'De kilo's beperken' clubje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door 1982Justme, 24 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1982Justme

    1982Justme Niet meer actief

    Hoi daar,

    Ik ben nu 4+2 zwanger van mijn 3e en ik ben nog nooit zo zwaar geweest voor een zwangerschap.
    Bij de 1e was ik 2 kg lichter dan nu en bij de 2e was ik 6.5 kg lichter dan nu. Heb nu een bmi van ongeveer 33 en wil deze zwangerschap de kilo's zoveel mogelijk beperken. Bij de laatste zwangerschap was ik ruim 20 kg aangekomen en dat wil ik gewoon echt niet meer. Lekker bewegen zolang het lukt en gezond eten zonder teveel snaaien zijn mijn acties met uiteindelijk doel om niet meer dan 7 kg aan te komen. Ook alles in overleg met VK hoor want de baby mag natuurlijk niets tekort komen.
    Wie heeft er zin om een whatsappgroepje te starten om elkaar te blijven motiveren?
    Ik dacht eraan max 6 in het groepje zodat we elkaar ook echt een beetje leren kennen en ook genoeg tijd hebben om op elkaar te reageren.

    Wie oh wie? Groetjes!
     
  2. 1982Justme

    1982Justme Niet meer actief

    Niemand? :(
     
  3. suzies

    suzies Bekend lid

    8 jun 2015
    545
    148
    43
    Ik wil hier wel mee kletsen, liever niet via WhatsApp.

    Net zwanger van ons eerste kindje in ronde 26. Ik heb ook een te hoog bmi. En wil ook zo min mogelijk aankomen. Wat ik heb gelezen is 7 kg max.
     
  4. 1982Justme

    1982Justme Niet meer actief

    @ suzies leuk dat je mee wil doen. Ik zie in je banner ruim 4 weken. Ik krijg geen nieuwe banner aangemaakt sinds de nieuwe site, weet jij waar ik hem kan vinden?
     
  5. suzies

    suzies Bekend lid

    8 jun 2015
    545
    148
    43
  6. TSCM

    TSCM Actief lid

    13 jun 2010
    306
    97
    28
    Noord-Brabant
    Ik wil ook wel meekletsen! Heb nog niet echt vertrouwen dat dit geen miskraam wordt, maar ook ik ben (pril) zwanger van mijn derde kindje. Ik weeg nu zo veel als aan het einde van de zwangerschap van de tweede
     
  7. 1982Justme

    1982Justme Niet meer actief

    He meiden,

    Ik ben vrijdag onverwacht geopereerd en daardoor even geen puf om te typen.
    Hoe gaat het bij jullie? Zitten de kindjes nog veilig en warm bij mama?
    En hoe gaat het met het eten?
    Bij mij gaat het nu sinds vrijdag goed.
    Ik moest nuchter voor de operatie en ik moest ook mijn gewicht opgeven. Dat vond ik weer zo'n vreselijk momentje. Zie nu al op tegen de weegschaal bij de VK. Dus ik dacht bij mezelf, kom op je gaat dit gewoon doen. Heb vrijdag en zaterdag heerlijk gezond gegeten en niet gesnoept. Ik mag van mezelf af en toe wel wat hoor maar niet teveel in 1x en netjes met mate. Hoe gaat dat bij jullie?
     
  8. 1982Justme

    1982Justme Niet meer actief

    @TSCM en @suzies

    Is het misschien leuk/motiverend om elke maandag een lijstje te maken met aantal weken zwanger, startgewicht en gewicht van die week?
     
  9. TSCM

    TSCM Actief lid

    13 jun 2010
    306
    97
    28
    Noord-Brabant
    Ik durf al een tijdje niet meer op de weegschaal gaan staan .

    Afgelopen week zijn we met vrienden op vakantie geweest. Toen hebben we niet erg gezond gegeten.

    Vanaf nu wil ik weer gezonder doen!

    's Ochtends wil ik ontbijten met Griekse yoghurt, kiwi en iets van zemelen of iets dergelijks. Heb tijdens de zwangerschap vaak last van obstipatie, dus ga nu proberen extra vezelrijk te eten.
     
  10. 1982Justme

    1982Justme Niet meer actief

    @TSCM
    Lekker zeg op vakantie. Waar ben je geweest? En klinkt goed je gezonde voornemens!
    Moeten jullie ook verplicht op de weegschaal bij de VK?
     
  11. TSCM

    TSCM Actief lid

    13 jun 2010
    306
    97
    28
    Noord-Brabant
    De vorige keren niet. Geloof wel dat je je startgewicht moet opgeven. En er staat wel een weegschaal, maar dat is vrijblijvend.
     
  12. suzies

    suzies Bekend lid

    8 jun 2015
    545
    148
    43
    Dit is mijn eerste zwangerschap en ben nog niet bij de verloskundige geweest. Wij hebben 12 mei onze eerste afpraak/echo. Dat is nog bij de fertiliteitskliniek.
    Ik ben de laatste anderhalf jaar ontzettend veel bezig geweest met afvallen. Het resultaat is uiteindelijk -4kg. Het is iets.... :confused:Ik heb echt last gehad van het jojo effect. Ik was dan 14 kg kwijt en door het niet lukken van zwanger worden had ik ook moeite om het op te brengen wat betreft afvallen. dan zat er zo in 3 maanden weer bijna 10 kg bij. Dan weer kilo's eraf en dan er weer bij. Nu is mijn gewicht 122 kg bij 1.79 m = BMI 38. Dus tijdens de zwangerschap zo min mogelijk aankomen en daarna weer vol ervoor gaan.

    Nou ben ik natuurlijk ook wel benieuwd naar jullie gewicht/BMI. O ja @1982Justme had het al verteld. Ik vind iedere week een beetje teveel van het goede. Ben denk ik niet van plan om me iedere week te gaan wegen. Ik ga er wel vanuit dat mijn gewicht/aankomen strak in de gaten gehouden gaat worden. De aankomende weken zal het allemaal wel meevallen toch?!
     
  13. Marjo88

    Marjo88 Fanatiek lid

    9 mrt 2014
    1.160
    514
    113
    Schrijf graag mee! Heb nu geen tijd meer (pauze voorbij) maar vanavond zal ik even uitgebreid reageren
     
  14. Marjo88

    Marjo88 Fanatiek lid

    9 mrt 2014
    1.160
    514
    113
    Al mijn hele leven ben ik net iets te dik.. De laatste 5 jaar voordat ik zwanger werd woog ik tussen de 70 en 75 kilo. Ineens net voor de zwangerschap van mijn eerste was ik mooi afgevallen tot 63 kilo. Helemaal prima! Tijdens de zwangerschap helemaal los gegaan en kwam 25 kilo aan. Na de bevalling bleef ik op 80 hangen, de rest was dus echt van het vele eten. Helaas niet extra afgevallen door de borstvoeding. Uiteindelijk terug gekomen op 65 kilo. Toen weer zwanger en 20 kilo aangekomen, echt niks geks gegeten. Hielt mij dit keer in :(
    Dit keer was het afvallen zoveel moeilijker! En is mij dus ook niet gelukt om op die 65/63 te komen.

    Dan nu! Weer opnieuw zwanger en dus zo bang dat ik weer zo veel aan ga komen. Mijn startgewicht is 69.6 bij 1.66. BMI dus 25. Woog vanochtend 70.1

    Ik vind mijzelf gewoon niet mooi als ik dik ben, op dit moment vind ik mijzelf niet mooi. Putten in mijn benen, dikke buik.. dus het idee dat ik straks weer zoveel moet gaan afvallen enz.. vind ik verschrikkelijk.

    Dus ik zou het super gaaf vinden als we met een klein clubje ons best kunnen doen om zo min mogelijk aan te komen!
     
  15. Marjo88

    Marjo88 Fanatiek lid

    9 mrt 2014
    1.160
    514
    113
    Ik zou volgens internet 11 kilo aan mogen komen. Ben benieuwd!!
     
  16. 1982Justme

    1982Justme Niet meer actief

    Hi @Marjo88 . Ik had nooit meer gereageerd want dacht dat ik een miskraam had gehad.. bleek na 5 dagen toch niet zo te zijn. Leuk dat je mee wil schrijven.

    Hoe gaat het bij jullie? Ik zit nu 0.7 onder mn startgewicht. Doe er niet eens echt mn best voor moet ik zeggen. Heb gewoon niet zoveel zin in eten maar eet wel gewoon alles waar ik dan zin in heb.
     
  17. Marjo88

    Marjo88 Fanatiek lid

    9 mrt 2014
    1.160
    514
    113
    Oh bah, gelukkig heb je geen miskraam gehad. Wat zal je geschrokken zijn...

    Wat fijn dat je iets bent afgevallen. Beter als mij.. ik ben al bijna 2 kilo aangekomen. Eet ook niet gek.. het lijkt wel alsof mijn lichaam denkt HAMSTEREN!!! Maar heb ook obstipatie dus misschien dat daar ook een kilo aan te wijden is ;)
     
  18. malih

    malih Lid

    15 nov 2016
    80
    11
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Mag ik met jullie mee schrijven? Bij mijn zoon woog ik voor de zwangerschap 72 kilo. En ben toen 26 kilo aangekomen. Het kosten mij ontzettend veel moeite maar alles is er af gegaan gelukkig.

    We waren net bezig met dieeeten en toen bleken we eindelijk zwanger na 11 maanden.

    Ik begon op 74.3 Vanmorgen woog ik 72.3 kg. En ik heb niet streng gedaan. 3 per dag een maaltijd en 3x een tussen doortje. Maar kennelijk zorgt het regelmatig etennen bewust na denken dat ik dus afval :-0
     
  19. Marjo88

    Marjo88 Fanatiek lid

    9 mrt 2014
    1.160
    514
    113
    Sorry voor mijn late reactie..

    Gezellig dat je mee wilt schrijven hoewel we eigenlijk niet echt actief zijn hier :p Maar ik vind het nog steeds leuk om dat wel te zijn.

    Wel netjes toch nog even 2 kilo afvallen in het begin door "gewoon" te eten. Volgen jullie een speciaal dieet?

    Hoe gaat het nu? Weer wat afgevallen? Ik ben nu 10 weken zwanger en 1,7 kilo aangekomen. Is in mijn ogen echt alweer teveel. Maarja ik weet van mijzelf dat ik niks geks doe dus het zal wel oke zijn.
     
  20. 1982Justme

    1982Justme Niet meer actief

    Hihi we zijn zeker niet actief.. voor mij zou een whatsapp groepje echt veel beter werken..

    Zelf ben ik nu ook al 2 kg aangekomen hoor... moet ook zeggen dat ik alles eet waar ik zin in heb en dat is natuurlijk niet helemaal het plan.. schop onder mn kont heb ik nodig..
     

Deel Deze Pagina