Wat enorm mooi!! Sorry, dat ik zo abrupt inbreek. Ik lees vanaf vandaag mee en zat te twijfelen of ik zou reageren aangezien mijn zoon nog wat jonger is. Maar ik lees dit en krijg er een brok van in mijn keel (terwijl ik redelijk nuchter ben). Mijn vader is 1.5 jaar geleden overleden en ik vertel mijn zoon veel over hem. Deze "naam" is wel heel mooi gekozen. sorry dat ik zo inbreek.
@debsje wat vervelend hoelang moet je ermee lopen dan? zorgt ervoor dat je bekken in een goede stand komen of zit ik er helemaal naast? ja ik moet ook nog een boel bestellen, ik maak teveel foto's haha. Wat leuk dat je nu al een verftekening hebt van haar. Je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen haha! verdiend een mooi plaatsje. Ik heb die mappen gezien die zijn erg leuk en handig. @kouf je bent welkom hoor!
geeft niet dat je inbreekt, klets lekker mee... Ik vind het ook heel erg mooi bedacht. Ik bestel foto`s altijd bij fotos.com, kost ook echt niks en bestel er altijd heel veel. Ik heb dus net foto`s gesorteerd per maand kom ik erachter dat ik van julian zijn 5e maand gewoon geen foto`s heb! echt erg.... Verder even potje zitten huilen bij de bevallingsfoto`s en eerste dag foto`s...Heb er zo weinig van meegekregen door alle pijnstilling en slaapmedicatie, zag een foto dat ik hem zijn eerste flesje geef, was het helemaal vergeten..daar schok ik echt van bij een volgende wil ik het heel anders!
Ellen: ja ik loop scheef naar links nu..doordat ik waarschijnlijk rechts meer pijn had om die kant te ontlasten...mijn ruggewerf ofzo of in iedergeval mijn rug loopt in een c nu en zit dus niet goed op zijn plek...de bekkenband houd nu de boel dus op zijn plaats om mijn bekken te ontlasten en mijn rug weer de kans te geven om terug op zijn plek te komen...hoelang ik ermee moet lopen geen idee....weet alleen dat als ik hem om heb het bijna een verademing is mamalous...vervelend is dat he dat je je vanaf foto's dingen moet zien die je je niet herrinnerd over de eerste uurtjes/.daagjes...heb het daar zelf idd ook erg moeilijk mee gehad...des te meer wil ik nu van haar genieten huil maar lekker als je daar behoefte aan heb...helpt altijd en lucht ook lekker op verftekening jep idd die hebben we al...samen gemaakt met haar peetmama ( mijn schoonzusje) ze vond het geweldig om te doen hihi wat ze ook geweldig vond was vanmiddag te helpen de was op te vouwen..hihi...en dacht heeyyy die onderbroek van papa zou ik wel eens als muts kunnen gebruiken...dus die zet ik lekker op mijn hoofd
@ Alles bijhouden: Ik was ijverig begonnen en nu ben ik het steeds vergeten! Lijk me zo leuk om een leuk boek over je kindje te hebben!! Maar goed nu weet ik dus niks meer... Ik ben wel een fotoalbum aan het maken. Lekker ouderwets inplakken.. Die heb ik ook van vroeger en vind ik echt super leuk om terug te kijken... @ mamalous: Van harte gefeliciteerd met jullie ondertrouw, stelt niks voor he!! @ marjonb: Wat lijk me dat moeilijk joh dat je iemand moet missen waar je veel om geeft. Vooral in deze tijd van je leven.. Trouwen, kind etc. Ik bestel foto's bij foto.com, of ga vaak gewoon naar de 1 uur service.. Alleen is die kwaliteit vaak minder... Vandaag heeft mijn zoontje goed geslapen! Ga net pas om 21.00 naar bed en is nu alweer wakker en niet in slaap te krijgen! Fijne avond allemaal.. xxx
he get jann....dat beloofd wat voor de nacht meis miss weer lekker tussenin nemen hopelijk heb je een beetje goede nacht!
Jann, lastig he als hij niet wilt slapen op een gegeven moment zit je echt met je handen in het haar, althans dat heb ik wel.. Hopelijk kunnen jullie een beetje slapen deze nacht!
hey meiden, was weer even wat leeswerk zeg! Gezellige drukte zie ik! @ Marjon: wat onzettend verdrietig dat je zo jong je moeder al moest missen zeg. Lijkt me inderdaad dat het allemaal nog pijnlijker wordt als je zelf kinderen krijgt. Er is denk ik dan nog zoveel wat je wilt vragen. Wat mooi dat je haar toch nog erbij betrekt zeg maar. Ik ben er echt iedere dag zo dankbaar voor dat ik mijn beide ouders nog heb. Op de een of andere manier was ik altijd heel bang dat mijn moeder mijn eerste kindje niet zou meemaken. Heel raar, want ik heb daar niet echt een reden toe om dat te denken. iets anders @ foto's en boekjes bijhouden: foto boek doe ik redelijk trouw! Heb er al 1 vol. Ik koop bij de HEMA een fotoringband, met fotobladen erbij. Kun je er net zoveel in doen als je zelf wilt. Erg handig. Ben zelf helemaal niet van de foto's inplakken, maar met een kind is dat net even anders. Ik ben de jongste thuis (de vierde) en van mij is er alleen een insteekmapje met let wel: 9 foto's. Haha. Dat krijg je als je de jongste bent he... Dus Nils krijgt in ieder geval een mooi fotoboek. Ik schrijf af en toe ook in een boekje dingetjes over Nils. Inderdaad ook de eerste tijd in het ziekenhuis, hoe de eerste weken waren. Toen hij geopereerd werd, de creche, wanneer hij bepaalde dingen kon. Nu is het al leuk om na te lezen! @ Debsje: is helemaal niet stom om dat nu nog te gaan doen hoor! Echt niet! Er komen nog zo ontzettend veel momenten die je daarin kwijt kunt! En nu zit het ook nog redelijk vers in je hoofd! @ mamalous: wat rot dat je van de eerste tijd zo weinig hebt meegekregen. Je kreeg je zoontje niet kado zeker. @ ellen: ik maak ook veel te veel foto's. Met zo'n digitale camera maak je er al snel een stuk of 6 van hetzelfde, maar wissen ho maar (bij mij dan). Ik heb van het eerste half jaar al een fotoboek vol! Oja, vanaf 1 jaar noem je een baby een dreumes. @ Chamaro: wat een bevalling zeg! Dat hoor je ook niet vaak, en dat voor een eerste! Daar teken ik ook voor hoor! Helaas hier een keizersnede, maar wie weet bij een volgende!! Vandaag een drukke dag gehad. Wel lekker gewerkt. Maar op de een of andere manier is de maandag altijd erg druk. Morgen even een dagje vrij tussendoor en dan woensdag en donderdag weer werken. Vriendlief is thuis met buikgriep. Dus niet alleen op mijn werk zieke mensen!
@ Mamalous, gefeliciteerd met de ondertrouw. Stelt inderdaad niet veel voor. Hoe doen jullie de dag zelf? Voor ons was het puur formaliteit. Dus alleen even handtekeningen zeggen. Hoefde geen toespraak etc. @ Debsje, is dat nog een gevolg van je zwangerschap / bevalling? Bekkeninstabiliteit? Moet je lang met die band lopen? @ Dagboek, wij hebben hier het boek mama en papa vertellen over jou. Als ik dat boek weer eens pak voor in te vullen merk ik vaak dat ik, nu al, dingen ben vergeten Deze mama voelt zich heel erg stom. Kom net thuis zegt vriendlief dat Milan van half 8 tot half 9 heeft liggen huilen. Heeft ook ineens een flinke eczeemplek op zijn wang en heeft zijn avondeten slecht gegeten. Ik dacht, o van de tandjes. Ineens valt mij in dat ik mijn ma tartaar (blijkt achteraf beefburger, ik schele, dacht toch echt dat ik tartaar had gepakt) had gegeven voor Milan. Milan mag nu rundvlees hebben en pa en zuslief zeiden dat ik dan tartaar moest pakken. Nou, kijk ik net op de achterkant van de verpakking (stom dat ik daar niet in de winkel aan gedacht heb). Zit er dus melk in en ook nog eens soja en specerijen (wat hij beiden nog niet mag hebben). Echt stom! Helemaal niet aan gedacht dat ik bij vlees dus ook op de ingredienten moet kijken. We gaan maar gauw het bed in kruipen, want dit gaat een zware nacht worden.
@ femke, negen foto`s is niet veel nee. Bij mij ligt alles in 1 grote doos ook nooit ingeplakt vind ik wel jammer hoor. Opzich had ik wel een makkelijke bevalling hoor, om 00.30 vliezen gebroken en om 09.30 was Julian er, maar ik had die dag ervoor al weeen en in het zhuis zeiden ze nee er is nog niks aan de hand. Ben toen aan de slaapmedicatie en pijnstilling gelegd en toen begon het dus alsnog, en toen nog een pompje en een ruggenprik. Ik was dus zo stoned als een kanarie volgens mij.
oooh jongens, moet even wat kwijt: heb daarnet een kokoskoek gebakken voor het eerst, en die is toch goed gelukt!!! Heerlijk!!!
@ antje: geen stomme mama voelen hoor, je kan toch nog niet alles weten! Iedereen maakt fouten! wel sneu dat je mannetje er dan gelijk zo op reageert, hopelijk valt de nacht mee voor jullie.
@ Antje: ja, ik denk dat ons allemaal zoiets overkomt hoor. Maar je voelt je er wel flink rot onder natuurlijk. Ik kwam een keer met de auto bij het kdv aan, en wilde Nils uit de maxicosi halen... Bleek dat ik de gordeltjes helemaal niet had vastgemaakt. Hij zat gewoon los in de mc.... Is me nooit meer overkomen daarna. Sterkte vannacht meid!
@ Mamalous: vervelend dat je je zo stoned voelde. Komt niet door de ruggenprik denk ik. Zal de slaapmedicatie en pijnstilling zijn. Heb ook een ruggenprik gehad. Ik was zooooo blij toe ik die kreeg! Had toen al een uur of 16 weeen om de drie minuten... Ik kon niet meer. Ik had thuis willen bevallen, maar verloskundige heeft me uiteindelijk naar het ziekenhuis gestuurd. Hier nog dames die wel thuis zijn bevallen??/
nope ik ben ook in het ziekenhuis bevallen omdat ik geen vruchtwater meer bleek te hebben....zou een ruggeprik gaan krijgen ergens in het midden van de bevalling omdat ik niet meer kon maar er kwam een zware trauma tussendoor...dus 2.5 uur later kon ik uiteindelijk naar de OK ..daar aangekomen kon ik gelijk weer terug bleek ineens persweeen te hebben..dus uiteindelijk toch nog geheel op eigen kracht gedaan en de moederkoek heb ik geheel op eigen kracht na een uur eruit moeten persen had geen weeen meer en gin wilde nog 1 x proberen ander had ik alsnog naar de ok gemogen...niet dus was best beetje trots op mezelf daarna
Ik kreeg mijn ruggenprik om mijn kamer, hoefde niet na de ok. Ik wist al dat ik in zhuis moest bevallen vanwege medicatie gebruik gelukkig maar want daardoor kon julian niet goed op temp komen en heeft hij even in de couveuse gelegen. Je mag ook trots zijn hoor, ik doe het je echt niet na ik vond de weeen echt bijna ondraaglijk maar had ook alleen rugweeen en dus niet op te vangen.
@femke: Nee dat hoor je echt niet vaak..De vk die mijn bevalling deed die stond er echt van te kijken..Die had nog nooit zon snelle bevalling meegemaakt haha..Dat was wel grappig.. Hoop voor je dat de 2e bevalling van jou anders is.. Ook zo'n snelle bevalling.. Oh heb je mischien het recept voor mij?? Ik vind kokoskoeken zoo lekker he!! haha..en vooral als ze vers zijn .. Ja ik ben gewoon thuis bevallen met precies 38 weken.. @mamalous: Gefeliciteerd met de ondertrouw! Dan heb jij ook best wel een snelle bevalling gehad ja! @debske: nou je mag idd trots daarop zijn hoor! Echt heel knap van je zeg..
Mamalous..idd hier ook rugweeen die niet te zien waren op de monitor...dus heeft tijd geduurd voordat ze daar snapte dat het echt echt begonnen was..ondanks wat mijn man al een aantal keer was komen zeggen...want nee ik had geen weeen dus kon nog niet bezig zijn...nee hoor waar kwam die helse pijn dan vandaan....ik was me aan het aanstellen zeker..totdat mijn man mega boos is geworden en ze me ge..hoe heet dat ook alweer..kijken hoever je bent...toen voelde ze dat ik idd al 4 cm ontsluiting had en geloofde ze het pas...pffff...nou ja in iedergeval een hoop geeikel en geklooi geweest...en hebben ze ook onze fotocamera nog laten vallen tijdens het overbrengen van de voorkamer naar de verloskamer dus die was kapoet toen emily er was...ggrrr..g.elukkig hadden we mobiel met camera...hierp hoi voor de 20ste eeuw en de uitvinden van mobiels met camera...anders had ik niet eens foto's gehad van emily 1sec na geboorte maar goed nou zit ik weer over mezelf te lullen...dat was niet geheel de bedoeling Sorry
Btw: wat was het eerste wat je wilde eten na de bevalling wat je al die maanden daarvoor niet mocht? ik een wit broodje osseworst...die mijn (stief) vader de volgende ochtend bij zich had voor mij (emily is 22.43 geboren avond ervoor..ouders even geweest natuurlijk en gelijk de ochtend erna jammie jammie dat heerlijke broodje