De juni junky's

Discussie in 'De mama's' gestart door diddi, 21 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    @antje77 ik geef voer hem stukjes, maar hij zuigt het beleg er af, en het brood verdwijnt in zijn wang.... ook geroosterd brood, gesopt in melk, in fruithap, alles gaat op dezelfde manier de wang in tot dat mama het er uit pulkt! Maf toch dat hij stukjes wel eet, maar brood gewoon niet door wil slikken? Hij kokhalst bij elk broodkruimeltje!

2. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Oh jee, een scheve middelvinger! Hmm, ik was vroeger een "duimer" en kwam er ook maar slecht vanaf. Ik denk wel tot mijn 8e lekker de duim in m'n mond!

Gister presteerde meneertje het om tot 9:30u. uit te slapen :$
    En daarna wilde hij gelijk na de fles weer een "tukje" doen van 1 1/2 uur....

Hij probeert nu te kruipen en wordt helemaal boos wanneer hij niet vooruit komt... Hij gaat eerder in z'n achteruit dan vooruit :D
    Brood gaat trouwens heel goed, vooral met smeerkaas, mmmm.
    En de fles gaat daarna ook helemaal op.

3. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    @ Femke, mijn ouders wonen 3 straten verderop. Hier was alle dagen kdv geen optie, gezien de tijden niet aansluiten op onze werktijden. Ben ook benieuwd hoe hij het straks gaat vinden. Denk dat hij het wel heel leuk zal vinden.

@ Ellen, onze kindjes zijn van dezelfde datum, leuk.

@ broodbeleg, hier alleen nog maar boter. Smeerkaas, leverworst mag niet ivm kma. Stroop kan helaas niet want Milan reageert niet goed op appel. We moeten maar eens gaan zoeken naar een jam met vruchten wat hij goed kan verdragen.

@ hollands welvaren, ach mensen moeten altijd wat te zeggen hebben. Ik vind dat een baby wat babyspek moet hebben. Milan was bij de geboorte ook al een flinke. 4110 bij 53 cm. Helaas is zijn groei vanaf 4 maanden langzaam gaan zakken en is hij vanaf 6 maanden bijna niks meer gegroeid in gewicht, nu is zijn babyspek weg:(

@ Marjonb, heb je ook al eens geprobeerd om hem gewoon de boterham in de handen te geven. Misschien dat hij het dan wel eet. Maar het beleg is natuurlijk ook veel lekkerder.

4. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    @ Antje: dat was een flinkert zeg! Dikke acht pond! Nils was 3430 bij de geboorte. Dacht dat hij ook zeker 8 pond zou zijn (gyn ook trouwens), aangezien ik een enorme buik had. Maar hij was slecht 7 pond, haha.
    Mijn verloskundige had het trouwens wel op 10 gram na helemaal goed geschat! Echt knap hoor.
    Hoe kan het dat Milan niet meer groeit? Is hij zo beweeglijk?

@ kdv: Nils gaat 2 dagen in de week. Ik werk ook onregelmatig, dus ook weekenden. Daarom kunnen we met 2 dagen toe. Hij is wel erg moe als hij daar vandaan komt, dus voor ons is 2 dagen per week wel de max.

@ Ellen: jeetje dat Emma al papa en mama zegt! Da's een vroege of niet? Heb volgens mij wel eerder wat over jullie gelezen? Emma heeft toch een zenuwaandoening aan haar arm ten gevolge van de geboorte? Gaat het nu wat beter met haar?

Ga nu eerst de kabouter even zijn fruithap geven!

5. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    @ Femke, Hij was inderdaad een flinkerd. De 1e maanden groeide hij ook dik een kilo per maand. Geen idee waarom hij nu zo slecht groeit. Met 6 maanden was hij 8255 (hij was toen al wat aan het zakken in zijn curve en mocht bij zijn lengte, 71 cm, tussen de 9 en 10 wegen). 2 weken geleden bij CB was hij 8425. Dat is maar 170 gram in 1,5 maand. Van boven in de curve is hij gezakt naar onder het gemiddelde. We zijn nu bij de kinderarts hiervoor. Afgelopen donderdag geweest en daar woog hij 8240 bij een lengte van 74 cm. We hebben moeten bloedprikken en urine moeten inleveren. 10 maart krijgen we dan de uitslag.

Maar het is inderdaad ook een heel beweeglijk mannetje. Als hij wakker en fit is, is hij continue aan het spelen, teigeren etc.

6. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    @ Antje: wat vervelend dat jullie niet weten waardoor het komt dat hij zo slecht groeit zeg. Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Wel prettig dat je nu bij de KA bent geweest. Hopelijk krijgen jullie wat duidelijkheid wat betreft de groei.

@ dib: haha, kruipen in zijn achteruit. Grappig om te zien denk ik! Moet ook frustrerend zijn als baby dat vooruit niet meteen lukt. En mama maar lachen zeker!!

@ fruit: Nils heeft vandaag voor het eerst zijn hele fruithap op! Hoera!! Had een appel geraspt met een stukje banaan erdoor geprakt, en het ging helemaal op! Hij liet de laatste tijd steeds meer dan de helft staan. Hij hapt ook niet zo goed zeg maar. Hij deed eerst zijn mond maar op een kiertje open. Dus daar kreeg ik nooit een lepel fruit in:(. Maar nu doet hij zijn mondje verder open, en zuigt het van de lepel af:(. Happen jullie kindjes wel 'normaal'?

7. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Oja, met brood kan hij het overigens wel he. Dan gaat de laadklep wagenwijd open!

8. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    @femke1978 Hier hielp het als ik de lepel iets op zijn tong duwde. Dus lepel erin, en meteen iets naar beneden op de tong duwen. Zo werd het mij tenminste geleerd omdat Wessel ook meer sabbelde dan hapte.
    Na een weekje oefenen ging het ineens vanzelf! Nu eet hij met gemak ook stukjes, behalve brood dan!

@dib, Wessel komt ook niet voor uit als ik hem op de grond zet. Hij schuivelt wel, maar inderdaad ook achteruit. Hij slaapt wel altijd op de buik met de knietjes onder zijn buik gebogen. Hij kan die houding dus wel, maar snapt het niet als hij wakker is! Zal vanzelf wel komen toch?

9. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Ach ja, ze zullen het wel kunnen voordat we het door hebben en dan maar zeggen: "waar blijft de tijd?! wat groeien ze toch snel die kleintjes ;) "
    Nu hoeven we tenminste nog niets weg te zetten of iets verbieden ;)

10. sinada

sinada Niet meer actief

Ik heb ook een kindje van 8 maanden.
    zal vanavond de topic eens doorlezen

11. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Wat word er lekker geklets hier, ik ben een dagje op training geweest voor mijn werk, erg leuk! maar nu moet ik wel veel teruglezen, morgen maar even op mijn gemakje doen.

Hier smeren wij ook alles op brood; kaas, appelstroop, leverworst, boterhamworst en hij smult er heerlijk van.

Julian lust trouwens echt geen rijst, wel uit een potje maar niet vers.

Wat geven jullie voor toetje/yoghurt? wij geven van die speciale babytoetjes van 6-36 maanden, als ik hem gewone volle yoghurt geeft gaat hij daarvan erg spugen ( dat doet hij zowiezo veel ).
    Die babytoetjes zijn echt niet goedkoop, dus als er iemand tips heeft??

12. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

hahaha ja wat leuk! mooie naam he:)

13. Popsel

Popsel Actief lid

24 jun 2007
    281
    0
    0
    @ Debsje en Femke.
    Weet nu niet precies hoeveel ze weegt maar denk rond 9,5 kilo :)
    Heerlijk ding met allemaal zwembandjes om de armpjes. En zo leuk als ze net gegeten heeft en haar buikje hangt een beetje over haar broekje. En inderdaad, ze is buiten verkouden en kleine luchtweginfectie nooit ziek of onderweg geweest. Van infectie was ze trouwens binnen no time opgeknapt!
    Die van ons hebben dus inderdaad wat bij te zetten. En ik vind dat ze er prachtig uitziet ondanks haar rondingen, :):):):)

Mijn dochtertje krijgt: 2,5 - 3 fles / 1 boterham met beleg / 2 stuks fruit en groente. Heel soms halve liga: is dit teveel of juist goed??

Groetjes van mijn mini sumo ;)

14. Ellen291982

Ja klopt Emma heeft Erbse parese (zenuwaandoening) blijft afwachten. De operatie is gelukt. De eerste functie is er (ze kan haar arm strekken), kan nog een hele tijd duren voor we zien wat ze uiteindelijk zou kunnen. Haar arm word wel steeds sterker. Heel mooi om te zien. ze neemt haar arm nu weer mee over haar zij als ze op haar zij draait. Dat kost natuurlijk veel kracht als je arm niet meewerkt.
    Ook kruipen is nog de vraag of emma dat gaat doen. ze doet haar benen al wel in de goede houding, maar met een arm vooruit komen is toch wel heel moeilijk. Ze draait al wel een tijd al rondjes op haar buik. Zo komt ze ook wel een beetje vooruit zeg maar.

Hoe gaat het met jullie kindjes met brood eten? We geven Emma wel vaak een stukje brood. ze sabbelt er soms op maar ook vaak speelt ze er alleen wat mee. Als wij het haar in de mond willen geven wil ze dat niet (met ander eten gaat het we prima). Iemand die weet hoe we dit aan moeten pakken? of moeten we gewoon afwachten tot ze wel echt geinteresseerd is in brood? Ook met appelstroop erop geprobeerd maar word het niet interessanter van voor haar

15. Popsel

Popsel Actief lid

24 jun 2007
    281
    0
    0
    @ mamalous:

Ik geef niet dagelijks een toetje, eigenlijk erg uitzonderlijk. Ze lust graag wat schepjes yoghurt. Iets anders geef ik eigenlijk nog niet. Tijd terug 1 keer half klein danoontje gegeven en vond ze uiteraard lekker maar vond ik zelf toch iets te zoet.

Die speciale babytoetjes ken ik niet, ben benieuwd.

Misschien kun je door de yoghurt wat fruit doen of een heel klein beetje diksap?

Gr.

16. Popsel

Popsel Actief lid

24 jun 2007
    281
    0
    0
    #76 Popsel, 23 feb 2010
    Laatst bewerkt: 23 feb 2010
    @ marjonb en @dib:

Mijn meisje kruipt ook niet hoor, inderdaad achteruit schuifelen.
    Wat hier helpt is om haar op een gladde ondergrond te leggen (parketvloer) en met blote voetjes. Ze wil dan echt opwippen maar gaat alleen achteruit wat frustrerend is als er voor haar iets ligt wat ze wil pakken ;)
    Nu help ik haar soms door mijn hand tegen haar voetjes te houden zodat ze zich afzet: gaat hier goed, zo kan ze een hele afstand afleggen :)

Kruipen, lopen en rennen kunnen ze nog lang genoeg doen. Nu kunnen we nog even naar het toilet zonder dat de boel wordt afgebroken :)

Ik heb nog niet alles terug kunnen lezen, ga ik zeker nog doen!
    Leuk om zoveel herkenning te lezen en wat andere kindjes allemaal al kunnen, leuk!

17. Ellen291982

van het weekend de nijntje loopauto gehaald bij prenetal. Emma vond vooral Nijntje en bruno leuk die op en neer gaan en dan hoor je een geluidje.
    Emma kan al aardig blijven staan. dat vind ik zo mooi om te zien!!! benieuwd hoelang het duurt voor ze er zelf achter kan lopen!:)

18. Popsel

Popsel Actief lid

24 jun 2007
    281
    0
    0
    Wow Ellen: wat snel, goed zeg!!
    leuk om te zien, weer een mijlpaal :)

19. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ha meiden...

Wat gaan jullie snel! Dit kan ik niet goed bijhouden hoor..
    Hier vandaag weinig geslapen. Alleen smiddags een middagslaapje van 3 uur achter elkaar.

Zijn hier ook kindjes met 1 slaapje??
    HIer nog niet veel brood, met moeite een halve..

Ik ga nu ff fles geven en hopelijk vannacht een beter nacht dan de laatse tijd!

20. Ellen291982

@popsel ja het is zo leu kallemaal. het gaat opeens ook erg snel vind ik. zoveel nieuwe bijzodere stappen. kwa eten en ontwikkeling.

@jann Emma slaapt soms maar 1 slaapje overdag. om 12 uur gaat ze op bed tot ongeveer 2 uur. soms als ze moe is gaan we nog even samen met haar op bed liggen ronmd half 5 maar soms is ze te druk om te slapen haha! dan slaapt ze s avonds ook heel snel in.
    heeft hij last van zijn 8 maanden sprongetje? omdat ik lees dat hjij niet zo goed slaapt? hier met gehad gaat nu eindelijk weer goed. vermoeiend he?

Deel Deze Pagina