De juni junky's

Discussie in 'De mama's' gestart door diddi, 21 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Dank je wel:)

2. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Ik kom af en toe ook hier spieken hoor, gezellig :D

lieke's schema is nu:
    8.00 (of 7.30 als ik moet werken) fles 180+6
    10.00 fruit
    12.30 boterham + fles 150+5
    15.30 sap en koekje
    17.30 groente
    19.15 fles 180+6

Tijden kunnen af en toe wat wisselen, maar meestal is het om en nabij dit.

3. kareltje

kareltje Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.144
    0
    0
    Welkom iedereen in het nieuwe topic.....hahaahaha
    gaan we gewoon als junks door het leven

4. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

meiden, wat vinden jullie kindjes leuk speelgoed om mee te spelen?
    Hier niet echt een favoriet iets maar heb het idee dat ik hem meer moet uitdagen met iets maar er is zoveel keuze

5. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

ons schema is nu ongeveer zo:

07.00 wakker + fles
    09.00 slapen
    10.30 2 stuks fruit
    12.00 2 boterhammen + diksap
    12.30 slapen
    15.00 wakker + half flesje (soms)
    17.00 avond eten
    18.00 yoghurt
    19.00 pap

6. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

Mamalous,
    hier wordt veel met puzzel stukjes, rammelaar, blokken, stapelbekers, knuffels en boekjes gespeeld :D

7. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    dat idee had ik ook vorige week. Ze speelt nu veel zittend en had daar eigenlijk niet veel speelgoed voor. heb nu via marktplaats het kiekeboe speeldorp gekocht. Vanavond krijg ik het, ben benieuwd.

8. debsje1977

debsje1977 Niet meer actief

ze doet het erg goed op dit schema en eten....vorige keer woog ze 9320kg bij het cb dat was begin feb...aankomen doet ze als de best dus ;)

Leuk!! vanaf nu ben ik een junkie :D

speeltjes: favoriet hier is stapeltoren met balletje erin, duplo,knisperboekje, knuffel, rammelring, trommeltje, en haar dierentuin trein.

9. debsje1977

debsje1977 Niet meer actief

Btw: weet iedereen nu wel trouwens dat we verhuisd zijn en naamsverandering hebben...zodat ze zich niet de blubbers zoeken straks :D

10. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    De meeste wel maar femke denk ik niet.
    zal haar wel even pb-en

Hier wordt het meest gespeeld met dingen waar geluid in zet. Knisper boekje, rammelaars, knuffels, veel dingen die je in je mond kan stoppen ;).
    Oh en leukste is nu wel de babygym. Niet om tegen aan te slaan maar de hele box door te duwen en te gooien :D:D

Ons ritme is:
    8 uur fles 180/ 6
    12.30 uur fruit, boterham en diksap
    15.30 uur fles 180/6
    18.15 uur warm eten met yoghurt
    19/19.30 uur naar bed
    23.00 uur fles 180/6

11. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

meiden... het is gebeurt... de 1e keer bloed bij mijn kleine meisje.... :(

12. Koekeloerie

Ze viel voorover toen ze wilde proberen te gaan staan vanuit niets. Ze viel van haar knieen zo op haar gezicht :(

13. Koekeloerie

14. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.321
    240
    63
    Zo we zijn verplaatst en andere naam zie ik. Gelukkig had ik het snel gevonden.
    Vanmiddag even naar de dokter geweest. Heb een luchtweg infectie en keelontsteking te pakken:(
    Milan is gelukkig weer wat aan de betere hand. Vanmiddag heeft hij zich voor het eerst opgetrokken aan de bank :) Wat gaat dat snel ineens zeg.

@ llse, ik vind dat absoluut geen opscheppen. Je bent gewoon trots op wat je kindje allemaal kan en dat wil je graag delen. Gewoon met ons delen wat Eva al allemaal kan! Ik vind het ook leuk om te lezen hoe verschillend ieder kindje zich ontwikkelt.

@ Mamalous, Van harte gefeliciteerd! Al goed verwend geworden door je mannetjes. Nog een hele fijne dag gewenst.

@ Jannn, dan is het ook een lange smalle. Ik zou mij er niet zo druk om maken. Het groeien gaat nu langzamer en daarbij zijn ze nu stukken actiever.

@ Kouf, wat vervelend dat je als part-timer er niet meer zo bij hoort. Zou niet zo moeten zijn! Hier van 36 naar 26 gegaan en in juli gaan we naar 30 uur. Ik werk nu ook al structureel meer dan mijn 26 uur.

@ Speelgoed, hier is stapeltoren en zo'n stapel auto's van fisher price erg in trek. Boekjes doen het ook goed en vooral de dingen die niet van hem zijn :D
    Knuffels heeft hij niks mee.

Zo, ik ga even wat eten en dan weer onder de wol.

15. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.321
    240
    63
    Ilse, o wat zielig. Wat zal ze geschrokken zijn en mama natuurlijk ook.

16. Koekeloerie

@Debsje: Ahh gelukkig. Ik ben bang dat het vervelend overkomt. Meer zo van oh de mijne kan dit al, de jouwe nog steeds niet en dat gevoel wil ik absoluut niet opwekken. Soms vermeld ik het dan maar niet.. Oh wat lekker dat je die luxe hebt. Je kan gewoon thuis blijven. Al zou ik het willen, het gaat hier financieel gezien gewoon niet.
    Eva krijgt ongeveer hetzelfde als Emily, maar ipv het 2e fruithapje krijgt ze hier een boterham met smeerworst.

@Jann; zie reactie bij debsje. Eva kan al best veel. Ze kan zelf zitten, echt kruipen (buik van de grond), staan, optrekken (zelfs aan mijn broek en platte kast), terug naar zitten, aan de tafel lopen, aan 2 vingers lopen, op de knieën staan en van het weekend haar eerste losse stapje gezet van tafel naar bank. Ik ben ongeloofelijk trots, maar ze is wel heel erg druk. Ze plukt de blaadjes 1 voor 1 van de planten (sadist ;)) kruipt bij de katten en hond in de mand, pakt alles wat niet mag (vooral elektronica), slaat op alles, doet de knip van de deur naar beneden en weet inmiddels hoe het kattenluik werkt. Geeft de vuilnisbak kusjes en eet en drinkt met regelmatig uit de hondenbak. Tjah dis wel een beetje hoe mijn dag met haar eruit ziet.
    Wat een slanke lange jongen heb je. Ze gaan ook steeds meer bewegen en calorieën verbruiken, dan verdwijnt er ook aardig wat babyvet ;) Geen zorgen joh. Komt goed.

@Inger: Ze slaapt nog 2 keer op de dag. 1 keer van 12.00-13.00 en van 16.00-17.00 ongeveer.

@Marjon: ook hier gaan alle flesjes leeg. Ik ga dus ook geen flessen laten vervallen. Is het goed gegaan in het winkelwagentje?

@Arrie: welkom!!
    @Kareltje: welkom!!

@Kouf: bedankt voor je pb!

@Jolan: gezellie :D

@mamalous: Eva vindt al dat dure speelgoed niet zo interessant als wasknijpers, folders, pak billendoekjes, labels van kleding (voor prijskaartjes) en de tube tandpasta ;)
    Ze speelt hier met duplo baby-blokken, andere blokjes, knuffels en meest favoriet is het activity center van de loopwagen. Eigenlijk verandert het iedere week. Ze is best snel uitgekeken op haar speelgoed.

@Antje: beterschap!! Klinkt erg vervelend. Wat goed van Milan! En dan gaat het opeens heel hard ja. Kan hij ook al terug naar zitten?
    Klinkt misschien stom, maar ben soms bang dat het zo gek overkomt, dat vertellen wat ze al kan.

Eva moest natuurlijk vreselijk hard huilen, maar na wat sabbelen op een ijsklontje, veel kusjes van mama en papa ging het met haar weer prima. Ik heb nog steeds een naar gevoel in mijn buik.

17. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Welkom in ons nieuwe topic!!

@ mamalous: hier vind hij alles leuk om mee te spelen. Ik heb een hele box met speelgoed in de box staan en daar haalt hij van alles uit!
    @ Ilse: ach wat zielig!! En die traan.. Ach...
    Ja ik denk dat hij wel erg slank is dus.. Hoe zwaar zijn jullie kindjes dan ook alweer??
    @ Antje: Beterschap :(

Wat hebben jullie voor een beroep?? Ik ben verzorgende in een verpleeghuis.

Wie mij op hyves wil ff pben!!

xxx

18. Koekeloerie

Eva weegt iets meer dan 9 kilo denk ik. En ze is zo'n 76 cm gok ik... Ik ben vergeten een afspraak voor de 9 maanden controle te maken dus weet het niet zeker.

ik ben bouwkundige bij een woningstichting.

19. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Ik ben doktersassistente en werk op een huisartsenpost!
    Ik heb tot donderdag geen laptop echt vreselijk nu moet ik
    Alles via de itouch doen en das niet handig op zon miniding en das niet handig kan dan zo moeilijk teruglezen!!

20. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Heeeey meiden,
    jeempie zeg, wat een hoop pagina's bij te lezen zeg! Niet normaal wat er in een dag tijd afgekletst wordt, haha!!

Kouf: bedankt voor de pb!!! Scheelde mij een hele zoektocht!!

Vandaag weer lekker gewerkt.
    @ werk: ben (senior)verpleegkundige in een ziekenhuis
    Vandaag had ik een bureau-dag, dus niet in het wit. Heb ik 1 keer per week. Werk nu nog 24 uur (voorheen 36), maar heb 4 uur ouderschapsverlof opgenomen, dus straks ga ik 28 uur werken. Maar als het financieel zou kunnen zou ik minder werken hoor! Maar vind mijn werk wel erg leuk.
    Nils naar de creche, dus die was weer lekker moe toen ik hem ophaalde. Hij ligt nu weer lekker te slapen, zonder problemen deze keer. Het weekend uit logeren maakte hij nogal stennis, haha. Maar goed, de 8 maanden sprong zal zich ook wel binnenkort aandienen. Dus dat zal ook wel zwaar worden, als ik jullie verhalen zo hoorde...
    Nils eet nog steeds slecht eigenlijk. Wil geen brood meer (was hij dol op), groente gaat amper. Alleen fruit en rijstwafeltjes... Hoe was dat bij jullie? Aten ze dan ook slecht rond een sprongetje (of tandjes misschien?)
    Morgen dus weer werken, en ga 'savonds uit eten met een collega. Dan woensdag nog een dagje, en dan ben ik er weer drie vrij. Ga voor twee nachtjes naar mijn ouders toe. Ben ik al best een poos niet geweest, en dan kan ik ook even bij een vriendin langs die vorige week is bevallen. Dus een drukke week eigenlijk! Hoewel het bij mijn ouders ook wel onwijs relaxed is natuurlijk. Wordt er lekker gekookt enzo! Heerlijk! Hoef ik niet zoveel te doen:)

@ Ilse: wat zielig zeg voor Eva...:( En die dikke traan.... Ooh, ik zou ook echt van slag zijn joh... Ik kan nu ik mama ben echt niets hebben van ellende met kindjes. Ik word er gewoon echt beroerd van (letterlijk). Zag van de week op tv een kindje vallen, die toen echt een flinke snee in het hoofdje had. Ik moest gewoon huilen!! Nouja... Soms sta ik echt van mezelf te kijken.
    Had trouwens geen last van mijn stuit tijdens de zwangerschap, maar mijn rug wel flink. Ik hoop dat dat bij een hopelijke volgende niet zo is hoor!

@ Jannn: Nils woog vorige week nog 9640 gram en is 71 cm lang. Hij groeit nu wel een stuk minder hard dan voorheen. Zijn curve vlakt nu een beetje af, maar dat schijnt normaal te zijn.

@ Antje: wow, Milan die zich optrekt aan de bank! Gaat inderdaad hard joh! Ik geloof niet dat dat er bij Nils al snel in zit, haha. Die heeft niet zo'n haast. Vindt het nog prima op zijn buik en rug...;)

@ Mamalous: jeetje wat eet Julian al veel gewoon eten zeg! Ik wou dat Nils dat deed! Die eet echt zooo weinig tegenwoordig. Wil alleen maar melk... Terwijl ik graag een beetje wil afbouwen. Heb nog maar twee maanden voedingsrecht...

@ Debsje: heerlijk toch zo thuis met je uk! Wat fijn dat dat gewoon kan. En zo'n eerste jaar gaat echt snel he...

@ Marjon: hoe ging het met Wessel in de winkelwagen?? Bleef hij goed zitten??? Ben erg benieuwd!!

@ Kouf: ik werkte ook fulltime, en nu dus parttime. Nu werken er bij ons wel veel parttimers, dus hoor je er wel echt bij gelukkig. Maar wel vervelend dat het bij jullie dan juist anders is. Ik merk wel dat nu ik parttime werk er bepaalde dingen aan mij voorbij gaan. Dan is er bijvoorbeeld iets bijzonders gebeurd (laatst brand) en daar kwam ik dus een week (!!!!) later achter, haha. Tja, dat gebeurde mij dus eerder nooit!

Grey's Anatomy begint zo (nog meer verslaafden hier??), dus ik las even een break in!

Deel Deze Pagina