kraampakket gekocht via Marktplaats verkoper laat niks meer horen nu

Discussie in 'De lounge' gestart door mausi, 9 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.752
    646
    113
    Gelderland
    Wat zouden jullie doen? Ik heb een kraampakket gekocht via marktplaats. Krijg deze niet via mijn verzekering .... Ik netjes het geld over gemaakt, zij zou hem opsturen. maar daarna helemaal niks meer gehoord. Al weken reageert ze nergens meer op. Al een paar keer gemaild, niks nada noppes. Al gegoogeld op haar naam, bankrekening en email, maar ze staat nergens geregistreerd als 'oplichtster'. Daarbij wil ik ook niet meteen heel negatief denken. En daarbij 'oplichten met een kraampakket klinkt niet heel logisch....' En wie weet is er wat ergs gebeurd met haar? Maar ja, hoe lang wacht je tot je écht een hele boze mail gaat sturen of melding doet van oplichting???
    Hoe zouden jullie dit aanpakken? Ik wil gewoon een kraampakket. Sterker nog, moet er gewoon één in huis hebben voor de bevalling.

2. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Ik zou zeker alvast een melding maken.
    Hoef niet gelijk te zeggen OPLICHTING, maar leg het verhaal voor bij marktplaats en kijk of zij iets voor jullie kunnen doen.
    Intussen zou ik ergens anders een ander kraampakket aanschaffen, en mocht die ene die je al betaalt heb toch nog komen, dan je het altijd weer door verkopen.

3. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    heb je geen telefoonnummer van haar of adres, dan zou je er langs kunnen gaan of iemand van het forum hebben ze geloof ik wel eerder gedaan don't mess with the ZP people :D:D

maar waarom heb je niet gewoon bij de drogist het kraampakket gekocht ik heb mijne voor 20 euro gekocht :) elke drogist heeft dit gewoon standaard

4. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    inderdaad melding bij marktplaats doen (erin zetten dat je totaal niks meer gehoord hebt, al weken niet?) en een mail sturen dat je tot morgen wacht voor een reactie en anders aangifte gaat doen bij de politie! (ik had al eerder gemaild).

5. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    ja idd, of prenatal ofzo...ik zou voor nu als je tegen je due date aan zit ff snel nog een pakket ergens kopen hoor! En als het andere pakket nog aan komt...weer door verkopen voor dezelfde prijs....

Mogelijk ook ff melding maken bij marktplaats, en de verkoper daarover informeren. Dat je niets verkeerds denkt, maar dat je toch wel graag je gekochte goederen wilt ontvangen of een reactie van haar wilt ontvangen.......en dat je daarom melding hebt gedaan omdat je dus geen reactie ook niet meer kreeg....

Succes!

6. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Kun je niet via je verzekering een pakket bestellen en zelf betalen?? Ik kon dit namelijk bij Unive. betaalde 20 euro en 3 dagen later had ik mijn pakket in huis. Zo hoefde ik niet op stap, een "opdracht" minder van het lijstje..

7. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.883
    468
    83
    Misschien kun je hier een oproepje plaatsen, met wat je nog nodig hebt. Ik heb zelf alles weggegeven. Maar ms hebben hier nog wel mensen wat over?

8. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.883
    468
    83
    Dat is ook een goede tip. Voor 20 E is niet duur.

9. tulip

tulip Niet meer actief

hier is het zelfs voor niks via de verzekering..wist niet dat mensen er voor moesten betalen joh..ik heb hem dus zelf nodig anders mocht je die zo hebben.

Oplichten met kraampakket lijkt mij ook niet waarschijnlijk, maar goed mensen die in staat zijn op te lichten kijken volgens mij niet waarom het gaat, als ze maar geld krijgen. De pakketpost kan in deze tijd best vertragen, maar vreemd dat ze niet reageert, misschien een paar dagen niet online??
    Stond er geen tel. nr bij???

10. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Balen! Ff melden bij MP als oplichters. Blijkbaar zijn ze dat dus. ;)

11. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.752
    646
    113
    Gelderland
    Thx voor de tips. Ik koop wel vaker spullen via MP, dus eigenlijk niet echt over nagedacht en vol vertrouwen ook dit via MP gekocht... Scheelde toch weer vergeleken met een kraampakket uit de winkel. Maar goed, als je vaak iets koopt, kan het dus ook wel eens mis gaan. Had dat alleen niet met een kraampakket verwacht. En baal ook gewoon dat ze helemáál niks laat horen :x

12. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Heeft ze nog meer dingen te koop staan? Je zou eens met een andere naam op een van die producten reageren en dan een wat hoge bod geven wat aantrekkelijk is en dan een adres vragen om het 'op te komen halen'..... ;)

En nu maar hopen dat 'ze' niet mee leest.

13. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Dit kan je idd nog even proberen. Of kijken of iemand van hier erop wil bieden en kinken of ze dan wel reageert.

Als ze al weken niet gereageerd heeft zou ik het zeker melden. Een paar dagen kan nog eens voorkomen maar een paar weken? Erg apart.

Hoop dat je nog wat hoort.

14. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.752
    646
    113
    Gelderland
    Heb haar ondertussen op Facebook gevonden, openbaar profiel, en ze is hier gewoon actief met status updates etc. Haar ook hier een privébericht gestuurd. Totaal geen reactie. Heb ondertussen melding op marktplaats gedaan. Kreeg daar het advies om aangifte te doen. Pfff voelt zo dubbel, gewoon een prima meid, 2 kids, zo te zien op Facebook. Waarom licht je dan iemand op met een goedkoop kraampakket. Maar ja, het zo laten zitten gaat me ook te ver, dit smaakt bij haar misschien naar meer en zo licht ze anderen ook op met duurdere dingen.
    Zouden jullie haar eerst nog mailen over aangifte doen, laatste kans?!

15. tulip

tulip Niet meer actief

ik zou geen privebericht doen, maar gewoon op haar tijdlijn een bericht plaatsen, dat je vermoed dat je opgelicht wordt, zal ze leuk vinden als dr vrienden dat lezen.;)

16. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Dit meen je niet :$

Nou mag hopen dat ze haar slechte geweten even de rug keert en even over de hart strijkt en jouw dat kraampakket toch wel even stuurt. Je hebt betaald, of ze stuurt jou je geld terug, is wel zo netjes.

Mijn god zeg, stelen vind ik zo laag!Iedereen kan zn centen goed gebruiken op het moment. En waar hebben we het over, een kraampakket.....;) En notabene zelf een moeder met kinderen, ongelooflijk.

17. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik zou haar idd nog een berichtje sturen dat als ze niet binnen 2 dagen iets van haar laat horen je aangifte tegen haar gaat doen bij de politie.
    Je zult daarmee je geld niet terugkrijgen, maar dan staat er in iedergeval een notitie en mocht het dan vaker voorkomen dan kan de politie een onderzoek starten tegen deze persoon.

Aangifte doen kan trouwens erg makkelijk online gedaan worden.

18. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Hey meis,

Ik weet niet waar je woont maar ik heb hier een kraampakket staan. Er zijn een paar dingen uitgehaald maar de rest kan je zo krijgen!!

enige wat eruit is is: maandverband, de matjes en het flesje alcohol en watjes... maar die kun je ook kopen bij elke drogist de rest zit er allemaal nog in.

Laat maar weten als je hem wilt.. dan heb je in ieder geval nog iets...

Groetjes Ukje

19. MHMW

MHMW Niet meer actief

Wellicht berust het op een misverstand?

20. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Kan, maar na tig berichtjes niet reageren komt op mij over als bewust negeren...
    Als ze niks te verbergen heeft kan ze dat toch melden?

Deel Deze Pagina