De juni junky's

Discussie in 'De mama's' gestart door diddi, 21 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diddi

diddi Bekend lid

1 jan 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gezellig dat er zoveel mensen reageren. Ik vind het super om van iedereen te lezen hoe het gaat.

Mijn dochtertje kruipt in haar achteruit.
    Dat gaat af en toe vrij vlot!
    Ze kan al stevig zitten, maar gaat nog niet zelf zitten.
    Ze rolt wel van haar buik en ook weer terug.
    Ze heeft twee tandjes onder en ik heb het idee dat er meer aan zitten te komen.
    Het is een lekkere vrolijke meid en laat weten als ze het ergens niet mee eens is.
    Ze kan lekker spelen in de box of op de vloer, we hebben nu van die foam puzzelstukken op de vloer!

Wij hebben haar bedje omlaag gezet, alleen de box nog niet.
    Ze ging in haar bedje op haar buikje keren en toen hebben we hem naar beneden gedaan.

Twee flessen op een dag lijkt mij ook heerlijk. Toch eens aan werken. Zijn nu wel met brood bezig en dat gaat goed.
    We willen het zo beetje bij beetje veranderen, dat de flessen minder gaan worden.

Wat hebben jullie allemaal lekkere kindjes. Erg leuk om te lezen.

En wat een ontzettend leuke foto's, wat een schatjes allemaal.

2. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Dank je! Altijd als mama en papa foto's proberen te maken houdt meneer op met lachen. Maar bij de fotograaf wist hij niet hoe hard hij moest lachen. Nu al een kleine charmeur:D

3. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ Antje wat een knapperd!! Heerlijk ventje...
    Dus jou ventje heb ook een beetje een slaapprobleem gehad? Hier slaap hij ook bij ons in bed.. Dan gaat het prima.
    Hoe komt het dat hij nu wel weer heel de nacht in zijn eigen bedje slaapt? Inslapen gaat hier meestal wel maar als hij dan snachts wakker wordt, is hij bang. Dat is sinds korte tijd hier hoor.

hier ook nog een fles om 21.00. Maak jij hem ook hiervoor wakker?
    Ik krijg om 19.00 geen fles erin omdat hij dan nog vol zit van zijn eten..

@ iedereen: hoeveel eten jullie kindje van de groente? Hier een half 6 maanden potje met appelmoes er doorheen.:D Mag niet maar geod joh! Dan eet hij het wel..
    Eten jullie kindjes al 8 maanden potjes? Hier worden de stukjes uitgespuugd hij wil ze echt nog niet..

xxx

4. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Ahhh Antje77 wat een heerlijk ventje! Geweldig!

5. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Hier 8 maanden potjes en anders zijn eten geprakt zo ongevee 200-250 gram.

6. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Ik ben een maand geleden op potjes voor 8 maand over gegaan, en dat ging hier veeeeeel beter als die van 6 maand. Hij eet elke dag 200gr fruit en 200gr warm eten en 100gr toetje.

Gek genoeg gaat het warm eten met stukjes prima, maar een boterham gaat er niet in, dat blijft kokhalzen...

7. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hhihi ik zie dat iedereen hier uitgebreid over haar kindje praat dus doe ik ook mee...had al een berichtje gepost maar niet zo uitgebreid

maddi is van 16 juli. nu 7 maanden oud dus.
    geen tandjes..in de verre verte nog niet te bekennen ook
    kan al kruipen
    rollen van buik naar rug en rug naar buik
    optrekken aan de rand van zijn bedje
    kan zelf zitten
    zelf flesje vasthouden en drinken
    heeft sinds kort echt verlatingsangst, als ik hem even in zn bedje leg om het badje te vullen begint het huilen al totdat ik er weer ben.
    doet alles dat niet mag van mij en maakt er een spelletje van.
    het waarschuwende "pas op jij" helpt ook niet want dan lacht hij me uit.
    overal op en overheen kruipen.
    kijken hoe ik sta te koken of afwassen is een feest.
    aankleden is een ramp.
    eten doet hij heeel goed en slapen ook. smiddags eeen dutje van 3-4 uur daarna nog eens een uurtje. savonds slapen van 19.30 tot 07.00 even eten en dan verder slapen tot 08.30

hij is 67.5 cm en weegt 8 kilo

8. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Groente gaat steeds beter, maar het was echt drama.
    Vandaag heeft hij een half 6 maanden potje bijna leeg op een paar hapjes na en daar ben ik al blij mee:)
    Eerder was het niks of 2 hapjes.
    Met appelmoes wil hij het ook wel, maar dat wil ik hem niet aan laten wennen.
    Hopelijk blijft het zo gaan.
    De 8 maanden potjes heb ik wel in huis, maar ik denk dat hij die stukjes nog niet wil we zullen het zien.
    Fruit gaat wel goed en brood ook nog niet daarom krijgt hij nog pap.
    Vandaag hebben we voor het eerst de fles na de groente weggelaten.
    Hij werd nu wel om 19.45 uur wakker, dus hebben we de fles om 20.00 uur gegeven.
    Hopelijk gaat het vannacht beter en slaapt hij wat langer
    **duim,duim,duim**

9. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    @ Jannn, het is nog even afwachten of het slaapprobleem voorbij is. Afgelopen nacht is hij namelijk weer bij ons beland omdat hij wel erg vaak huilend wakker werd. Maar hij is sinds gister erg hees en wat huilerig. Dus waarschijnlijk daardoor. Eens zien hoe het deze nacht verloopt. Wij zijn al heel blij met het feit dat hij naar bed gaat zonder protest.

Milan wilde zelfs 's avonds al niet meer in eigen bed, krijste de hele straat bij elkaar, net een speenvarken en 's middags begon ook langzaam een probleem te worden. En dat terwijl zijn bedje bij ons stond. Ik was altijd tegen laten huilen en al helemaal krijsen. Maar op een gegeven moment was het voor ons duidelijk dat er niks scheelde, maar dat het echt protest was. Vorige week hebben we besloten dat zijn bedje weer naar eigen kamer gaat en hij gewoon weer in zijn bedje gaat slapen. De 1e keer was het een aantal minuten krijsen (wat ik erg moeilijk vond!) en na 2 dagen alleen op het moment dat hij in bed werd gelegd. Nu protesteert hij helemaal niet meer een eergister is hij maar 2 keer wakker geworden voor zijn speentje. Het was hier een kwestie van consequent zijn. Daarnaast hebben we een vast ritueeltje aangebracht, namelijk zijn knuffels allemaal weltrusten zeggen.

Milan wordt zelf wakker voor de fles van 21 uur.

@ eten, hier alles vers ivm KMA en voedselallergieën. Het eten prak ik met een vork klein en geregeld geef ik hem ook normale stukken. Brood geef ik dubbelgeklapt en dan in 2en gesneden en dat stopt hij dan het liefst in een keer in zijn mond.
    Van warm eten eet hij meestal 200 tot 250 gram.

@ marjonb, hoe bied je de boterham aan? In kleine stukjes of in een groot stuk?

10. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Wat leuk al zoveel reacties! Wat kunnen sommige kindjes al veel zeg: handjes klappen, dag zwaaien kruipen.... Ik probeer mijn zoontje ook te leren in zijn handjes klappen. Lukt nog niet echt, maar hij moet wel heel erg lachen als ik het liedje voor hem zing. Ook leuk natuurlijk!

Nils krijgt zijn groente gewoon geprakt, met een aardappeltje erdoorheen. Ik maar het ook niet superfijn, maar hij vindt de structuur juist lekker. Hij eet het liefst zo een gekookte wortel uit het vuistje, maar daar ben ik niet zo'n fan van. Schiet voor geen meter op dan. :) Maar hij eet nog niet zoveel hoor. Als ik de potjes van olvarit in de supermarkt zie dan komt hij daar lang niet aan. Denk dat hij vaak met 10 hapjes al genoeg heeft. Maar sommige van jullie kindjes eten gewoon zo'n heel potje op, of niet?

Nils vindt trouwens andere baby's echt superleuk! Hij gaat 2 dagen in de week naar de creche, en heeft het daar super naar zijn zin. Hij vindt die andere kinderen erg leuk, maar de baby's zijn helemaal geweldig. Hij zit dan alleen maar te lachen, en wil het liefste ook voelen, hihi. Helaas kent hij het woord 'voorzichtig' nog niet, dus is het oppassen!
    Vinden jullie baby's andere kinderen ook zo leuk?

11. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Nils eet trouwens een hele boterham per dag. Ik snij hem wel in kleine stukjes, en voer hem die dan op. Hij eet dat echt in no-time weg! Doe wel de korstjes eraf.
    Jullie nog lekkere belegtips? Geef nu nog steeds smeerkaas namelijk.

12. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    @ Femke, Milan vindt andere kindjes ook erg leuk, vooral als ze even groot of kleiner zijn.
    Milan gaat altijd naar oma als wij moeten werken. Maar vanaf mei gaat hij ook een dagje naar het kdv, zodat hij ook met andere kindjes kan spelen.

13. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    @ Antje: wat lekker dat je zoontje naar oma gaat voor de oppas! Onze ouders en schoonouders wonen niet in de buurt, dus dat is geen optie. Ben dus wel blij met de creche hoor, maar oma zou helemaal fijn zijn! Heb wel het geluk dat mijn zoontje het erg leuk vindt op de creche tot nu toe. Ben benieuwd hoe jou zoontje het gaat vinden!

14. Popsel

Popsel Actief lid

24 jun 2007
    281
    0
    0
    Ben ook benieuwd hoe en wanneer de overstap gaat komen van 3 naar 2 flesjes.
    Ze eet veel: als ik de opmerkingen van mijn omgeving moet geloven, "het is een flinkertje hoor".......... grrrrrrrrrrrrrrr
    Maar wel eentje met voldoende weerstand, nooit ziek, eet alles :)
    Ochtend 190+6 met 1 schep rijstebloem
    Fruit 2 stuks
    1 Boterham met boter of smeerkaas of leverpastei
    Fles: ik bied volle aan maar laatste tijd laat ze ongeveer 60cc staan
    Groente: potje of vers, eet vanaf 7 maanden al 8mnd potjes. Vind ze heerlijk, totaal geen problemen met stukjes
    Fles 190+6 met 1 schep rijstebloem

Bijna nooit soepstengel of liga: sporadisch. Drink tussendoor thee of diksap. Vinden jullie dit ook teveel????

Ze heeft 1 tandje onderin :)
    Ze kan lekker wijs kijken, heerlijk lachen, is haar stem aan het ontdekken door kleine gilletjes
    Heb geoefend met kusjes geven en dit doet ze nu echt: een heerlijk natte kus met handjes in mijn nek, lieeeeefffff :)

Ik lees verder met jullie mee, leuk!

15. Popsel

Popsel Actief lid

24 jun 2007
    281
    0
    0
    Oh ja:
    Ik werk de ene week 2 dagen en de andere week 3 dagen.
    Gaat ene week 1 dag naar ene Oma en dag naar kdv.
    Gaat andere week naar andere oma en 2 dagen naar kdv.
    Loopt hier super goed.

16. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    @ popsel: heb ook een flinke baby hoor (9,7 kg). Krijg er ook altijd opmerkingen over, maar vat het maar als compliment op! Ben juist wel blij dat hij zo flink is, dan heeft hij een beetje reserve als hij minder eet door ziekte. Hoeveel weegt jou uk?

17. debsje1977

debsje1977 Niet meer actief

#57 debsje1977, 22 feb 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 feb 2010
    Femke: hier ook kleine meid aan de boterham (zonder korstjes haha)...ik geef buiten smeerkaas...ook wel eens smeerleverkaas, gewone kaas, jam, pindakaas, appelstroop en heel af te toe chocopasta. ;) en ze vind het allemaal jammie jammie hihi :)

hier ook een "hollands welvaren" zoals ze dat noemen en vaak zeggen tegen me....maar kleine meid is buiten de twee keer ziek van de inentingen nog niet ziek geweest...(blijf het afkloppen :D ;))

18. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    @ debsje: wat geeft je al veel variatie wat broodbeleg betreft! Wist echt niet dat dat al kon, haha! Zal morgen eens kijken wat ik voor lekkers in de (koel)kast heb staan voor mijn jongen, haha.
    Hollands welvaren heb ik ook al zo vaak gehoord! Haha, heerlijk toch! Hebben ze een beetje reserve hoor!
    Nils is al wel een keer ziek geweest, was rond de zes maanden, toen hij tandjes ging krijgen. Twee weken lang spugen, verhoging, niet willen eten. Pffff. Werd er zelf gewoon ellendig van! Denk dat hij ook een virusjes oid had te pakken hoor. Was dolblij toen hij weer beter was!

Ga nu lekker mijn bed op zoeken!!
    groetjes!!

19. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

leuk leuk topic. emma is bijna 8 maand (donderdag) ze is van 25 juni

Haar schema is nu
    8.00 wakker (tegenwoordig, eerder om 7.30) en dan fles
    10.00 fruithap
    12.00 fles
    dan gaat ze slapen tot ongeveer 14.00
    14.00 groentehap
    16.00 yoghurt
    dan meestal nog wat diksap en stukje brood.
    18.30 fles melk'daarna naar bed

Emma is nooit zo dol geweest op melk. Ze drinkt de flesjes ook niet leeg. we bieden haar 100 ml yoghurt aan en dat vind ze heerlijk. Eerst met wat diksap maar dat is nu helemaal niet meer nodig. gelukkig is ze ook dol op fruit en groente.
    diksap wil ze niet echt uit een tuitbeker dus geven we het haar uit een beker. dan zit ze heel schattig met haar hand aan de rand te helpen (oke betekend meer dat de beker heen en weer gaat haha)
    we willen na de groentehap graag de yoghurt doen en dan die voeding naar 16.00 verplaasten. maar ze heeft eerst genoeg aan de groente alleen. Brood knabbelt ze op, vind ze ook steeds interessanter.
    Ze slaapt nu erg goed. Net een sprongetje gehad en toen sliep ze opeens niet meer door. Nu word ze soms nog 1x even wakker, maar dat is goed te doen. Tussen de middag slaapt ze ook erg goed.
    Ze lacht heel veel en zegt al papa en mama.
    Ze kan al een tijd alleen zitten en speelt heerlijk met haar pinguin waar ze tegenaan kan duwen. Als we haar op haar benen zette nkan ze al goed blijven staan. Het gaat allemaal zo snel! Twee tandjes zijn er nu door. al een tijdje. de derde laat nog even op zich wachten
    Emma is een vrolijke lieve meid die heerlijk kan babbelen, rare geluiden kan maken en soms een echte dame kan zijn haha!!!
    We zijn de ouders van de mooiste dochter ter wereld!

20. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Wat grappig, een naamgenootje. En ze schelen een week!

Deel Deze Pagina