Ik ben daar best simpel in: onder de 19 gaat hij normaal gesproken aan... Maar we wonen nu in een nieuwbouwwoning waar het echt verschrikkelijk warm is altijd. Met deze temperaturen en beneden al sinds 7 uur een raam open is het momenteel 24 graden binnen dus dat gaat nog wel een flinke tijd duren voordat de verwarming aan gaat.
Hier nog rond de 22 graden in huis.. verwarming gaat pas aan wanneer het richting de 18 graden gaat. Slaapkamers verwarmen we vrijwel niet.
Ik heb de schuifpui nog lekker open. Het is hier nu 22,5 graad in huis, dus nog ongeveer 4 graden te gaan voordat de verwarming aan slaat
Ik gok na de herfstvakantie. We gaan dan naar zuid Europa dus zullen het wel koud hebben na terug komst. En dan zal het vast toch wel eens wat kouder geworden zijn in Nederland.
Wij zijn wel al stilletjes de vloerverwarming aan het opstarten, als staat hij nu al weer enkele dagen hetzelfde omdat ik het ook nog zonde vind om hem al op volledig te hebben staan. De echte kilte in de ochtend is er wel af nu, dat is wel fijn.
Tenzij ziekte, beroerd waarschijnlijk pas half november. Ik heb mn huissokken met wol weer gevonden en mn comfy huispak is nooit ver weg. Die lekkere huissokken zijn te vinden bij de zeeman dit jaar (vorig jaar vond ik ze bij de action). Anti slip er onder en x procent aan wol kosten iets van 4,95 en zijn een echte aanrader voor de koukleumen.
Nog geen behoefte aan hier. Ik heb wel mijn sjaaltjes weer uit de kast getrokken. T hoeft maar even fris te zijn en mijn nek staat stijf van de spanning. In de slaapkamer staan zomer en winter de ramen open. En afgelopen nacht vond ik het voor het eerst fris onder een dekbedovertrek met enkel een fleecedekentje (die in de winter op de bank ligt) erin. Dus daar gaat straks het zomerdekbed in.
Vanochtend was het 19.5 in de woonkamer. Huis is goed geïsoleerd behalve de woonkamer, die steekt iets uit met een plat dak en dat dak is amper geïsoleerd. Dus dat staat nog in de planning om te isoleren. Maar ik verwacht in of net na de herfstvakantie de verwarming wel weer aan te hebben. Vorig jaar op 18 gehad maar toen had ik het best fris. Ik ben de hele week thuis en zit vooral veel op de bank (chronisch ziek).
De thermostaat en warmtepomp regelen verwarmen (en koelen) volautomatisch, dus geen idee. De vloer heeft nog niet warm aangevoeld, dus ik denk niet dat de warmtepomp al aan het verwarmen is.
De verwarming gaat hier aan als we last krijgen van kou, maar wel nadat we al met dikke pantoffels en truien, dekentjes e.d zijn begonnen. Het is dan vaak al onder de 16 graden binnenshuis. Vorig jaar ging de verwarming aan op 1 december. Dat was wel een record hoor, want de twee jaren ervoor was het al aan op 30 november. Dat houd ik dus bij (voor degenen die zich nu afvragen waarom ik met data kom ). Record weer verbreken zou leuk zijn, maar niet per se een doel. Momenteel is het nog 25 graden in huis, maar het gaat waarschijnlijk binnenkort wel frisser worden.
Nou dit, eerst hemd, trui, vest, dekentje. Vorig jaar hebben we hem heel lang niet aan gehad en toen was het echt koud in huis. Voor savonds doen we zeker geen verwarming maar een elektrisch dekentje ( zo fijn!)
Wat hebben jullie allemaal een lekker warme huizen... Hier is het nu 19 graden. Ons huis is denk ik wel goed gerealiseerd maar onze pui ligt op het noorden. Als het 18 graden binnen wordt, zet ik 'm aan. Over een week of 2 verwacht ik.
Nu nog niet, vermoed zo eind okt dat het te fris gaat worden. Maar hoe later hoe beter, en met zon op het raam warmt het hier snel op. Dus duim voor zonnige herfst!
Kachel gaat pas aan wanneer we het met een trui of vest en evt met een dekentje op de bank het niet meer warm heb Dus er gaat eerst dikkere kleding aan. Oh en verwarming gaat ook niet voor "even" aan. Dus niet even voor het ontbijt/tot we weg gaan. Vind het echt zonde om hem daarvoor aan te zetten. Hij gaat alleen aan wanneer we meerdere uren achter elkaar thuis zijn. Over het algemeen doordeweeks pas rond 16.00 uur. Scheelt dat we niet van warmte houden dus over het algemeen gaat hij pas aan rond 17 a 18 graden.
De kinderen hebben bedacht er dit jaar een challenge van te maken. Zo lang mogelijk zonder verwarming. Dus voorlopig blijft hij lekker uit.