een fles. Dat gaat allemaal wel op. Maar om de nacht wat beter te laten gaan zit ik er aan te denken om ook een latere fles te geven.
    Hij moet 19u echt naar bed, dan is hij helemaal op.

10. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Wij geven de fles of op ons bed of gewoon beneden. Direct na de fles gaat hij dan terug naar bed. Milan wordt ook zelf wakker voor die fles. We hebben eigenlijk nooit uitgeprobeerd om vroeger te geven. Als we dat doen dan komt hij 's ochtends natuurlijk ook vroeger. Wordt hij 's nachts wakker van de honger dan?

11. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Dames, allemaal een fijne avond en hopelijk rustige nacht!
    Ik ga Milan eens naar oma en opa brengen. Verheug mij al op vannacht, eindelijk weer eens keertje doorslapen.

12. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    @antje; hij wordt niet wakker van de honger volgens mij. 9van 10 keer heeft hij zijn ogen dicht, maar wel huilen. In extreme nachten hebben we wel een fles gegeven, maar dat maakt weinig verschil in gedrag van de rest van de nacht.

Misschien eens een paar dagen uitproberen om hem zonder laatste fles de nacht in te laten gaan en dan voor ik zelf naar bed ga die fles proberen....

13. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Hallo meiden, hier ook een kleine meid van bijna 8 maanden.
    Ze is een heel vrolijk en vriendelijk kind, lacht heel veel en is lekker ondeugend.
    Qua ontwikkeling gaat het nog niet zo hard, ze rolt nog niet om maar wel op dr zij.
    Ze eet fruit en groente (nou ja de laatste dagen slecht, terwijl ze het eerst wel helemaal op at?)
    Haar voedingsschema is nu:

08.00 wakker fles 180/6
    10.30 fruithapje
    12.30 fles 180/6 (paar stukjes brood, meer wil ze niet)
    15.00 halve liga, probeer steeds sap of thee, dit wil ze absoluut niet uit de fles, wel uit een bekertje..
    16.30 groente (laatste dagen eet ze slecht dus geef ik meestal een flesje)
    20.30 laatste fles 180/6

Ze slaapt ongeveer 2 keer 2 uurtjes, s avonds en s nachts zonder wakker te worden. Na de groente gaat ze slapen, en dan moet ik haar wakker maken voor de laatste fles:D Slaapkoppie...

14. debsje1977

debsje1977 Niet meer actief

wat een lekker blosjes op Nina haar wangetjes :)
    is dat een pyjamatje wat ze aan heeft pioen??
    ik vind hem geweldig!...mag ik vragen waar je die vandaan hebt?

Antje: veel plezier vanavond en goeie nacht vannacht ;)

15. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Ja is een pyjama, komt bij de prenatal vandaan:)
    Soms heeft ze inderdaad van die lekkere blosjes, mooi gezicht he..
    Ik heb de foto van jouw kleintje ook gezien, heerlijk kind!

16. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Ha dames,
    ik meld me ook weer eventjes! We zijn weer thuis! Heerlijke dag gehad. Was goed weer, dus we hebben nog even een stuk kunnen wandelen. Nils ligt nog eventjes op zijn kleed te spelen. Had in de auto ook lekker geslapen, maar wilde hem thuis ook niet meteen weer zijn bed in doen. Kan hij ook nog even bijkomen van de dag.

@ Antje en Ellen: gefeliciteerd met de acht maanden!! Nog twee dikke weken en dan is Nils ook echt acht maanden!

Jeetje, er is vandaag zoveel geschreven, kan daar niet allemaal op reageren! Moet vanavond maar even weer rustig achter de laptop. Mijn laptop heeft overigens ook kuren, raakt na een tijdje oververhit en valt dan uit. Moet je hem laten afkoelen, en dan doet hij het weer...

@ Pioen: wat een lief meisje zeg! Echt een poppetje!!

Ik ga mijn jongen even naar bed brengen!

17. Ellen291982

#197 Ellen291982, 25 feb 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 feb 2010
    @femke dank je wel wat aardig van je.
    wat fijn dat jullie een goede dag hebben gehad

@pioen ja die mooie rode wangetjes vielen mij ook op. Wat een schatje zeg! en een hele mooie foto ook.

Hier een stuk minder.
    Emma was de laatste dagen iets sneller in tranen en ze zat wat aan haar oortje. Maar we dachten dat het of jeuk kon zijn omdat ze veel droge plekjes had (ze heeft er zalf voor gehad) of dat ze moe was, maar het blijkt nu wat anders tezijn.
    Vanorgen was ze ook wat moe en huilerig. Mijn man vond dat ze wat warm aanvoelde. Na het middagslaapje gloeide ze helemaal. Mijn man was net naar het werk toe. ik haar temperaturen had ze 39.2. ik schrok me rot. Dat vind ik hoog (is ook zo toch?)
    Ik maar even de ha bellen om te vragen wat te doen. ik had haar een zetpilletje gegeven. Aan de telefoon hoorde de assistente van de dokter Emma huilen. Duidelijk dat ze pijn had zei ze. Ze vond het zo sneu voor haar. Ik kon gelijk nog even komen dat vond ik zo fijn. ik was al helemaal in tanen. Mijn eigen ha was op vakantie, de fysio voor Emma;s armpje zou een halfuur later voor de deur staan. Mijn man kon ik moeilijk bereiken omdat hij op weg was naar zijn werk en mijn lieve schat zat zo te huilen. Ik had het zo met haar te doen. De dokter dacht gelijk aan een oorontsteking omdat ik ook gezegd had dat ze aan haar oortje zat. Haar oren waren geiriteerd. Ze kon er zeker last van hebben. Ze wilde nog geen antibiotica voorschrijven omdat het nog geen oorontsteking was en antibiotica is ook best heftig. Ze gaf de tip zetpil te geven en neusspray zodat de druk wat minder was. ook haar hoofdeinde kon ik verhogen met boeken onder de poten.
    Emma heeft gelukkig gewoon goed gegeten, maar ze was zo moe. Normaal slaapt ze alleen van 12.00-14.00 en heel soms om half 5 even. Maar nu was ik na de dokter heb ik haar op bed gelegd rond half 4 en werd ze weer wakkker o half 5. Ze had weer pijn en zo huilen. dus om 17.00 heb ik haar nog een zetpil gegeven. Ze viel in slaap in mijn armen dus heb ik haar weer op bed gelegd. had ze drie kwartier geslapen. Toen was ze even wat lekkerder. na de eerste zetpil was haar temperatuur gedaald tot 38.4. Later werd het weer 39.2 en net voor het slapen gaan om 19.00 was het 38.9.
    Ik hoef haar toch niet kouder aan te kleden toch? ik heb een slaapzak met lange mouwen. ik heb de mouwen eraf gehaald nu slaapt ze ook onder een deken. ze kan niet extra warm worden hierdoor toch? Ik heb haar hoofdeinde niet verhoogd. ze sliep namelijk vanmiddag prima zonder het omhoog te doen. En ik was bang als ik het wel nu omhoog zou doen dat ze niet lekker kon gaan slapen. ik hoop dat ze zich morgen beter voelt.

18. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    @ Ellen: ach zeg, wat ontzettend sneu voor Emma... Die kleintjes zijn ook zo zielig als ze wat hebben. Je voelt je dan zo machteloos. Oorpijn is ook super naar hoor. Kunnen ze echt flink van van slag zijn. Denk dat je het zo goed doet voor zover ik het kan zeggen;). Ik zou idd ook de mouwtjes van de zak afritsen. Scheelt toch iets. Heb ik zelf ook zo gedaan toen Nils koorts had. Verder alles gewoon gehouden zoals altijd. Je kunt even bij Emma voelen in haar nekje of ze zweterig is. Verder weet ik het ook niet hoor. En denk ook dat zolang ze goed slaapt het hoofeinde zo kan blijven toch? Hoe vaak mag je de pcm geven?
    Heel veel sterkte met je kleintje meid! Is echt rot als je op zo'n moment er even alleen voor staat he. Alles nog wel gelukt met de fysio?

Nils gaat hoogstwaarschijnlijk binnenkort de waterpokken krijgen:(. Vandaag dus bij mijn schoonzus en fam geweest. Zij heeft een meisje van 5 maanden. Ze kwam er vanmiddag, toen wij er al een tijd waren, achter dat de kleine waterpokken heeft. Is nu nog heeeeel licht zichtbaar, vandaar dat ze het nog niet eerder opgemerkt had. Maar tis natuurlijk zo besmettelijk als de pest. Ben aan de ene kant blij als Nils het eenmaal gehad heeft, want hoe ouder ze worden hoe meer last ze ervan schijnen te hebben.
    En ik heb nu ook ineens overal jeuk, haha. Kan natuurlijk helemaal niet, want de incubatietijd is volgens mij een week ofzo. Weet eigenlijk ook niet of ik het zelf heb gehad?! Haha, kan nog leuk worden!

@ Mamalous: gefeliciteerd met de ondertrouw straks! Leuk zeg!!

Ben meteen benieuwd naar hoe het met de 'huwelijkse staat' van de rest gesteld is, haha:

ik begin:
    Wij hebben een samenlevingscontract en testament. Beiden heeeeeel snel geregeld bij de notaris tijdens mijn zwangerschap. Vriendlief heeft niet met trouwen helaas... Hij zei ooit wel, 'als er kinderen komen gaan we wel trouwen'. Nou toen zei ik dus dat ie dat mooi kon vergeten. Vond dat zo stom toen, haha. Maar nu maakt het me eigenlijk niet zoveel meer uit. We hebben alles goed geregeld voor het geval dat. Voelt goed.

19. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    @ellen; wat sneu voor je meisje! hier helaas veel ervaring met oorontsteking. Wat hier goed helpt is het spoelen van de neus. Theelepeltje zout oplossen in een kopje gekookt water. Als het afgekoeld is in beide neusgaten wat spuiten.(als je zo`n spuitje in huis hebt?)
    Het bed staat hier nu standaard hoger aan het hoofdeinde, lijkt toch wat te helpen. Verder veel mamaliefde en paracetamol.
    Hopelijk slaapt ze vannacht goed, dat is het beste medicijn! Als je echt twijfelt over haar temp zet dan even je wekker vannacht om te checken.
    Heel veel beterschap!

20. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    @huwelijkse staat
    Tja, weer verhaal apart:D
    Ik was wat sneller zwanger dan verwacht, maar waren super blij natuurlijk! We wilden wel graag getrouwd zijn, maar een feest met dikke buik zag ik niet zitten.
    We zijn op 20-05-2009 voor de wet getrouwd, en alleen met familie etentje gedaan.
    Dit jaar op 20-05-2010 gaan we echt trouwen. Een hele dag, in jurk en pak, trouwen in de kerk en heel groot feest.

Het bijzondere is dat tijdens de trouwdienst ons kleine mannetje wordt gedoopt.
    Hij krijgt het zelfde pak aan als papa:D

Heb er zin in!!!

Deel Deze Pagina