Hallo! Hier heel goed geslapen. Wel bij ons in bed.. Ik weet het is niet goed. Maar hij sliep tot half 1 heel goed en toen weer hard huilen! In bed bij ons slaapt hij als een blok.. Nu staat de cd van Nijntje lekker hard aan En gaan we zo lekker aankleden en beginnen met de maandag schoonmaak Bah bah bah..
Hier was het ook een slaapdrama gisteravond, alleen maar huilen, nu heeft hij ook al een paar dagen koorts, maar hij ligt nu nog te slapen! ga zo toch maar eens even bij hem kijken. Zitten volgens mij nu echt in de fase ik wil niet alleen zijn.
Mijn kleine monster is ook 8 maanden (en twee weken). - ze slaapt 's nachts helaas (nog lang) niet door, ze wordt nog 2 à 3 keer wakker om te drinken (bv) - overdag krijgt ze bv en flesvoeding om 07.00-10.00-13.00-16.00-18.00-22.00, best veel nog. Ze drinkt ook maar kleine beetjes (max 120) - ze gaat vijf dagen per week naar de crèche, want we werken allebei full time - ze eet redelijk haar groente(pap) en sabbelt aan broodkorst en rijstwafel - sinds een week tijgert ze de kamer rond. Zitten lukt nog niet, rollen al lang. - ze kan zich redelijk alleen vermaken, minutenlang kan ze ingespannen naar een klein etiketje/touwtje/draadje kijken - ze brabbelt wel heel veel (en gromt) maar praat nog niet. Misschien komt het doordat we thuis drie talen spreken. Elke dag is leuker!
Hebben we hier gelukkig nog niet zo heel veel last van gehad. Ze is wel een paar weken s nachts wakker geworden maar toen bleken er tandjes aan te komen. Ze heeft al 2 tandjes in haar onderkaak. Grappig gezicht maar ook wel even wennen na dat tandenloze gezichtje hihi... Ze is wel vaak errrugg vroeg wakker, rond 5 uur, we laten haar dan even haar gang gaan en als het langer dan 10 minuten duurt gaan we er naar toe en kijken even wat er is...als er niets aan de hand is, geven we haar een aai over haar hoofdje of buikje, leggen haar goed in bedje en gaan weer..dan slaapt ze meestal nog door tot half zes....tja..is niet lang maar scheelt wel iets. Heb een schema (van www.babyslaapgids.nl) om slaapproblemen (steeds wakker worden van baby) mee op te lossen. Heeft hier wel geholpen en het schijnt dat veel mensen er baat bij hebben. Groetjes Claudia
Heej Claudia, Kga ff kijken op die site.. Zou wel super zijn Hier trouwens ook 2 tandjes en er zit er nu nog verder niet echt aan te komen.. Net lekker fruithapje op.. Pff ik lees hier best veel werken.. Kben toch blij met mn 1 dag door de weeks, heerlijk de hele dag bij mn schattie (L)
Mijn zoontje is van 30 Juni. Dit is zijn schema: 7.00/7.30 uur:fles 180+6 9.30 uur:fruit 3/4 tot heel 6 maanden potje 9.45 uur: slapen 11.30/12.15 uur: wakker 12.30 uur: papfles 180+6 en 7 eetlepels bambix(brood gaat nog niet goed) 14.00/15.00 uur: slapen 15.00/16.30 uur: wakker Als hij om 14.00 uur gaat slapen krijgt hij na het slaapje liga + sap/water en anders voor het slaapje om 14.30 uur 17.00 uur: groente helft 4 maanden potje soms maar paar hapjes + toetje 18.00 uur: fles 90+3(omdat hij nog weinig groente eet) 20.00/21.00 uur:fles 180+8 a 9 eetlepels avond papje(gaat niet altijd leeg) 'S nachts soms flesje 120+4(gewone voeding) Danian slaapt helaas nog niet door en ben daardoor altijd wel moe. Heel soms doet hij het wel, maar sinds vorige week wordt hij zeker 2 keer wakker tussen 00.00 uur en 1.00 uur dan valt hij vrij snel weer in slaap en tussen 3.00 uur en 4.00 uur soms slaapt hij vrij snel weer, soms moet ik de speen geven en soms wil hij eten. Hij heeft vorige week buikgriep gehad en is nu ook verkouden/hoesten. Hij was ook iets afgevallen, dus misschien dat hij daarom 's nachts weer wil eten. Ik geef hem ook alleen de fles als hij na een half uur nog niet slaapt. Hij rolt van rug naar buik en terug kan hij ook wel, maar doet het niet veel. Hij zit nog niet heel stevig en staat, kruipt of tijgert nog niet. Hij brabbelt wel veel. Hij heeft onder 2 tandjes en verder nog niks. Ik werk sinds 4 weken weer 2 ochtenden in de week en dat gaan hele dagen worden. Zit met pols klachten, dus ga het langzaam weer opbouwen. Danian gaat die 2 dagen naar de opvang.
`@mamalous; wat een super schema heb jij! Maar hoeveel brood eet je mannetje smiddags? Ik kom niet verder als een kwart boterham, en geef dus nog een fles erna. Hoeveel brood vervangt 1 fles?
@ Claudia: hebben jullie die gids gekocht? @ Marjonb: ik krijg hier met moeite een halve boterham erin en een fles wil hij daarna nog niet dus geef ik die pas half 3.. Hij krijgt bij mij thee. Volgens mij drinkt hij vanzelf de fles niet meer leeg, als hij echt genoeg heb en dan vervalt de fles.
Het blijft puzzelen he! Ik heb nog de fruithap in de ochtend geschrapt, zodat hij meer trek krijgt in de boterham, maar dat werkt ook niet.... Die kleine stinkerd weet allang dat als hij zijn broodje niet op eet dat er dan een lekkere fles komt! Ik laat het maar even zo, probeer het wel weer als hij uit zijn sprong is. Op het moment is echt niks goed, alles is 5 minuten leuk. Herkennen jullie dat? Als ik maar even uit zicht ben begint hij al te huilen. Hij trekt zichzelf op tot staan in de box, maar valt om de haverklap. Hij heeft vuurrode wangen van tandjes denk ik. Hij is gewoon even heel druk met zichzelf... Het is maar goed dat het zo`n schatje is...haha!
Ja ik vind 8 maanden best moeilijk Kzei pas nog tegen mn man: eigenlijk was het best lekker toen hij nog heel de dag sliep Alleen wilde je toen steeds maar dat hij meer kon Hier ook alles 5 min. leuk en huilen als je wegloopt! Zo'n dag als deze heb ik een hekel aan kan ik niet ff naar buiten.. Ook niet zelf in slaapt vallen... Vindik ook irriant. Ga ik maar ff op ons bed met m leggen dan slaapt hij binnen een minuut!
Hi Meiden, leuk om te lezen mijn zoontje is ook van 12 juni ons "schema" ongeveer: 7.00 uur wakker + 1 fles slapen (+/- 1 uurtje) 1,5 a 2 stuks fruit 12 uur 1,5 boterham met diksap slapen (2 a 3 uurtjes) half flesje 17.00 uur avond eten + yoghurt 19.30 uur papfles Liefs Inger
Vandaag heeft mijn zoontje wat slapen betreft een ander schema. Hij was om 11.30 uur wakker en ik heb hem er net weer ingelegd, omdat hij in zijn oogjes lag te wrijven. Vandaag zullen het wel 3 slaapjes worden
He meiden wat leuk!! onze dochter is van 9 juni. het slapen overdag is niet veel...meestal 2 x een uurtje s'nachts daarin tegen slaapt ze als een roosje van 8 tot 8 ze heeft nog twee flessen p.d en is een hele vrolijke meid..die ook wel een deugnietje aan het worden is nu hihi....echt wat zeggen doet ze nog niet..het is nu vooral mammmamam...en wat ze erg leuk vind ( mijn vriendin haar aangeleerd) is tijdens haar fruithap der tong uit te steeken en hard te toetteren (zo noem ik het maar even) en alles onder te spruwen...blegghh.. kruipen doet ze in haar achteruit..wat er erg grappig uitziet hihi. en klap eens in je handjes doet ze mee nu. zwaaien lukt ook al aardig, maar alleen al ze er zin in heeft hahaha. verder ben ik fulltime moeder van onze kleine deugniet en ik geniet er met volle teugen van
Hier ook een klein mannetje van juni Een heerlijk vrolijk mannetje die de laatste maanden meer slaapt dan zijn eerste maanden Eten uit zijn mond blazen is hier ook een geweldig spelletje Net een weekje niets willen eten maar die fase is gelukkig weer voorbij! Hij slaapt : 8:30-11:00 12:30-14:00 15:30-16:30 en 18:00-19:15 20:30-8:00! SLAAPKOPPIE Hij ontwikkelt zich verder prima dus ik maak me er maar geen zorgen om. Hij eet: 8:00 fles 180cc, 11:00 fruit en liga, 14:00 1/2 boterham en fles 180cc, 17:00 groente (liefst bruine bonen!), 20:00 fles 210cc. Nog geen tandjes in zicht!! De laatste tijd gaat hij heel hard gillen en kletsen (mega hard) en moet dan om zichzelf lachen zo lief! Hij heeft geen speentje en gebruikt ook geen duim maar hij sabbelt op zijn ring- en middelvinger (tegelijk in z'n mondje) en met de andere hand aait hij zichzelf dan door zijn haartjes. Helemaal om weg te smelten natuurlijk Ik kan nog wel wat pagina's doorgaan met lieve/leuke/grappige dingen maar geef de rest ook een kans Groetjes
Oh Dib wat een lekker slaapkoppie! Daar zullen velen met mij jaloers op zijn denk ik! Dat sabbelen op zijn vingers herken ik heeeeeeel goed! Ik heb dat zelf jaren gedaan, lotsen noemden we dat. Wel als gevolg dat mijn middelvinger scheef staat, maar goed, ik was er pas op mijn twaalfde vanaf....erg he!
Ik vind het altijd erg leuk om babies van mijn zoons leeftijd te zien, hebben we gelijk een beeld bij de verhaaltjes! Ik zal beginnen... (als het lukt..)
leuk allemaal zo herkenbaar gillen hier ook indd. Lekker op alles (maar dan ook echt ALLES) sabbelen. Kruipen hier nog niet helemaal maar dat zal vast nog wel komen en hij heeft al 2 tandjes Ik vind het ook echt genieten. Het wordt alleen maar leuker vind ik x Inger
hallo allemaal, mijn baby is bijna 8 maanden en slaapt nog lekker veel overdag (en 's nachts), tussen elke voeding 1 a 2 uur. krijgt 3 bv en 1 fv op een dag. en verder wat fruit, broodkorstje, liga, maar dat is per dag verschillend, ene dag dit andere dag dat. eet nog niet heel veel, maar een potje lepelt er wel zo in maar geef L. liever vers. dan duurt het maar wat langer. L. rolt van rug naar buik en andersom, maar lukt nog niet altijd even goed L. is lekker druk aant brabbelen (jajaja, mamama, dadada) en stemhoogtes aan het oefenen (lees: heel hard DADADA etc. roepen ) en is L. is erg vrolijk, lacht altijd. L. heeft 2 tandjes onder en sabbelt overal op.. leuk om te lezen wat andere baby's doen van deze leeftijd. groetjes meisje4!
Hallo, Ons mannetje wordt donderdag 8 maanden. Hij is van 25 juni. Zijn dagje begint meestal rond 9.00 uur tot 19.00 uur met rond 21.00 uur nog een fles. Overdags doet hij meestal 2 lange slaapjes van dik 2 uur. S'nachts slaapt hij nog slecht, maar dit heeft te maken met zijn eczeem. Tot voor kort sliep hij zelfs in ons bed vanwege zijn slaapprobleem, maar eergister heeft hij eindelijk weer de hele nacht in zijn eigen bed geslapen. Eten gaat hier heel goed, het is een echt lekkerbekje. Verder is het een heel vrolijk en makkelijk mannetje. Hij teigert sinds een weekje en zitten kan hij al goed. Wiebelt alleen af en toe nog wat. Sinds een paar dagen gaat hij op handjes en voetjes staan. Tandjes zijn hier nog niet aanwezig. Eens kijken of het lukt om een foto toe te voegen