De juni junky's

Discussie in 'De mama's' gestart door diddi, 21 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ Ellen: Jammer meid maar het komt vanzelf wel een keer dat we je gaan zien!! Kunnen we niet in de richting van jou wat afspreken??

@ Femke: Ik zie ze nooit meer meelezen :)

Kben op mn werk, dus ik ga nu gauw naar huis.

xxx

2. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Goeiemorgen!!!

Ilse: ik drink eigenlijk geen suikerhoudende dranken. Ben wel een colalight verslaafde, maar daar zitten geen calorieen in. Jammer, anders was het een mooi trucje geweest! Schijnt dat dat echt enorme scheelt he, de limonade te laten staan. Bij mij komt het echt van het snoepen (schaam schaam). En ja, ik moet ECHT naar de ha en tandarts (ben moed aan het verzamelen...).
    Hopelijk komt er wat uit de bezichtigingen meid. Die migraine is ook niet best zo te horen... Beterschap

Antje: als ik jou beschrijvingen zo lees van de vijfde en zesde ziekte is dat niet wat Nils heeft. Want hij heeft EN hoge koorts, EN vlekjes. Dus dat past bij geen van beide. Misschien idd toch wat jou ha zegt, dat ze snel vlekjes krijgen bij een virusje. Jou bevalling klinkt ook behoorlijk heftig zeg. Had jij nu ook een ks vanwege niet vorderende ontsluiting? Of lag Milan niet goed, je had zo'n pijn aan je schaambot? En ook nog een ruggenprik die niet werkte. Ben je onder algehele narcose gegaan, of ging het uiteindelijk wel goed met de epiduraal?
    En vandaag dus naar de ha, hopelijk is het inderdaad gewoon een opgezet kliertje. Check jij je borsten zelf regelmatig, of kwam je er bij toeval achter? Moet zeggen dat ik het eigenlijk nooit doe...

Ellen: zal het laten weten wanneer ik wat aanmoediging nodig heb, bedankt!! Maar jij bent dus ook goed bezig. Doe jij ook gewoon gezond eten, en weinig snoepen, of ben je echt actief aan het lijnen? Hier brabbelt Nils ook erop los, maar niets wat in de buurt van een woord komt. Af en toe zegt hij wel "p'' tegen de kat. Komt enigszins in de buurt, haha.

Hier: Nils heeft een rustige nacht gehad. Gisteravond om half elf nog wakker, wat gedronken, en een danoontje gegeven. Da's het enige wat hij wilde, prima hoor. Toen doorgeslapen tot half zes. Toen weer wat gedronken, en om half acht was hij weer wakker. Hij was redelijk vrolijk, maar nog wel temp van 38,5. Hij is nu ook alweer moe merk ik, dus ik ga hem zo weer lekker in bed leggen. Viel mij al alles mee dat hij de hele nacht heeft geslapen. Hij was echt zooooooo warm! Hopelijk gaat het de goeie kant op.

3. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    hallo allemaal

@ femke: wat fijn dat afgelopen nacht beter is gegaan maar ach wat zijn ze zielig he als ze ziek zijn. Hoe is het tot nu toe gegaan?
    Wat knap trouwens dat je 3 kilo kwijt bent. Dat motiveert! Op naar de volgende 3. Hoeveel wil je er kwijt?

@ Ilse: shit migraine! Weet je nog wat je laatst tegen mij zei: het is een teken dus goed voor jezelf zorgen ;). Jij ook doen he. Hopelijk horen jullie snel wat van de mensen die jullie huis hebben bekeken.

@ Ellen: goed van je dat je de knoop hebt doorgehakt. Als voor jou de spanningen te groot zijn voor de meeting dan gewoon niet doen. Vind het natuurlijk wel erg jammer. Maar zoals al eerder gezegt we gaan gewoon vaker afspreken en dan zijn jullie er wel bij :)

@ bevalling: hier was Beau er met 3 uur. Is dan wel een spoedkeizersnede geweest onder algehele narcose ;)

@ Antje: ben je al bij de ha geweest? Hopelijk is het inderdaad maar een kliertje. Toch wel even spannend lijkt me.
    En wat mag Milan verder op zijn brood? Alleen jam lijkt me inderdaad eentonig worden. Hopelijk heb je een mooi lijstje meegekregen.

@ marjon: ik ben zo benieuwd hoe het gister was?? vertel vertel :)

@ mamalous: ik wens je alvast een hele prettige eerste verjaardag van Julian (voor ik het vergeet want ik ga morgen op vakantie). Hij wordt goed verwent lees ik. Het is een cliche maar jemig wat gaat het snel he.

@ sweetlove: watg leuk dat Rebecca kan aaien. Ze zegt echt al veel woordjes, snelle dame.

Hier: ik ben vandaag ook maar niet gaan werken. Vanochtend bij de ha geweest en doorverwezen naar manuele therapie. Mijn nekspieren zitten helemaal vast en mijn nekwervels zijn geblokkeerd, vandaar ook die heftige hoofdpijn. Kan er alleen pas 2 juni terecht :). Eerst een weekje vakantie misschien dat dat al wat ontspant.
    Met Beau is het nog steeds een enorme wedstrijd om hem in slaap te krijgen. Hopelijk werkt het voor hem ook goed om eens een andere omgeving te hebben. Zeelucht kan wonderen doen toch? ;) Vriendlief vond het in ieder geval vanochtend erg vermoeiend. Welkom in mijn wereld :D. Volgende week kunnen we het grotendeels weer samen doen gelukkig.
    Volgende week kan ik ook testen. Ben erg benieuwd want er zijn wel tekens van een eventuele nieuwe zwangerschap maar ja, soms voel je ook dingen die je misschien wil voelen. Het is weer even spannend als de eerste keer :).

Ik weet niet of ik vandaag nog kom reageren dus alvast een fijne week en tot volgend weekend! :)

4. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Kouf: TESTEN!!?!! Jeetje, ik vind het nu al spannend, haha! Zou wel heeeel leuk zijn. Jij hebt het jongste kindje, en dan zou je als eerste weer zwanger zijn! Je vertelde laatst dat je je eisprong had gevoeld. Ik hoor daar wel meer mensen over, maar wat voel je dan precies?? Kan me er niets bij voorstellen! Lekker even een weekje weg. Hopelijk doet dat jou en Beau ook goed. Fijn dat jullie alles dan weer even samen kunnen doen. Scheelt voor jou ook weer.
    En de kilo's, wil er nog wel vijf kwijt eigenlijk. Denk niet dat het me gaat lukken om 60 kilo te wegen (zou ik graag willen), maar 62 zou ook al fijn zijn. We zien het wel. Als het lukt zoals het nu gaat prima, ik wil er niet echt voor gaan lijnen. Dan maar ietsjes meer vetjes hoor. Vriend begint nu al met 'wat word je mager' wahahaha (wat hij onder mager verstaat?????). Hij is even vergeten dat ik 10 kilo minder woog toen we net wat kregen volgens mij. Voor hem hoef ik het dus niet te doen.
    Hoe zat het nu ook al weer met jou ks??? Onder algehele narcose? Je hebt het in het begin volgens mij wel verteld, maar ik weet het niet meer!

Met Nils gaat het vandaag redelijk. Nog lang niet goed, maar in elk geval beter dan gister, toen sliep hij heeeel veel. Hij eet nog heel matig, maar hij heeft een flinke buffer gelukkig. Drinken gaat wel goed. Hij ligt nu op zijn RUG in de box te spelen. Nou dat heeft ie echt al in geen maanden gedaan. Kun je nagaan. Straks maar even kijken of ie wil slapen.

Nog even huishoudelijk, haha. Ik heb suddervlees op staan. Heb ik nog maar 1 keer eerder gemaakt, en toen was het taai, ondanks 3 uur sudderen. Snap het niet. Nu dus maar eens voor de herkansing. Hoop dat het lukt!

5. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ Kouf: Heb ik wat gemist?? Gaan jullie weer voor de 2e?? Pff volgende week testen. Spannend!! Hou ons op de hoogte ;)

@ Femke: Na 3 uur moet het wel heel zacht zijn hoor!! Nadat ik het gebraden heb doe ik het in een heel klein (kook) pannetje en dan maak ik nog een zakje jus aan en dat gooi ik erbij.. Af en toe wat water erbij en dan is het heel zacht..
    Maar het leg ook aan het vlees.. Ik vraag het tegenwoordig eerst bij de slager ;)

Joas vannacht gewoon weer de hele nacht geslapen he! Zou het nu toch goed gaan komen :) Vanmorgen hoorde ik m om 10 voor half 7.. Dan zie je nog zo'n 6 in je wekker staan ;) pfff
    Maar ik dacht kblijf nog lekker liggen.. Joas hoorde ik pas weer om kwart voor 8. Tlijk me sterk dat hij dan zolang wakker heb gelegen!
    Kben soms toch wel benieuwd wat hij in tussentijd dan doet..

Lekker weer he?? Ik heb net ff snel de woonkamer gesopt en ga denk ik nu nog ff buiten zitten..
    Joas slaapt..
    Vanmorgen bij een vriendin geweest.

O ja, Joas eet nog steeds slecht brood. Met goed geluk 1 stukje.. Dan geef ik m daarna maar een eierkoek, cracker etc.. Anders krijg hij niks binnen en is hij zo weer wakker van de honger..
    Hebben jullie nog tips voor een aanpak :)

6. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

@Femke: cola-light? Schijnt slechter te zijn dan normale he (wijsneus hier). Je bent echt goed bezig met die 3 kilo!!!
    Ik ben een aantal jaar geleden aan de stevige kant geweest. Toen ik en mij ex uit elkaar gingen had ik geen tijd meer voor koekjes, choco en limo ’s avonds op de bank. Ik was continu in de weer en ben gaan sporten. Dronk alleen maar water en at hetgeen ik nodig had. Ik ben van 76 kilo naar 63 kilo gegaan. Van maat 40 naar 36, van L naar S en soms zelfs XS. Na de bevalling vond ik limo niet meer lekker. Ik zat na 3.5 maand terug op mijn start gewicht en inmiddels 2 kilo daaronder. Ik geloof dus in water, niet snoepen, normale porties eten en bewegen ;)
    Wat goed van Nils om zo lang door te slapen. Hoe is het met de vlekjes? Heeft het zich verspreidt? Arme prul. Ach op zijn rug spelen, dan heb ik wel een idee hoe hij zich voelt. Als je eenmaal kan zitten is liggend spelen zo 2009.
    Hmmmmmm suddervlees! En hoe smaakt hij?

@Kouf: Ik weet het.. haha je hebt ook gelijk, maar ik wist pas dat ik me te druk maakte toen de hoofdpijn begon, ik vlekken zag en een misselijkheid op voelde komen… tja te laat. Toen de bezichtiging voorbij was voelde ik het zakken. Echt een stress hoofdpijn dus.
    Sowheeeeeej 3 uur. Spoedkeizersnede, sja dat is ook niet hoe je het gepland had. Onder algehele narcose? Waarom dat? Dat is helemaal raar. Dan wordt je wakker ben je moeder, hebt een lege buik en moet je nog wachten dat je naar je kindje mag. Hmm lijkt me best naar eigenlijk. Aan de andere kant. Die keuze zal wel niet voor niets zijn gemaakt en ben je waarschijnlijk dankbaar dat jullie er beide zijn.
    Serieus? 2 juni? Dit meen je niet? Ik verbaas me zo over de zorg soms he… ongeloofelijk. En zo’n rode lamp? Zou misschien ook je spieren wat warmer en losser kunnen maken? Fijne vakantie alvast en kom je wel even up date over je test.

@Jannn: super goed van Joas. Misschien zit hij wel lekker met z’n knuffels te spelen. Hmm tips misschien in de wangetjes duwen? Of dubbelvouwen en gewoon geven?
    Wat was dat nou met die stalker?

@Antje: hoe was het bij de ha?

7. Koekeloerie

Goed nieuws (naja ik vond het positief)
    De mensen die gisteren zijn geweest hebben gebeld voor de lijst voor overnames en even later belde hun AANKOOPmakelaar naar de makelaar dat ze een 2e bezichtiging willen!
    *doet klein vreugde dansje*

Dan het slechte nieuws:
    We kregen een nee op onze hypotheek aanvraag. We komen geld te kort en ze lopen te mieren over een creditcard... Niet meer normaal. Het extra geld komt nu van mijn ouders en creditcard ga ik dan maar opzeggen. Hopelijk komt het nu wel in orde, maar ik krijg wel eens het gevoel dat ze er alles aan doen om geen hypotheek meer af te geven. ik hoor overal hetzelfde.

8. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

@ilse ik keek op je hyvespagina bij de foto's. was dat van de meeting van de juni mama's? Viel me op dat het lijkt dat Eva wat ouder lijkt of heb ik het mis? ze had het we naar haar zin zo te zien aan de foto's.
    Dat is al goed nieuws. Dat doen ze alleen als ze het huis dus ook echt leuk vonden. Ik hoop op nog meer goed nieuws.
    Wat een zeuren dan zeg! en frustrerend dat je een huis niet kan krijgen alleen daardoor.

@jann ik woon niet echt centraal dus dat word moeilijk, dan is het voor een paar meiden logisch te ver. Komt vast wel een volgende keer als Emma wat ouder is, maar fijn dat je het ook begrijpt. Heb het filmpje van Joas gezien. Wat gaat hij snel door de kamer. En alles gewoon opzij duwen haha! erg sterk dus.

@femke ik snoep ook niet tot nauwelijks, voor mij zit de valkuil ook daar vooral. Ik eet verder wel gewoon brood en avondeten. Maar dat scheelt voor mij ook erg veel. Ik voel me er zelf ook veel beter bij. We hebben ook geen auto dat scheelt ook, we doen alles op de fiest of lopend. En nu ik met emma kan fietsen scheelt ook. Vandaag weer lekker een stuk gefietst. Ja moet je zeker laten ween, soms heb je een inkak moment en dan is het fijn als je even een steuntje krijgt.
    gat het beter met Nils? Is de koorts gezakt?

@kouf ik hoop dat het Beau goed gaat doen. jeetje dan is het niet zo gek dat je zo last hebt van de hoofdpijn. oet je wel lang wachten vind ik, hoop dat het nog een beetje vol te houden is. In iedergeval heel veel plezier.
    En wat lees ik testen??? heb ik even niet meegekregen volgens mij.:) wat spannend meid!:)

@jann ben zo blij voor jullie dat Joas zo goed slaapt de laatste dagen. Weet niet zo goed hoe je het aan kan pakken. Emma wilde ook lang niks van brood weten. Af en toe wat knagen op een korstje meer niet. Wil hij misschien krentenbol? Is Emma namelijk heel dol op, maak je haar nog blijer mee dan met een bruine boterham. Anders steeds blijven aanbieden maar zonder druk. We hebben Emma ook steeds wat aangeboden en opeens wilde ze het hebben. Misschien kan ej ander beleg proberen? of heb je dat al geprobeerd?

@antje ik moet steeds aan je denken en hoop dat het goed nieuws was vanmorgen bij de ha.

Emma's derde tandje is eindelijk door jippie:D Met 6 maanden had ze haar eerste 2 tandjes en daarna niks. Ik was al bijna bang dat er toch niet meer tandjes inzaten haha! Maar vandaag zagen we dat hij door is. Een mooi wit stukje bovenin haar mondje.

9. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Ilse: wow, 13 kilo is echt veel zeg! Knap dat je je eetgewoonten zo blijvend hebt veranderd. En positief nieuws van de bezichtiging dus! Hopelijk komt er wat concreets uit voor jullie!! Wel flink balen van de hypotheek zeg....:( Hopelijk komt het goed met de oplossingen die je zelf hebt bedacht. Zo'n gedoe he, je hoort soms echt dat er over de allerkleinste dingen gestruikeld wordt.
    Suddervlees is goed gelukt! Mooi zacht. Heel stuk beter dan de vorige keer, dat was zoooo taai, haha.

Ellen: dat scheelt inderdaad dat jullie geen auto hebben. Hebben jullie wel beiden een rijbewijs? Heerlijk dat je nu met Emma kunt fietsen zeg. Ik wil ook weer graag met Nils een rondje maken. Maar tis hier best lastig, omdat de fiets in de berging staat, en ik dus een steile trap opmoet. Dat lukt niet met Nils in het zitje... Dus ik kan eigenlijk alleen fietsen als mijn vriend ook thuis is.

Nils heeft nog steeds flink koorts, 39.2. Maar hij zag er vandaag wel minder koortsig uit, geen rode wangen etc. Maar hij was wel levendiger dan gister, in de zin van spelen enzo. Hij zit nog helemaal onder de spikkels trouwens, is nu ook uitgebreid naar zijn beentjes, en zelfs zijn voetzolen. Als iemand nog suggesties heeft wat dit zou kunnen zijn??? Hij heeft ook heeeeel weinig gegeten vandaag. Maar water drinkt hij nog steeds, dus dat scheelt wel. Heeft vandaag heel weinig geslapen, twee keer een half uurtje. Groot verschil met gister. We zien wel hoe het vannacht gaat. Ik moet het weekend en maandag werken, dus als hij gaat spoken vannacht mag ik naar het logeerbed om lekker te slapen en heeft vriend dienst. Moet zeggen dat de laatste keer (ook de enige) dat ik het logeerbed pakte ik alsnog halverwege de nacht weer in mijn eigen bed ben gaan liggen omdat Nils niet stil wilde worden bij mijn vriend. Ik kon hem gewoon horen huilen (door oordoppen heen) en kan dat echt niet aan... (sissy)

10. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Jannn: heb ook geen tips om Joas brood te laten eten. Als ze niet willen kun je op je hoofd gaan staan, maar dan doen ze het toch niet. Waarschijnlijk heb je al vanalles geprobeerd of niet?

11. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Oja Ilse: ik geef even antwoord voor Jannn hoor (hopelijk vind je dat niet erg). Die Pieta was/ is iemand die hier steeds aan het meelezen was. Maar ze las ook mee in een topic waar Jannn ook nog schreef. Vandaag dat Jannn de indruk had dat ze een meelezer had. Zo zat het toch Jann?

12. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ Brood eten: Hij krijgt nu wel krentenbollen, eierkoeken en crackers.. Dat wil hij wel allemaal!!
    Nou goed, dan dat maar even af en toe wel brood proberen!
    Zelfde dat hij nog geen stukjes wil of geprakt eten!!
    Kom ook wal allemaal..

Kweet niet meer wie het vroeg over die stalker ha ha.. Maar er was hier iemand die las steeds mee en had ik een nieuw onderwerp geopend, las ze daar ook weer mee.. En ze had iedereen haar profiel bekeken van hier!!

@ Ellen: Ja meid kom vanzelf wel een keer dat wij Emma gaan zien!!
    En je zie wel foto's hier verschijnen van ons..

@ Marjon: Leuke dag gehad?? Khoop snel wat te horen van je want wij zijn erg benieuwd hoe je eruit zag!!

@ Femke: Sterkte met Nils. Slaap hij nu wel??

13. Ellen291982

@femke mijn man heeft wel een rijvewijs ik niet. ik ben wel een keer begonnen maar toen moest ik stoppen om financiele redenen. Als we een auto nodig zijn kunnen we gelukkig eentje lenen van een paar mensen. Maar we wonen nu ook in het centrum dus we zijn ook haast geen auto nodig. Mijn man rijd met de auto van het werk naar het werk toen met een andere collega.

ik zou niet weten wat het kan zijn. de 5e (of 6e) ziekte was al genoemd hier toch? dat is het ook niet?
    Ligt hij nu te slapen?

14. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Ja,hij slaapt nu gelukkig. Hij was ook flink moe, want hij had overdag amper geslapen. Hopelijk is hij morgen weer wat beter. Die koorts vind ik maar niks.

15. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Ik ga trouwens lekker naar bed! Morgen weer vroeg op voor het werk. Ga nog even lekker lezen in bed. Heerlijk vind ik dat!

Kouf: jij alvast een heerlijk weekje toegewenst!!!

Weet iemand wanneer Debs terugkomt?

16. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ Femke: Joas had ook de 5e ziekte.. 3 dagen koorts, daarna plekjes..

17. Ellen291982

@femke welterusten meid! hoop dat de koorts morgen weg is.
    @jann hebben ze daar veel last van van de 5e ziekte?

18. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Joas had dat wel.. 3 nachten niet geslapen. Waar onder 1 nacht maar anderhalf uur :S
    En daarna vreselijk jeuk!!

19. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ Debs: Je ben terug!! Kzag je op hyves :D
    Heb je het leuk gehad????

xxx

20. Koekeloerie

@Femke: werkse alvast. Ik dacht ook aan de 6e ziekte. Is hij ge-ent tegen BMR?

stalker: aaaah nu begrijp ik het. Je hebt een fan ;) Heeft ze ook mijn profiel bekeken? grappig, misschien is het een bekende?

@Ellen: ja de foto's zijn idd van de meeting. Eva is niet eens de oudste van de andere baby's. Ze zijn bijna allemaal van juni en 2 van (begin) juli.

Deel Deze Pagina