Hai meiden, Fijn jullie reacties te lezen. Had het er net nog met mijn mannetje over, het is vooral de controle die ik los moet laten denk ik dat het heel moeilijk maakt. Zoals gezegd; voorheen had ik altijd de controle over mn gewicht en nu voor mijn gevoel niet meer. En dan heb ik dus ook nog zo'n lijf dat dus flink aankomt tot nu toe. Het maakt me gewoon super onzeker. @Nika; ik was vandaag bij mijn oude werkgever en het eerste dat een (oud) collega tegen me zei, was 'He Bolle' en natuurlijk is het leuk bedoelt en niet kwetsend of wat dan ook (ze is echt een lief mens) maar het blijft helaas wel hangen.... @Gizmoo; daar ben ik dus wel bang voor...dat er gewoon een aantal kilo's blijven zitten en ik ben al niet zo groot dus ik lijk gauw een boerinnetje als ik aankom...en daarom was ik altijd best voorzichtig, ik lette altijd heel goed op. @MaaikeVT; dan weet jij denk ik nog het best hoe ik me voel! Obsessie had ik de laatste jaren echt goed onder controle (evenals mn gewicht maar niet obsessief dus) en dit vind ik dus zooo moeilijk. Met mensen in mijn omgeving praat ik er wel over maar echt snappen doen ze het niet. Krijg je al gauw (geirriteerde) reacties van; wees blij dat je zwanger kunt raken en dat het allemaal goed gaat. En daar hebben ze ook absoluut gelijk in, ik ben ook heeeel blij met ons kindje en de zwangerschap! Maar ik blijf het dus erg moeilijk vinden om zo flink aan te komen. Ik had ook altijd gedacht dat als ik ooit zwanger zou zijn, ik niet zoveel zou aankomen want ik was toch zo goed in gewichtsbeheersing en het onder controle houden?...nou, dat gaat dus nu niet op....had het gewoon nooit van mezelf gedacht
oo zo herkenbaar als ik dit allemaal lees ik ben nu ong 15 kilo aangekomen ik weet niet of het veel is maar naar mn eigen gevoel wel.. vooral bij me benen erg vervelend gevoel als je in de spiegel kijkt en ik ook echt niet meer weet wat ik aan moet doen.... wel weet ik dat ik heel veel vocht ophou dus denk dat dat het is want echt meer eten of snoepen doe ik niet...:S maaja als we daalijk ons mooie kindje in ons armen hebben komt het vast allemaal wel weer goed... we weten waarvoor we het doen
Oh herkenbaar, en nu begint hetzelfde probleem weer (mijn angst om veel te groeien) Bij de eerste ben ik ruim 45 kg aangekomen (weegschaal ging niet verder dan 130 ), na de bevalling is het er met veel sporten en lijnen weer allemaal afgegaan + nog 10 kilo. Ik was bij het begin vd zwangerschap 85 kg en na 1,5 jaar na de tijd 75. Bij de 2e had ik ook weer die angst dat ik snel zou groeien, vooral omdat ik bij 12 weken al 8 kg was aangekomen. Het is uiteindelijk 27 kg geworden en ook dat is er ca 1 jaar na de bevalling allemaal weer afgegaan. En nu de 3e, ik ben ca 6 weken zwanger en ook alweer 4 kilo zwaarder dan mijn startgewicht (75) Ik zie dus met angst en beven tegen de andere 34 weken op, maar ik weet ook dat het me tot 2 x toe gelukt is om het weer netjes eraf te krijgen. Dat zorgt ervoor dat ik niet in paniek nog maar een zak pepernoten opentrek. Ik zou zeggen, blijf vooral gezond eten, dan zal het straks ook minder moeilijk zijn om het eraf te krijgen. Groet van Kiki
Heej dames, niet te druk maken hoor. Niks mooier dan een stralende zwangere vrouw! Ik ben bij mijn eerste zwangerschap geloof ik 14 kilo bijgekomen (is niet zo heel veel), maar ik ben er na de zwangerschap nog meer zomaar afgevallen. Haha, misschien gaat dat bij jullie ook wel zo. Maak je je nu zorgen om niks, niet doen hoor . xxx
Ik ben nu al 6 kg aangekomen, waar die zitten weet ik niet, het moet zijn dat die kilos in mijn buik en mijn borsten zitten want in mijn billen ben ik juist wat vermagerd, net omdat ik helemaal geen trek meer heb in snoepen en koeken, en voor mijn zwangerschap net wel. En ik ga ook elke week zwemmen en bijna elke dag 2x wandelen met de hond. Ik hoor wel vaker dat de kilos vliegen tijdens zwangerschap, gelukkig gaan ze er nadien vrij snel weer af.
hoi hoi Ook ik was veel aangekomen tijdens mijn eerste zwangerschap; tegen de 28 kilo aan. Ik at ontzettend veel fruit en dronk liters melk. Mijn dochter bleek ook een hoog gewicht te hebben; 9 pond! De kilo's zijn er wel allemaal af gegaan, ik heb 13 mnd BV gegeven. Ik ben nu weer zwanger en nu krijg ik een glucose tollerantie test om zwangerschapsdiabetes uit te sluiten. Ook hou ik mij aan een suiker beperkt dieet. Fruit eet ik ook veel minder; 3 stuks hooguit. Ik was bij 19 weken nu 2 kilo aangekomen. Ik maakte me weer zorgen dat mijn buik nu te klein is. Maar het zegt dus niks het kan best dat ik op het eind ook weer veel kilo's erbij heb. Dit ivm de diabetes. En wat dat commentaar betreft van andere mensen; dat hou je toch. Het is nooit goed. Te kleine buik, te groot, altijd wel wat te zeuren. Ik geef/gaf altijd wel een sarcastisch of shocking antwoord terug. Ik vind het aardig onbeschoft om zoiets te zeggen; vooral tegen een zwangere. Naja, zo zijn sommige mensen nou eenmaal........
nou meid, ik vind dat je veel zelfinzicht hebt! en dat zal je helpen met het relativeren,want dat is wat je nog kan doen als je inderdaad de controle los moet laten. En objectief gezien is 10 kilo niet superveel hoor! Als je van jezelf weet (en dat is zo te lezen zo) dat je niet veel meer bent gaan snoepen, kan je er verder niets aan doen. Ik heb mezelf (expres) niet vaak gewogen tijdens mn zwangerschap. Was denk ik 12 kilo aangekomen, althans dat was ik bij 32 weken (en toen dacht ik: oh? oh , ik dacht: dat worden er nog meer en voelde me opeens beetje dikkig, niet zo'n leuk gevoel) Ben een paar dagen later al bevallen, maar had me al voorgenomen niet meer op de weegschaal te gaan staan. Dat doe ik nu ook niet (16 wkn zwanger) De kilo's waren er, zonder lijnen of sportschool, trouwens binnen twee maanden weer af. Althans, toen past ik mn gewone (strakke) kleding weer. Dus met jouw motivatie hoef je je echt geen zorgen over te maken, jij zit gewoon weer "strak in t pak" na je zwangerschap met een prachtig kindje op je schoot fijne zwangerschap en groetjes!
ik was juist in het begin van me zwangerschap de eerste drie maanden 10 kilo afgevallen..daarna ben ik gelukkig weer aangekomen niet veel hoor weg nu op dit moment met 26 weken..57 kilo..het is beter als je aankomt dan afvalt hoor
Ik herken je verhaal heel goed. Zelf heb ik vroeger ook anorexia gehad en voor ik zzwanger werd kon ik alles eten (chocola, chips) zonder aan te komen, omdat ik nogal een stresskonijn ben. Toen ik in het begin van mijn zwangerschap heel snel aankwam was ik ook bang voor het controleverlies. Maar ik had het extra gewicht gewoon nodig voor het kindje (ik ben 1.60m en woog 43 kg, dus ondergewicht). Ondertussen ben ik bijna 36 weken en nu 12 kg bijgekomen. Daarvan zaten de eerste 8 kg er wel aan toen ik 20 weken was, dus het gaat nu trager dan eerst. Ik deed altijd buikspieroefeningen voordien en had een heel gespierde en strakke buik. Ik hoop dat alles weer een beetje stak wordt achteraf. Maar voorlopig ga ik echt niet meer elke dag op de weegschaal staan want dat is niet goed voor mijn emotioneel evenwicht
Het klinkt allemaal zo makkelijk. Joh zet je eroverheen. Ze gaan er wel weer vanaf, of geniet er nu even van als de kleine er is kan je wel weer gaan opletten, je hebt nu gewoon meer trek door de hormonen, etc. Maar ik herken het wel hoor... Ben nu 13 kilo aangekomen en heb het er soms ook lastig mee. Let ook altijd op wat ik eet. En snoep nu ook meer. Komt ook door de periode van het jaar! Ik heb tegen mezelf gezegd na de bevalling gewoon weer opletten. Niet met al dat bezoek mee snoepen, lekker veel wandelen, buikspiertjes weer trainen en hup er gezond tegen aan gaan! En ik heb me een setje duren kleren beloofd voor de zomer als ik weer op gewenst gewicht ben .
ik wil hier ook heel graag mijn mening over kwijt, zie het niet als een aanval maar als een goede les. ik vind het heel erg om te lezen dat er vrouwen zijn die het heel erg vinden om aan te komen, wees blij dat je zwanger mag worden, er zijn zat vrouwen die heeeeel graag met je zouden willen ruilen en die al jaren! bezig zijn, geniet van je lichaam je bent mooi als je zwanger bent. pronk met je DIKKE buik daar is tie voor, ikzelf ben ook erg slank maar zie er zeker niet tegenop, en lijnen is al helemaal niet goed!geniet ervan alsjeblieft..... liefs nickyz
Hai meiden, Echt fijn om jullie reacties te lezen. Ik zag daarstraks foto's die gisteravond zijn genomen tijdens de Sintviering en wat heb ik een bolle kop gekregen Heb heel erg het gevoel dat ik rond de 20 kilo ga aankomen, waarom ik dat gevoel heb weet ik niet maar het gaat zo hard...Durf echt haast niet meer te snoepen maar eet nog wel gewoon. Alles voor ons beebje he! @Maja123; dank je voor je complimentje (tenminste zo vat ik het op). Ik hoop maar dat het zo is! @Nickyz: ik kan je reactie heel goed begrijpen hoor. Ik heb van mezelf jaren gedacht dat ik niet zwanger zou raken omdat ik geen cyclus had en de gyn. had gezegd dat ze mij wel terug zouden zien als ik een kinderwens zou hebben...Dus ik snap heel goed wat je bedoelt. En ik ben ECHT HEEL BLIJ geloof me. Ik had het dan ook nooit van mezelf verwacht dat ik hier zo'n moeite mee zou hebben. Maar ik vind dat ook dit soort dingen besproken moeten kunnen worden. Je kunt heel blij zijn dat alles goed gaat maar dus wel moeite hebben met je veranderende lichaam. En de controle die je dus gedeeltelijk moet loslaten.
Ik geniet echt van die buik maar had het ook even moeilijk toen ik een bepaalde grens over ging. Tja je kan je ook niet altijd in iedereen verplaatsen he No hard feelings!
Sweetvienne, ik begrijp je helemaal meid. Ik ben nu net zo zwaar als mijn vriend 77 kg bij 1,65 en nu in de 32e week. Ik woog 59 kilo toen ik zwanger raakte. Dus al 18 kilo erbij. Ben gestopt met roken, plus ik werk minder (50% ziektewet) en op mijn werk loop ik heel veel.. dan gaat het hard. Volgens de vk ga ik makkelijk over de 20 kilo heen en ik heb ook een aardige buik maar mijn benen zijn ook een *stuk* steviger geworden. Combinatie van vocht en vet. Ik eet en snoep niet overdreven veel maar de kilo vliegen er echt aan. En als ik dan in de spiegel kijk kan ik nog zóó hard denken waarvoor ik het doe en dat er zo veel vrouwen geen kinderen kunnen krijgen... dan komt het uiteindelijk er toch op neer dat ik baal en daar kan alle logica in de wereld niet tegen op hoor... Plus het feit dat dat extra gewicht een aardige belasting voor mijn redelijk tengere lijf is en mijn hart. Genieten nu? Tja... ik ga straks lekker genieten van ons kleintje en van lange wandelingen met de kinderwagen! Misschien een taboe maar om te zeggen dat ik zo super 'geniet' van het zwanger zijn? Ik zal het straks zeer zeker missen omdat het toch zo een speciale tijd is maar ik zal ook wel weer blij zijn als ik straks bevallen ben!
@MariekeV; ik werk helemaal niet dus kan best zijn dat het daardoor ook harder gaat dan als ik zou werken. Ik probeer wel iedere dag minimaal een half uur te wandelen met de hond en ik zit op zwangerschapszwemmen. Jij verwoordt aardig goed wat ik bedoel en hoe ik me voel Het gaat idd. tegen alle logica in. Het voelt ook heeeel dubbel. Ik kan zo ontzettend genieten van mijn kindje in mn buik als ik het voel en vind mijn buik verder heeel mooi, echt een zwangere buik. Ik ben echt blij met mn zwangerschap en droom van ons kindje, hoe die er dadelijk uit zal zien, hoe het zal zijn, hoe hij zal ruiken etc. En dan dus aan de andere kant dat gebaal van dat gewicht dat zo snel omhoog gaat! Echt dubbel hoor. En ik heb dat ook al een paar keer gedacht; ik hoop dat ons beebje tot week 40 lekker blijft zitten waar ie zit, dat gaat absoluut voor en is veeel belangrijker, maar....ik zal wel blij zijn als ik mijn oude lijf weer terug heb!
Ik ben ook al zo'n 10 kilo aangekomen nu. Ik heb nu twee weken niet gewogen dus het kan zijn dat het nu al 12 is ofzo Ik ben van mezelf wel vrij lang maar ja het komt er wel aan, al groei ik nu erg naar voren en nog niet erg in de breedte.. Ik werk nu ook niet en sport ook niet heel veel en heb ook ontzettende trek de hele dag door. Probeer zoveel mogelijk boterhammen enzo te eten in plaats van ongezonde dingen maar ja ik eet toch ook wel vaak snoepjes en koeken. Maar ik let er wel een beetje op. Misschien heeft je lichaam het gewoon nodig en verdwijnt het grootste gedeelte van het gewicht na de bevalling wel weer. Stel je bent normaal juist iets te licht, dan heb je juist kans om meer aan te komen dan als je al wat zwaarder was. Omdat je lichaam nu eenmaal tijdens de zwangerschap die reserves nodig heeft. Ik heb wel eens gehoord dat iemand 20 kilo aan was gekomen en meer dan de helft was er na de eerste maanden alweer af. Blijkbaar heeft je lichaam het nodig, zo moet je maar denken. Zolang je er een beetje op let en je van jezelf weet dat je je niet elke dag te buiten gaat aan koeken en chips is er niks aan de hand. Waarschijnlijk zijn het gewoon de noodzakelijke kilo's om je lichaam de zwangerschap door te helpen En natuurlijk mag je er best eens van balen, ik denk dat veel meiden vooral aan het einde van de zwangerschap wel terug verlangen naar hun oude figuurtje. Komt vanzelf weer meid. En mocht je bijvoorbeeld niet heel veel eten en je komt toch naar jouw idee heel snel en veel aan dan kun je je altijd even laten checken op zwangerschapssuiker. Daar kan je niks aan doen! liefs