Om te geven aan alle kinderen van de klas? Dat vind ik ook té hoor. Voor je eigen kind is iets anders.
Voor eigen kind prima, maar overdreven als traktatie. Traktatie moet toch traktatie zijn en geen cadeau's voor de hele klas? Wat kost dat allemaal wel niet? Wellicht kunnen die ouders het betalen, maar er zijn genoeg die daardoor hun kind niet meer met een kleine traktatie naar school durven laten gaan. Verder zou ik geen zin hebben om mijn dochter iedere dag chocola te voeren in toch al een tijd waarin kinderen schijnbaar helemaal volgestouwd moeten worden met pepernoten, schuimpjes e.d.. Wat ik niet begrijp is dat bij velen koekjes en snoep de norm zijn geworden om aan je kinderen te voeren. Er zijn serieus mensen die het zielig vinden wanneer je je kind een beker water geeft.
Een advent kalender kan je tegenwoordig al voor een euro kopen. Dacht je dat een traktatie zoals een cakeje of een banaan niets zou kosten ofzo?
Vol te douwen met chocola ... Dan zit je kind ook snel vol als zo een chocolaatje uit een adventkalender al volproppen is. Je kan ook overdrijven hoor.
Die aventkalender zie ik het probleem niet van. Die ouders moeten dat zelf weten of ze dat willn uitgeven. Ik kom nog net zo makkelijk met een fruitspies hoor. Laat mij daar niet door beïnvloeden. Die lolly+cakeje+zakje snoepjes vind ik wel te zot voor woorden. Uberhaupt al dat snoep als traktatie..
Ligt eraan hoe je er zelf mee omgaat. Dat ze her en der wat pepernoten etc zie ik echt niet als volstouwen, dat hoort bij de tijd van het jaar, dat krijgen ze als extraatje en daar hebben ze mazzel mee.
Heb je 30 kinderen in de klas, ben je dus 30,- kwijt. Cakejes of bananen haal je voor minder dan een tientje. Is veel geld voor sommige mensen.
Bij ons staat praktisch in iedere winkel een snoeppot voor de kinderen. En bijna iedere winkel vragen ze aan mijn dochter of ze wat wil, dus niet aan mij. Vind t rete-irritant als ik met haar boodschappen doe.
Ik laat mijn kind gewoon zelf kiezen, het ene jaar wil ze een fruitspies en dit jaar was het snoepsushi-. Heb ook al eens 30 bananen als minion's aangekleed (man wat een p werk), dan snap ik best dat je als werkende ouder voor een zakje chips kiest .
Ik vind die adventskalender best een leuk idee! Ja kost wat geld, maar dat hebben werkende ouders vaak wel, die hebben juist vaak minder tijd Het liefst doe ik een gezonde traktatie, maar vorig jaar wilde de jongste een traktatie die ze op internet had gezien, met een cakeje. Dan doe ik niet moeilijk, maar dan hoeft er niet meer snoep bij (zat wel een potlood en gum bij, 8-pak van 1,50 bij de Hema). Oudste wil uiltjes met een zakje trakteren, het liefst wil ik iets gezonds erin, maar ik dacht ik laat haar kiezen. Ze koos voor zoute popcorn, prima dus, niet 100% gezond maar ook zeker niet heel slecht
Hahahaha! Dat vind ik een goeie! Is daar nog iets uitgekomen? Helaas moeten ze ook maar roeien, met de riemen, die ze hebben. Ik kan me niet voorstellen dat op een school de tablets en digitboards 100% de analoge middelen gaan vervangen. Als dat wel zo zou zijn, zou ik ook een andere school zoeken. Klinkt goed. Waarom zijn rijstwafels troep? (Oprechte vraag, want ik geef ze wel eens mee. Misschien dat ik dan ook een alternatief ga zoeken...) Mee eens. Je moet tablets ook niet willen weren. Je moet met de tijd mee en naar de toekomst kijken.
Haha nee...de leerkracht was heel correct naar mij toe met de uitleg dat de overblijfjuf nogal hecht aan de voedingsadviezen die zij destijds aangeleerd heeft gekregen en zich misschien te weinig heeft verdiept in de nieuwe inzichten Maar dat een pastasalade uiteraard geen probleem is en dat hij dat ook aan haar uitgelegd heeft
Hier sluit ik me bij aan. Ik word soms wat kriegelig van een aantal moeders die zichzelf geweldig lijken te vinden omdat ze hun kind enkel water/ thee laten drinken en vnl aan de rauwkost laten knabbelen. Prima dat je dat doet, maar voel jezelf niet beter dan een moeder die haar kind een chocokoel meegeeft. Ieder moet dat zelf weten en misschien overlaadt de moeder van de chocokoek haar kind met liefde en aandacht en groeit zo'n kind veel " gezonder" op dan een kind die zelden zoetigheid krijgt. Wij leven best gezond (eten elke dag ruimschoots groente en fruit, eten weinig en biologisch vlees) maar ik heb bijv 1 zoon die absoluut geen fruit lust. Ja, je hoort het goed, dat bestaat! En ja, daar hebben we alles, alles aan geprobeerd om dat toch voor elkaar te krijgen, maar hij lust het tot aan overgeven aan toe, niet. Hij krijgt dus een koek mee voor in de pauze en de school hoeft het niet te wagen om hem te verbieden om die op te eten ( doen ze ook niet). Ik ben zijn moeder en ik bepaal wat mijn kind wel of niet mag eten. Daarnaast heb ik inmiddels 2 pubers die dol zijn op cola, chips, frikandellenbroodjes, enz Dat kopen ze als ze uit school komen en ligt hier dan regelmatig rond te slingeren. De jongste 2 hebben al goed in de gaten dat dat veel lekkerder is dan limonadesiroop en een droog koekje. Ik ben er dus maar niet te krampachtig in. Hier wordt regelmatig gesnoept ( en ook gezond gegeten) en ik heb kerngezonde, blije kinderen met eerder ondergewicht dan overgewicht, dus het zal best goed komen met ze.
Klinkt goed. Waarom zijn rijstwafels troep? (Oprechte vraag, want ik geef ze wel eens mee. Misschien dat ik dan ook een alternatief ga zoeken...) Af en toe is er niks mis mee hoor. Maar mijn kindjes zijn gek op rijst en rijstwafels. En dagelijks wil ik dat gewoon dus niet meer. Daarom naar een alternatief gezocht, popcorn of maiswafels koop ik nu en die vinden ze eigenlijk nog veel lekkerder ook.