Hmm... ja maar dat brengt weer andere zaken met zich mee! Ik heb het nu wel lekker lux. Ik woon in een vrijstaand huis, heb een nieuwe auto onder mijn kont, kan zowat kopen wat ik wil en hoef eigenlijk niet te werken, en we gaan wel 3 tot 4 keer per jaar op vakantie (ene keer langer dan de andere keer)... En dat toch wel dankzij mijn man! (en verder niet hardop zeggen tegen hem hoor, want anders gaat ie naast zijn schoenen lopen en hij loopt soms al zo moeilijk (hij heeft een klompvoet)) Als ik hem weg zou doen, dan kan ik 1 mijn huis echt niet betalen. 2 de katten niet onderhouden, 3 lang niet zo luxe leven hebben als nu, 4 geen internet hebben! Hij weet meestal wanneer ie weg moet wezen! Als ik tssst naar hem doe, dan weet ie dat ie uit de buurt moet blijven. Hij likt niet (hmm.. .. dat zou ie eigenlijk best weleens mogen doen ). Hij kan zijn eigen drollen opruimen, als ie naar de huisarts moet, kan hij zichzelf brengen en het is geen gevecht omhem in een reistas mee te krijgen. Hij krabt niet, hangt niet aan mijn banken en springt niet op mijn aanrecht! Eigenlijk is hij wel erg lief (tussen de behangplak momenten door) en wil ik hem toch echt niet kwijt hoor. Nee, mijn man wegdoen is geen optie! Haha.. En het is best een moeilijk besluit hoor! Het is zeker niet over 1 nacht ijs gegaan en ook zeker niet iets wat persé sinds mijn zwangerschap speelt. Tuurlijk zal ik er verdriet van hebben en ik zal de eerste week niet te genieten zijn. Maar de ervaring leert dat je je hier overheen zet en verder kan. Mijn man (die de katten dus in eerste instantie wilde) zal het ook niet makkelijk vinden. Hij wilde die katten graag, maar wil gewoon weer vrij kunnen ademen zonder tussenkomst van medicijnen en middeltjes. Wel heb ik hem zeker duidelijk gemaakt dat wij geen huisdieren meer nemen. Ook geen vis of wandelende tak! Want ik ben het er zeker mee eens, een dier neem je niet voor even, maar voor zijn leven. En ik heb geen zin om steeds weer afscheid te moeten nemen omdat het balletje maar blijft rollen... hij kan er niet tegen, ik ga me daaraan storen, de dieren zijn dan in mijn ogen de schuldigen (niet echt natuurlijk), en manlief gaat het dan ook inzien en uiteindelijk weer wegdoen! Daar pas ik voor!
Ik weet niet over welke lucht je het hebt, maar ik heb geen last van luchtjes. Mijn katten stinken ook niet. Als je verwijst naar de haren en huidschilfers.. Ja, daar hebben we zeker bij stilgestaan. Het zal ook vast niet van de ene op de andere dag over zijn.
Ik ben zelf een enorme dierenliefhebber. Ik snap daarom best dat sommige mensen op het forum fel reageren. Je zou eens moeten weten hoeveel dierenleed er is! En waarom al die asielen zo vreselijk vol zitten.. Ik vind het erg triest. Mensen nemen dieren en vervolgens worden ze weer weggedaan.. Ik zou dat echt niet kunnen. Snap ook niet dat mensen dat doen. Uiteraard zijn er soms wel omstandigheden dat het echt niet anderskan, maar vaak is dat niet zo. Ook ik ben allergisch. In het beginbericht vraag ik me dan ook af: Waarom ooit 3(!) katten genomen? Op de reactie dat er hier berichten neer worden gezet om gesteund te worden.. Dat zou dan dus betekenen dat je op berichten alleen positief mag reageren? Daar ben ik het niet mee eens. Op een forum mag je je mening geven lijkt mij. Ook als die tegenover die van de ander staat.
1 van onze katten gebruikt de box als alternatieve kattenbak en dan moet je toch echt wel heeeeeeeeel lief zijn om mij niet vreselijk kwaad te laten worden! Probeer nu zelf alle voorzorgsmaatregelen te treffen, dus katten niet alleen in de woonkamer, alu-folie in de box, bak een keer vaker verschonen etc... Maar ook ik vrees dat er asiel aangevraagd wordt als het nog een keer gebeurd want Nikki gaat boven alles!
Psies! En geloof me, wanneer ik een bericht neerzet als deze, dan ga ik er helemaal vanuit dat eruit voorkomt wat eruit voortgekomen is! Een lekkere discussie, maar wel met wat lol erin hoor. Daar hou ik van.. Ik zeg zelf ook heel graag wat ik van iets vind en snap best dat ik daarmee zo nu en dan iemand tegen de schenen trap. Tsja.. dat zal nooit de opzet zijn, maar ik ga er ook niet mijn mond voor houden! En dat verwacht ik ook niet van anderen.. Niemand hier zou mij op andere gedachten kunnen brengen met betrekking tot de katten. Zolang ik weet dat ik(wij) de juiste intenties had toen we de katten namen. Mijn man dacht dat hij ermee kon leven als het de reactie zo bleef. Echter is de reactie met de jaren erger geworden en nu de laatste maanden voor hem niet meer te doen. Hij valt af en voelt zich niet goed. Doordat hij zich zo voelt, gaat het ook aan mij vreten.. Nou ja, dat heb ik nu allemaal wel verteld. Ik heb altijd dieren om me heen gehad, vanaf babyaf aan. Mijn familie hebben kennels en opvangcentra's in het buitenland voor exotische dieren. Het zit in mijn bloed! Maar echt.. de gezondheid van mijn gezin gaat ten alle tijden voor! En IK ga er zo langzamerhand kapot aan als ik mijn man zo zie!
Wist je dat er ook katten zijn die geen haren verliezen? De naaktkat en de blauwe rus. Vriendin van mij is ook allergisch voor kattenharen maar kan zonder medicijnen gelukkig met haar kat leven (zomaar ff een tussendoortje, moest er opeens aan denken) Vind het heel knap van je man dat hij het wel geprobeerd heeft met de katten, hoop dat het straks snel beter met hem gaat
ja klopt, mijn ex collega die is zo allergisch als de pest voor alles wat haren heeft zowat (kwa dieren dan) maar hij heeft nu 2 blauwe russen en dat gaat perfect hij heeft nergens last van Die naakt katten moet je maar tegen kunnen hoor, ik vind ze geweldig om te zien maar sommige mensen vinden ze eng, en ze hebben heel veel verzorging nodig, ze moeten gebadderd worden geloof ik en weet ik wat nog veel meer
Maar als je naaktkatten hebt is de irritatie jegens katten waar het topic o.a. ook mee begonnen is niet weg.. (los gezien van de allergie dus)
Het 1 hangt wel samen met het ander! ALs de allergie namelijk niet was geweest, was het met de irritatie ook niet zo hoog opgelopen! Maar hier geen naaktkatten hoor.. ik heb dan liever een vacht waardoor ik kan aaien.
Heb je al een plasje van je kat laten onderzoeken bij de DA? ALs ze iets mankeren gaan ze ook vaak op andere plaatsen dan de kattenbak zitten plassen
Hehehe...ik ken dit beest...is ooit verkozen tot meest lelijke hond ter wereld.En terecht lijkt me zo hahaha!