Hoofdluizen en BV

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Juul75, 17 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Mijn dochtertje heeft hoofdluis. Is ook niet te voorkomen op deze leeftijd en zo vaak als ze met anderen speelt maar het komt nu wel heel vervelend uit! Dus ik even bij de apotheek langs en ik heb een luizenkam en luizenshampoo gehaald. Lees ik de bijsluiter, mag je de luizenshampoo niet combineren met BV! (Ja, ik heb ook kriebel op mijn hoofd en zal er dus ook aan moeten geloven :() Er zit Malathion in. Hoe hebben de BV dames met kindjes met hoofdluis dat gedaan? Bij de apotheek zeiden ze dat tegenwoordig het advies was om alleen nog maar 14 dagen te kammen, en geen shampoo te gebruiken en niets meer uit te koken. Maar ik kom allerlei tegenstrijdige adviezen tegen, ook op het internet.

Kan ik het erop wagen om mezelf niet met de luizenshampoo te behandelen, en mijn dochtertje en man wel? En dan iedereen dagelijks met de luizenkam?

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Zelf de laatste paar jaar gelukkig geen last van gehad, ondanks psz, basisschool nu etc. (Laten we dat even afkloppen!). Maar in het verleden wel en beste hielp hier toch echt alleen het eindeloze kammen.. Ontzettend vervelend en tijdrovend, maar werkte prima.
    Shampootjes e.d., las ik ook van dat het tegenwoordig niet meer aangeraden wordt. Maar je kan natuurlijk altijd de oudste en je man er wel hun haar mee laten wassen..

Hopelijk zijn jullie er snel vanaf! En succes met het kammen ;)

3. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Oh bah, dat kammen :( Ik herinner het me nog van vroeger. Moet je ook weten: ik heb lang krullend haar :x Maar dan ga ik het zonder de shampoo doen, en laat man wel mijn dochtertje wassen, dan blijf ik helemaal bij dat spul uit de buurt.

4. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    Ik heb het afgelopen zomer gehad. Zoon was 6 wkn en we waren in Frankrijk. Heb gewoon gewassen met luizen shampoo pas achteraf in nl las ik dat het niet mocht bij bv, maar op Franse bijsluiter las ik niks erover. Zover mijn Frans toereikend was. Mijn zoon is niet ziel geworden ofzo

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    't Wordt alleen maar heikel voor je als de luizen in je borsthaar zitten.
    Advies tegenwoordig is inderdaad kammen kammen kammen en de luizen immobiel maken me heel veel goedkope conditioner. Meeste luizen zijn resistent oor het if in gifshampoo. Daarnaast GEB je tegenwoordig ook niet giftige lotion op basis van dimeticon, die de luizen laat stikken. Mag samen met bv, het is dezelfde werkzame stof als in Aeropax, Sab Simplex en Infacol.

6. allanieew

allanieew Actief lid

5 jan 2011
    298
    15
    18
    thuisblijf moeder (and proud to be one)
    bij utrecht
    ik zag vanmiddag toevallig nog op rtl die serie grow your own drugs door james wong, hij maakte een natuurlijk anti luizen middel op basis van neemtree olie (iets uit india) en tea tree olie.
    ik heb me er niet in verdiept of dat zou mogen icm bv maar wellicht is het een oplossing.

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ow jaks zeg, daar heb ik helemaal nog niet bij stil gestaan :O! Hoop dat ze hier op school wegblijven en al helemaal niet thuis komen, maar misschien wel iets om me eens in te proberen te verdiepen.

8. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    @dirksmama, dank je! Ik heb inderdaad iets gezien van die lotion maar die hadden ze bij onze apotheek niet....ik zal eens bij een andere gaan kijken.

@hanneke, ja het is echt ranzig, ik ben er vies van. Ik ben er niet meer zo vies van geweest sinds er op een reis naar een jungle beestjes eitjes in me hadden gelegd en uitkwamen. Lekker neten met je nagels uit het haar halen :( Ik hoop dat ze wegblijven bij je!

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hoef je niet voor naar de apotheek, heeft iedere drogist.

10. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Hoi

Hier ook hoofdluis gehad dat mijn jongste twee weken oud was!! Ik heb twee weken lang twee keer per dag met een luizenkam en heel veel cremespoeling mijn haren gekamd. Na een week was het al weg. Mijn kinderen kamde ik droog en mijn man ook. Spullen zoals jassen
    in plastic zakken en kussens op de bank knuffels ect ook.

Het is even bikkelen maar dan ben je er af!!

Succes

11. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Het wordt al snel beter hier, iedereen is nu al 2 dagen luizenvrij. We gaan gewoon 2 weken kammen zien dan wel verder. Dank je voor de tips!

12. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    ik heb 3 weken geleden hoofdluis gehad en had er lotion voor gehaald die 12 uur moest inwerken. (ik werk met kleuters, daar had ik ze van:() Ik gaf aan of dat spul erg was voor mijn dochtertje van 9 maanden. Ze zei toen van niet, alleen dat als ik bv gaf dat het wel gevaarlijk was.

Ik had er best veel en dik haar, en daar kwam ik echt niet alleen vanaf met kammen. Ik hoop jullie wel! Succes!

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland

Als M luizen krijgt (of moet ik zeggen wanneer :D), dan gaan wij denk ik voor dat advies. Die shampoos zijn best goor en slecht voor je gezondheid, ook als je geen mamamelk drinkt ;) ... dat kammen voor 14 dagen is in ieder geval het proberen waard!

14. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Wat is het idee achter die conditioner precies?

15. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    @ Babel: Misschien omdat luizen van schoon haar houden.. En haar met iets erin niet meer 'schoon' is, of misschien niet ideaal voor ze? Hoorde zo dus ook weleens dat jongens daarom minder vaak last van luizen hebben omdat die vrijwel allemaal gel in hun haar hebben. En eerlijk is eerlijk, hier had ik er meestal vrij snel last van (was er iemand op school met luizen had ik het geheid binnen de kortste keer te pakken). Na bijv. geregeld mousse-gebruik en minder haren wassen was het veel minder snel 'raak'.

Maar weet het niet zeker hoor..

Luizen zijn en blijven gewoon ontzettend vervelend. Die jeukkkkk! En die beestjes.. Brrr..

@ Juul75: Gelukkig lijkt het nu zo goed te gaan! Nog even doorzetten met het kammen en dan hopelijk een tijd luis-vrij!

16. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Gut, ja, heb sinds mijneigen basisschooltijd nooit meer met luizen te maken gehad, maar kan me nog wel herinneren dat het heel erg vervelend was. Ik denk: ik lees mee, ben ik vast voorbereid :D

Deel Deze Pagina