Hier zie ik regelmatig snoeppapiertjes in de broodtrommel van de oudste en dat zijn niet snoepjes die ik meegegeven heb . Vind het wel een beetje jammer maar ik laat het maar. Ik geef haar altijd maiswafels mee (wil ze zelf), doosje rozijntjes, stukje pure chocola en wat walnoten. En nu soms ook een chocolademuntje. Volgens mij eet ze de maiswafels en rozijntjes altijd zelf op, de rest soms maar ze ruilt vaak haar chocola voor een snoepje en de walnoten geeft ze weg, hoorde ik laatst. Maar die moet ik er wel in blijven doen 'want mijn vriendinnen vinden het wel lekker' (zij op zich ook wel maar niet altijd zin in blijkbaar)
Ja, ik vind het goed dat kinderen voorgelicht worden over gezond eten en bewegen, maar sommige zaken vanuit school vind ik ook een beetje "betuttelend". Fruite, groente, brood mee... Liever geen zoete drankjes.... En al helemaal geen snoep. Allemaal prima, maar ik hoef geen nieuwsbrieven van school te ontvangen over gezond eten.... Op sommige scholen mag "voorverpakt" eten (snelle jelle of liga) niet, maar onverpakt eten weer wel (plakje ontbijtkoek). Dochter kwam van de week met de boodschap thuis dat ze haar sportlegging niet meer aan mag naar de gym. Mag alleen in een korte broek, omdat het warm is in de gymzaal en je anders gaat zweten Bij navraag bleek dat dus echt waar; lange broek mee = niet mee doen met de gymles. Soms slaan scholen ook wel een beetje door met "gezonde acties".... Maar goed waar trek je de grens? Wat is overdreven en wat niet? Dat is voor iedereen anders....
Oh dat is jammer ja! Misschien toch eens bespreken met de leerkracht? Hier mag dat gewoon echt niet en je krijgt het mee naar huis. Ik doe alleen soms een extra plakje worst, kaas of wat komkommer bij het brood. Hij krijgt 2 boterhammen en heeft vaak al moeite dat snel genoeg op te eten. Hij eet ook nog eens niet veel dus extra dingen erbij zou hier niet goed werken Maar ik kan echt niet begrijpen dat school het toe staat dat kinderen snoep mogen bij de lunch. Doe je thuis ook niet toch?
Krijgt jouw dochter iedere dag een kruisverhoor ofzo over wat andere in hun 10 uur bakje hadden en in hun lunch trommeltje? Je kan toch ook je kinderen leren dat het niet uitmaakt wat andere mee nemen zolang jouw dochter zelf gewoon iets mee neemt wat volgens jullie normen goed is dan is dat toch gewoon het belangrijkste? Lekker belangrijk wat je buurmeisje aan tafel mee neemt Hier word niet in de klas, niet op het schoolplein en ook niet aan de deur besproken wat iedereen mee neemt. Gaat niemand anders ook wat aan
Hier mogen ze ook alleen fruit eten om 10 uur. Ik ben er blij mee! Waarom zou een school niet mogen benoemen dat snoep en chips niet gezond zijn? Dat is het toch ook niet? Hier hadden sommigen AA drank en chocolade koeken mee naar school. Vind het terecht dat de school hier een stokje voor steekt. Hier mogen ze thuis heus wel een snoepje of een zakje chips, maar zeker niet dagelijks.
Benoemen is toch ook niet slecht, als je goed leest zegt vrijwel iedereen hier een voorstander te zijn voor voorlichting maar een aantal ( waaronder ik ) zijn gewoon tegen verplichting.
Mijn dochter wijst het altijd in de supermarkt aan 'Kijk mam, die koeken heet R altijd! En die flesjes drinken! En A heeft op woensdag die cakejes! En kijk, die heeft V altijd bij zich en dan mag ik ook een stukje!' Niks kruisverhoor, gewoon een kind dat kijkt
Haha hier ook hoor! Niet op school overigens, maar als ze bij desbetreffend kindje heeft gespeeld Hier op school is het gewoon om 10 uur fruit met een beker drinken, of pakje drinken. Bij de lunch liever geen snoep/chips etc en eigenlijk houdt iedereen zich daar gewoon aan. Ik geef dan naast de boterhammen (doorgesneden inderdaad Tuc) vaak iets extra's mee, stuk fruit, wortel of een kaasje. Maar goed, ik ben vrij makkelijk wat eten betreft: wordt er goed gegeten dan is er altijd wel ruimte voor een snoepje en/of koekje. Vanmiddag heeft ze bij een vriendinnetje tussen de middag heerlijk pannenkoeken gegeten, groot feest natuurlijk haha Dat doen de moeders hier vaak overigens (heeeel klein schooltje): op de woensdagmiddag even extra je best doen voor de lunch als er iemand komt spelen, echt heel leuk! Niet dat er dan patat met frikandellen op tafel komt, maar dus bv pannenkoeken, knaks, zelfgebakken broodjes, salades etc. Niemand die daarover zeurt gelukkig. Beetje relaxt met eten omgaan naar kinderen toe, zolang jij als ouder maar zorgt dat de basis gezond is.
Hahah oke duidelijk Hier gelukkig geen kind wat zo op andere let. Ja inderdaad als hij bij een vriendje is geweest om te spelen dan zegt hij wel '' Ow mam, B had dat of dat koekje, dat was lekker '' maar die zal niet weten wat klaasje of jantje in zijn bakje had zitten hoor
Wat denk je nu zelf het interesseert mij geen moer wat anderen bij hadden. Mijn dochter heeft een paar ogen die zien wat andere kinderen aan tafel mee hebben. Die opmerking komt van toen ze bij de kleuters zat, nu ze 8 is praat ze minder kinderachtig... Maar ook haar vriendinnetjes hangen bij elke overblijf boven haar trommel dus dat zal zij vast ook bij anderen doen.
Ik denk ook dat het zo werk. Gewon gevarieerd eten en er niet de nadruk op leggen. zoals debaky zegt gewoon met regelmaat lekker snacken met veel mayo. Dat maakt het voor kinderen normaal om alles met mate te eten. Hier een gruit school met 5 dagen per week fruit of groente bij het tussendoortje om 10:00 en alleen water. Heb laats een hele discussie met de directrice erover gehad dat ik denk dat die verplichting niet werk en dat gezonde voeding meer inhoud dan alleen groente en fruit. Tevens is hier een overblif beleid wat totaal niet strookt met gezonde voeding. Heeft helaas geen zin zo'n discussie want er veranderd toch niet maar het was goed om eens mijn mening te uiten. Hier in het zwembad en op school zie ik wel regelmatig kinderen dat ik denk ai die zijn wel erg chubby.
Dit klopt zeker over het zien eten doet eten en nieuwe dingen proberen en daarom hier ook die discussie over het scheve voedingsbeleid op de school van mijn dochter. Ik zou juist bij het 10 uurtje wat meer variatie willen zien van gezonde voeding dan alleen groente en fruit waarvan ik meestendeels appels en bananen voorbij zie komen. Hier hoorden we ons overigens gewoon aan het school beleid en is het geen probleem. Dochter krijgt mijn mening hierover niet me hoor. Tussen de middag zou dit niet gewaardeerd worden zoveel varatie, en wordt er yogo, chocomelk, thee met suiker, en cup a soup gestimuleerd. Daarnaast een standaard boterham met wat groente maar snoep mag ook gewoon mee. Water mag natuurlijk ook maar wordt maar door 1 overblijf kracht aangeboden of kinderen moeten er zelf om vragen. Om 10:00 word water en fruit/groente verplicht. Dit strookt niet met elkaar in mijn ogen. En kwa traktaties die uitgedeeld worden daar zullen we het maar helemaal niet over hebben.
Mijn kinderen krijgen voor het 10 uurtje een koekje mee (1 liga/plakje ontbijtkoek/biscuitje). Waarom geen fruit?? Ze moeten het buiten opeten en ik kreeg toen mijn dochter op de kleuterschool zat bijna elke dag vuil fruit terug in haar trommeltje, toen besloten om thuis fruit te eten en niet op school ze rennen of worden geduwd en het fruit beland op de grond.
dat vind ik echt heel raar en zou ik ook echt over klagen op school! ik leer mijn kinderen dat je op je kont zit als je eet. niet alleen voor bijv. verslikken/stikken maar ook omdat je rustig hoort te eten.
Mijn dochter zit nog maar net op school, maar waar ze al mee thuis is gekomen. Bij een traktatie had ze een lolly (met 4 jaar ), een zak mierzoete snoepjes en een cakeje. Moet dat nu zoveel? Doe gewoon een cakeje. Dat is meer dan genoeg voor die kleintjes. En lolly's voor vierjarige vind ik niet een fijne combinatie. Dochter snapt niet dat ze iets krijgt en het vervolgens niet mag opeten.
Dat is iets wat bij zoon op school dus niet mag. Snoepjes... oke. Maar lolly's, onopgeblazen ballonnen enzovoorts niet.
Das toch ook veel te veel waarom moet het drie dubbelop?? Ik snap dat niet. Hier vorige week in de parallel klas werden er adventskalenders getrakteerd door een jarige. Die hebben een pan af die ouders
@snoekie en warboel, ben dus gelukkig niet de enige die dat niet begrijpt. Vind mezelf al snel een zeikerd, ze zit nog maar net op school en om nu al commentaar te hebben daarover bij de juf. @ snoekie, wat betekent een pan af hebben? Die uitdrukking ken ik niet.
Is toch juist een leuke traktatie. Iedere dag 1 klein chocolaatje. Ik koop zo'n kalender ook voor mijn kinderen dus ik zie echt het probleem niet.
Ik wou net zeggen. Ik zou dat juist heel erg leuk vinden. Geen zakken vol met snoep maar gewoon iedere dag een ini mini chocolade.