Ik was 2 weken over tijd. Toen ik bij de gynacoloog kwam zei hij dat ik nog tot na het weekend mocht lopen, maar ook wel de donderdag al ingeleid kon worden. Gynacoloog was van mijn 1e echo uitgegaan en niet van mijn termijn echo. Nou dacht het mooi van niet, wachten tot na het weekend, dus het is de donderdag geworden. Ik was helemaal overtuigd dat ik 4 juni ging bevallen, dat had ik ineens in mijn hoofd. 2 dagen voor die datum, s nachts weeën, dag van te voren op controle lichte stijging van bloeddruk. En op 4 juni alles weg en 21 dagen later was Milan er pas. Achteraf gezien had mijn bevalling niet vanzelf op gang kunnen komen. Die 2 nachten weeën hebben waarschijnlijk voor de 2 centimeter ontsluiting gezorgd die ik had. Ben er nog altijd van overtuigd, dat als ik via de normale weg had kunnen bevallen, het 4 juni was geworden.
Een jaar geleden was ik nog een waggelende opblaaspop hahaha. Ik was er van overtuigd dat Rebecca prematuur zou worden. Ik ben met 40+2 bevallen. Had al voorweeen vanaf 28 weken zwangerschap en veel rust opgelegd gekegen. Die rust mocht ik van mijn ex niet nemen, dus ben blij dat het niet vroegtijdig mis is gegaan. Hier had ik einde van de middag en nacht wel weeen, met ruim een kwartier soms een half uur ofzo ertussen. Door de vele voorweeen was dit normaal. Sochtends 7.00 uur sochtends weeen begonnen om de 3 tot 10 minuten. 10.53 uur was Rebecca er.
Zit net mijn bevallingsverhaal van het forum terug te lezen. Goh wat herinner ik mij dat nog als de dag van gisteren als je het zo leest. En wat was ik in het verhaal lief voor mijn ex hahaha... diep van binnen was ik WOEDEND op hem!
ik ben twee dagen voor de uitgerekende datum bevallen middels opwekking omdat zo bleek de dag ervoor op de echo ik zonder vruchtwater liep dus emily moest eruit. die ochtend om 7 uur gemeld in het ziekenhuis en ik zou een gel krijgen om mijn baarmoeder te laten verweken...s'middag's zouden ze komen om te kijken of er iets gebeurde en als het goed ging zou ik weewater krijgen en anders nogmaals de gel....s'middags bleek dat ik nogmaals aan de gel moest en zou het die dag dus niet meer gaan gebeuren omdat ik de volgende dag pas het weewater zou krijgen..hihi hadden ze toch mooi ongelijk....rond half 6 begonnen mijn rugween en zijn niet meer opgehouden kwam in een weenenstorm...van daarna weet ik niet veel meer maar om 22.43 was kleine emily er dan toch nog...voor iedereen een verrassing want immers zou ze die dag niet meer komen...mijn ouders zaten dus ook niet thuis is spanning en werden dus om 22.45 gebeld met het blije nieuws....die stonden dan ook nog geen kwartier later in het ziekenhuis..al duurde het nog 1.5 uur voor ze bij ons mochten....mijn schoonouders daar in tegen...kwamen pas op vrijdag voor het eerst naar hun eerste kleinkind kijken..(emily is op dinsdag geboren)..en dat terwijl 3 maanden na ons manlief zijn jongste broertje vader werd, ze om 8 uur sóchtend daar al voor de deur stonden twee uur na de geboorte.....kan je zeggen dat wij dat in zijn geheel niet leuk hebben gevonden...zowiezo dat ze pas vrijdag's kwamen maar zeker ook dat het bij zijn broertje wel kon...manlief heeft dat toen trouwens ook wel even heel duidelijk gemaakt. hebben jullie dat ook trouwens? dat je deze dagen veel bezig bent met afgelopen jaar en de tijd van rond de bevalling? zoals jullie aan de tijd zien...heb ik er slapeloze nachten van hahaha
Moge, Allereerst: mamalous: van harte gefeliciteerd met Julian!!!! Heb je nog kunnen slapen?? @ Debsje: Meid was je weer wakker?? Ach.. Joas was hier weer heel vroeg wakker voor zijn doen. Kwart voor 7! Wel later dan gisteren toen was het 6.00. Wel de hele nacht geslapen.. Ja kben ook heel erg bezig met wat er vorige jaar gebeurde..
JULIAN VANDAAG MAG JE 1 KAARSJE OP DE TAART UITBLAZEN WANT JE BENT JARIG VANDAAG. IK HEB VAN JE MAMA AL VERNOMEN DAT JE AL HEEL ERG VERWEND BENT MET ALLEMAAL MOOIE CADEAUS EN FAMILIE EN VRIENDEN OP JE VERJAARDAGSFEESTJE. MAMALOUS JIJ OOK LEKKER GENIETEN VANDAAG VAN JE ECHTE DREUMES (EINDELIJK MAG JE HET ZEGGEN HAHA) Ik was 6 dagen overtijd en was het helemaal zat. ik was er van overtuigd dat ik voor mijn uitgerekende datum zou bevallen dus elke dag na de datum duurde zoooo lang. Ik ben er veel mee bezig, het hele jaar komt het zo nu en dan boven. Vaak word ik er emotioneel van. Nu de eerste verjaatdag nadert en ik daar veel mee bezig ben denk ik er wel wat vaker aan.
Goedemorgen, Allereerst: Julian gefeliciteerd met je 1e verjaardag! Hier, wel ongi krampen nog geen ongi. Net de huisarts gebeld, assistente gaat overleggen met de arts of het spiraaltje niet toch buiten de menstruatie geplaatst kan worden. Dus ik hoop op een afspraak voor dinsdag. Moet rond kwart over 12 a half 1 terugbellen. Voor Rebecca heb ik morgen een afspraak staan voor die plekjes op haar bil. De overige plekjes zijn niet meer dan gewone warmtebultjes volgens mij. We zullen zien. Geen waterpokken in ieder geval.
Hiep Hiep Hoera, Julian 1 jaar! Mamalous, van herte gefeliciteerd met de kleine man! Het brood is toch niet goed voor Milan. Vannacht werd hij 2 keer vlak achter elkaar wakker en had opstoten. Rook naar braaksel. Vanmorgen ook weer een poepluier die weer korrelig was en zuur stonk. Rode kringen om de oogjes, dus er zit duidelijk iets van melkbestandsdelen in. Zodadelijk maar weer speciaal brood halen. @ Debsje, pas 3 dagen later komen kijken bij je net geboren kleinkind Dacht dat alle oma's en opa's wel heel ongeduldig zouden zijn en niet weten hoe snel ze er moeten zijn. Hier nog niet echt bezig met het afgelopen jaar en de tijd van rond de bevalling. Komt misschien nog, als het dichterbij komt. Hier hebben we nu eerder: o ff genieten van de luxe tijd mbt slapen en vrije avonden na al die maanden en meer bezig met de naderende vakantie. @ Sweetlove, zal het dan toch krentenbaard zijn op de bil? Wel goed dat je even langs gaat. Kunnen ze toch beter beoordelen dan telefonisch. Hopelijk kan je ook gewoon op een andere dag het spiraaltje zetten. Anders schiet het ook niet op hè. Je bent al een tijdje bezig met hem te kunnen zetten, toch? Zo, ik ga richting ma. Gaan even naar een winkel in duitsland, moet een bikini hebben, of beter gezegd tankini. Fijne dag allemaal!
Meiden thanks voor de felicitaties! Heb vanncht er veel aan gedacht hoor.. Zijn nu onderweg naar de dierentuin in arnhem.
@Debsje, wat voor opa's en oma's zijn dat zeg! Wonen ze erg ver weg, was er een reden voor? @Antje, ben inmiddels zeker 2 maanden bezig om het spiraaltje te laten zetten. Ik wil hem echt perse volgende week hebben, anders wordt ik gek! Ga echt niet nog langer wachten.
Mamalous heel veel plezier in de dierentuin!!!! opa en oma woonde idd in friesland dus niet echt om de hoek maar goed manlief zijn broertje woont in breda...is nog iets verder van friesland dan rotjeknor..en daar konden ze wel twee uur na de geboorte voor de deur staan...had ook niet verwacht dat ze sávonds nog in de auto zouden klimmen hoor, maar toch zeker wel dat ze woensdagochtend er hadden geweest, maar nee ze hadden andere dingen te doen dus konden pas vrijdag komen....lekker is dat dan!..maar goed het bleek het afgelopen jaar ook wel dat kleinzoon blijkbaar belangrijker was dan emily..en tja hoe gek ook..maar dat stak enorm bij ons..wel elke week oppassen in breda maar pas na twee maanden ofzo weer eens tijd om emily even te zien....maar goed hou er over op anders wordt ik er weer boos over hihi...ze wonen nu in den haag sinds vorige week...ben benieuwd of er wat gaat veranderen nu ze dichterbij wonen ga emily wakker maken en dan haar naar oma brengen en zelf ff naar de fysio en straks lekker naar de markt met haar en mijn moeder. prettige dag allemaal!!!
Hiepperdepiep HOERAAAAAAA Julian is 1!!!! Mamalous: gefeliciteerd met je kleine kanjer!!! Wat een mijlpaal zeg! Heel veel plezier in de dierentuin met je gezinnetje!! Ik ga even snel douchen en dan boodschappen doen! Nils heeft supergoed geslapen vannacht, van 18.00 tot 9.30. Is tussendoor eventjes wakker geweest om wat te drinken, maar verder niet. Dus hij is weer helemaal vrolijk (voor zo lang het duurt, hihi) Even gebruik van maken, kunnen we mooi eventjes naar de winkels. Tot straks!
@sweetlove ik zou wel wachten met meubels kopen, zo kun je meer sparen en zie je misschien iets andes leuks. @jannn als hier zijn piemeltje omhoog gaat staan moet hij plassen, dan krijg je hem haast niet naar beneden. verschonen hier s'morgens nog 3x want hij poept wel 2 a 3 x en s'middags ook zo'n 2 x en s'avonds voor hij naar bed gaat, dus ongeveer 6 luiers per dag. @ilse ik heb even nagekeken en mijn dochter was et 11 maanden 8530gr en 75 cm, jou dochter is wel lang dan. al je levi ziet denk o wat een lekker bol ventje maar metzijn gewicht zit hij iets oder het gemiddelde nu.
@ellen levi huilde heel even maar was echt heel boos! hij bleef die vrouw echt boos aankijken, grappig om te zien dat hij echt besefte dat zij het had gedaan. @antje die met 14 maanden is de enige inenting waar mijn dochter echt ziek van was, dieis vrij heftig. levi is vannacht aan ht rommelen geweest, hij had ook lichte koorts. het komt door de prikjes van gister denk ik, ik heb hem een zetpilletje gegeven.
leuk hoor die bevallings verhalen! hier mocht ik na 2 dagen weeen dor naar het ziekenhuis en kreegik daar een prikje om tot rust te komen dat zou 4 uur duren, na die 4 uur moest ik wel op 8 cm ontsluiting zitten. helaas zat ik na die 4 uur nogop 3 cm toen brak ze perongeluk mijn vliezen en ging het heel rap. toen ik mocht persen was levi er na 2 perwersen het pers gedeelte duurde bij mij maar 2 minuten, als gevolg dat ik de hele nacht naweeen heb gehad. ook moest ik een nachtje in het ziekenhuis blijven omdat ik niet goed geworden was. goh alweer bijna een jaar geleden zeg!
@ Mamalous, veel plezier in de dierentuin. @ Sweetlove, dat denk ik dat je niet nog langer wilt wachten. @ Debsje, erg jammer dat hun kleinzoon belangrijker is als Emily. Ze weten niet wat ze missen! Ik had, helaas, ook zo'n oma en opa waar de kleinkinderen van hun oudste dochter en hun jongste zoon alles was en de andere niet. Zo waren dan ook hun oudste dochter en jongste zoon alles. Zo zijn hun altijd geweest, andere voortrekken etc. Op het moment is het zelfs dat de tuinman belangrijker is dan de eigen kinderen. Iedereen van de familie komt dan niet graag daar en de kleinkinderen hebben niet echt een band met ze. Ik kom 1 tot 2 keer per jaar maar daar, puur uit fatsoen en omdat ik het wel leuk vind de rest van de familie te zien. @ Mandy. dat hoor ik ind vaker van die 14 maanden prik. In juni maar eens bespreken met de KA, of we hem dan al moeten geven of niet beter gewoon wat later. Zeker gezien hij pas sinds kort echt goed in zijn vel zit. Zijn lijfje heeft eigenlijk wel al genoeg te verduren gehad. Helaas geen leuke tankini gevonden. Dus dat wordt stadten. Misschien vanmiddag, anders morgen even. Hier zijn ze volop bezig met de voorbereidingen van pinkpop. Als ik dat zie kriebelt het heel erg. Baal zo enorm dat ik niet kan gaan. Twijfel of ik niet gewoon de zaterdag zal gaan, wil super graag greenday zien en geen idee wanneer die kans zich weer voor doet. Ze zijn ook nog eens de afsluiter van zaterdag. pff dilemma dilemma.
@Antje, wat jammer dat je geen leuke tanktini heb kunnen scoren. Pinkpop, ik weet dat het een muziekfestival is maar verder weet ik er niks van. Heeft me eigenlijk ook nooit geintresseerd dat soort dingen. Kan je dus niet helpen bij de keuze haha. Hier eindelijk na lang zoeken de perfecte luier gevonden denk ik! Rebecca is erg moeilijk, want het moet vrij strak zitten omdat ze altijd dunnere ontlasting heeft en ze vrij smal is in de heupen. Het moet ook goed zitten om haar enome vet benen en dan ook goed meerekken als zij beweegt (doen de meeste niet) én haar enorm ronde billen moeten erin passen. Nu heb ik ze denk ik. C1000 4+ ze hebben al meerdere spuitluiers overleefd, zijn enorm soepel én elastisch. Ze werken perfect! De joppie luiers waren ook goed, maar niet elastisch genoeg. Wel balen. Rebecca haar 4e kies is ook al in aantocht. Pfff... volgens mij krijgt ze ze gewoon allemaal achter elkaar, ik krijg denk ik geen spuitluier-pauze meer. Nu even wat opruimen hier.