De kinderen van mijn buurvrouw! (gek word ik van ze)

Discussie in 'De lounge' gestart door belliebel, 11 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    #21 MvS, 12 jul 2010
    Laatst bewerkt: 12 jul 2010
    >weggehaald<

2. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik begrijp sommige reacties niet helemaal, waarom moet TS de kinderen wel zo af en toe uitnodigen of binnen laten spelen?
    Ik zou dat helemaal niet doen, hier komen ook niet zomaar kinderen binnen hoor, doe even normaal, tis hier geen speelplaats ofzo???
    Ik zou het amk bellen en vooral de moeder duidelijk maken dat je van dit gesodemieter niet gediend bent!

3. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Foxter ik kan me voorstellen dat als ts de andere kinderen in de flat wel binnen laat het voor haar wellicht een stuk vervelender gaat worden als ze alleen deze kinderen buiten sluit.

Het afentoe binnen laten is dan in mijn ogen meer iets om te voorkomen dat ze juist gaan etteren en treiteren, omdat ze dat waarschijnlijk (als ik de opvoeding lees) wel gaan doen, al is het alleen maar omdat ze ook graag bij haar zijn en haar aandacht willen trekken.

4. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    Ik vind dat je heel erg min praat over die kinderen. Ze worden duidelijk totaal niet opgevoed. Dat ze dan niet weten wat een paprika is, is voor jou misschien raar, maar dat kan nou eenmaal. Niet iedereen is even slim. Dan hoef je ze nog niet als achterlijk af te schilderen. We zijn nou eenmaal niet allemaal hetzelfde opgevoed. En belletje lellen (tsja, een beetje vroeg), maar elk kind doet dat wel eens. Dan kan je ook zeggen dat dat niet kan en zeker niet zo vroeg, dan zo te praten over die kinderen. En dat spuugdoekje in de mond van je kind proppen, dat is denk ik met de beste bedoelingen gedaan, echt niet om je kindje te laten kokhalzen.
    En ga alsjeblieft niet alleen af op de leeftijd van een kind, elk kind heeft een heel andere ontwikkeling en sommige blijven een aantal jaar achter (bijv. een kind met ADHD) en daar zie je niks van, maar alsjeblieft, doe dat niet, want dat vond ik nog wel het ergste van je berichtje (ze als achterlijk afschilderen).

In dit geval is het echt een kwestie van moeder aanspreken en/of AMK bellen.

5. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik zou ook een melding maken bij het amk....is toch ook wat als iemand haar kinderen zo verwaarloosd en aan het lot overlaat... ze zoeken nu de aandacht negatief of positief bij anderen en vaak mond dat uit in negatief vervelend gedrag want dan krijgen ze altijd de aandacht... vind het wel sneu hoor en ook lastig voor jou natuurlijk.... misschien een idee om van die hordeuren met klip bij je voordeur te maken? kan je alles openzetten maar kunnen ze niet zomaar naar binnen.... en anders gewoon heel duidelijk zijn met een zware toon.... als je niet duidelijk bent naar zulke kinderen dan gaan ze maar door hoor... en die moeder, tsjah ik had haar er toch op aangesproken en erbij vermeld als jij er niets aan doet dan bel ik het amk....

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ten eerste kunnen kinderen er niks aan doen dat ze geen/ of een slechte opvoeding krijgen.
    Probeer duidelijk met ze regels op te stellen desnoods met de moeder erbij, wie weet staat deze er wel voor open. Vaak valt het reuze mee! En is het vaak alleen maar een vooroordeel wat je zelf hebt.

7. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik zou eens een gesprek met moeder aanknopen.
    Dat hoeft toch niet meteen op ruzie uit te draaien.
    Gewoon concreet zijn, niet aanvallen maar rustig uitspreken van de gebeurtenissen.

8. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Zou ik ook METEEN doen, die kinderen lopen ook gevaar. :x Blijkbaar let moeders niet op ze. Straks flikkert er één over het balkon of uit het raam.

Ik vind niet dat je het die meisjes mag aanrekenen, ze komen bij hun moeder duidelijk liefde/aandacht tekort en van opvoeden zal al helemaal geen sprake zijn. Zielig juist dat ze zo moeten opgroeien, denk dat ze beter af zijn in een liefdevol pleeggezin. ;) En die moeder heeft overduidelijk ook hulp nodig......

Dus ik zou echt even bellen met het AMK en in elk geval een melding doen!

9. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0

Kleine correctie: niet alle kinderen met adhd blijven een aantal jaren achter hoor!;)

Ik zou idd misschien toch ook moeder aanspreken op het gedrag van die kinderen.
    En verder: ze kunnen tien keer het product van het ontbreken van een opvoeding zijn, feit blijft dat hun gedrag storend is en dat TS er last van heeft.
    Ik zou ze niet meer binnen laten en ook duidelijk te kennen geven dat je dat niet wilt, evenals het aanraken van jouw kindje.

Sneu? Misschien wel, maar dan moet moeders ze maar beter opvoeden. Je kunt niet met elk kind in de wereld rekening gaan houden.

Bij het negeren door moeder van echt gevaarlijk gedrag kun je idd overwegen het amk te bellen.

10. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    En door reacties zoals bovenstaande gaat het steeds slechter met de wereld.

Ik bedoel, ik snap dat ze die kinderen niet in huis kan nemen maar de manier waarop ze over ze praat en zeker ook met de wetenschap dat het die kinderen aan elke opvoeding ontbreekt(uit het raam hangen, vies erbij lopen etc etc) en ze belt niet naar het AMK zegt toch ook wat over topicstarter en niet veel goeds.

In plaats van een topic plaatsen hier moet ze aan de telefoon hangen met het AMK.

Je kan niet het gewicht van de wereld op je nemen maar 2 buurmeisjes die verwaarloosd worden (en zo te lezen ernstig) kan je toch wel een helpende hand reiken.

11. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik snap ook wel weer dat de ts een beetje huiverig is om het amk te bellen want de moeder komt er uiteindelijk wel achter wie de melding heeft gedaan en dan krijgt zij misschien problemen aangezien ze zegt dat er niet zulke fijne figuren rondlopen...

het feit dat zij zich zorgen maakt zegt wel genoeg door dit topic, ze weet alleen niet hoe ze het moet aanpakken, en daar is dan een forum als dit goed voor om te horen wat anderen zouden doen! om haar gelijk af te kafferen vind ik nergens op slaan trouwens maargoed....

12. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Kan je trouwens ook niet anoniem een melding doen bij het AMK?

13. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Een melding kan je anoniem doen.

Ik kaffer haar niet uit, ze praat zelf zeer denigrerend over die kinderen terwijl ze duidelijk de oorzaak ervan weet, als je dan je mond houdt ben je duidelijk niet goed bezig.

Moet ik dan gaan zeggen dat ze overduidelijk goed is omdat ze haar verhaal hier plaatst, naar praat over de kinderen, geen actie onderneemt richting AMK, maar ach, ze schrijft hier en dan maakt ze zich duidelijk zorgen;):$:(

14. sannie306

sannie306 Actief lid

26 jul 2008
    316
    0
    16
    Vrouw
    Rotterdam

TS geeft in de opening toch tot 2 keer toe aan, dat ze haar verhaal ff kwijt moet en ze vraagt eerlijk gezegd nergens om tips wat te doen;)
    en dat ze enigzins terughoudend is om met moeder te gaan praten vanwege "enge, duistere figuren".....sorry, maar dan zou ik ook wel ff goed nadenken wat ik in dit geval zou doen hoor....je gaat toch niet je eigen gezin en/of jezelf in "gevaar" brengen:(
    Waarom "moet" ze dan een AMK melding doen:( omdat ze anders geen "goed" mens zou zijn.....sorry, maar dat vind ik een beetje een rare beredenering....denk niet dat het nodig is om haar hierom een schuldgevoel aan te praten....

15. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Een kind wat uit het raam hangt is natuurlijk goed, wat geen eten krijgt of schone kleding mag natuurlijk ook, dat wordt even terzijde geschoven.

Ik snap dat een melding doen erg is, ten opzichte van de moeder en van de kinderen want je haalt het een en ander overhoop.
    Dat zij haar beklag doet snap ik ook nog, maar ze praat zo denigrerend over die kinderen terwijl ze duidelijk weet wat de oorzaak is, en daar wringt de schoen, ze weet het maar ze doet niets, dan helpt klagen erover ook niet.

Dat bedoel ik met dat "waar gaat het heen met de wereld".

16. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    En weer vind ik het jammer dat sommige mensen in dit topic doen alsof ik de boosdoener ben. Ja natuurlijk maak ik me wel zorgen over die kids, ook al zijn het mijn kinderen niet. Maar zoals ik al zei, die kids luisteren niet. Hoe moet ik ze dat dan ooit duidelijk proberen te maken? Pictogrammen gaan maken ofzo? Ik vraag toch niet om wat jullie zouden doen! Ik wil mijn verhaal gewoon kwijt. Mag dat soms ook al niet meer?

Ja misschien moet ik wel contact opnemen met het AMK, maar in plaats daarvan ga ik denken of ik en mijn gezin zelf niet in gevaar kom met dit soort acties. Daar heb ik namelijk zelf helemaal geen behoefte aan. Mijn gezin gaat boven alles en ik wil dat wij zo veilig mogelijk zijn. Ik heb geen zin om met die duistere figuren in aanraking te komen. Het is de taak van moeders die hun moet opvoeden, maar de tijd dat je tegen kinderen moet gaan zeggen wat ze wel en niet mogen doen begint al veel eerder dan 7 en 8 jaar. Dat begint al op het moment dat ze het woordje nee snappen. Maar moeder had het te druk met een pilletje slikken en een jointje te roken, en daardoor zijn die kinderen de dupe geworden.

Ik wil nog o zo veel meer zeggen, maar dat doe ik niet. Want dan krijg ik de volgende lading negatieve reacties over me heen. Wat ik doe, weet ik niet. Al maak ik geen melding bij het AMK omdat ik voor mijn eigen veiligheid kies, dan kunnen er ergere dingen gebeuren. Zoals een kind wat naar beneden valt van 14 meter hoogte. Het is niet mijn taak om op die kinderen te letten. Dan komt er waarschijnlijk ook wel hulp aan te pas, maar waarschijnlijk al veel te laat.

17. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Onbegrijpelijk, echt geen woorden voor.....
    Ik trek me terug, dit soort reacties maken me zo verdrietig:(

18. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Kun je mij vertellen wat jou precies zo verdrietig maakt, want jou reacties maken mij ook verdrietig!

19. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Dat je denkt om je veiligheid, snap ik (daarvoor kun je dus een anonieme melding doen)

Ik wil er verder niet op in gaan want het zal voor een heel groot meer te maken hebben met mijn oude zeer, dan met iets anders.

20. mroos

mroos Niet meer actief

Wanneer je anoniem een melding doet dan zorgt het AMK ook dat dit anoniem blijft en niet te herleiden is. Wanneer je niet anoniem een medling doet -waar ze in principe meer mee kunnen-, dan komt ze er idd achter. Wat let je om naar haar toe te gaan en te zeggen dat je je dusdanig zorgen maakt dat je een melding wilt doen, in het belang van haar kinderen? Misschien snakt ze wel naar hulp maar durft ze de stap niet te zetten.

Je hebt er niet bewust voor gekozen dat zij naast je is komen wonen, maar het is wel zo. Je kunt er wat aan doen of je kunt het zo laten. Ik vind het persoonlijk echt egoistisch om er niks aan te doen, je vindt haar onverantwoordelijk, maar dan vind ik jou evengoed onverantwoordelijk. Je staat nu in de positie om in ieder geval actie te ondernemen, te doen wat in jou macht ligt.

En daarnaast vind ik dat je heel kort door de bocht redeneert. Je weet ook niet wat voor een verleden zij heeft, en waarom zij zo geworden is, waarom zij een pilletje slikte en een joint rookte. Je zei zelf al dat het beter met haar gaat dan toen, ze heeft dus vooruitgang gemaakt, ze is in staat om te veranderen.
    Oh, en die kinderen kun je écht niks kwalijk nemen, ik snap dat je je aan ze kan ergeren, en het hoeft ook niet te betekenen dat je alles hoeft te pikken. Juist wanneer jij grenzen aangeeft en je ze bijvoorbeeld leert wat een paprika is, kun je een voorbeeld voor ze zijn.

Ik denk persoonlijk dat het je meer doet dan dat je letterlijk zegt, dat je je wel druk om de kinderen maakt maar aan de andere kant helemaal geen zin hebt in gezeur. Dat snap ik. Maar je kan niet boos worden omdat mensen je vragen het AMK in te schakelen, want wij lezen het objectief en het is allemaal gewoon best wel ernstig.

Ik verzoek je echt om actie te ondernemen. Jij kan namelijk kinderlevens 'redden', nog tot iets moois maken. Soms komen er dingen op je pad waar je niet om gevraagd hebt, maar waar je onmogelijk omheen kan. En dan kan je beter nu iets ondernemen, dan wanneer er echt iets ergs gebeurt..

Deel Deze Pagina