De juni junky's

Discussie in 'De mama's' gestart door diddi, 21 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Goeiemorgen!
    hier een goeie nacht gehad. Nils heeft geen koorts meer, en is vrolijk. Hij wil alleen niet zo goed drinken en eten. We krijgen straks bezoek. Vriendin kom langs met man en hun zoontje van 5 mnd. We wonen helaas niet bij elkaar in de buurt. Zij woont helemaal in het noorden, dus we zien elkaar niet zo vaak. Des te leuker nu dus!

@ Chamaro: wat een reus van een hond zeg! Heeftie nu blauwe ogen? Wat bijzonder!

@ Marjon: succes met de studie vandaag! En lekker uitslapen morgen als Wessel uit logeren is? Heerlijk!

@ Jannn: ken de hoekse waard niet. Maar kan me voorstellen dat je het plaatsje niet noemt als iedereen elkaar kent. Dan ben ik een stuk anoniemer met Den Haag, haha! Werk ze vandaag!

@ Ilse: wij hebben ook een kat die niet helemaal weet dat ie kat is. Hij kan echt reageren op commando's (als het hem uitkomt he, blijft wel een kat). Als er bijv een vlieg in huis is, roepen wij 'zoek, zoek', dan rent ie als een dolle rond op zoek naar de vlieg. Haha, raar beest.

@ Debsje: fijn weekend!!! Lekker genieten!!

@ de rest: goed weekend!!!

2. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    Goeiemorgen..
    Hier heel slecht geslapen..om half 2 ging ik op bed..Chanell werd m 2 uur even wakker...speentje kwijt denk ik..half 3 kwam mijn vriend weer van zijn werk..en toen moest ik nodig naar de wc..en ik kon niet plassen..En toen kon ik niet slapen..want ja dat lukt niet als je nodig moet..Dus 4 uur ben ik onder de douche gestapt..wie weet helpt te stimuleren met plassen..:p
    Nou dat lukte heb ik nog tot half6 kunnen slapen en toen werd Chanell weer wakker..En ja hoor ik moest weer nodig naar de wc maar kon niet..Dus ben er om 6 uur uitgegaan..en om 7uur de dokterswacht opgebeld en kon gelukkig om half 9 terrecht bij de HAP..En ik heb blaasontsteking wat ik al vermoedde...Dus nu een kuurtje gekregen en hopen dat het vannacht beter gaat!
    ZO mijn verhaal even kwijt haha..:p

@femke: Ja hij heeft 1 blauw oog..die ander is bruin maar zit een blauw plekje in.:) Idd heel appart haha..

3. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Goeiendag, lekker gekletst gister, ik had wel wat leesvoer vanmorgen :D

Hier gister al op tijd op bed, filmpje gekeken. Milan had namelijk moeite met slapen, wilde alleen bij mama zijn. Gister te veel prikkels geweest voor hem en daarnaast niet zijn slaapjes kunnen doen overdags. Oma had hem 's ochtends ook niet meer te slapen gelegd want volgens haar was hij niet moe :(
    Dus hebben we hem maar lekker tussen ons ingelegd. Is wel zo knus :D
    Milan wordt iedere nacht rond de klok van 12 wakker. Iemand ideeën waar dat aan kan liggen, gewenning?

@ Chamaro, wat een bakbeest zeg, maar wel een mooi beestje.

@ Ilse, welkom! En wat een dotje is Eva.

@ Marjon, succes met leren vandaag. Wat voor studie ben je aan het volgen? Is het eigenlijk goed te combineren naast werken en gezin?

@ Woonplaats, ik woon in limburg.

@ Katten, hier 3 stuks rondlopen en alledrie hebben ze een tik. Eentje heeft zo'n klein balletje en als ze daar mee speelt, gedraagt ze zich echt als een krolse poes.

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

@jann jeetje, nou dan hoop ik dat hij heel goed bevalt.
    @Antje dat kan ik me zo goed voorstellen. Dat soort dingen vind ik dus ook gewoon eng. Het gevoel dat er iets is en je dat niet goed kan plaasten. Hoop dat het rustig blijft. Gelukkig kon ze vertellen dat dat niet iets negatiefs was.

@marjonb wat vervelend voor hem zeg. Heeft je zoontje de mex griep gehad? Was hij heel erg ziek? Komt het ook door de mex.griep dat hij nu happy wheezr heeft dan? of staat dat los van elkaar? gaat het vanzelf over of is het chronisch?

@ilse1982 tuurlijk mag je aanschuiven. gaat hier best hard met reageren haha zie nu ook dat ik 2 pagina's achterloop.
    En wat een prachtmeid heb je. Ook op je kleine foto naast je naam erg leuke foto:)

@chamaro wow wat een grote hond helemaal in vergelijking met je dochter. Een hele leuke foto:) Ze kunnen goed samen zo te zien?
    en wat een wijs meisje met het boek net of ze echt leest haha!

Ik heb de box maar eens omlaag gedaan gister. Emma zit eigenlijk praktisch nooit in de box, ik hoop hiermee dat ze een beetje kan optrekken tot hoever dat mogelijk is. Afwachten wat Emma kan met 1 arm. Moet zeggen dat ze al best sterk is in haar armpje. Is ook gezegd dat die heel sterk gaat worden omdat ze het meeste met die arm gaat doen. Ik zat gister haar aan te kijken toen ik haar in de box had gezet en ze zat me zo verbaasd aan te kijken haha! zo van waarom zit ik zo laag haha!:)

Oja ligt het aan mij omdat ik misschien niet zo groot ben of is het bijna baby werpen als je je kindje in de box moet zetten als hij laag is. Ik kan er niet goed bij.

5. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Ik ben bezig met studie administratief medewerker, hopelijk kan ik hiermee een geschiktere baan vinden. Tot aan vorige maand werkte ik 20u per week, maar doordat Wessel zoveel ziek is ben ik terug gegaan naar 12 u per week. Op zich redelijk te combineren, alleen loop ik al wel hopeloos achter.
    Wessel was vanmorgen al mopperig, en net alweer 38.2 en heel jengelig. Ben bang dat we weer de verkeerde kant op gaan:(

In oktober heeft Wessel in het ziekenhuis gelegen met de mex griep, hij dronk niet meer, en bleef huilen. Zijn longen hebben een gigantische optater gehad, en dat kost vreselijk veel tijd om te herstellen. Nu pakt hij dus elk virus op wat langs komt, en wordt steeds sneller ziek, en het is ook steeds heftiger.

Om een idee te geven, dit heeft hij vanaf oktober gehad;
    Mex griep
    dubbele ooronsteking
    longontsteking
    rs-virus
    longontsteking
    dubbele oorontsteking
    dubbele oorontsteking
    luchtweg infectie

En nu gaan we weer de verkeerde kant uit.
    Als het goed is zal hij rond 1.5 jaar klaachtenvrij zijn, en van een ziekelijke baby veranderen in een sterke peuter.

Gelukkig ziet hij er absoluut niet ziek uit, en is het een echte bikkel. Ik geniet de dagen dat hij goed is extra veel van hem, dan besteed ik ook al mijn tijd aan hem!

:D

6. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Oja, en ik ben als de dood dat hij q-koorts krijgt. We hebben veel schapen, en deze week is het lammeren begonnen. Tot nu toe gaat het goed maar in de omgeving is al q-koorts ontdekt, hopelijk gaat dit wel aan onze deur voorbij!

7. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

wat ontzettend sneu voor je mannetje zeg! jeetje wat heeft hij al veel gehad. En ja dan kan ik me voorstellen dat je daar bang voor bent als hij alles zo'n beetje oppikt. Wel een hele mooie vooruitzicht dat hij er met 1,5 jaar af kan zijn. Ik hoop het zo!

Ja daar komt veel zorg bij kijken, hoop dat je het snel een beetje bij kan benen weer. wanneer ben je klaar met de cursus?

8. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Als ik 15 uur per week studeer kan ik hem in 5 maanden afronden. Ik ben deze week begonnen, en heb al met al 45 minuten er aan besteed denk ik:) . Elke dag denk ik weer, nu ga ik er voor zitten...
    Morgen is papa thuis dus dan ga ik er ECHT wat meer tijd aan besteden!:D

9. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    @ellen: Jaa de hond en Chanell kunnen heel goed samen..De hond beschermt haar al sinds ze geboren is..Zo leuk! toen de verloskundige in de kraaamweek langskwam en toen had ze Chanell op schoot..en de hond kwam meteen bij haar snuffelen van wie ben jij?! haha was wel grappig..Overal waar ik heen geen met Chanell ging de hond ook mee..
    Het zijn 2 dikke maatjes van elkaar hoor :)

Ja leuk die foto he! :p idd lijkt net als ze echt aan het lezen is :p

10. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Goedenavond!

@Jann: haha klopt ja, was vergeten te antwoorden naar je he. Toen jij bent bevallen moest ik nog wakker worden :D. Ik werd 10.30 uur wakker. Klaagde tegen manlief, die bij me kwam zitten, dat ik weer een waardeloze nacht had gehad met flinke voorweeen maar geen die doorzette. Op het moment dat ik dat zei voel ik een knap, water langs mijn benen en een giga wee :D Ik ben om 18.21 bevallen.
    Ik woon vlakbij jou, maar dan in noord brabant.

@Marjon: Dank je. Watvoor studie volg je? Oh al gezien. Administratief medewerkster. Leuk! Pittig? Ga je vanavond nog wat leuks doen, nu Wessel er niet is? Wow wat een lijst met ziektes… hopelijk is hij nu voorlopig af.

@Femke: haha handig zo’n vliegenvanger (of blijft het bij zoeken). Leuk een vriendje voor Nils. Die van mijn zus is ook 5 mnd, verschil is nu nog vrij groot he. Veel kletsplezier met je vriendin.

@Chamaro: Balen meid van de blaasontsteking. Ohh nu ik jouw verhaal zo lees over dat plassen snachts, dat was ik alweer vergeten van de zwangerschap. Vervelend he. Lig je eindelijk lekker, moet je WEER plassen.
    Je bent al weer een eindje op weg met je zwangerschap! Wilde je weer vlug zwanger raken na de bevalling?

@Antje: haaaai kma mama toch ;) Dat wakker worden zou inderdaad best gewenning kunnen zijn. Wilt hij dan ook drinken? :D leuk 3 katten. Ik lig hier ook regelmatig in een deuk om de acties die ze uithalen. Behalve van de week… weer een vaas minder.

@Ellen: Ik ben vrij lang en heb er wat minder moeite mee om haar uit de boz en bedje te halen. Staan hier beide op de laagste stand.

Ik las even pauze in met reageren (was er bijna). Manlief staat zo goed als bij de deur te zeuren dat we moeten gaan. We gaan naar schoonouwelui… leuk…. not

11. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ Chamaro Ik zag dat je een blaasontsteking heb :( Vervelend joh... En ik zie dat je zwanger bent?? Leuk! Gefeliciteerd.. Vind je het niet zwaar met zo'n kleintje?? Eerlijk gezegd moet ik er nog niet aan denken vooral als hij nu zo slecht slaapt..
    Wanneer ben je uitgerekend?

@ Ilse: Owww toen had ik alles al achter de rug :D En waar woon je dan :D :D

IEdereen fijne avond.. Nu is mn mannetje gewoon bij me hoor :D

12. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    @ilse: Jaa idd heel erg vervelend plassen snachts..In het begin is het nog niet zo erg..Maar pas aan het einde haha..Dan moet ik zo 5 keer op een nacht...
    Ja zwangerschap gaat snel..over goed 2 weken weten wij alweer wat het is..! :D
    Nee wij wouden eerst even wachten met zwanger worden tot Chanell 1 of 1.5 jaar was..Maar totdat ik in december overtijd raakte en een test had gedaan..Postitief..Ik schrok me rot, want dit had ik niet verwacht, omdat we altijd condoom gebruikte..:p
    Wat bleek dit is dus met voorvocht gebeurd haha..
    Maar goed we wouden er wel voor gaan! :)

13. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    @jann: Ja klopt, dank je wel!! :D Nee ik vind het juist (nog) helemaal niet zwaar..Chanell is een heel makkelijk kind! :) Huilt helemaal niet veel en kan haar prima zelf vermaken..Dus daar heb ik het wel mee getroffen..;)
    Ik ben 3 augustus uitgerekend..Dus dat duurt nog wel even..

14. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Meiden, ik ben ff een dagje weg en moet gelijk 10!! Pagina's teruglezen!!

-Hier ook moeite met hoogte, niet heel veel maar toch.
    -Wij hebben ook een kat, praat en apotteerd erg leuk!
    -Ik had ook steeds bllasontsteking in mijn zw, vind het maar niks, --hopelijk slaat je kuurtje aan
    - ik woon in utrecht

Vandaag nog ff bij mijn mama int ziekenhuis geweest, ze voelt zich nog niet veel beter ondanks de hogere dosis prednison maandag krijgt ze een darmonderzoek, daarna doodgereden naar schoonouders, die hebben een hond(pup) en we komen daar niet zo vaak en de kleine vond het doodeng alleen maar huilen en trillen, vond het echt sneu na 2 uurtjes was hij een beetje gewend.

Nou ik ga slapen morgen werken
    Fijne avond nog!!

15. Popsel

Popsel Actief lid

24 jun 2007
    281
    0
    0
    Blijft hier snel gaan joh, leuk!
    Even een vraagje: hoeveel slapen die kleintejs van jullie?

Mijn meisje is een echte slaapkop:
    In de ochtend van 8-10
    Middag van 13-15
    Avond klein uurtje van 17.30-18.30
    Gaat de nacht in rond 19.30 uur.

Het gekke is dat ze vorige week ook prima dagen had met 2 slaapjes en deze week heeft ze echt meer slaap.

Ben benieuwd!

16. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ popsel: Kzou ook wel zo'n slaapkoppie willen hebben.
    Mijn zoontje slaapt meestal nog maar 1 slaapje per dag van 3 uur heel soms 2 van anderhalf dus dat maak nog niks uit..
    En dan nog spoken snachts.

17. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Wij hebben gezellig dagje gehad met vrienden. Net lekker nog even tv gekeken, en dan nog even zp-en als toetje!

@ popsel: mijn zoontje slaapt overdag wisselend. Zit op 1 a 2 slaapjes. Totaal denk ik 2 uur, dus niet zoveel. Hij gaat rond 19.00 slapen 's avonds, tot ongeveer 9.00 de volgende ochtend. Maar daar zitten nog wel 1 of 2 voedingen tussenin. Soms nog rond 22.00. En sowieso in de vroege ochtend tussen 6.00 en 7.00. Hierna slaapt hij gelukkig weer heel goed in, en kan ik dus zelf ook nog even verder slapen als ik niet hoef te werken.

@ mamalous: wat vervelend dat je moeder zich nog zo beroerd voelt en dat ze een darmonderzoek moet krijgen. En wat zielig dat je kleintje zo bang was voor de pup! Die zijn ook zo druk he. Mijn zoontje kan af en toe ook flink schrikken als onze kat weer eens raar doet. Die vliegt af en toe al een dolle door het huis, alsof de duvel hem op de hielen zit! Nils schrikt zich dan een ongeluk, hoewel hij er nu wat aan lijkt te wennen. Wat grappig dat je kat apporteert zeg!

@ Chamaro: dat was dan een kleine verassing dat je zwanger was! Is eventjes schrikken denk ik, maar wel helemaal super toch! Ik was zelf al 16!!! weken zwanger toen ik er achter kwam, haha. Niets in de gaten gehad. Was voordat ik met de pil begon 15 jaar geleden, ook heel onregelmatig ongesteld. Zes keer per jaar was normaal. Dus ik zat ook rustig te wachten op mijn 'eerste' menstruatie na stoppen met de pil. Die dus niet kwam.... Haha, was in 1 keer zwanger dus. Op de eerste echo konden ze meteen zien dat ik een jongetje kreeg!
    Spannend dat je binnenkort voor de 20 weken echo gaat! Ga je het ook aan de buitenwereld vertellen als je het geslacht weet?

@ Ilse: Onze kat vangt de vliegen ook gelukkig. Maar het meest dol is hij op nachtvlinders. Die komen hier zomers ook wel binnen. Nou dat wordt hij echt helemaal gek. De kat is overigens niet in Nils geinteresseerd. Maar andersom wel! Hoe is dat bij jullie? En hoe was het bij je schoonouders?

@ marjon: succes me studeren morgen! Hopelijk lukt het je om echt achter de boeken te gaan zitten!

@ antje: geen idee waar het aan kan liggen dat Milan om 12 uur wakker wordt snachts. Het enige wat jij zegt gewenning lijkt me logisch. Wel een vervelend tijdstip voor jullie lijkt me. Lig je vaak net te slapen zelf of niet?

@ ellen: ben zelf ook niet zo groot, en heb ook grote moeite om Nils in en uit zijn campingbedje te tillen als we uit logeren zijn. Dat is ook een van de redenen dat ik de box en het ledikant nog niet omlaag heb gezet. Nils toont nog helemaal geen aanstalten om zich op te trekken oid. Dus mijn rug gun ik nog een beetje rust heb ik besloten!

@ jannn: vervelend dat spoken 's nachts zeg. Kan je zoontje zich overdag wel een beetje vermaken als hij zo weinig slaapt?

Zoooo, wat een lap tekst weer zeg. Lamme vingers, haha. Nee hoor, daar heb ik niet zo snel last van. Hoewel mijn vriend af en toe denkt dat ik een heel boek aan het typen ben, hihi.

18. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    Goeiemorgen..
    Hier een goede nacht gehad! :D Kuur slaat gelukkig aan..en het plasgevoel is weg..Chanell lag gister 19.30 op bed en heeft vanochtend tot 9.00 geslapen..6uur even wakker geweest..

@popsel: Chanell heeft nu 1 slaapje overdag..
    - van 13.00 tot 15.00
    Ze had eerst 3 maar sinds een week nog maar 1..:)
    Eerst had ze dit:
    - van 10.00 tot 11.00
    - van 13.00 tot 14.30
    - van 18.30 tot 20.00

@femke: een kleine verassing?? En hele grote hahaa..
    En ik was echt geschrokken idd..Pff niet normaal..Ja we zijn er nu echt heel blij mee..en zien er echt naar uit dat we straks weer zon mooi kleintje erbij hebben..:)
    Zo was je er wel laat achtergekomen haha..:) Leuk zeg!
    Ik vind de 20 weken echo nu al spannend haha..
    Ja ik wil het zelf ook weten, dus dan mag iedereen in de buitenwereld het ook weten, want ik zal me hoe dan ook wel een keer verpraten..;)

19. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    @ Chamaro, beterschap met de blaasontsteking. Hopelijk vannacht een betere nacht gehad.

@ Popsel, hier 2 slaapjes van dik 2 uur overdags en dan van ongeveer 19.00 uur tot ongeveer 9.00 uur. Met 1 voeding tegen 21 uur ertussen en 2 keer 's nachts wakker worden.

@ Mamalous, zo'n pup is natuurlijk druk. Wat sneu dat hij er zo bang voor was.

@ Femke, meestal liggen we om 12 wel al in bed. Ik denk ook dat het echt gewenning is. Tussen 4 en 5 heeft hij dat ook.
    Hier is maar 1 kat af en toe nieuwsgierig naar Milan, maar durft niet dicht bij te komen. 1 kat kijkt helemaal niet op of om en de poes wordt graag de hele dag geaaid. Dus Milan kan haar wel eens aaien, maar als hij te wild doet met zijn armpjes dan maakt ze zich uit de voeten.

@ Ilse, ind KMA mama :)
    Hier is 1 kat maar echt actief. De andere 2 zijn oudjes, die zijn het liefst de hele dag lui en worden soms opgejaagd door de actieve kater.

Vanmiddag heb ik een etentje met oud collega's. Doen we normaal 2 keer in het jaar, maar afgelopen jaar zijn we er niet aan toe gekomen. We hebben ons dan al meer dan een jaar niet gezien. Verheug mij erop iedereen weer eens te zien. Zal een gezellig middagje worden.

20. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

@Jann: Ik woon vlakbij Roosendaal.

@Chamaro: Er zitten ook een hoop voordelen aan dat je nu weer zwanger bent. Er zit dan bijna geen leeftijdsverschil tussen en kunnen ze veel met elkaar optrekken. Als je ergens heen wilt kunnen ze samen erop uit trekken en is er niet 1tje ergens te klein voor. Handig!!
    Ik vind altijd leuk om te gokken wat het wordt… ik zeg een jongen! Heb je zelf een idee?

@Mamalous: Ik heb niet meegekregen wat er met je moeder is, maar prednison klinkt niet ok. Beterschap. Leuk een pup. Welk ras? Haha een apporterende kat. Werkse vandaag (zorg?)

@Popsel: Onze meid slaapt smorgens 45 min en smiddags een uur. De rest van de dag is ze erg actief. Ze slaapt van 20.30 tot 9.00. Als ik jouw schema zie, lijkt me dat een verademing. Wat slaapt ze veel! Deed Eva dat ook maar.

@Fem: weer een hoop bij gekletst met je vriendin en dan ook nog zo’n lap tekst voor op zp. Kletskous ;) Bij schoonouders was het ok. Ik was erg moe dus gelukkig waren we redelijk op tijd thuis. We hebben 2 katten en 1 hond. Eva vind alles leuk op een afstandje, maar vind het altijd erg spannend om de kat te aaien. De katten vinden Eva niet interessant. De hond weer wel.
    Het bizarre van de katten is dat ze als waakse moeders op haar afstuiven als ze heeeeel hard huilt.

@Antje: Klinkt gezellig dat etentje. Leuk dat je elkaar nog opzoekt. Veel plezier.

Deel Deze Pagina