De juni junky's

Discussie in 'De mama's' gestart door diddi, 21 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Ik ook even tussendoor. Vandaag een warme prak uit 'opperdepop' gemaakt, bruine bonen, tomaat en kip. Nils vond het zowaar lekker! Zelf ook geproefd, maar vond het niet zo.... hihi. Nils is ook echt dol op danoontje (krijgt hij sinds vorige week). Maar vandaag had ik nog fruithap over van vanmorgen, geraspte appel en peer. Dit samen met yoghurt gemengt, en hij at als een dolle! Net alsof het danoontje was, haha! Dit is dus voor herhaling vatbaar. Meteen ook wat gezonder, want hij eet niet altijd zijn fruit helemaal op. Komt ie daar ook aan!

2. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Het is zijn linker-ondertandje. Ik had het helemaal niet zien aankomen. Hij had zondagnacht flinke dunne luier, en maandag en vandaag 2x hele harde keutel. Hij heeft gewoon geslapen en gegeten, alleen vanaf 17uur vanmiddag tot net gehuild. Maar denk dat dat niet met tandje te maken heeft. Mischien beetje buikpijn, van die harde poep?

Dat nou net MIJN zoon, die overal ziek en naar van wordt zo stilletjes een tandje krijgt! Ik gaf toetje met metalen lepeltje en ik hoorde tik. TIK??? Ja hoor, daar was hij dan.

Waar een moeder al niet blij mee kan zijn!

3. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Hahaha, Marjon, geweldig verhaal! Die moet je echt opschrijven voor later hoor! Wat een stiekemert!!! Zomaar even een tandje krijgen!!!

4. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Zucht, vriendlief staat in de file bij Rotterdam. Staat echt helemaal vast daar. We gaan lasagne eten, maar ik was de lasagnebladen vergeten vanmiddag. Die zou hij halen op weg naar huis.Maar het duurt nog wel 1 tot 2 uur voordat hij thuis is... Nu maar alternatieve lasagne gemaakt met fussili pasta. Kijken hoe dat wordt!

@ Kouf: hoe gaat het nu met je? En wat voor gesprek heb je morgen eigenlijk met je baas en opperhoofd? Als je dat al een keer verteld hebt, heb ik het vast gemist. Balen in iedergeval dat je ziek bent, maar als je je echt te beroerd voelt, gaat het niet toch?

@ tandjes: zijn hier nu nog tandloze kindjes? Nils heeft er twee onder. Zijn inmiddels goed zichtbaar. Maar verder nog niets te bekennen...

@ Jolan: wat rot dat je je zo onzeker voelde in het begin. Jammer dat je daardoor minder hebt kunnen genieten... Ook rot dat je je daar nu zo voor schaamt... Maar denk dat mensen dat best begrijpen toch? Iedereen is in een bepaalde mate onzeker in het begin (begrijp wel dat het bij jou erg was hoor!). Maar zal meer voor jezelf een rotgevoel zijn achteraf... Fijn dat je nu veel zekerder bent!

@ Marjon: jee wat een rotstart had jij ook zeg. Denk je dat je alles een beetje op de rails hebt komt de mexgriep en het rs virus ook nog langs. Pfffff. Hopelijk heb jij je deel (en Wessel) nu even gehad!!!
    Kijk je door je zware bevalling ook op tegen een eventuele volgende bevalling? Of is het voor jou goed zo?

5. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    ja super file idd bij rotterdam. Maar de tunnels zijn weer open toch? Manlief hier was gelukkig via een andere weg gereden.

Idd iedereen is in het begin een beetje onzeker, maar bij mij was het echt extreem. Stom!

6. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Femke; Gek genoeg zie ik niet tegen een volgende bevalling op. Ik ben nu een stuk wijzer dan voor de bevalling.
    Even heel kort; ben 28 uur bezig geweest, waarvan 3 uur persweeen. Er zat een soort blaas tussen de baby en de uitgang, toen die doorgeprikt was bleek hij met zijn hoofdje helemaal fout te liggen. Toen ze daar achter kwamen was het te laat voor een keizersnee want de hartslag werd steeds zwakker.(mijn vliezen waren al ruim 20 uur terug gebroken, en vruchtwater was GROEN)
    Uiteindelijk is hij "gewoon" geboren, maar had ik een totaal ruptuur, en inwendig een flinke uitscheuring. Wessel was behalve erg misselijke en duf kerngezond.

Bij een volgende ga ik meteen naar het ziekenhuis, niet meer thuis proberen! Ik wil eventueel een ruggeprik, en ik EIS een echo om te kijken of hij goed ligt.

Als het allemaal mag lukken hoop ik volgend jaar ergens wel weer de strijd aan te gaan!:D

7. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    marjon, jeetje wat heftig.
    Een ruggeprik is echt heel fijn. Ik heb er ook 1 gehad....

8. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Jolan; Over welke dingen was je zo onzeker dan? Ik was heel bang dat hij snacht stopte met ademen. Steeds maar weer luisteren. En dan vroeg mijn man vanuit bed; doet hij het nog?

Stom he! Ik moet er zellf om lachen als ik dit tik. Maar daar was ik heel onzeker over.:)

9. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Marjon: Super!! Heeft hij er erg last van gehad??

10. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ondertussen al gelezen marjon

11. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    ik was om de stomste dingen onzeker.
    Of ze wel genoeg dronk, welke tijd ik haar het beste in bad kon doen. Ze sliep eerst heel slecht, uiteindelijk in gaan bakeren en toen ging het super.
    Of ik haar wel of niet moest wakker maken voor de laatste voeding. Etc etc. pfffff achteraf denk ik: waar heb ik me druk om gemaakt?

12. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Bah ik verveel me! Wessel slaapt, tv is niks leuks op, hier is het rustig.

Ik ga maar eens een extra lange nacht maken, morgen weer werken. Bleh!

Weltrusten!

13. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    @ femke: ik voel me nog steeds goed beroerd. Alsof mijn hele hoofd ontstoken is bah!! Ik heb dat gesprek morgen omdat ik mijn studie niet gehaald heb en er hierna nog een heleboel moet doen. Ik loop vergeleken met de rest wat achter maar goed, zij hebben dan ook geen kind gekregen het afgelopen jaar ;). Baas vanmiddag gebeld en die was wat kortaf. We hebben afgesproken dat ik morgen ochtend via een sms laat weten hoe ik me voel en of ik er ben of niet. Maar ik weet nog niet wat ik moet doen. Voel me te slecht om een hele dag te werken maar dat gesprek is ook wel belangrijk..

@ onzeker na de bevalling: ik was vooral onzeker over de borstvoeding. Krijgt hij te veel krijgt hij te weinig, regeldagen. Hij heeft de eerste 6 weken behoorlijk gehuild en omdat vriendlief toen voor zijn werk er alleen in het weekend was, was dat best een pittige periode. Ik zat in ieder geval niet op die roze wolk.

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja dat zou best een goede optie zijn!

15. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Tis hier rustig!! Ik ga ook lekker slapen..
    Doen jullie mee aan de groeiloterij van olvarit??
    Ik heb tnt nog niks gewonnen :S Jammer hoor.

16. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Jeeeeej geficiteerd!

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Goedeavond dames,

Wij zijn alweer lekker thuis, bruiloft was best saai maar rebecca maakte het wel gezellig.

Rebecca heeft sinds vandaag haar 8e tandje door!!! Welliswaar nog maar een klein puntje maar hij is er! Ben ik blij om want dit tandje heeft ze best wel last van.

Bevalling, hier was het 4 uur weeen en 13 minuten persen.. En ik hield het persen zelfs nog tegen omdat ik niet durfde. Ik had wel een weeenstorm zonder pauze en enkel rugweeen. Het was zo heftig dat ik een week lang niks van kinderen moest weten haha (diep van binnen) maar na die week zei ik al, wanneer gaan we voor de 2e? ;)
    Ik liep ook de dag na de bevalling gezellig boodschappen te doen met de kleine.

Babyfoto's, ik kan ze helaas niet terug kijken. Ze staan bij mijn ex op de computer... Hij zegt dat de pc in de opslag staat dus hij kan mij de foto's nog niet eens geven.

Nu even lekker wat te eten warm maken, want ik heb best wel honger haha..

18. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    @ Kouf: moeilijk bedenken wat je morgen doet met het gesprek. Kun je niet afspreken dat je alleen voor gesprek komt als je je daar een beetje toe in staat voelt? Of wordt er dan verwacht dat je dan ook komt werken? Hopelijk begint de ab een beetje te werken, en voel je je snel wat beter. Heb met je te doen, klinkt erg beroerd!

@ SiMo: een saaie bruiloft?! Herken het wel dat ookal is iets saai, als je je kind bij je hebt geeft het kleur aan alles!
    En wat een snelle bevalling zeg, jeeeee. En de volgende dag alweer winkelen?:$:$
    Wat ontzetten kl%te dat je de eerste foto's niet hebt zeg... Wanneer zijn je ex en jij uit elkaar gegaan?

@ onzekerheid: herken dat wel wat Kouf vertelde over de bv. Ik kon pas na 1 week een start maken met de bv, dus moest nog helemaal op gang komen. Ik heb volgens mij het personeel van het ziekenhuis af en toe tot waanzin gedreven met mijn vragen en onzekerheid...
    En dat kijken of hij nog wel ademde, deed ik ook geregeld, haha. Is volgens mij heel normaal hoor. ;)

Morgen weer werken. Heb met het kdv afgesproken dat zij morgen gaan proberen om Nils een flesje melk te geven. Ik kom hem dan 1 keer voeden ipv twee keer. Maar ik was dus wel even vergeten te kolven de afgelopen dagen.... Net om half 10 nog even gedaan, maar heb ik lang niet voldoende voor een voeding... Haha, moet echt georganiseerder worden... Morgen moeten ze het dus maar even aanlengen met opvolgmelk... Hopelijk pakt hij de fles!!!

19. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    SiMo: heb je geen eten gehad op de bruiloft eigenlijk??

20. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Mijn ex en ik zijn midden vorig jaar uit elkaar gegaan, weer even geprobeerd daarna en december weer uit elkaar.

De bevalling was inderdaad erg snel. Mijn ex vond het ook belangrijker om nog even te computeren terwijl hij mijn spullen thuis ophaalde en kwam daardoor gewoon te laat.

Op de bruiloft was er wel eten, een zelf gemaakt saladebuffet.. Ik vond het niet te eten hahahaha. En veel mensen met mij.

Pakt Nils vaak niet de fles van een ander dan? Of wil hij uberhaupt geen fles door de bv?

Deel Deze Pagina