De juni junky's

Discussie in 'De mama's' gestart door diddi, 21 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Nils ligt weer op bed. Wilde geen eten. Heeft alleen een danoontje gehad (wel een grote;)). Verder vandaag ook weinig, yoghurt, fruithap en rijstwafel. Hij heeft een kinderziekte denk ik. Zijn romp en begin van zijn bovenbeentjes zitten onder de rode vlekjes. Samen met de koorts denk ik aan 5de of 6de ziekte. Maar kan ook nog waterpokken worden volgens mij. We zien het wel. Hij is er in elk geval goed ellendig van. Arme vent.

2. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

@fem; voor de 6e ziekte is hij volgens mij nog te jong, vijfde ziekte is eerst 3 dagen koorts en daarna de vlekjes.
    Je kan de vlekjes wel wegdrukken toch?
    Heeft ie wel lekker gedronken? Das belangrijk he..zo nu hou ik weer op met bedweterig doen... Bedoel het goed hoor, hoop dat het ook zo overkomt.

Hier net van Little people de boerderij gekocht, klere wat is dat spul duur zeg, nu maar hopen dat hij er straks ook mee gaat spelen.
    Juul heeft enorm rode kolen van de tandjes krijgen. Hoop dat hij een beetje wil slapen, tis nu 24 graden op zijn kamertje. Ik heb hem romper aan, pyjamajasje en z`n zomerslaapzak, is dat te warm? Vannacht koelt het natuurlijk wel weer af. Vind dat zo moeilijk wat ik hem aan moet doen, wat zouden jullie doen?

3. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    mamalous hier ligt hij in een romper met zomerzak en een dekentje over hem heen, het koelt s'nachts nog wel af.

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

@love gelukkig is het bloede ngestopt en hoefde je niet langs de ka. Wel apart ik had er nog nooit van gehoord (alleen net na de beavlling dat het kan gebeuren)

@kouf wat rot zeg! hoop dat het vannacht beter gaat. Hoe is het met je hoofdpijn?

@jann wat goed van Joas. Loopt hij achter een speeltafeltje?

@femke arme Nils. Heeft hij vanmiddag nog een beetje kunnen slapen?
    Als je het uistelt omdat je het eng vind kan ik je geruststellen. Ik ben daaronder best angstig voro dat soort dingen, maar bij mij is het uitstrijkje al genomen toen ik ook een kweek kreeg voor de schimmel. Vind zo'n eendebek niet prettig maar ik vond het meevallen. wist eigenlijk niet wat ik kon verwachten. Gelukkig was de uitslag goed. Wel apart dat ik nu al een uitstrijkje kreeg terwijl ik 27 ben.
    pfff wat een lange bevalling zeg! Gelukkig kreeg je een ruggenprik. Heb je het ook ervaren als een hele lange bevalling?

@mamalous leuk om terug te lezen! Dat is zeker wel snel gegaan de bevalling. Ik heb er 13 uur over gedaan. Dan tel ik vanaf de eerste duidelijke wee tot aan de bevalling zelf.
    Leuk zo'n thema. Jip en Janneke zijn ook erg leuk. Hier lees ik Emma voor s avonds van hun. Zo leuk dat het al zo oud is en nog zijn ze zo populair.
    Zondag de verjaardag al. Wat snel alweer. Het word zondag als het klopt lekker weer, dus dat scheelt. Wat gaat hij krijgen voor zijn verjaardag?
    Ja duur he die little people. heel leuk spul maar erg duur.

@verjaardag hier heb ik de uitnodigingen binnen. ze zijn heel leuk geworden. We kiezen voor thema nijntje omdat Emma altijd zo enthousiast word van Nijntje.
    Emma zegt trouwens Nijn (van Nijntje). Ze heeft het nu meerdere keren gezegd.

@marjon denk steeds aan je. Hoe zal je het hebben? Hoe zag je eruit? en je mannetjes? Ben zo benieuwd naar je verhaal.

@kleren s nachts. Ik heb Emma voro het eerst in haar zomerslaapzak liggen. En ook een pyjamaatje met korte mouw. Ik had het idee dat Emma het gister al veel te warm had. Ze sliep ook vrij boven de dekens.

@meeting oke dames ik heb besloten niet te gaan. Sorry, sorry. Zit gewoon teveel stress erover in me en dan is het gewoon niet leuk. Ik ben wel heel benieuwd hoor naar jullie en nogmaals het ligt gewoon aan mij. Hoop dat jullie een hele leuke dag hebben. Ik wil jullie wel blijven spreken op het forum, want ik vind het heel fijn in dit topic. Ik heb het vaak over jullie tegen mijn man, dus die kent jullei ook een beetje haha!:)

5. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

@ellen; meid jammer maar ik snap het wel. Vind het erg jammer dat we dan geen kennis met jou en Emma kunnen maken maar tuurlijk blijf je gewoon gezellig hier kletsen! We vieren Julian`s verjaardag maandag niet zondag, heb ik misschien zelf verkeerd getypt. Hij krijgt dus Little people en mega blocks van ons en van mijn ouders een 3wieler, verder weet ik het uiteraard nog niet.
    Leuk nijntje! Ik was eerst helemaal niet van thema`s enzo maar nu ik vind ik het stiekem toch wel leuk!

6. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    @ mamalous: vlekjes zijn idd wegdrukbaar. Was ook het eerst wat ik deed. Dacht meteen, meningitis... Help! Wist eigenlijk niet dat ze de zesde ziekte nog niet konden krijgen op deze leeftijd. Ga er zo even wat over opzoeken. En tips zijn altijd welkom hoor. Is niet betweterig, alleen maar bezorgd. Hij drinkt redelijk, genoeg om niet uit te drogen zeg maar. Bied hem voornamelijk water aan, want dat vindt hij het lekkerst. En de borstvoeding natuurlijk, maar dat is wat minder nu. Hij ligt nu echt in coma in zijn bedje.

@ nachtkleding: moeilijk nu, vind ik ook. Nils ligt normaal gesproken in een pyjama in zijn zomerslaapzak onder een dekentje. Nu met de koorts in een romper met lange mouwen, zomerslaapzak en lakentje.

Ellen: wat ontzettend jammer dat je niet mee gaat, maar vind het wel heel goed van je dat je het zegt! Je moet er niet tegenop gaan zien, en dat gebeurde nu wel. En natuurlijk klets je gewoon mee met ons op het forum!! Als Emma wat ouder is, is een meeting waarschijnlijk ook makkelijker. We zien het vanzelf meid!
    Tja, of ik de bevalling ook als lang ervaarde... Nooit zo bij stil gestaan eigenlijk. Begon bij mij op zaterdag avond rond half acht, weeeen werden al vrij vlot heftig en snel op elkaar volgend. Heb de verloskundig pas om 3 uur 's nachts laten bellen, omdat ik weet dat bij de eerste niet zo snel gaat. En dat was dus ook bij mij het geval, haha. Uiteindelijk is de vk om 4, 8 en 12 uur (volgende dag) geweest. En toen moest ik naar het zkh. Was wel helemaal op toen hoor. Weeen waren zo heftig en snel op elkaar! Ik verkrampte op een gegeven moment ook gewoon. Als ik er nu aan terugdenk, denk ik dat ik misschien zelf ook wel mijn ontsluiting heb tegengehouden door dat ik zo gespannen was... Maar aan de andere kant, toen ik een ruggenprik had, ontspande ik wel, en kwam ik ook niet tot de 10cm... Nouja, lang verhaal.
    Nijntje: leuk!!! Schattig dat Emma Nijn kan zeggen! Wat zegt ze nog meer?

Oja, ik heb al 2,5 week niet gesnoept!!! Woehaaaaa!! Ben nu 3 kg kwijt. Zit vooruitgang in! (kun je nagaan hoeveel ik snoepte...:))

Kouf: hoe is het met je??? En met Beau?

7. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Wat goed 3 kg kwijt, daar mag je trots op zijn.

Nachtkleding; julian ligt nooit onder een laken/deken. Ben veelste bang dat hij eronder kruipt.

8. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hey dames,

Ben ik ook weer eventjes.

@Femke, Beterschap met Nils, wat een bevalling zeg! Hier maar 4 uurtjes totaal. Afgerond naar boven.

@Ellen, wat jammer dat je niet mee gaat. Ik twijfel ook enorm hoor. Maar meer omdat ik met het examen zit sochtends en ik niet goed tegen gehaast en gestress kan. En zonder Tom tom de route vinden is als ik gestressed ben ook een heeeeeel karwei. Wat leuk dat Emma nijn zegt! Schattig!

@Kleren, ik heb Rebecca in een romper met korte mouw en pyama shirt in een winterslaapzak liggen. Wel het raam open want anders gaat het stinken daar. Het raam zit behoorlijk ver van haar af gelukkig en staat op een kier. Ze ligt onder een deken, maar daar blijft ze nooit onder liggen dus die tel ik maar niet mee.

@Mamlous, jaa little people is duur! Rebecca vind het wel geweldig, ze heeft er bij anderen mee gespeeld. Rebecca krijgt van ons een speelboom met ballen, muziek en blokken en een kiekeboe trein van fisher price.

@Tandarts, hier moet ik al een paar jaar. Heb 2 kronen nodig, 6 wortelkanaalbehandelingen en ook nog gaatjes. Helaas niet aanvullend verzekerd dus kan het simpelweg niet betalen naar de tandarts te gaan.

@Bevalling nogmaals: Ben ik dan echt zooooo snel bevallen? ruim 3,5 uur weeen en 13 minuten persen. Het leek wel een eeuw te duren, heb het persen zelfs nog tegen gehouden omdat ik het dood eng vond.

Rebecca is de laatste tijd nog erg laat op. Ze gaat pas om 8 uur naar bed. Gelukkig slaapt ze wel goed dus hou het maar zo.
    Ze kan ook echt aaien nu haha. Gaat ze over je hoofd aaien en zegt ze aaaaaiiiiiii :D

9. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Femke, wat goed dat je zo aan het afvallen bent!

Hier enorm gesnoept de laatste tijd. Weet niet hoe het komt maar heb enorme drang naar lekkernijen. Verschikkelijk! Ben zelfs weer een kilo aangkomen.

10. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Die speelboom met ballen heb ik ook hier liggen, wat niet zou je bijna zeggen, maar die valt hier best wel tegen, hij heeft het knopje van de muziek ontdekt en drukt nu alleen maar daar op zonder de ballen erin te doen.

Wij hebben trouwens ook nog zo`n FP telefoon gekocht van vroeger, erg leuk.

11. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Sweetlove: jeeee, jij hebt idd een hele snelle bevalling gehad zeg! Dan moet je bij de tweede ook echt snel zijn! Maar snelle bevalling zijn ook niet altijd prettig heb ik gehoord. Wel grappig dat het voor jou alsnog lang voelde! En snoepen: pfff, da's echt een verslaving hoor. Ik had minder moeite met stoppen met roken dan hiermee. Scheelt dat ik het nu niet meer in huis haal, en vriend heeft een wat andere smaak qua snaaierij.

Mamalous: Nils kruipt nooit onder zijn deken, maar er juist bovenuit. Hij ligt altijd met zijn hoofd bijna tegen het hoofdeinde aan. Ook al leg ik hem halverwege in bed. Hij wurmt zich zo naar boven. Dus dekentjes zitten meestal om zijn middel. Ben nooit zo bang dat hij eronder terecht komt.

12. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Jannn: word je nog wel eens gestalkt door Pieta??? Zie haar niet meer meelezen, maar misschien is ze nu undercover...

13. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Het was alles behalve prettig Femke, had bijna 3 uur weeenstorm zonder pauze er tussen.

14. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

@Kouf: dikke knuffel. Beterschap met je nek. Heb je hierdoor ook last van je hoofd? Ik duim voor een betere nacht met Beau. Gelukkig is het inderdaad een fase, maar dat maakt het nu niet minder makkelijk.

@Jannn: ik ben nog steeds zwaar onder de indruk van je verhaal. Ongeloofelijk. Het is echt een wonder dat je er nog bent. Wat een hel moet dat voor je ouders zijn geweest.
    Haha ja ik heb dat ook al een paar keer gedacht… Hoe zou Marjon eruit zien?

@Femke: ohwjee de 5e ziekte. Wel vervelend. Hopelijk is hij er niet te ziek van. Een loopoortje wijst dan op een oorontsteking? Dat doet zo zeer. WAUW al 3 kilo. Dat gaat hard. Ik weet niet of je limonade drinkt? Als je die laat staan en alleen nog maar water pakt gaat het als een tierelier. Ennne hop naar die tandarts en huisarts *schop onder je kont*. Voor je het weet ben je te laat. Dat vergeef je jezelf nooit.

@Sweet: Sjieee 3.5 uur weeën en 13 min persen… echt een stortbevalling. Of heet dat zo niet? Ik weet nog wel dat je op het einde er zoveel last van had.
    Wat leuk dat ze aaaii zegt en dan gaat aaien. Heb je een kat die je kan aaien?

@Mamalous: maandag al 1!
    Ik vind je trouwens niet betweterig. Liever 1x extra dan achteraf lezen dat iemand het niet wist of is vergeten.
    Zonde he als ze nauwelijk naar dat (vaak dure) speelgoed kijken. En de meest gekke dingen zijn het leukst. Pakje billendoekjes, knijpers, folders…
    Ik ben trouwens ook in 8 uur bevallen. 10.30 vliesscheur en 18.20 had ik haar in mijn armen. Ik ben zeer dankbaar dat het niet langer duurde ;)

@Marjon: je bent nu man en VROUW. Super gaaf! Jullie hebben echt prachtig weer gehad. Ik hoop dat het precies zoals je had gehoopt en zelf mooier.

@Ellen: Als je er zo gestresst van raakt moet je het niet doen. Ik vind het wel heeeel erg jammer. Ik had jou en Emma graag ontmoet. Misschien een andere keer. Waarom denk je dat je er niet meer bij hoort als je er niet bij bent? Niet zo gek hoor.

Jannn en Femke: Huhm gestalkt? Vertel? Pieta? Die naam zegt me wel wat.

15. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.321
    240
    63
    Hoi,

@ Femke, arme Nils. Misschien toch maar morgen even naar de huisarts met hem?
    De 6e ziekte heeft Milan gehad. Dit is eerst 3 dagen hoge koorts en dan vlekjes op romp. 5e ziekte begint met vlekjes (in verschillende grootes) en is met lichte verhoging.
    Milan krijgt ook wel eens vlekjes tijdens een fikse verkoudheid. Mijn huisarts zei toen dat vrijwel elk virusje bij kinderen gepaard kan gaan met vlekjes.
    Die angst voor het uitstrijkje die herken ik maar al te goed. Die probeerde ik toen ook steeds uit te stellen, totdat de assistente van de huisarts mij belde voor een afspraak. Mijn ma was toen bij mij en er steeds over bezig dat ik daar eens een afspraak voor moest maken. Dus toen kon ik er niet meer onderuit. Ik moet zeggen dat het mij is mee gevallen.

@ Mamalous, Milan heeft ook gewoon een pyama en slaapzak aan. Maar hij kruipt dan wel altijd onder die dekens uit. Ligt of helemaal tegen het hoofdeind aan of op de dekens met zijn hoofd aan het voeteneind.

@ Sweetlove, dat is een erg snelle bevalling zeg. Pff zo'n weeënstorm is echt niet fijn.

@ Bevalling, mijn bevalling heeft 6 uur een 44 minuten geduurd. Om 9 uur 's ochtends mijn vliezen gebroken, om 10 uur aan het weeëninfuus en om 15 uur besloten tot keizersnede en 44 min later was Milan er. Ik had ook een weeënstorm, zat geen pauze tussen. Heb zo'n pethidini prikje gekregen, maar dat hielp niet tegen de pijn, zorgde er alleen voor dat ik mij niet meer kon verzetten en ik duf werd. Uiteindelijk een ruggeprik die niet werkte. Ik had een gigantische pijn aan mijn schaambot, was toen te ver van de wereld om te relativeren dat dat geen weeën konden zijn. Dat bleek het hoofdje tegen mijn bekken te zijn. Helaas zal ik nooit ervaren hoe een natuurlijke bevalling is, ben daarom heel blij dat ik wel goed heb mogen ervaren wat weeën zijn.

Zo ik ga eens slapen. Morgenvroeg moet ik bij de huisarts zijn. Voelde vanmiddag een knobbeltje in mijn borst. Hopelijk is het gewoon een kliertje, opgezet vanwege de menstruatie ofzo. Aansluitend met Milan naar de dietiste. Eens kijken wat voor beleg hij mag gaan krijgen want alleen maar jam is ook maar niks. En daarna gaan we nog ff shoppen, heb hard zomerkleding nodig.

16. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ilse, ja op het eind kon ik echt niet meer, was blij dat die bevalling begon! En het was inderdaad een stortbevalling.\

We hebben geen kat die ze kan aaien, maar ze aait altijd over ons hoofd haha.

17. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

@mamalous o ja tuurlijk de little people anders zette je niet neer dat het duur was haha. Hij word dus verwend lees ik al. Leuk hoor. dan hoop ik dat het weer nog omslaat want voor maandag stond er geen goed weer. of wilde je het sowieso binnen vieren? (ging er maar gewoon vanuit dat je het buiten wilde vieren omdat wij dat ook willen haha:))
    Haha dan word je er wel snel flauw van lijkt me. de hele tijd hetzelfde knopje en dus ook hetzelfde muziekje. Hier is hij wel favoriet. Gelukkig maar want vond 25 euro best wel prijzig. Wel moeilijk om dingen te vinden die ook lang leuk blijven vind ik. Het blijft een gok.

@femke phoeh klinkt wel zwaar hoor. Kan me zo goed voorstellen dat je toen helemaal op was.
    Wat goed van je dat je al zoveel in zo'n korte tijd bent afgevallen, krijg je echt het steuntjedat je nodig bent of niet? Hier kom ik ook aan vooral door snoepen. Maar soms zo moeilijk om te laten staan he! Nu gaat het hier ook de goede kant op (ik krijg zelfs al complimenten) Ga zo door meid. Als je even een aanmoediging nodig bent roep je maar!:)
    Emma zegt nu ook wel vaker mama (papa zei ze eerst wel maar al even niet meer gehoord, verder brabbelt ze veel en ook veel klanken. soms denken we woordjes te horen maar is dan nog net te vaag zeg maar.

@love Ja dat is volgens mij wel heel snel, maar lees dat je een weeenstorm had, die blijken zeker heel heftig te zijn, kan ik me voorstellen dat je het gevoel had dat het eeuwen duurde.

@antje wat spennend zeg meid morgen. Ik hoop dat het ook vals alarm is. vaak wel gelukkig, maar goed dat je even heengaat.
    Ja eeuwig jam is hij natuurlijk ook een keer op uitgekekn. hoop dat ze iets anders lekkers voor hem kunnen vinden. veel shopplezier morgen!

Moest hier wel lachen vanmiddag. We waren bij een vriendin en die heeft een dochtertje die 2 maanden jonger is als Emma. Die had haar speentje in en Emma wilde die pakken uit haar mond (heeft ze wel eerder gedaan de gekkerd). Wil hem ook zo in haar eigen mond stoppen, dus ik zeg doe maar niet Emma geef die maar terug aan haar (naam van dochtertje). En wat doet Emma? geeft hem gewoon terug haha! vast toeval maar vond het erg geinig:)
    Emma voert ons trouwens ook weleens. Dan geeft ze wat van haar brood aan ons.

@meeting ik keek er erg tegenop om het echt te zeggen dat ik niet meeging. Vind jullie reacties zo lief. En idd als Emma ouder is word het ook makkelijker en zal ik er denk ik (ga ik vanuit) makkelijker mee kunnen omgaan en dan zit je ook niet met het slaapje van haar. Dus dank jullie wel voor het begrip!:)

18. Koekeloerie

@Antje: heel veel succes morgen bij de ha. Ik hoop dat het slechts een kliertje is. succes bij de dietiste en shopse (nooit vervelend:D)

@Sweet: haha aaien over je hoofd. ze vind je lief!

@Ellen: Ach wat schattig van emma. Ze zijn slimmer dan je denkt hoor ;)

19. Koekeloerie

Ik ga ook zo naar mijn bedje. We hebben vandaag de 4e bezichtiging achter de rug. Gisteren was de 3e. de spanningen breken weer z'n tol. Vanmiidag kreeg ik weer migraine en mocht weer overgeven... zo fijn om je eten 2x in je mond te hebben

20. Koekeloerie

#4600 Koekeloerie, 20 mei 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 mei 2010
    dubbel.. trusten

Deel Deze Pagina