@antje: Dank je wel! Vannacht heb ik echt heerlijk geslapen en de kuur slaat gelukkig aan.. @ilse: Ja precies..Er zit straks 14 maanden verschil tussen..Idd leeftijds genootjes haha..Leuk en handig idd.. Ik zelf denk ook een jongen, omdat deze zwangerschap totaal anders is dan die van Chanell..Maar ja schijn kan bedriegen haha..Maar nog 2 weekjes en dan weten we het..
We hebben gisteren een mooie "voorlees"stoel gekocht. Paste nog net naast haar bedje. Ik heb het gisteren natuurlijk gelijk uitgeprobeerd. Eva probeerde wel het boek uit mijn handen te grissen, maar het idee is er! Vandaag zouden we met de hond naar het bos gaan. Ze is jarig en wilde iets leuks met haar doen. Helaas regent en waait het erg hard. das niks met een kleintje. Nu ligt de hond op een grote kluif te knauwen. Dan maar met een laptop op schoot een beetje forummen. Zijn er (naast Chamaro) voor een 2e (of 3e) bezig? Ik heb mijn handen zo vol aan Eva dat ik er van overtuigd ben dat het nu niet het moment is.
@chamaro: Ja schijn kan bedriegen. Wat is er anders aan? Spannend hoor die 20 weken echo. Ook weer een mijlpaal
@ilse: Nou met Chanell was ik misselijk..Maar dat heb ik bij deze helemaal niet gehad..en ben nou ook gewoon super moe einde van de dag..Nou nog zeg maar.. Dus daarom vermoed ik dat deze gewoon een jongen wordt haha.. ja idd weer een mijlpaal..Ben dan alweer op de helft! k ben nou al gewoon weer zenuwachtig voor de 20 weken echo haha..
@ Femke: Overdag slaapt mijn zoontje meestal wel goed en hij kan zich goed vermaken.. Huilt weinig! Vannacht kwam hij 1 uur later.. Maar kon savonds niet zelf in slaap vallen, toen ben ik er naast gaan zitten en dat deed hij wel.. @ Ilse: nee hier ook nog niet met de 2e bezig hoor. We zeide steeds als hij 1 jaar is maar dan vind ik nu ook al dichtbij komen Dus misschien nog wel iets langer wachten. De bevalling lijk nog zo kort geleden, zou ik niet weer willen @ Chamaro: Zie je daar niet tegenop?? Tis nog zo kort geleden! @ iedereen: Vandaag gewerkt, nu lekker tot donderdag vrij. Dan heb ik weer een avonddienst. Morgen heb ik het druk, moet ik oppassen op de kinderen van mn zus.. Dan heb ik 3 kinderen. 8 maanden, 9 maanden & 3 jaar. Lekker druk!! Iedereen een fijne avond! xxx
@marjonb Met die drukte kan ik me voorstellen dat je weinig puf hebt om ook nog met je cursus bezig te zijn! Heb je vandaag ook wat eraan kunnen doen nu de papa thuis was? @chamaro. wow wat mooi! En hoe reageerde de vk toen de hond opeens naast haar stond haha. Echt fijn het kan soms ook anders zsijn hoor ik wel eens met kinderen en huisdieren. emma is helemaal gek van onze katten. vooral van eentje die ze vaak ziet. dan gaat ze een heel grappig geluid maken en lachen. @ilse hoe was het bij je schoonouders? je hebt geen fijne band met ze? Wat leuk dat je nu ook voorleest. emma is vaak ook enthousiast en pakt het boek beet, maar ik vbind het een heerlijk momentje! @mamalous jullie kat apporteert gewoon? wat leuk! Wat erg dat je moeder zich niet beter voelt. Wat gaan ze precies bekijken bij het darmonderzoek? Oo wat zielig voor je zoontje. Hoe reageert hij op andere honden dan? Vonden we zo leuk mijn moeder heeft 2 honden. Kleine maar wel heel druk. Emma vond het prachtig. Verbaasde me eerst wel omdat ze zo druk zijn en blaffen. Maar het deerde haar niks. @popsel Emma doet het vaak met een slaapje overdag van 12.00 tot 14.00. soms is ze wel een tweede slaapje nodig. dan gaan we even op bed rond half 5. S avonds gaat ze rond 19.00 op bed. en slaapt tot ongeveer half 8, 8 uur. @antje hoe was het etentje met je collega's? weer lekker bijgepraat? @jann succes morgen! wow jij gaat het vast druk krijgen ja haha! maar ook wel leuk toch?
Heeey, wat is het rustig geweest vandaag! Haha, echt zondag, iedereen andere dingen aan het doen (inclusief ik!). Morgen moet ik weer werken, ik heb daar altijd zo weinig zin in van tevoren. Herkenbaar? Maandag is mijn vaste werkdag, dus iedere zondag is het hetzelfde liedje... Maar als ik op mijn werk ben is het helemaal prima, en heb ik het naar mijn zin. Tis meer het idee van weer een nieuwe werkweek enzo. @Ilse Wij willen ook nog graag een kindje, maar nu nog even niet hoor. Heb nogal een heftige nasleep na de keizersnede gehad, en wil ook nog even rustig aan doen en genieten van Nils. Ook zijn er bepaalde risico's bij een volgende zwangerschap. Maar die zijn er toch wel, ook al wacht ik langer. Had eerst zoiets van als Nils een jaar is, maar zoals Jannn zegt, dat komt ook al best dichtbij! We zien het wel hoor. Wil ook niet al te lang wachten, vind het ook fijn als de kleintjes wat aan elkaar hebben! @Jannn Succes morgen met het oppassen! Da's even flink druk denk ik! Wel leuk dat je zus ook zo'n jonge baby heeft. @ Chamaro Ben ook erg benieuwd wat het wordt bij jou! Is wel opvallend dat je deze zwangerschap helemaal geen last hebt! @ Antje Gezellig gehad met de collega's? Pfff het was hier ook flink slecht weer vandaag zeg! Wilde even een lekkere wandeling maken, maar dat ging dus ook niet door. Echt jammer, want zaterdag lukte het ook al niet doordat het zo regende. Morgen moet ik werken, en gaat Nils naar de creche, dus dan komt het er ook weer niet van... IK WIL MOOI WEER!!! Ben het echt beu, die winter zeg! @ de rest: ook een goed weekend gehad??? En een drukke week voor de boeg?
@ Femke: Ja het zal zeker druk worden.. Echt heel leuk ja dat mn zus ook een kindje heb van 9 maanden en dan nog van 3 jaar. Die kan mij wel goed helpen. Die is zo makkelijk! Alleen ik vind het wel lastig, mijn zoontje slaapt altijd al slecht en moet soms 10 keer naar boven lopen voordat hij slaapt en mn zus haar dochtertje slaapt ook heel slecht en die wil ook geen fles drinken, moet alles met de lepel geven en dan nog afleiden etc etc.. Pfff kan wat worden kben wel blij dat het bij mij zelf thuis is. Heb dr bedje al opgemaakt en mn nichtje van 3 gaat smiddags ook nog. Morgen ben ik dus niet online Liefs
@femke ja duidelijk een zondag. zat ook pas vanavond achter mijn laptopje haha! Hier waait het echt hard en regen! echt triest en somber weer! ik zeg kom op LENTE mee eens meiden??????
@ Ellen: volgens mij is het in heel nederland pokkeweer... Zucht.... Nog maar 21 dagen voordat het officieel lente is! Ik ga aftellen!
Hallo dames, eindelijk even tijd om weer mee te lezen. Vandaag lekker dagje gehad. Wessel was vanmorgen weer helemaal vrolijk gelukkig, zodat ik even aan de studie kon. Vanmiddag heeft hij van 12.30 tot 16u geslapen! Nog nooit meegemaakt. We hebben lekker een dvd opgezet, want te snaaien erbij, heerlijk! (huiswerk komt morgen wel weer) Vanavond lekker uit eten geweest met schoonouders, heel gezellig. Mijn schoonzusje kwam hier oppassen, en Wessel is om 19.30u lief gaan slapen. Tot nu toe nog steeds stil. Is het einde van de sprong in zicht??????? @weer zwanger; ik moet er nog even niet aan denken, ik kom nu al tijd te kort. Na de bruiloft in mei denk ik dat we weer gaan proberen. Als het lukt zit er dan zo`n 2 jaar tussen de kleintjes, dat is wel mooi vind ik. Het wordt wel beetje veel om iedereen persoonlijk antwoord te geven! We gaan hard hier! Maar ik doe mee voor de lente!!!! Fijne avond nog, ik ga lekker naar bedje!x
@ Chamaro, spannend binnenkort de 20 weken echo. Dus je denkt een jongen. Wat zij je gevoel bij Chanell, dacht je toen ook meisje? Ik voelde tijdens de zwangerschap heel sterk dat het een jongetje werd. De dag voor de 20 weken echo zag ik bij prenatal alles leuke kleertjes. Heb ik mij nog moeten inhouden om het niet al te kopen, voor het geval dat mijn gevoel het mis zou hebben. @ Ilse, hier wilde we vrij snel een 2e, maar vanwege de KS (wat bij een 2e ook weer het geval is) en de slechte nachtrust, toch nog maar ff niet. Eerst zorgen dat Milan weer goed slaapt en dan even genieten van onze nachtrust en dan willen we er voor gaan. We willen wel absoluut een 2e. Eerst wilde we zelfs 3, maar 3 keer in mij snijden vind ik net iets te veel. Maar het kriebelt af en toe wel al. @ Femke, ik herken het, het weinig zin hebben om te gaan werken na mijn vrije dagen. Ik had morgen eigenlijk een vroege dienst, maar moeten ruilen in een late omdat mams ziek is. Ik breng Milan dan liever niet daar naar toe. Vriendlief morgen maar regelen om wat eerder naar huis te kunnen, dan hoeft Milan niet naar een zieke oma. De winter zijn we hier ook beu. @ Jannn, succes morgen! Het etentje was erg gezellig. Heel leuk om iedereen weer eens te zien. We hebben maar direct een nieuwe datum vast gelegd. Milan vond het ook erg leuk. Het was bij iemand thuis die ook 2 kids heeft, waarvan de jongste 2 maandjes ouder dan Milan.
@werken: om heel eerlijk te zijn, ben ik na 2 dagen intensief zorgen voor de kleine meid, blij dat ik weer mag werken. Weer even onder de mensen. Niet een baby die continu mijn aandacht vraagt. Daarnaast heb ik een leuke baan en gezellige collega's. Ik heb wel moeite er vroeg uit te komen (6.15) Eva wordt pas om 9.00 wakker. Scheelt toch 3 uur uitslapen. Ik ben ook zo toe aan de Lente. De vogels fluiten nu wel weer smorgens vroeg als ik de deur uitstap. Zo heerlijk en het wordt weer eerder (en langer) licht. De meeste denken toch wel hetzelfde over een 2e. Vooral wat Jann zegt. Het gaat zo snel. Ze is al bijna 1. Wij hadden ook zoiets van na 1 jaar gaan we er weer voor, maar nee. Nu niet meer. Ik denk eerder als ze 2 is Eva heeft op het moment veel last van verlatingsangst. Iemand tips? Ze wilde me gisteren niet eens onder de douche los laten. Ze was helemaal in paniek toen ik haar in het badzitje wilde zetten, zodat ik even mijn haar kon wassen.
@ Ilse: Hier ook vreselijk verlatingsangst!! We kunnen m savonds nog niet eens op bed leggen.. We moeten er echt naast gaan zitten dan gaat hij pas slapen!
Ik kreeg de tip om het volgende spelletje te doen; een doekje over zijn favorite speeltje leggen, en hem dan weer tevoorschijn toveren. Geen idee of het helpt hoor, proberen kan natuurlijk altijd! Wessel zit af en toe in een loopstoel, en volgt me dan ook echt op de voet. Leuk hoor, maar handig is anders. Maar als ik hem in de box laat en dan weg loop wordt hij wel heeeeeel erg boos! Heel ander vraagje; hoe doen jullie boodschappen met de kleine? Ik moet met de auto, dus deed altijd de maxi cosi in de winkelwagen. Nu zit Wessel daar niet meer in, de neem ik de buggy en een mandje, maar handig is anders. Ze hebben hier niet van die zitjes op de winkelwagen. In het zitje zelf durf ik nog niet zo goed, dat is zo breed! Wij gaan even lekker wandelen, het zonnetje schijnt heerlijk!
@Marjon: Hier gaat ze sinds een week of 2 in het ijzeren zitje. Ze kan best goed zelf zitten. Na een tijdje wordt ze wel moe en valt sneller om. Je zou je sjaal om hem heen kunnen binden, zodat hij iets steviger zit? @Jann: vermoeiend he.. Je moest me gisteren zien zitten in dat bad. Van ellende maar gaan zitten met haar op schoot. 1 hand in mijn haar om te wassen. Het slapen gaat hier ook niet makkelijk.
@ Ilse: tis heel vermoeiend! Ik heb nu vandaag 3 kleine kinderen ook 1 van 9 maanden en die eet en drink heel slecht.. Met geluk gaat ze slapen. Nou ze deed het nog ook, en mn zoontje ook. Nu zit ik nog hier beneden met 1 kindje en die speelt heel lief.. Ik kan vast oefenen
Goeiemorgen meiden!! wat een heerlijk zonnetje hier...wordt er helemaal vrolijk van slapen: emily doet meestal nog 2 slaapjes per dag..soms 3..en slaap dan de gehele nacht door. Een tweede: moet ik nog even niet aan denken ...we wilde altijd wel graag 2 kindjes maar idd ook pas als nr1 rond de 2 jaar is...echter heb ik een slechte start gehad na de geboorte van emily en lichamelijk zit het nog steeds niet goed hier en ben ik dus nog echt niet toe aan een tweede..het kriebbelt ook nog niet het zou dus ook zomaar kunnen dat het er bij 1 blijft al denk ik dat niet...ik ben ook enig kind en heb dit nooit leuk gevonden...dus een speelkameraatje voor emily iswel zo leuk he...maar nu nog even niet hoor geniet nu veels te veel van mijn mooie meisje Verlatingsangst..hier nog niet...doe wel al lange tijd het spelletje kiekeboe met haar..buiten het feit dat ze het een leuk spelletje vind heb ik begrepen dat het ook helpt bij verlatingsangst.....je bent even weg uit hun gezichtsveld maar ze weet dat ik altijd terug kom....ik doe dit vanuit alle hoekjes of met haar handdoek als ik haar afdroog..of als ze in badje zit dan duik ik eveneen klein stukje naar beneden en kom weer omhoog en zeg kiekeboe!!! en dan begint ze heel hard te lachen. ...ook als mijn moeder even oppast als ik naar de fysio moet als ik dan weer terug kom en binnen loop dan kijk ik om het hoekje van de deur en zeg kiekeboe!!..dan krijg ik altijd een big smile terug...heerlijk gezicht Verder gezellig weekend gehad bij schoonouders..gezellig nog 1 keer met alle kinderen en aanhang een nachtje over blijven..want ze gaan binnenkort van friesland naar den haag verhuizen dus zijn ook alles aan het uitzoeken wat weg kan en wat mee moet...zo ook alle spullen van de kinderen die ze bewaard hadden....dus auto lag gister vol met speelgoed wat nog van mijn man geweest is hhahaha....wel goeie dingen zoals duplo en houten blokken....dat is leuk speelgoed als emily straks wat ouder is de oma van mijn man was er ook..de vrouw is 87 en nog zo kwiek en bij als wij zelf allemaal zijn..zoooo gaaf om te zien...ze rijd zelfs nog auto!! haha...je kan zo leuk met haar praten over alles wat er nu nog speelt in de wereld enzo...ze mailt zelfs met haar kinderen en kleinkinderen en chat in een ouderen chatbox hihi...nee dan moet je mijn oma hebben....die 83 en daar is geen gewoon gesprek meer mee te voeren..niet omdat ze dement is ofzo hoor...nee mijn oma heeft gewoon geen interesses ...die vind het wel best om op der (luie) kont te zitten en zich alles aan te laten rijken...zit met der benen wijd met rok aan...zit onbehouwen te boeren en scheten te laten en heeft een incontinetie luier aan, dat kan is ook helemaal niet erg maar is wel erg dat je die gewoon vol piest en poept omdat je geen zin heb om naar de wc te gaan..en dan de hele stoel bij mijn ouders zeiknat piest omdat zo'n luieren dat natuurlijk allemaal niet houd..die is daar niet voor gemaakt.....komt miss ook omdat ik de oma van mijn man het weekend weer heb meegemaakt en dan gistermiddag mijn eigen oma al die dingen zie doen bij mijn ouders dat ik me er daardoor mateloos aan heb zitten iriteren. pff zo dat moest er ff uit hoor verder alles prima hier hoor hihihi....ga ff kijken of kleine meid al wakker is dan gaan we zo even lekker naar buiten..het zonnetje in
@ Ilse, helaas geen tips voor verlatingsangst. Is hier (nog) niet aan de orde. Begint hier wel langzaam een voorkeur te krijgen voor mama. Wij doen ook vaker het kiekeboe spelletje. @ Marjonb, ik zet hem sinds kort in het zitje. Milan kan wel al goed zitten. @ Debsje, zo dat is dan nog een fitte en heldere oma van de tijd. Irriteer je je vaker aan je eigen oma, of nu alleen doordat je het verschil zo duidelijk zag? Hier amper tot geen contact met oma en opa. Al als kind nooit dol op ze geweest. Daar telde alleen de oudste zus en de jongste broer van mijn moeder en hun kinderen. Alleen bij speciale gelegenheden ga ik er naar toe. Iemand enig idee of je van verkoudheid ook lichtelijk gaat spugen of van tandjes krijgen? Milan is namelijk verkouden en sinds vandaag spuugt hij soms een beetje. Maar gister bij mijn oud collega wilde haar oudste kind een stukje stokbrood aan Milan geven en dat kon ik gelukkig voorkomen. Maar misschien dat ze toch nog ongemerkt iets aan hem gegeven heeft. Hij is vannacht namelijk ook erg onrustig geweest. Onrust en spugen zijn bij hem 1 van de 1e reacties op koemelk.
@jann:Of ik waar tegenop zie? @Ellen: De vk die aaide de hond toen ook..Ze wist dat ie verder niks deed haha.. haha leuk dat Emma grappige geluidjes gaat maken dan.. Ja het kan idd heel anders zijn met dieren hoor.. @femke: ja echt opvallend haha..maar ja we zullen zien. @antje: Bij Chanell was ik ook zo overtuigt dat het een meisje was..en ik had gelijk.. Achteraf had je de kleertjes dus meteen kunnen kopen dus haha..