De kinderen van mijn buurvrouw! (gek word ik van ze)

Discussie in 'De lounge' gestart door belliebel, 11 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Amen! Doe alsjeblieft iets om die meisjes te helpen of misschien zelfs te redden......

2. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Ik zie dit niet als nare afschildering van de kinderen, maar als nare afschildering van de moeder die ze kennelijk niet genoeg aandacht geeft, en/of betrekt bij de dagelijkse dingen des levens, waardoor een kind leert wat er allemaal te zien en te beleven is op deze wereld.

Als je vervolgens valt over het woordje achterlijk; dat betekend letterlijk achter in ontwikkeling.
    Dat is wat kinderen worden wanneer ze niet voldoende aandacht krijgen van (één van de) ouders.
    Zo'n kind weet dan niet beter en ik begrijp dat de term achterlijk enorm negatief overkomt, maar bedenk je ter plekke de schrik die je ervaart wanneer je babietje een spuugdoekje achter in zijn keel gedrukt krijgt.
    Dan denk je in een flits niet na over juist gekozen en afgewogen woorden en/of zinnen; je denkt!, punt.
    Gelukkig is TS volwassen genoeg om het bij denken te laten en het niet uit te spreken, wat genoeg mensen wél doen.

Mensen, zullen we even reageren op de situatie, en niet gaan zitten mierenn**ken over wat de TS wel of niet denkt?!?

@ TS; lijkt me een moeilijke situatie, en wat ik in je tekst terugvindt, je weet dat de kindjes er zelf niets aan kunnen doen.
    Het idee van de kaarten en alles is mooi bedacht, maar de kinderen zijn niet jouw verantwoording, en dus hoef jij er geen tijd in te steken wanneer je dat niet ziet zitten.
    Wanneer je ziet dat kinderen zo behandeld worden lijkt het me inderdaad handig even een melding bij het AMK te maken, zodat je ze niet zomaar aan hun lot overlaat.
    Een gesprek met hun moeder; alleen wanneer je het gevoel hebt dat dat kan.
    Het is ook mogelijk dat er een vervelende situatie onstaat van onbegrip en/of ruzie, en daar zit je niet op te wachten neem ik aan.
    Succes!

3. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36

Heeft er iemand al eens aan gedacht dat dit voor de kids heel slecht uit kan pakken?
    Vooral gezien de omschrijving van wat de kinderen wel eens overkomt wanneer mams en d'r vriendjes boos op ze zijn.

Voor hetzelfde geld krijgen ze een onmundig pak slaag.

Hoe meer ik er over nadenk.. ik zou het AMK bellen.

4. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36

Heel apart deze reactie..

TS vraagt om advies, niet alleen voor zichzelf maar ook voor die kinderen, ze had ook niets kunnen doen en het laten gaan.
    Deur dicht en opzouten, maar dat doet ze niet!

De beste stuurlui staan aan wal denk ik dan.. de meeste mensen weten niet direct wat de juiste stappen zijn in dit soort situaties, wees blij dat er dan nog de moeite genomen wordt om informatie in te winnen bij anderen.
    Dit soort reaties maakt dat mensen dat in het vervolg dus niet meer doen, ze worden immers meteen afgerekend op eventuele onzekerheden!

Jammer, heel jammer dit..

5. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Ben jij al onderweg daarheen om te helpen?

6. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36

Fijn dat je je muurtje een beetje omlaag trekt oom ook dit soort dingen even erbij te vermelden, want oud zeer kan je beeld zo kleuren..

Ik kom uit zo'n zelfde nest als jij, dus ik begrijp echt wel dat je het niet aan kunt zien, dit soort dingen.
    Maar het is ook belangrijk te proberen de andere kant van het verhaal te bekijken, niet die van de moeder in dit geval, maar van degene die even niet weet wat ze er mee aan moet..

7. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Beetje vreemd om neer te zetten of ik er al heen ben om te helpen aangezien ik helemaal niet weet waar TS woont ;)

8. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    Dat weet ik hoor, maar ik wou alleen even een voorbeeld noemen. Dit is mijn ervaring op dit gebied. Heb broertjes die ook ADHD hebben en die zijn ook nogal achter, waardoor mensen zich afvragen of ze wel goed wijs zijn?
    Je hebt ook heel veel andere problemen waardoor je achter kan raken, maar om die allemaal te gaan noemen..

9. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    Tsja.. heftige discussie dit.
    Ik zie het misschien ook wel heel anders en verkeerd, maar ik lees gewoon totaal niet dat TS zich echt bekommerd om de kinderen. Ik zie eigenlijk alleen maar geklaag over wat voor vreselijke kinderen die buurkinderen wel niet zijn. Tsja en dan dat gescheld erbij.. dat schiet echt in het verkeerde keelgat. En als je alleen maar van je af wil tikken, gebruik dan geen forum, maar een pen, een stuk papier en jezelf. Zo'n forum is er voor reacties. Moeten we dan bij elk topic dat wordt geopend, vragen: och gut kind, wat erg, wil je weten wat wij aanraadden? Of wil je gewoon van je af tikken?
    Maar goed, ook hier wordt alles een beetje gekleurd, vroeger ook een rotjeugd gehad, op mijn 16e weglopen en toen zeiden mensen opeens: ja, we wisten dat het een rotsituatie voor jullie was.
    Tsja, daar had ik niks aan en dat is me indertijd ook in het verkeerde keelgat geschoten.
    Waarschijnlijk een goed idee dat als je een topic opent of een reactie plaatst even naleest wat je typt, daar komen waarschijnlijk een stuk minder verhitte reacties op.

10. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

@TS....wat een nare situatie.Kan me voorstellen,dat het een hele inbreuk is op je privacy als die kinderen te pas en te onpas je huis inlopen.En ik zou het ook niet waarderen als een kind een doekje bij mijn baby (die ik niet heb ;)) in zijn mond zou proppen.Ongeacht de oorzaak van zulk gedrag.Lijkt me echt heel vervelend als je ergens altijd heerlijk hebt gewoond en er komt zo'n gezin bij je wonen.Kan me je ergernis echt zo goed voorstellen.
    Heel veel sterkte met de situatie en ik hoop dat er snel een oplossing komt voor je.
    Over dat AMK bellen....ik denk dat dat nogal een stap is om te nemen.Niet iets wat je zomaar even doet.Kan me je weerstand daartegen ook goed voorstellen.

11. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Ik lees trouwens in het verhaal van TS wel dat ze zich zorgen maakt om die kinderen.Maar ook haar eigen (terechte) ergernis.
    En ik heb dus wel eens het AMK gebeld...jaaaaaaren geleden....maar dat is echt geen besluit wat je zomaar ff neemt en die kinderen werden echt geslagen.Die drempel om dat te doen is echt heel erg hoog.Je haalt nogal wat overhoop in zo'n gezin nml.

12. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Ik heb niet alles gelezen, maar ik moet het even opnemen voor TS. Zij is namelijk mijn collega die tegenover me zit dus ik ken haar denk ik wat beter dan jullie. ;)
    Ik weet dat ze het beste voor heeft met kinderen in het algemeen, en dat ze gewoon een beetje met de handen in het haar zit en dingen misschien anders over komen dan ze bedoelt. In ieder geval zijn die kinderen niet haar probleem, maar doordat ze daar zijn gaan wonen is het wel haar probleem geworden. En daar zoekt ze nu de beste oplossing voor, zowel voor die kinderen als voor haarzelf, want ik begrijp helemaal dat het te veel wordt.
    Ik weet ook niet goed wat ik haar moet adviseren, behalve de kinderbescherming bellen. Ik geloof niet dat ze zich moet inlaten met dat gezin, want nogmaals het is haar probleem niet, ze hebben een MOEDER, en die moet het oplossen. Bovendien gaf ze al aan dat die moeder wat 'vreemde' vriendjes kan hebben dus daar wil je al helemaal niks mee te maken hebben.
    Belliebel, ik hoop alleen maar dat de situatie verbeterd en ik spreek je snel :)

Deel Deze Pagina