Hai, ben er weer even! Vandaag hele dag op pad geweest. Eerst vanacht drama nacht gehad met Wessel, ontroostbaar maar kon niet ontdekken waarom. Vanmorgen zat ik om 9u al op de koets! Samen met mijn vader de route van onze trouwdag gereden, en naar de foto-locatie geweest. Konden we kijken hoeveel tijd we nodig hebben, en waar we kunnen draaien enzo. Was heerlijk even uitwaaien! Vanmiddag de laptop van mijn vader voor hem opgestart, stond al een paar weken nieuw in de doos te wachten. Eind van de middag begon Wessel weer te krijsen, dus maar naar huis gegaan.Had hij 38.6! Hij kigt nu te slapen, na een zetpil, maar hij moet dus eigenlijk nog een fles. Nou ja, ik zie wel hoe het loopt, misschien wordt hij zo uit zich zelf nog wel wakker. Voedingsschema; 7.00 pap 150+5+4bambix 10.00 fruit 12.00 boterham + fles 150+5 17.00 warm eten +toetje 19.00 fles 210+7 tussendoor drinken en koekje eventueel. Jannn; door een geloofsovertuiging wordt je hier niet anders behandeld! Daarom komen we hier allemaal zo graag denk ik! Alles kan en alles mag! Ellen; ik zal die groeiloterij eens opzoeken Mamalous; Apenheul is leuk, en veel ruimte om te wandelen en te zitten! Debsje; Sohé! Die kleine meid groeit goed! Maar geen Apenheul dus? Haha, zoeken we wat anders toch? Julianatoren dan? Is dat wat? Oja, ik vergeet het belangrijkste van de dag! Wessel teigert in de vooruit! Hij heeft het ineens door! Wat een veranderingen ineens. Begin januari kon hij nog bijna niks, en nu! Helemaal trots op mijn stoere mannetje!
Julianatoren is erg leuk voor kleine kinderen, maar is het ook al leuk voor zo'n kleine kinderen? Ik weet niet meer precies wat er allemaal is. Ik heb trouwens mijn ex laten weten dat hij Rebecca enkel nog hier op kan zoeken. Zijn reactie was dat hij niet van plan is voor een bezoekje heen en weer te rijden. Voorlopig komt hij niet, over een paar weken zou hij kijken of hij misschien langs kan komen. Ik zie het niet gebeuren.
@ Mamalous: Ik leef met je mee Kan jij wel voorslapen? Ik kan dat echt nooit! Ik krijg trouwens geen nachtdiensten meer want 2 dagen per week vinden ze te weing voor nachten. Mag jij ook op internet in de nachtdienst?? Joas heeft vandaag alleen maar van kwart over 10 - kwart voor 12 geslapen en dat kwam omdat we even weg gingen en toen was hij in de auto in slaap gevallen! Vanmiddag wel 3 keer op bed gelegd maar hij wilde het niet! Alleen maar huilen! Gelukkig ging het eten & drinken wel goed.. Ik heb dan echt niet veel geduld en dat is echt zielig voor zo'n ventje. Mn schoonzusje was nog ff geweest want op vrijdagavond kom mijn man altijd laat thuis en ik zag er gewoon niet meer overheen. Ik wist niet meer wat ik nou moest doen! En daar zat hij gek mee te doen joh! Hij viel om 19.00 binnen 30 seconde in slaap! Ik denk dat het toch zijn tanden zijn want ik zie 2 witte grote bulten bovenin zitten. Van zijn onder tandjes had echt niks geen last maar dat is ook alweer bijna 5 maanden geleden... Ik heb hem net maar een zetpil gegeven voor de pijn...
@ Marjon: Super dat Wessel vooruit teigert!! Leuk he... En fijn dat jij dat ook zo ziet over geloofovertuiging! Lieten jullie nou Wessel dopen op jullie trouwdag?? Geloven jullie dan ook?? Anders doe je dat niet toch, lijk me? @ Simo: Nou super toch dat hij voorlopig even niet komt! Alleen zielig voor je kleine meid, ziet ze haar vader niet.. Maar dat heeft ze nu toch nog niet door. Kan je zien hoeveel waard ze voor hem is als hij niet even heen en weer voor haar wilt rijden!! Ik ben wel blij dat ik niet in jou situatie zit.
Simo; misschien doet zo`n rustperiode hem beseffen wat hij mist. Hopelijk wil hij dan wel enige moeite doen om zich aan te passen zodat hij zijn dochter kan zien. Wel fijn voor je denk ik, even tijd voor jullie zelf, en niet die ex er steeds tussen door! Jannn; Mijn man en zijn familie is RK. Zelf heb ik een NH opvoeding gehad. Doordat mijn moeder in de kerk is overleden heb ik er veel moeite me onze kerk binnen te gaan. De keuze was dus snel gemaakt om voor de RK kerk te trouwen, over de doop van ons kindje is geen twijfel geweest. Dat gaat inderdaad tijden de huwelijksviering gebeuren. De pastoor zei het heel treffend; iedereen mag geloven in zijn / haar kerk, dat maakt het geloof niet minder. Ik moet eerlijk bekennen dat wij geen trouwe kerkgangers zijn. Wessel zal wel naar de RK school gaan straks, en krijgt daar ook godsdienst. Wij wonen in een klein dorpje, en 90% in RK. (ik ben ook import) Wessel krijste ook al zo, niks mee te beginnen. Na een zetpil en een uurtje sussen ligt hij nu rustig te slapen. Echt om gek van te worden soms!
Ja rust is het zeker voor mij! Ik ben eerder bang dat hij haar helemaal niet meer gaat zien op een gegeven moment en gewoon gaat accepteren dat hij haar niet ziet. Terwijl het zijn eigen keuze is. Ik hoop voor Rebecca dat hij nog tot inkeer komt, maar ik betwijfel het.
Marjon, super he dat teigeren! Rebecca doet het ook sinds een paar dagen. Helemaal geweldig! Ze probeert ook al echt te kruipen. Hier trouwens ook RK, maar het is nogal verwaterd bij mij. De vader van Rebecca is katholiek, mijn nieuwe vriend is niet gelovig. Ik ga trouwens nooit meer naar de kerk hoor. Al heel lang niet. Ik geloof wel in bepaalde dingen, maar niet in de hele bijbel. Vandaar mijn keuze om niet naar de kerk te gaan.
@ Marjon: Is NH Nederland Hervormd?? Daar ben ik ook in opgevoed.. Wat eng dat je moeder in de kerk is overleden! Lijk mij ook angstig. Joas slaapt nog steeds. Die moet nog wel de fles. Maar gelukkig is hij nu gaan slapen! Ik moet morgen werken, dus ik zal er niet zo heel veel zijn.
Rustig avondje zo te lezen! In het ziekenhuis op de controle was alles goed. Zijn balletje zit goed op zijn plaats, nog wel wat bovenin, maar dat moet vanzelf zakken zei de arts. We hoeven in principe niet meer terug te komen, dus dat is super! Ben blij dat we dit hoofdstuk ook weer kunnen sluiten. Verder een gezellige middag gehad. Helaas niet meer naar de kapper geweest, maar maakt niet uit. Mijn haar zit toch niet, haha. Draag het nu altijd vast, vooral ook omdat het nog steeds zo uitvalt na de bevalling. En ik heb van die stekeltjes op de haargrens nu... Staan soms recht omhoog. Vriend is nu naar een voetbalwedstrijd in Breda met een zakenrelatie. Hij wordt eens in de zoveel tijd uitgenodigd om mee te gaan, dus ik heb WEER een avond voor mezelf, haha. Vanmiddag nog een leuk zwembroekje voor Nils gekocht! Een donkerblauwe van Nijntje. Ben zo benieuwd hoe die hem staat. Is wel een groot maatje, 86. Maar durfde niet kleiner te kopen, want als ie strak zit is het helemaal zo'n rollade. Lijkt me ook niet lekker zitten. Hebben jullie al eens gezwommen met jullie kindjes? Wij nog nooit!! Marjon: wat leuk dat Wessel teigert!!! Super zeg! Nils beweegt zich nu ook wat voort over de grond, maar het is vooral draaien om zijn navel heen zeg maar, en met zijn handjes zich achteruit duwen. Teigeren is nog niet in zicht! Hoe is het nu met Wessel, is hij weer rustig? SiMo: dappere beslissing van je! Nu maar eens kijken hoe het gaat lopen. Hoe ver woont je ex bij jou vandaan dan? @ geloof: ben zelf christelijk opgevoed, maar nu niet meer praktiserend. Weet niet zo goed waarin ik geloof. Mijn vriend is niet gelovig. Maar nu met Nils vind ik dat wel moeilijk. Wil hem wel zijn eigen keuzes laten maken, en vind eigenlijk dat de Bijbel ook bij je algemene ontwikkeling hoort. Je hoeft het niet te geloven, maar moet er wel vanaf weten... Weet ook nog niet naar welke basisschool we Nils laten gaan, waarschijnlijk blijven we hier niet wonen. Misschien dat ik later een kinderbijbel koop en hem daaruit voorlees. Krijgt hij toch wat mee. En misschien gaat hij wel naar een christelijke school later. Vind het maar lastig hoor! Mamalous: succes in de nachten! Hoeveel heb je er? Als je morgen nachtdienst hebt, heb je een lekker kort nachtje!! Joehoe!!! Ik heb dit weekend vroege diensten, dus precies verkeerd om helaas... Debs: jeeeeeeee! Flinke meid zeg! Heerlijk! Je zou het inderdaad niet zeggen op de foto's! Jannn: bij ons in het dorp vroeger was ook een gereformeerde gemeenschap. Een jongetje uit mijn klas was ook gereformeerd, en mocht bijv nooit mee op schoolreisje. Ik vond dat altijd zo zielig... Hoe was dat bij jullie? Ilse: waar hang jij uit????? Long time niet gezien hier!!
Mijn ex woont 130 km verderop geloof ik... Volgens mij woont hij nu in Eindhoven (maar weet het niet zeker, hij heeft geen vast adres) en ik in Apeldoorn.
@ SiMo: hoe komt het dat je ex geen vast adres heeft dan? Is hij niet echt op zoek naar iets? Of lukt dat financieel nu niet, ivm schulden? Hij woont in iedergeval wel een heeeeel eind bij jullie vandaan. Dat spreekt ook niet voor hem natuurlijk. Als hij een beetje een betrokken vader was, zou hij in de buurt gaan wonen, of redeneer ik nu te hard?
Ik zit terug te lezen maar heb geen idee waarop ik moet reageren, Het is zoveel Heb het idee dat ik dagen niet meer heb gereageerd wat ook wel een beetje klopt natuurlijk.
@ Mamalous, is het een beetje te doen nachtdiensten met zo'n kleintje? Ik hoef ze gelukkig nog niet, wij hoeven ze ook maar heel weinig te draaien. Ik vind het vreselijke diensten. @ Marjon, is hij tandjes aan het krijgen of gewoon ziek? Wat super dat hij nu rond teigert. Go Wessel, Go Wessel! @ Simo, lijkt mij geen makkelijke beslissing. Knap dat je het gedaan hebt! Hopelijk gaan zijn ogen nu open. @ Femke, fijn dat jullie niet meer terug hoeven. Zwembroekje bij de hema gekocht? Wij zijn al eens wezen zwemmen met Milan, toen was hij nog net geen 3 maanden. Zijn 2 keer geweest en hij vondt het geweldig. Daarna niet meer geweest vanwege het eczeem. Wil binnenkort weer een gaan. Ik heb hem laatst bij de hema een nieuw zwembroekje gekocht.
Hey meiden even een teken van leven. We zitten nu heerlijk op center parcs. Heb het de afgelopen week erg druk gehad. Maar ik ben jullie niet vergeten. Fijn weekend alvast.
Hij kan geen woning vinden door zijn schulden. Ik ben degene geweest die weg is gegaan. We woonde samen in Tilburg, ook even alleen gewoont daar, maar ik ken daar niemand. Zou daar compleet vereenzamen. Dus besloten terug te gaan naar mijn eigen woonplaats.
jemig, jij hebt ook behoorlijk wat voor je kiezen gekregen zeg!! Knap om dan samen met je kind weer terug te gaan, alleen.
SiMo: kan me voorstellen dat je daar ben weggegaan. Als je daar alleen woonde voor je ex, dan heb je daar ook niets meer te zoeken dan. Is toch fijn om bekenden en familie om je heen te hebben, helemaal in jou situatie! Ilse: haaaaaaaai!!! gelukkig ben je ons nog niet vergeten. Wij jou ook niet hoor!!! Antje: zwembroek gekocht bij de v en d. Was prijzencircus, maar de helft van alle schappen was afgedekt, konden we dus nog niet bij, grrrrr. Die aanbiedingen gaan pas zondag in. Vond het zo stom!!! Is niet leuk winkelen als de helft afgedekt is... Ga binnenkort eens kijken of hier in Den Haag ook babyzwemmen is op een dag waarop ik kan. Lijk me erg leuk!