Hoi meiden, Zo dag 4 in de reeks van 5 werken zit er op. Nog 1 en ik heb weekend. Milan zit weer beter in zijn velletje. Weer lekker vrolijk, zonder problemen slapen en weer eten. Vandaag heb ik nieuw brood uitgeprobeerd. Het brood wat wij zelf altijd eten. Die koop ik altijd op de markt en volgens de verkoopster is het koemelkvrij, maar ze weet niet of er melkverbeteraar is gebruikt. Daar komen we op deze manier dan snel genoeg achter. Milan vond het in ieder geval erg lekker. @ Mandy, gelukkig dat het feestje goed geslaagd was. Is altijd lekker even geen mama zijn. Jullie hadden wel geboft met het weer. @ Ilse, Eva kan dus al een kleine driftkikkertje zijn. Bonken doet Milan, gelukkig, niet. Lijkt mij vreselijk om te zien. Wat doe je dan? Hou je haar dan tegen? Milan kan wel enorm krijsen, als een speenvarken en overstrekt zich dan helemaal. @ Femke, Nils nog niet helemaal beter. Hij had het goed te pakken dan. Hier duurde de pijn van de ks helaas wel langer dan 1 dag. Heeft bij mij de hele kraamweek geduurd. Baalde toen gigantisch dat ik niet kon wandelen met mijn kind. Kon niet eens de straat op en af en waarom andere mama's wel, heb mij toch wat afgejankt (stomme hormonen, haha) Maar hier kwam dat omdat mijn darmen niet op gang kwamen en ik niet naar het toilet kon. Mijn darmen zaten gewoon vol en dat duwde tegen de wonden. Einde van de kraamweek zat ik dan weer bij de gynacoloog en eindelijk na 10 dagen kon ik mijn darmen weer eens legen en kon ik eindelijk gaan genieten. Bij de 2e verlaat ik dus niet het ziekenhuis zonder klysma! @ Ellen, ik hoop heel hard voor jullie dat ze in Leiden tevreden zijn. Wat een leuk tafeltje en wat lief dat je dat gekregen hebt. Mijn litteken voelt wel nog een beetje doof. @ Sweetlove, hopelijk krijgt Rebecca niet al te veel last van de waterpokken. Ben je ook langs de ha geweest om het zeker weten uit te sluiten? @ Mandy, 1,89 of niet, maar ik zou ook terug gaan. Alleen om hun er bewust van te maken dat er producten over tijd in hun schappen staan.
hoi meiden! ff snel over de meeting: ik zou liever rond half 1 afspreken...dit ook ivm de file's op de terugweg...als we half 1 afspreken en het wordt half 4 omdat het gezellig is bv zitten we allemaal nog net voor de file's terug. verder niet bijgelezen..ben bekaf van het vroege wakker zijn de laatste tijd....ja ja malen malen, denken denken....is niet goed voor je nachtrust ga me bed opzoeken..
Goedemorgen! @Antje, nee ik ben niet naar de huisarts geweest, heb ze wel gebeld. Ik hoef pas langs te komen als ze benauwd ofzo wordt. Verder gewoon laten voor het is. Rebecca heeft nu op meer plekken kleine minibultjes die steeds ietsje groter worden. Dus waarschijnlijk echt waterpokken, ze is ook wat koortsig. Ze staat inmiddels zeker 15 a 20 seconden los en staat echt superstevig! Ik heb even een vraag. Mijn spiraaltje moet nog geplaatst worden. Omdat ik een korte ongi heb en hij alleen op dinsdag en donderdag geplaatst kan worden bij mijn huisarts zit ik er steeds net naast. Nou heb ik gisteravond en vanmorgen een ietsiepietsie bruinverlies gehad en vanmorgen enorme steken enzo. Maar ben nog niet ongi. En gek genoeg is het bruin alleen maar minder geworden, zelfs bijna lichtgeel inmiddels. Ik zie het alleen met tampontest trouwens, dus niet eens met afvegen. Ik zat te twijfelen om de huisarts te bellen om een afspraak te maken voor morgen, voor het geval ik dus wel ongi wordt vandaag en het anders morgen al vol zit. Maar gek genoeg dacht ik echt mijn eisprong gevoeld te hebben en op basis daarvan zou ik vrijdag of zaterdag ongi moeten worden. Dit alles brengt mij wel in onzekerheid, want omdat ik zo overtuigd was dat ik mijn eisprong gevoeld had is er 6 of 7 dagen geleden wel onveilige sex geweest (na mijn eisprong dacht ik). Ik hoop dat ik gelijk heb en ik ongi word, maar wat zouden jullie doen? Nu al een afspraak maken? Of vragen of het door een andere huisarts gezet kan worden ofzo als ik er weer buiten val? Dus als morgen al vol zit of ik van vrij- tot zondag ongi ben ofzo?
@ Sweetlove, je kan eventueel al een afspraak maken en als je dan toch geen menstruatie hebt, kun je die afspraak toch gewoon weer af zeggen. Maar gezien jullie het onveilig hebben gedaan is er ook een kans op een zwangerschap. Ik zou hem dan alleen laten zetten als je echt goed menstrueert, niet zoals nu, een beetje bruinverlies.
kom even een leuke filmpje laten zien! Ons sprietje laat hier zien dat ze al wel een beetje kan lopen *trots* Ilse Profiel - hyves.nl
Wat goed van haar!!! Echt helemaal super.. Wat worden ze dan opeens groot he.. joas kan nu lopen aan de tafel en speeltafeltjes etc.. Vanmorgen was hij opeens met de kinderstoel aan de wandel
ik heb ook even stiekem gekeken (ondanks dat ik in het andere Juni topic zag ), maar wat stoer!!! Knappe meid hoor!
thanks nath! Leuk is dat het Jannn! Ja het is eigenlijk al echt geen baby meer. Maar ik blijf haar baby noemen tot ze 1 is, nog een dikke week dus
ilse, wat knap van jouw meisje zeg! Gaat zoo hard! antje, bruinverlies is zelfs al weer helemaal weg, ook geen steken meer ofzo.. Heel vreemd.
@ Sweetlove, ik heb ook wel eens dat de 1e dag van mijn mentruatie heel minimaal is, bv 's ochtends wat en rest van de dag niks. Ik zou gewoon de komende dagen even afwachten. @ Ilse, wat een leuk filmpje. Die Eva gaat hard zeg. Dus Eva loopt toch voor haar 1e verjaardag. Ben benieuwd wanneer Milan zijn eerste stapjes los zet. Aan de handjes gaat hij als een sneltrein en hij is al een tijdje bezig met los staan, kan dat al makkelijk een minuut volhouden. Milan is weer helemaal de oude. Vannacht ook gewoon weer heerlijk doorgeslapen, totdat mama om 6 uur kwam kijken. Zo, ik mag weer gaan werken. Fijne dag allemaal, ondanks dit vieze weer!
@antje gelukkig zit hij beter in zijn vel! @sweetlove je hoeft toch niet perse ongi te zijn? vandaag naar het cb geweest en levi is nu met 11 maanden 9550 gram en 76,5 cm. hij gaat minder hard kwa gewicht maar dat komt ook omdat hij nu zo actief is. verder vinden ze het een heel vlot en sterk mannetje. hij heeft ook weer prikjes gehad, ik vind dat zo zielig!
@Mandy, nee dat hoeft niet natuurlijk. Zou het alleen zo jammer vinden als ik weer buiten de boot vis. En vroeg ook eigenlijk aan het einde of jullie dan zouden vragen om bij een andere arts het spiraaltje te laten plaatsen. Aangezien diegene die het bij mijn praktijk doet er maar 2 dagen in de week is. Zal ik ongetwijfeld onduidelijke uitgelegd hebben. @Iedereen, ik heb nog een vraagje (ik heb wel altijd vragen he, sorry) Ik ben aan het kijken op marktplaats voor complete inboedels. Vaak zijn dit eethoek, salontafel, tv tafel, dressoir en vitrine of kast. Ik wil graag alles van 1 serie hebben als we gaan verhuizen. Maaar het verhuizen kan nog een flink aantal maanden duren. Ik kan niet alles hier kwijt, dus zou bijvoorbeeld een eethoek en kast ergens op moeten slaan (bij vrienden/kennisen ofzo). Ergens ben ik namelijk bang dat als ik het geld ervoor reserveer en pas ga kopen als we een woning hebben dat het toch met de knollen de pot in gaat. Wat zouden jullie doen in zo'n situatie?
@ Sweetlove: Als je nu wat ziet dat je echt heel mooi vind dat kan je het natuurlijk ergens op laten slaan.. En als je het geld er nu voor weg zet dan wel het geld echt voor gebruiken! Kan best zijn dat het dan op de grote hoop gaat en dat is zonde!! Ik heb ook nog 2 vraagjes: 1 voor de jongensmama: Bij Joas gaat heel vaak zn piemeltje omhoog staan! Dan is hij echt heel hard.. En dan mag ik m niet naar beneden duwen zn pamper in want dat doet zeer. Hij is ook zo weer slap.. Hebben jullie dat ook wel eens?? En hoe vaak verschonen jullie je kindje nu nog?? Hier nog maar 2 keer ofzoo!! Meer is echt niet nodig mits dat hij poept!!
@Jannn, het is echt een mooie set die ik heb gezien. Vriend moet hem nog goedkeuren. De jongensvraag, ik ben een stief jongens mama heb wel gehoord dat dat gewoon normaal is. De verschoonvraag. Normaal probeer ik zeker 3 keer per dag te verschonen, buiten de poepluiers om. Rebecca plast niet heel veel dus het is eigenlijk niet eens nodig. Ben alleen bang voor irritatie als ik de luier lang om laat zitten. Maar 2 keer komt af en toe wel eens voor hoor, bij een drukke dag.
@jannn, jahoor heel normaal Julian heeft dat ook regelmatig vind het wel vreemd maarja hoort erbij, Julian zit er ook aan te friemelen als ie de kans krijgt vind ie lekker denk ik. Verschonen ow hier vaker hoor, zo`n 4-5x per dag zeker wel. @simo; als je het een mooie set vind en het geld er nu voor over hebt zeg ik doen.
@Sweet: ik zou er nog mee wachten tot je meer zekerheid hebt. @Jannn: schijnt idd normaal te zijn. ik heb het regelmatig voorbij zien komen op het forum. Lijkt me ook wel vreemd. Gelukkig werkt het wel Verschonen: nog zo'n 5 keer per dag. Ze plast redelijk wat en het is een soort controle of het goed gaat met haar. Klinkt stom maar dat zit er eenmaal ingebakken.
@Mandy: Ook een slanke man! Eva zat op 78.5 en 8960 gram. Wel weer goed om te horen dat het goed gaat qua ontwikkeling. Zielig he die prikjes. Hopelijk krijgt hij er niet teveel last van.
Ha meiden!! vandaag even tussendoor dagje gewerkt. Ben er nu vier vrij, hoera!! Ben echt bekaf, geen idee hoe het komt. Vanavond er maar vroeg in. Nils is naar de creche geweest. Hij was echt ontzettend moe toen ik hem ophaalde. Zo zielig. Hij is echt nog niet in zijn normale doen. Thuis heb ik hem snel zijn warm eten gegeven, wat hij overigens niet hoefde (zucht). Om zes uur lag hij slapend in zijn bedje. Denk dat hij wel het klokje rond slaapt. Gelukkig de komende dagen vrij, zodat hij lekker kan bijkomen. @ Debs: hoezo ben je zo aan het malen? Heb ik iets gemist? Vervelend dat je zo slecht slaapt joh! @ Jannn: ja die piemeltjes, haha. Ik mag hem van Nils altijd wel naar beneden doen in de luier hoor. En idd hij is ook binnen een paar seconden slap, hihi. @ luier wisselen: hier ook nog wel 5 keer per dag. Nils plast ook redelijk veel, en ik laat ze ook niet heeeeel vol plassen. Zou in theorie wel met 3 luiers toe kunnen misschien. @ sweet: ik zou zelf niet nu al een inboedel kopen, maar wachten tot het echt zover is. Zou zelf ook bang zijn dat ik het misschien na verloop van tijd niet zo mooi meer zou vinden. @ Antje: bij mij was de pijn ook niet weg na de eerste dag hoor, haha. Maar de eerste dag was voor mij echt ondraaglijk, en de dagen erna niet. Heb overigens ook daarna niet rond kunnen lopen, omdat ik plots HELLP/pre eclampsie kreeg, en aan de bewaking en infusen lag. Dus ik heb niet echt een 'normaal' verloop gehad, dus lastig te zeggen. Ooooh, en die darmproblemen, zucht... Wat een ellende he. Volgende keer ook direct om laxeermiddel vragen na de bevalling! Ga ik zeker doen. @ Ilse: wooooeeeehaaaa! Wat super knap van Eva zeg, zoooo schattig!!! Ze doet het ook gewoon zomaar even lijkt het!!!