De juni junky's

Discussie in 'De mama's' gestart door diddi, 21 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.321
    240
    63
    @ Jannn, een heftig verhaal meis. Gelukkig dat alles goed is gekomen. En wat lief van die man dat die nog altijd belt.

Je kunt eens een manuele arts of osteopaat bezoeken om kiss uit te sluiten. Veel symptomen zijn ook wel symptomen die denk ik bij een baby horen. Veel van die dingen had of heeft Milan ook hoor. Maar als je het vermoeden hebt moet je het even laten uit sluiten. Ik zeg altijd: volg je mama gevoel!

Ik was nog ziek thuis met de rug. Donderdag begin ik weer met werken. Milan gaat vanaf morgen iedere woensdag naar het kdv. Meestal werk ik de woensdagen wel en als ik eens vrij heb dan is het ook eens lekker om dan een dagje voor mij te hebben.

Milan slaapt nog. Ben ik niet gewend dat hij zo lang slaapt. Hmm, misschien moet ik hem thuis ook maar wat vermoeider maken. Ik ga hem maar eens langzaam wakker maken want moeten om 15 uur bij het cb zijn.

2. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Jannn: jeetje zeg, ik zit hier zelfs met tranen in mijn ogen. Wat afschuwelijk zeg... Da's echt traumatisch geweest lijkt me, voor jou, je familie en de andere betrokkenen. Je hebt echt een hele schare beschermengeltjes bij je gehad die tijd volgens mij. Wat een groot wonder ook dat het allemaal goed is gekomen. Dat je ouders al afscheid hadden genomen en alles....kippenvel.
    Nu dan even lekker genieten van het zonnetje meid!!:)

Antje: je man heeft ook het nodige meegemaakt zeg. Heeft dus ook de nodige bagage meegekregen. Kan hij er nu wel mee omgaan op een bepaalde manier?
    En wat jammer dat jullie niet naar Pinkpop kunnen zeg.... Allemaal door die stomme aangifte... Grrrr. Hopelijk volgend jaar jullie kans!
    Fijn dat Milan het zo goed naar zijn zin had op de creche! Die zal wel even lekker slapen nu. Nils was de eerste maanden ook echt bekaf, zelfs de dag erna nog. Nu is hij gewend en valt het mee. Alleen de dag zelf is hij 's avonds erg moe. Hij heeft het ook geweldig naar zijn zin. Is toch een voordeel dat ze andere kindjes om zich heen hebben dan.

Mandy: met twee kindjes is het dubbel druk natuurlijk. Slaapt de ene lekker door, is de ander aan het spoken... Vindt Noa haar broertje erg leuk?

Kouf: hopelijk bevalt het wisselen van je werkdagen. Hoe doe je het eigenlijk met de creche? Kun je daar dan gemakkelijk de dagen omruilen?

3. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Antje: lees net dat je vandaag al bij het cb terecht kunt! Nu ook prikjes dan? Succes in elk geval. Hopelijk wil Milan een beetje wakker worden!!

4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hey dames,

Wat is het rustig hier!

Ik heb nog niet bijgelezen, ga ik zo doen als Rebecca slaapt.

Ik heb alleen een vraagje aan de meisjesmama's.
    Rebecca bloedt wat uit haar vagina. Enkel met afvegen helder rood.
    Weet iemand hoe dit zou kunnen komen?

5. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    @jannn jeetje wat heftig ik zit het met kippenvel te lezen! wat heb jij goed gevochten als kind zijnde!!! voor de kleine bedoelde ik ook een osteopaat, mijn collega heeft het ook gehad en die merkte naar 2 behandelingen al een heel verschil.
    @femke noa vind haar broertje super, ze is totaal niet jaloers. ze gaat heel leuk met hem overweg, alleen ze is vaak wel wat lomp met hem maar het is lief bedoeld.
    @sweetlove ik heb dat met noa nooit gehad en voor zover ik weet gebeurd dat alleen de eerste weken ivm de hormonen van de moeder die in het lijf van het kindje zitten.

6. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.321
    240
    63
    @ Femke, ja hij kan er wel goed mee omgaan nu. Hij praatte eerst met niemand over zijn emoties, met mij wel. En dat heeft hem wel goed geholpen.

Milan is nu 77 cm en 9400 gram. Hij wilde zich niet laten meten, dus heb niet het idee dat ze hem dit keer goed gemeten hebben. Maar moeten eind juni toch weer naar de KA, dus zien we dan wel hoe groot hij is.
    Heeft ook de prikjes gehad. Bij de 1e gaf hij geen kik, bij de 2e maar een paar seconden. Dat was de vorige keren toch anders.

@ Sweetlove, zover ik weet kan dit de eerste dagen na de bevalling van de hormonen zijn. Heeft ze niet wondjes aan de buitenkant? Anders even contact opnemen met ha morgen. Lijkt mij in ieder geval niet normaal.

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja van de hormonen heeft ze toen ook gehad. De eerste week. Morgen ga ik even de huisarts bellen. Ik vind dit doodeng namelijk!

Pff... Rebecca wil ook al niet slapen. Word er gek van.

8. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

@kouf Haha ook een leuk idee om hem darvoor te gebruiken. Emma vind hem helemaal leuk. Ze straalt als ze er in zit.
    Wat goed dat je vriend is gestopt met roken. En ook gelijk meer conditie heeft. Het scheelt echt wel, dat had ik ook gemerkttoen mijn man en ik gestopt waren. Leuk he dat zwaaien! Emma doet het vaak als je het vraagt.

@tv kijken Hier niet vaak. We hebben pracktisch nooit de tv overdag aanstaan. Soms in het weekend wel (voor een filmpje). Maar Emma kijkt soms wel eens naar sesamstraat, daar kan ze zich wel steeds langer op concentreren.

@jann wat lief van je dat je dat zegt! Ik ben ook wel benieuwd naar jullie hoor, echt wel. Ik denk er nog steeds over na. Zit een beetje met het slaapje omdat ik weet dat Emma niet slaapt in de trein of in kidscity en niet weet hoelang ze het houdt. Als ik met de auto kon was het een stuk makkelijker.
    Wat lekker dat Joas zich beter vermaakt, kan je ook dingetjes voor jezelf doen.
    Uit de auto gevallen? jeetje meid wat erg! het was dus kantje boord geweest, wat eg en ook dat je dat nog weet allemaal.
    Wat schofterig van die mensen zeg! heb je nog gemaild naar ze? Snap ik echt niet hoe je kan liegen erover en dan ook nog geld er voor durven te vangen.
    Meid wat verschrikkelijk wat je hebt meegemaakt. Ik zit echt met tranen in mijn ogen. helemaal toen je ouders al verteld waren om afscheid van je te nemen. Wat ben jij een sterke meid zeg, dat blijkt wel dat als de artsen je opgegeven hebben en je toch bijkomt.

@meeting ik zou ook voor s morgens gaan. ivm slaapje van Emma. Omdat ze niet slaapt anders de hele dag. In de trein is ze te veel afgeleid. maar ik zie net dat sweetlove dan niet kan.

@love was het leuk bij de kinderboerderij?
    Haha dan is Rebecca dus echt enthousias met dat springen leuk:)
    Ik weet dat hele kleine baby's we lwat kunnen bloeden. Dat heeft nog met de moeder te maken. maar ik weet niet tot wanneer dat 'normaal' is. Emma heeft het niet. Ik zou anders even de ha vragen voor de zekerheid.

@antje zo wat heeft je vriend veel meegemaakt zeg. heftig hoor. gata je vrend nog voor een herkansing met het rijbewijs?
    Wat fijnn dat Milan het zo leuk had op het kdv. Dat zit dus helemaal goed!
    Wat een stoere vent dat het zo goed ging met de prikjes. Milan zou dan vrij lang zijn of niet?

@cb dacht dat Emma ook prikjes zou krijgen aankomende afspraak maar niet dus. Emma loopt wat achter omdat voor de operatie mocht ze geen prikjes hebben.

@vandaag kwam een vriendin van me langs van de andere kant van het land. Was erg gezellig. Emma was het er ook helemaal mee eens, gelijk lachen en enthousiast doen haha!

O ja Emma die snapt nu kusjes geven. als ik vraag krijgt mama een kusje. Doet ze haar mond open en geeft ze een kusje, zooo lief. Doen jullei kindjes dit ook?

9. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ahh lief he dat kusjes geven!
    Rebecca deed dat sinds ze 5,5 maand is. Nu geeft ze handkusjes. Zooo schattig.

Ik ga morgen even de ha bellen ervoor. Volgens andere dames op het forum moet ik de HAP bellen, maar dit is toch geen spoed? Dan daarbij, Rebecca slaapt voor de nacht. Dus als ik langs moet komen moet ik haar wakker maken enzo en dat vind ik nou echt niet nodig. Morgenochtend wordt ze wakker en kan ik ook de ha bellen.

10. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    @ simo: als het weinig bloed is zou ik ook wachten tot morgen. Weet je zeker dat het uit haar vagina komt, en niet uit de plasbuis? Wel vervelend hoor... Hopelijk weet je morgen meer als je bij de ha geweest bent.

@ ellen: Nils geeft af en toe ook kusjes. Ik vraag er alleen vaker om, dan dat hij ze geeft;). Heb het idee dat het soms ook nog toeval is bij hem, maar het zijn wel echte kusjes. Mond open en dan lekker stevig op mama's wang drukken... Zooo lief!

@ antje: fijn dat je man er wel met jou over kan praten. Dat is wel heel prettig denk ik, zowel voor hem als voor jou. Lijkt me in iedergeval een ontzettend moeilijk om op die manier iemand te verliezen. Een exvriend van mij zijn vader was overleden, maar daar sprak hij echt nooit over. Ook niet als ik ernaar vroeg. Hij wilde dat gewoon niet. Ik had daar echt moeite mee, want het is toch onderdeel van iemands verleden, en heeft je gemaakt tot wie je bent.
    En wat een stoere vent is Milan geweest met de prikjes! Hopelijk krijgt hij er geen last van!

@ Kouf: vandaag weer een recept uit opperdepop gemaakt, de aardappelomelet. Met sperzieboontjes ipv broccoli (lust Nils echt niet). Was supergoed gelukt, Nils heeft gesmuld! Tis ook nog echt lekker ook. Ga het binnenkort voor ons zelf ook maken! (vandaag hebben wij de restjes opgegeten, haha) Welke recepten heb jij tot nu toe gemaakt?

11. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ Ellen: Kan jij niet met iemand meerijden zodat ze toch nog even in slaap kan vallen?? Of moet je dan autostoeltje meezeulen?? Zit ze nog in de maxi??

xxx

12. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik had nog niet gereageerd op dat je bang bent dat Joas misschien het kiss syndroom heeft. Ik zou dat even navragen dan weet je het zeker, Er zitten dingen bij de een 'gewone' baby ook heeft maar ook dingen die ik niet herken in Emma.

Meerijden zou heel makkelijk zijn. Kouf die heeft het aangeboden alleen komt ze volgens mij niet echt bij me in de buurt. Ze zit nu nog in de maxicoai maar we gaan van het weekend kijken naar een autostoeltje voor haar.

@love ik had ook gezegd dat je beter de ha kon bellen, ik vind bloeden altijd een beetje eng, helemaal als het uit de vagina komt. Ik bel zelf ook niet snel, maar vond wat je neerzette wel eng. heel blij dat het niet erg is en dat je tot morgen kan wachten.
    Zelfs al handkusjes wat een schatje heb je toch

@femke ja soms kijkt Emma me ook aan van heb er nu geen zin in mama haha! Smelt echt als ik een kusje krijg.
    Net lag ze zo lekker op haar zij te slapen dan wil ik haar zo graag oppakken en knuffelen. Moet ik me echt inhouden:)

13. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    @sweetlove heb je de ha al gebeld?

14. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Goede morgen

Hier al weer vroeg op, 6.00 uur was Beau wakker. Word daar toch echt niet vrolijk van :(.

Jann: wat een afschuwelijk verhaal!! Dat is toch je ergste nachtmerrie of niet. Heb je er zelf lang last van gehad?

@ Ellen: ik woon in enschede dus niet echt om de hoek maar we kunnen wel even kijken of ik je ergens kan oppikken toch? Voor jou is Utrecht met de trein ook wel een eind weg lijkt me.

@ Sweetlove: heb je al gebeld naar de ha? Vreemd zo'n bloeding hoor.

@ femke: die aardappelommelet is hier ook enorm geliefd :). Heb de rijst met courgette en tomaat ook gemaakt maar daar deed meneer zijn mond niet voor open :D. Hij houdt niet van tomaat. De spinazie stampot met ham doet het ook erg goed. Ga binnenkort de paksoi met mie proberen.
    De ommelet is makkelijk te combineren met verschillende groentes (gister heb ik er cougette door gedaan). Wat leuk dat Nils het zo lekker vond!

@ marjon: je zal wel lekker druk zijn en weet niet of je hier nog komt kijken. Maar ik wil je nu alvast een hele fijne dag toewensen morgen. Het wordt gelukkig mooi weer. Ik kijk uit naar de foto's!!

@ Antje: heeft Milan nog last gehad van de prikjes?

15. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

he meiden,

Hier even een tekentje van leven. Er staan bij Julian 3 tanden op door komen, hij heeft er alleen `s nachts last van hier dus een paar gebroken nachtjes gehad, vannacht was het wel weer rustig maar ben kapot. Moest eigenlijk morgen een nachtdienst doen maar een collega was zo lief om deze over te nemen.
    Vanavond een gezellige BBQ van mijn werk, heb er zin in.

Ga weer snel verder, zit weer eens in een drukke modus.

16. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    He mamalous, ik miste je al ;)Drie doorkomende tanden voor Julian, dat is heftig. Hoeveel heeft hij er in totaal?
    Lief dat je collega je dienst wil overnemen.
    Veel plezier bij de bbq.

17. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    @ Ellen: Ik ben even aan het puzzelen hoe we dat het beste kunnen doen 3 juni maar het is lastig. We gaan er allebei qua reistijd niet op vooruit. Met de trein doe je er 1 uur en 13 minuten over naar utrecht CS in ieder geval. Als ik je ergens moet oppikken zou dat in Apeldoorn kunnen zijn maar dan duurt de reis wel langer voor jullie. Anderzijds heb ik niet berekend hoe lang het nog duurt van Utrecht CS naar locatie dus daar zit nog winst.
    Via Zwolle is voor mij te lang, dan rijd ik er bijna 2.5 uur over. Kijk maar even wat je zelf handig vindt.

Zie net op de site staan dat de bus reis van Utrecht CS naar locatie 7 minuten is en dat je ook op station Utrecht Zuilen kan uitstappen dan is het nog 100 meter lopen.
    Maar daarmee is het probleem voor Emma en het slapen natuurlijk niet opgelost.:)

18. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.321
    240
    63
    Hoi,

@ Ellen, Leuk die kusjes. Milan doet dat ook al een tijdje. Mond wagenwijd open en dan drukt die zo zijn mond met tong op de wang. Zijn we altijd helemaal onder gezeverd, haha. Hij doet het wel alleen als hij er zelf ook zin in heeft.
    Mijn vriend gaat inderdaad nog opnieuw op voor zijn rijbewijs. Zal eind juni worden gezien we over 3 weekjes met vakantie gaan.

@ Femke, dat heeft ook even tijd gekost voordat hij bij mij praatte. Hij had gewoon geen keus ;)
    De recepten van het opperdepop klinken erg lekker. Moet er de volgende echt eens aan denken als ik bij de ah ben.

@ Kouf, pff 6 uur is wel erg vroeg. Hier was het vandaag 7 uur, ook heel vroeg voor ons. Maar Milan lag er gister ook al om 19 uur in ipv 20 uur. Zijn je nachten wel weer rustiger?

@ Sweetlove, al gebeld naar ha?

@ Mamalous, hopen dat die tandjes snel door zijn dan. Wel lief van je collega. Veel plezier vanavond bij de bbq

@ Marjon, en al zenuwachtig? Ik wens je een hele mooie dag morgen!

@ Hier, Milan heeft geen last gehad van de prikjes. Wilde alleen gisteravond niet eten. Zal wel van de combinatie van de prikjes en het kdv zijn geweest. Lag er ook al vroeg in gisteravond.
    Vandaag is hij de hele dag naar het kdv. Ik ben dan vanmorgen gaan sporten. Eerst een uur zo gesport (cross trainer en loopband) en daarna nog een kwartiertje buikspier sessie. Maar ppf was is dat pittig zeg. Mijn buikspieren zijn echt slappe hap.
    Zometeen even zonnebanken en lunchen bij mijn ma en vanmiddag eens de kledingkast uit mesten.

19. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Hij heeft pas 1 tandje onder, nu komt de ander onder door en de 2 boventanden.

20. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    @ mamalous: als ook de boventadjes komen krijgt hij direkt een heel ander koppie. leuk hoor!!

@ antje: de nachten zijn nog wel vaak onderbroken maar het gaat al wel wat beter. Wat een actieve dag heb je. Sporten, zonnebank, lekker dingen voor jezelf aan het doen.:)

@ opperdepop: er staan echt wel leuke dingen in. Antje als je hem bij jullie Ah niet kan vinden wil ik hier wel voor je kijken. Heb namelijk wel eens gehoord dat ze redelijk snel uitverkocht zijn.

Mijn buurvrouw is vorige week bevallen van een dochter en heb haar net even bewonderd. Mijn hemel wat een kleintje zeg!! Ze is 48 cm en weegt 3 kilo :$ Beau was echt een reus daarnaast :D

Beau heeft de afgelopen dagen bedacht dat er nog meer klanken zijn dan a o ie en brabbelt er vrolijk op los. Het begint een beetje op papa te lijken dus die was erg enthousiast.

Deel Deze Pagina