De juni junky's

Discussie in 'De mama's' gestart door diddi, 21 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Ik heb het stuk net gelezen. Duidelijk nav het voorval met de draagdoek waarin een kindje is gestikt. Ik heb ook een ergonomische draagzak waarin ik Eva regelmatig draag, maar ik voel me niet beter dan moeder met buggy. Gaat nergens over.

Ze verheerlijkt het dragen van een kindje nogal, doet alsof moeders met buggy's onvoldoende aandacht aan hun kinderen geven... het lijkt een beetje borstvoeding versus flesvoeding discussie (en daar walg ik werkelijk van).
    Ik kan je hier nog wel een aantal namen geven die dit regelmatig doen. mama's afkraken die hun best doen, maar een andere denkwijze hebben dan de "alternatieve moeder" zoals zij zichzelf noemt.
    Ik vond het stuk verder totaal niet interessant. Hopelijk zijn haar andere stukjes beter.

2. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Dames, we stonden al weer op pagina 2! Kan niet he ;).

Hier eindelijk een beetje rust gevonden.

Mijn opa is de operatie goed uitgekomen en voelt zich goed.
    Morgenmiddag ga ik naar hem toe.

Vanmorgen bij de jonge moeder training was het erg heftig. Het ging over huiselijk geweld. Aangezien ik het zelf heb meegemaakt in mijn vorige relatie was het echt heel erg heftig. Zitten er ook nog van die domme wijven tussen die gaan schreeuwen dat die vrouwen zelf zo dom zijn dat het hun overkomt :(.. Had het echt even niet meer.
    Ik heb er de hele middag nog last van gehad.

Rebecca is nog steeds van slag. Ze bijt op alles wat ze pakken kan, beker drinken is soms echt krijsen en gillen zo ineens. (ik denk dat het dan een verkeerd puntje op het tandvlees raakt) En ook heeft ze nu wat koorts. Ze slaapt gelukkig maar wel in een campingbedje hier bij mij. Ik voel overduidelijk kiesjes aankomen. Zowiezo 2 onder. Komen de klachten een beetje overeen met kiesjes, weten jullie dat?

Vandaag ben ik trouwens gebeld door mijn huisarts, ik kan dinsdag al mijn spiraal laten plaatsen. Ben helemaal happy!

Over het column van super mama deluxe, ik vind het ook niet normaal hoor hoe ze dat daar neer legt!
    Trouwens ben ik van mening dat het ook niet goed is als je je kindje te lang bij je houdt (zoals hun het omschrijven). Het kindje begint zijn/haar leven en moet losgelaten worden. Elke keer een beetje meer. Na de geboorte naar haar eigen bedje, in de auto, in de box als mama even weg is, de kinderwagen/buggy, eventueel dagje oppas of kdv ofzo... Dit is toch een natuurlijke voorbereiding op het leven? Hoe ouder ze worden hoe meer ze losgelaten worden. Blijkbaar hoopt zij dat haar kind op 20 jarige leeftijd nog steeds aan haar vastgeklamt zit.

Ik heb niks tegen draagdoeken hoor, maar de manier hoe zij moeders neerzet die ze niet gebruiken kan gewoon niet!

3. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.321
    240
    63
    @ Simo, gelukkig dat alles goed is gegaan met je opa.
    Was je ex agressief naar jou toe? Het is makkelijk lullen voor anderen dat vrouwen dom zijn, er zelf voor kiezen etc. Het is gewoon een hele grote stap en zeer moeilijk om uit een relatie te stappen, hoe slecht die ook is. Iemand kan dat pas als die er zelf volledig sterk genoeg voor is.

4. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    even snel!! Ben nu wel erg nieuwsgierig geworden naar de column! Ga hem even lezen...

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Soms agressief tot slaan aan toe. Vooral extreeeeeem psygische mishandeling. En financiele uitbuiting.
    Ik kon alleen weg omdat mijn huidige vriend mij geholpen heeft.
    Ik durfde de stap niet alleen te maken.

6. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

@film waarschuwing niet kijken een waardeloze film. Hij heet The children. Ik zat me met de minuut meer op t vreten hoe de ouders met de kinderen omgingen. Alleen kijken als je even onzeker bent of je wel een goede moeder bent, want echt als je het ziet voel je je sowieso de beste mama van de hele wereld

@eten Emma die wil vaak de lepel afpakken, maar weigert gelukkig niet met eten. Ze mag soms helpen.
    Moeilijk of je dat even moet laten. Eet hij de rest wel goed dan? En als je hem weigert te laten helpen hoe reageert hij erop dan? want als hij dan ook niet wil eten dan zou ik het even laten en extra laten wegen als je je zorgen maakt. Wie weet is het een korte fase van hem.

@verhaal draagdoek mama. Bah, bah, bah wat een verschrikkelijke domme collumn. Ten eerste scheert ze elke alternatieve mensen over 1 kam (geitenwollensokken enz), ten tweede dat ze schrijft dat ze de kinderen die huilen in een buggy wel wil troosten, net of de moeder of vader die erachter loopt zijn of haar kind geen troost bied. Hoe weten zij de reden dat de kinderen huilen? Enmma huilt echt niet alleen omdat ze geen geborgenheid voelt. Misschien is het kindje het wel zat om te wandelen, of heeft het honger, daar helpt geen draagdoek tegen. Wat ze noemt heeft niks te maken met draagdoeken. Een mama die haar baby in de draagdoek bij zich heeft houd net zo veel van een mama die haar kindje in de buggy meeneemt. En ook niet elk kind houd van een draagdoek. Ik zou zo zeggen waar je ook voor kiest je kiest die keuze omdat dat bij je kindje past. Zo dat wildei k even kwijt. heerlijk ben nu gelijk weer relaxed......:)

@simo oh meid wat een supernieuws zeg! ik heb echt aan je gedacht vandaag en hoopte zo dat het allemaal goed was gekomen! wat heerlijk dat je morgen naar hem toe kan!
    Wat lekker dat je dinsdag al terecht kan voor de spiraal! 2x goed nieuws dus!

7. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Ben ik weer even, Wessel was weer heel huilerig vanmiddag:(. Morgen toch nog maar even naar de dokter met hem, heeft toch steeds tussen 38/39 koorts, en krijgt steeds meer uitslag in zijn mooie snoetje!
    Vanavond hebben we kadootjes geshopt voor de getuigen en ouders om op de trouwdag te geven. En vanmiddag heb ik onze trouwkaart opgehaald! Heel blij mee! Zal zo proberen de voorkant te laten zien!:D

Colum; enige wat ik kan zeggen is dat ik heel goed voor mijn zoontje zorg ook al heeft hij nooit een draagdoek van dichtbij gezien!

Simo; je moet een geweldige vent hebben, als hij jou zo heeft geholpen! Zuinig op zijn!;) Maar lijkt me vreselijk wat je allemaal hebt mee gemaakt!:(
    Fijn dat je morgen je opa kan bezoeken!

Antje; Wessel laat zich graag alles aandragen! Fles pakt hij ook maar af en toe.:)

Verder een zwaai naar alle junkies! Ik ga een begin maken met het schrijven van 120 trouwkaarten!:D

8. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    @ Simo: jeetje zeg, jij hebt ook een heftig verleden.... Wat een geluk dat je huidige vriend je daar heeft weggehaald. Denk dat psychische mishandeling erg wordt onderschat door sommige mensen. Denk ook met dit in je achterhoofd dat je een heeeeeele goeie beslissing hebt genomen om Rebecca niet meer aan je ex mee te geven voor een weekend. En wat een stelletje idiote meiden bij je in de groep! Ze hebben er gewoon geen idee van. Maar jou valt echt niets te verwijten! Maar tis wel weer zout in de wonden he...
    Goed nieuws van je opa trouwens. Hopelijk hersteld hij voorspoedig van de ok.

@ Mamalous: begrijpelijk dat je niet voor heel NL hier op het forum uit de doeken gaat doen wat er is gebeurd bij je ouders. Mocht je het nog willen vertellen, kun je ons altijd pb'en!
    En wat is de reden dat je moeder een pruik nodig heeft? Is ze ziek?
    Hopelijk gaat de avond/nacht snel voorbij en kun je je mannetje weer platknuffelen!!

@ zelf eten: Nils vindt het nog prima dat hij gevoerd wordt (hij is gewoon een beetje lui denk ik, hihi)

@ column: inderdaad nogal extreem, ze voert het wel erg door. Wat Ilse ook al zei, het lijkt een beetje op de bv/fv hetze. Heb ik ook een hekel aan. En het is maar net wat je gemakkelijk vindt. Ik zou me een breuk sjouwen met Nils. Ik heb hem af en toe in een draagzak gehad, maar hij werd al te snel te zwaar voor mij. Ik ga echt niet met bijna 10 kilo op mijn buik lopen hoor! En dan ook nog boodschappen doen, haha! Ben geen pakezel!!

@ Antje: bedenk me net iets wat misschien kan helpen met eten. Misschien wil Milan wel gevoerd worden als hij zelf ook een vorkje in zijn hand heeft? Dan kan hij zelf eten, maar krijgt hij (als de truc lukt, haha) wel genoeg binnen.

9. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    @ marjon: wat een lieve trouwkaart! Succes met het schrijven! 120 kaarten is niet weinig!!

10. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.321
    240
    63
    Knap dat je uiteindelijk de stap hebt genomen! Is niet makkelijk om te doen. Ik heb 2 keer een relatie beeïndigd (waarvan 1 keer zelfs een huwelijk)
    Mijn laatste ex was ook een held in psychische mishandeling. Gelukkig had ik snel de kracht gevonden om hem de deur te wijzen. Ik had wel geleerd vanuit mijn 1e relatie.

11. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.321
    240
    63
    @ Marjon, wat een mooie trouwkaart! Ik vind het idee heel leuk bedacht.

@ Eten, een vorkje of lepel in handen geven werkt niet zo. Meneer wilt het eten echt zelf in zijn mond stoppen. Af en toe lukt het om er wat in te stoppen. Misschien dat het ook wel door de tandjes komt.
    Vanavond heb ik hem een beetje gefopt, toen hij de boontjes steeds uitspuugde. Heb ik hem druifjes gegeven, vindt hij erg lekker en daar dan stiekem steeds een stukje boontje bij. De druifjes mocht ik dan wel weer voeren.
    De 27e moeten we toch naar het CB voor extra te wegen, dus zie dan wel hoe het met zijn groei staat. Nu laat ik hem maar mooi zelf eten met tussendoor wat hapjes gegeven door ons.

12. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Goedeavond!!

Wij hebben vanavond geprobeerd om Joas om 19.00 een fles te geven ipv 21.00.. Zijn warme maaltijd kreeg hij nu kwart over 5 ipv 6 uur en geen toetje ( anders danootje met opvolgmelk).
    Maar hij heeft totaal maar 30 cc op!
    Net om 21.00 nog geprobeerd maar hij wilde echt niet!
    Zou hij van die fles afgaan??

Wat geven jullie voor toetje???

Liefs

13. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier elke avond een danoontje (wel goedkoop merk)

14. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    @ Antje: jij hebt dus ook het nodige meegemaakt... Dapper van je dat er uit die relaties bent gestapt!

@ Jannn: ik geef een paar keer per week danoontje als toetje. Maar meestal maak ik 'sochtends een grote fruithap van 2 stuks fruit. De ene helft geef ik overdag en de andere helft bewaar ik voor het toetje. Ik meng dan volle yoghurt door de fruithap, en lekker dat ie dat vindt! Zo heeft hij een gezond en lekker toetje.

15. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Jannn; Wessel krijgt om 17u 200gr warm eten en een klein danoontje of 100gr yoghurt. Dan om 19u een fles van 210 + 7. De laatste dagen laat hij daar zo`n 50cc van staan.
    Volgens mijn cb moest hij nu nog zo`n 400cc melk binnen krijgen en in totaal min 500cc vocht.
    Melk zit ook in het toetje en brood etc. Dus wat dat betreft mag volgens mij de laatste fles vervallen.
    Wessel krijgt smorgens en smiddags nog 180 +6.

Slaapt Joas wel rustig dan? Misschien de ochtend fles iets ophogen?

16. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

@marjon wat balen dat Wessel nou wel koorts heeft gekregen! Heel veel succes morgen!
    Wat een mooie kaart zeg! Zijn jullie handen? Hopelijk krijg je geen lamme arm van het schrijven haha:)

@simo sorry had even wat gemist. Waaat serieus dat er meiden zijn die dat zeggen? wat een domme mutsen zeg! Jeetje meid wist niet dat het zo erg was bij je ex. Wat moet dat een heftige tijd zijn geweest (en nu misschien nog wel) Wat een heerlijke vriend heb je nu dan. Meid ik ben heel blij dat je nu een lieve vriend hebt gevonden die jou wel neemt zoals je bent en je in je waarde laat. Daar heeft Rebecca ook echt wat aan.

@antje en jij hebt ook een heftige tijd gehad las ik. Wat goed dat je weg bent bij zo'n vent. Denk je er nog vaak aan? Heeft je ex ooit nog contact met je gezocht?

@jann ik zou het nog een paar dagen proberen om 19.00 mocht hij dan echt niet meer eten kan je hem er wel afhalen denk ik. als hij dan toch nauwelijks wat neemt heeft hij er blijkbaar geen behoefte meer aan.
    Geef eigenlijk geen toetje. Na een potje heeft ze wel genoeg gehad.

17. debsje1977

debsje1977 Niet meer actief

FF snel hoor:

zag dat mamalous niet vrijuit kon praten vanmiddag door de openbaarheid van dit forum.....wat dachten jullie ervan om een eigen gesloten forum te hebben waar we die dingen wel kunne zeggen zonder dat ongenodigde gasten het kunnen lezen??

kan hem zo aanmaken en doe dan via pb jullie de link doormailen.

Zeg het maar ik hoor het graag.

18. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik ben wel voor eerlijk gezegd.

19. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ik ben er ook voor want ik wil eigenlijk anoniem hier zijn! Maar in dit topic heb ik al zat verteld over mezelf en zeg ik ook de naam van mn kind.. Etc dat doe ik ook liever niet..

Dus van mij mag het ook.

20. debsje1977

debsje1977 Niet meer actief

das twee.....das voor mij al genoeg reden om ermee aan de slag te gaan ;)...denk dat de rest er waarschijnlijk dan net zo over denkt....mochten er bij zijn die het niet willen dan hoor ik het ook graag dan kan ik de link sturen naar die er de behoefte aan hebben.....ga ff aan de slag ermee.....hoop dat ik vandaag al nieuws erover kan brengen. ;)

Deel Deze Pagina