@ Marjonb, wat fijn dat je alweer iets opgeknapt bent. Milan krijgt rooibosthee. Volgens mij mag alle thee waar geen cafeine in zit. Er is ook speciale kinderthee te krijgen, kabouterthee heet dat. Als het goed is, is dat bij de tuinen en DA te verkrijgen. Alleen hier bij de tuinen wist de verkoopster dat waarschijnlijk niet. Want laatst was mijn vriend daar naar toe gegaan voor thee. Gevraagd naar thee voor baby's, kwam ze met gewone vruchtenthee aanzetten. Vanmiddag eens bij de DA kijken. Wordt wel eens tijd dat Milan eens wat andere smaakjes krijgt. @ Jannn, wat goed dat hte lampje zo'n goed effect heeft. En papa, die moet maar niet meer zo vroeg douchen Veel plezier bij de kraamvisite. @ Debsje, Hopelijk komen de tandjes snel door. Wat lief en leuk van je man, Jammer dat het niet door gaat, maar wie weet verrast hij jullie wel met een nieuw weekend! De naam Emily vonden wij ook mooi voor een meisje. Als het niet roepnaam was geworden, dan sowieso doopnaam, naar de oma van mijn vriend. @ Namen, meisjesnamen vonden wij meerdere samen leuk. Jongensnamen duurde een tijd voordat we 1 vonden die we beiden leuk vonden. Milan dus en dat was ook de enige. Wordt dus nog moeilijk als de 2e ook een jongetje wordt. Dus laat het maar een meisje zijn, hoeven we niet zo te discussieren @ Doopnamen, Milan heeft Willem en Hendrik als doopnamen. Willem vernoemd naar de overleden vader van mijn vriend. Hendrik vernoemd naar mijn vader (Meinde Hendrik) en de jongensvariant van mijn oma. Zij heette Hendrika. Wij mijn zusje en ik dan als doopnaam hebben. Vanmorgen naar de dermatoloog geweest. We hoeven niet meer terug . De dermatoloog had ook de bloeduitslagen, wat kinderarts heeft gevraagd, gekregen. Ze vroeg ons of we wisten dat hij een voedselallergie heeft, dit was uit het onderzoek gekomen. Ja duh, hebben we bij het vorige bezoekje toch duidelijk vermeld dat hij koemelkallergie heeft. Ik heb toen nog gevraagd of de jeuk en de schilfers op zijn hoofdhuidje (die met geen enkele olie verdwijnen') nog veroorzaakt worden door de melk, dat deze misschien net niet sterk genoeg is. Hoe goed luister je dan als arts :x Ik ben eens benieuwd woensdag bij de KA. Daar de vraag van de voeding maar eens stellen. We zijn na het ZH eens naar een natuurwinkel gegaan. Daar hebben we koekjes en toetjes gevonden zonder de ingrediënten waar Milan niet tegen kan of nog niet mag. Hij heeft al met smaak een koekje op. Hier schijnt het zonnetje vollop, heerlijk! Vanmiddag even naar de markt, groente en brood halen.
Goedemorgen meiden! Ik ben even lekker kinderloos en dat is echt wel even lekker. Vanochtend lekker uitgeslapen, huishouden gedaan, boodschappen gedaan en nu net even bijgelezen. @thee: hier eigenlijk nooit thee, maar dat komt denk ik omdat wij dat zelf ook niet drinken. Maar gewone normale thee licht getrokken zal toch wel kunnen? @naam: ik was ervan overtuigd dat ik zwanger was van een meisje en de naam zou Julia zijn, maar toen met de geslachtsbepalende echo kwam er toch iets anders uit, was echt even omschakelen, en toen hebben we er maar een n achter geplakt en kregen we Julian. Hier geen tweede naam of doopnaam, wij zijn niet aangesloten bij een kerk en niet gelovig. @ antje77 wat fijn dat jullie niet meer terug hoeven, maar wat een arts zeg....arghh je lijkt soms wel een nummertje en niks onthouden ze wat er niet in het dossier staat! @ marjonb wat fijn dat je je weer beterder voelt, heb je gister nog een oppas kunnen regelen? @ debsje ik zou in jou situatie Julian een zetpilletje hebben gegeven, dat helpt ook goed tegen de pijn. Maar juist als je het niet echt gewend bent om gebroken nachten te hebben vind ik het zwaar, zo voel ik het tenminste. En wat jammer dat het weekendje weg niet doorgaat en wat een leuke verassing!!! Smaakte je bakkie? @jann, hoe was het op de kraamvisite?
Ik ben even een snelle lezer geweest (foei) @thee: Je kan caffeine vrije thee geven. Bijv. rooibos (werkt goed tegen eczeem) en ik geef zelf de fruitwelness. Daar zit naar mijn idee helemaal niets in. ohja natuurlijk lauw geven he @reageren: ik houd meestal een word document er naast. Zo kan ik scrollen en pagina's terug gaan. Anders ben ik alles kwijt. @naam: Wij hadden alleen maar meisjesnamen en pas heel laat eruit welke naam het ging worden. Gelukkig wisten we dat het een meisje werd. Gisteren heb ik met Eva langs de snelweg gestaan. Auto werd warm en ging piepen. De ANWB heeft me uiteindelijk naar huis gesleept... Aardig angstig, maar we zijn heelhuids aangekomen. Nu nog maar kijken wat de schade is. Daarna verder gegaan met tekenen voor de vergunning van de aanbouw. Ik maak die inderdaad zelf, maar ik heb er een opleiding voor gevolgd. Je hebt ook handige tekenprogramma's maar laat ik die net niet hebben (handig). Het schiet dus niet echt op. Ik zal mijn best weer gaan doen met reageren
oooh wat zal dat eng geweest zijn zeg met je kleine meid langs de snelweg te staan....brrrr gelukkig is alles goed gegaan! voor een jongetje hadden we toevallig al heel snel (nog voor de 20 weken echo) allebei dezelfde twee namen bedacht en dat waren ze dus ook geen elle lang lijst nee allebei precies dezelfde twee namen....TIM en Lars ..hihi maar die konden we allebei laten schieten dus. kleine meis net heerlijk twee en half uur geslapen ...had ze echt nodig denk ik want geen idee wanneer ze voor het laatst zo lang heeft geslapen... Mamalous: idd gisteravond een zetpil gegeven en vanmorgen om 6 uur weer 1tje...nu lijkt het eventjes goed te gaan...ze zit lekker vrolijk te babbelen tegen der speeltjes bakkie was idd lekker...kan ik zoooo van genieten als kleine meis opbed ligt om even een koffiemomentje voor mezelf te hebben hihi geniet je lekker van je kinderloze dagje meis?..nog even wat leuks voor jezelf gedaan?...bv lekker in bad met een boek ofzo. Ilse: dan kun je zeker zo ook goed tekenen?...leuke muurtekening op de muur gemaakt toevallig in de babykamer
uumm ja...idd ikke videocamera pakken....batterij LEEG lekker dan....dus ik mobiel erbij....en nu doet ze het niet meer zul je altijd zien he...maar heb hem naast me in de aanslag mocht ze het nog keer doen kan ik gelijk filmen oww btw...Femke: had jij het recept van die kokoskoekken hier al neergekwakt eigenlijk?
Hee meiden, Wanneer ga je kindje nou gewoon met de pot mee eten?? Dus ook gewoon gezout?? Hier nog potjes 6 maanden! Hij wil nog geen 8 maanden potjes.. En als je dan met de pot mee ga eten, dan geef je het toch gewoon geprakt?? xxx
Zooo weer aardig wat terug te lezen zeg. Vandaag lekker vrij, had allemaal plannen, maar komt niets van terecht. Vanmorgen vroeg, half zes, blijkt dat Nils vannacht overgegeven heeft. Hij en zijn bedje vies. Dus bed verschonen, Nils verschonen. Ik was zelf ook niet al te lekker, misselijk. Later op de ochtend Nils in bad, want hij rook nog steeds zuur, ondanks opfrispogingen van mij. Nils moe, ik moe en beroerd. Dus samen lekker geslapen. Was zo gammel als wat. Kostte me gewoon moeite om hem te tillen, nou ja! Gaat ook wat rond hier dus. Wel lekker geslapen gelukkig! Tot 14.00 wel te verstaan. Net geprobeerd een broodje te eten samen met Nils. Ik zette hem in de kinderstoel, moet hij weer overgeven... Dus geen broodje voor Nils, en mijn eetlust was ook al minimaal, haha. Maar ondertussen heb ik nog niet gedaan van al de dingen die ik van plan was... Ga morgen voor een nachtje naar mijn zus met Nils, maar als het zo is, wordt dat niets ben ik bang. Mijn vriend is gister naar het cb geweest met Nils: 9640 gram en 71 cm. Zijn groei vlakt nu een beetje af in vergelijking met het eerste half jaar. Toen ging hij als een trein. Als Nils de 10 kg passeert trakteren we onszelf op taart hebben we afgesproken. @ Kokoskoek recept: was het alweer vergeten, maar hier komtie: 200 gr gemalen kokos 200 gr fijne kristalsuiker ('heb zelf gewone gebruikt) 25 gr boter 25 gr bloem 1 groot ei 1-2 zakjes vanillesuiker mespunt zout Ik heb op de bodem van een springvorm bakpapier gelegd, laat ie makkelijk los. Oven op 175 C verwarmen. Alle ingredienten bij elkaar doen, en met je handen kneden. Als het deeg mooi is (blijft brokkelig) in de springvorm doen en gelijkmatig verdelen en aandrukken (ongeveer 1,5 cm dik). In de oven, iets onder het midden in ongeveer 25 minuten gaar bakken. Als de koek een dag oud is, is hij ook nog heeeel lekker,maar wel moeilijker te snijden. @ Namen: Nils is vernoemd, en heet Nils Willem Joseph. Willem naar mijn (overleden) opa, en Joseph naar de vader van mijn vriend (is ook zijn doopnaam). Ik wilde eigenlijk Willem als voornaam, maar daar ging mijn vriend echt niet mee akkoord helaas. Maar toen 'mocht' 'Nils' wel als voornaam. Ik ga hier niet zeggen welke namen mijn vriend had bedacht....Te vreselijk, haha. @ Debsje: gefeliciteerd, haha, een kruipje naar voren! Moest erg lachen om hoe je het omschrijft. Geweldig! Nu gaat het vast hard! Voor je het weet zit ze je overal achterna door het huis! @ reageren: als je in je reactie helemaal de pagina naar beneden scrollt, zie je de laatste 10 reacties. En helemaal onderaan staat een zinnetje 'dit onderwerp heeft meer dan 10 reacties, klik HIER om alle reacties te lezen'. Als je daarop klikt, opent hij het onderwerp in een nieuw tabblad, en kun je gemakkelijk heen en weer zappen tussen de reacties. Heeft ook een poos geduurd voor ik hier achter was... @ Ilse: da's echt naar, dat je met je auto strandt zeg. En helemaal met de kleine achterin! Moest je naar een praatpaal, of kon je de anwb op je mobiel bellen? @ geslacht: wisten jullie vantevoren het geslacht van jullie spruit?? Ik kwam natuurlijk pas heel laat achter mijn zwangerschap. Deed op een maandag de test, en kon op dinsdag direct voor echo. Daar bleek ik al 16 ver te zijn, en konden ze ons meteen zeggen dat we een jongetje kregen. Ik had er vantevoren niet over nagedacht of ik het wilde weten, maar mijn vriend wilde het graag. Vond het zelf ook leuk hoor. Maar bij een volgende wil ik het niet geheim moeten houden. Vriendlief wilde dit graag, terwijl ik het het liefst aan iedereen vertelden. Heb het overigens wel stiekem aan een vriendin en aan mijn oma van 92 verteld, haha. Weet hij nog steeds niet! Zoo eerst dit maar eens plaatsen. Anders wordt het wel een heeeeel lang verhaal, hihi
@ Jannn, volgens mij eten kindjes vanaf 1 jaar met de pot mee. Maar moet je dan wel zuinig aan met zout doen. Ik geef Nils trouwens ook geen potjes. Ik kook gewoon groenten, en vries deze (heel) in kleine porties in. Hetzelfde doe ik met aardappels. En 's avonds ontdooi ik het voor hem, en prak ik het. Het is wel zo dat Nils graag structuur eet. Hij houdt niet van de zachte puree. Het liefst eet hij hele sperziebonen en wortels. Volgens mij mogen ze vanaf 8 maanden vlees toch? Ga maar eens in het kookboek kijken (heb Opperdepop van de AH, staan leuke dingen in!) voor nieuwe input!
@ Marjon: nee uitslag zit er nog... Op het cb gister zeiden ze dat het door bepaalde kleding kon komen. Daar had ik nog niet aan gedacht. Nu dus hard aan het denken door welke kleding het eventueel zou kunnen komen.... @ Kouf: had eerder gedacht dat het een variant op koefnoen was haha. Dit had ik nooit geraden! Maar ken die speler dan ook niet, haha! @ Debsje: arme Emily ( en arme jullie). Hopelijk komt er snel iets door.... En wat lief van je mannetje om jullie een weekendje mee weg te nemen! Echt jammer dat het niet door gaat zeg! @ antje: mooie tweede naam heeft Milan! En wat een sukkels in het zkh dat ze vragen of jullie van de voedselallergie weten. Dan lezen ze hun papieren ook niet he! Jeetje. Gelukkig hoeven jullie daar nie meer terug te komen. Dubbel goed nieuws. @ mamalous: zo te horen een lekker relaxed dagje! @ weer: zonnetje laat zich niet zien hier... Bewolkt en een flinke wind... Ik hoop op zon voor het weekend!!!
@jann; wessel eet meestal potjes 8 maanden, hij houd niet van te zacht eten. Als we simpel aardappels met boontjes eten ofzo, eet hij met ons mee. Doe ik er wel klein beetje opvolgmel door om het iets smeuiger (hoe schrijf je dat??) te maken @femke; Nils is een flinkerd of niet? Wessel was een week of 3 geleden 72.5cm en 8.5 kilo. Hopelijk krijg jij niet die zelfde buikgriep, ik krabbel er al weer aardig bovenop. Voor mijn gevoel ben ik al wel een week ziek, maar het is pas 2 dagen. @namen; Mijn man had ook een meisjes naam nie ik vreselijk vind! Ik durf het bijna niet neer te zetten...straks heet iemand van jullie zo. Nou ja, het is absoluut niet persoonlijk bedoelt; Cassandra. Niet mijn smaak! @reageren; Ik ben zoooooooooo blond! Ik zie nu pas dat onderaan alle berichten staan als je een reatie intikt! Sjongejongejonge wat dom! @geslacht; Wij wilden niet weten wat we kregen. Mijn man was overtuigd dat het een meisje was, ik wist zeker dat het een jongetje was. Dat is nog wel een grappig verhaal; Toen Wessel geboren was, en op mijn buik werd gelegd, zegt de arts tegen mij: goed gedaan meisje! Mijn man dacht dus dat het een meisje was. Na een paar minuten vraagt de arts aan mij, hoe zijn naam wordt, dus ik zeg Wessel. Mijn man kijkt me aan, het is toch een meisje? Oeps! Kunnen we nog om lachen samen! Hoe doen jullie de kleintjes in bad? Of zijn hier allemaal van die luxe mensen met een ligbad?8) Wessel zit los in het badje, of op de grond op een antislipmat nog niet echt lekker stabiel. En als hij kukelt gaat het zo hard! Meestal gaat 1 van ons met hem douchen, maar wordt wel beetje zwaar! Nou zag ik in het foldertje van Prenatal een opblaasbaarbadje, iemand ervaring mee? Nou, ook weer een heel verhaal
@ marjonb: wij hebben hier wel een ligbad. Hij kon echt niet meer in zijn kamer in het badje gedaan worden want alles werdt nat. Nu staat het kleine badje in het grote bad..
Maar blijft hij dan zelf netjes zitten? Ik krijg een kromme rug van dat tegen houden! Hij vind het helemaal geweldig, maar verliest dan ook snel zijn evenwicht!
@ Marjon: haha, mooi verhaal van de bevalling zeg! Nils is inderdaad een finkerd. Zit bovenin de curve, hoewel dit nu dus iets minder wordt. Wij hebben wel een ligbad, maar hebben tot nu toe Nils nog steeds in het badje op de standaard gedaan. Da's een stuk prettiger voor mij rug. Echt heel toevallig, maar vanmorgen heb ik hem voor het eerst in het ligbad gedaan. Had echt geen zin het badje weer te pakken. Ik heb er een laagje water in gedaan, en Nils gewoon op zijn rug gelegd. Hij blijft namelijk nog niet uit zichzelf zitten. In het kleine badje zette ik hem altijd wel neer, en ondersteunde hem dan.
Femke! dank je wel voor het recept Ja wij wilde weten wat het werd...dit omdat ik veels te nieuwsgierig was hahaha...en we vonden het wel makkelijk met aankleding kamertje enzo...maar goed die is alsnog lichtbauw met roze accenten geworden Eten: hier eet emily zeker al 1.5 maand met ons mee....nu moet ik wel zeggen dat ik kook zonder zout....en als we pasta eten of iets dergelijks...dan haal ik wel voor dat de kruiden of saus erin gaat het eten voor emily eruit...dit gooi ik in de hakselaar en maal het wat grof de aardappel prakken we erdoorheen. nu moet ik wel zeggen dat emily alles wel lekker vind...zelfs als wij bonbotie of broodje kipkerrie eten zit ze vrolijk mee te happen en heeft gelukkig nergens last van. favoriet is wel spruitjes of chilie con carne..dit heeft ze echt binnen no time op...en is bijna boos als der bord leeg is hihi. Emily in bad: haar badje staat op een standaard...emily kan al sinds haar 6de maand zelfstandig zitten en zit nu ook erg stevig...blijven naast haar staan want soms als ze heftig aan het spetteren ( handen op water slaan) is wil ze nog wel eens wiebbelen en dan kan ik haar vast grijpen....het enige nadeel is dat we er bijna zelf net zo goed in ons naketie naast kunnen gaan staan want we zijn altijd kletsnat na een emilybad hahahah. begin feb voor het laatst naar cb geweest...nu pas 25 maart weer...begin feb woog ze 9320 en was 71 cm lang...dus ze zal nu denk ik wel over de 10 zijn tenzij het gestagneerd is voor een tijdje. Marjon: kan me voorstellen dat jullie er nog om lachen,....moest er zelf ook even hartelijk om lachen...hihi kan me dat gezicht van je man al helemaal voor me zien dat het een jongetje is ipv een meisje Btw: zijn jullie lang bezig geweest om zwanger te worden? wij 5 jaar in totaal met 1 miskraam ertussen.