De kinderen van Ruinerwold

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door giebel, 24 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty89

    Kitty89 Actief lid

    13 aug 2020
    219
    256
    63
    Vrouw
    Ik kan werkelijk waar niet begrijpen waarom ze die man niet veroordeeld hebben. Voor allerlei dingen die de kinderen zonder verder bewijs zeggen snap ik dat ze het niet kunnen, maar ik geloof dat ze veel meer beelden hebben en dit nog niet eens het ergste is wat ze uitzenden.

    met dit bewijs kunnen ze die vent toch vast zetten en weg laten rotten voor zware mishandeling? Mentaal en fysiek!
     
    Gewooniemand en hummeltje5 vinden dit leuk.
  2. Roodborstj

    Roodborstj Actief lid

    17 mei 2020
    271
    262
    63
    Vrouw
    Dat gevoel heb ik bij Shin ook niet :(.
     
  3. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.091
    4.265
    113
    Home
    Het lijkt wel of ze helemaal niet boos zijn op hun vader en ook moeder natuurlijk

    Jammer dat de jongste kinderen hun verhaal niet willen delen
    Ik vraag me echt af waarom ze achter de acties van hun vader blijven staan wie weet heeft dat tijd nodig om te zien dat dat allemaal fout is geweest
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  4. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.457
    13.054
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Nee geen Josef. Was zo'n naam net als Shin en Edino: zo 1 die je haast nooit tegenkomt.
    En er werd over die kinderen gesproken dus was echt een naam van 1 van die kinderen.

    Ik betwijfel of Israel anders werd behandeld. Ik denk dat het gewoon een kwestie van tijd was: hij groeide op en naarmate ie ouder werd ging ie zich meer en meer afvragen wat er nog meer was in de buitenwereld. En mogelijk ging ie zich ook steeds meer en meer afvragen over zijn opvoeding, al dan niet omdat z'n oudere broers en zus al eerder waren vertrokken, naar ik vermoed niet zonder enorm tegengeluid (en waarschijnlijk meer cq. erger) van vader.

    Waarom de jonge kinderen alles goed praten (naar we horen vanuit de media) zal a. komen doordat ze niet beter weten dan dat dit 'normaal' is en b. kinderen ontzèttend loyaal zijn naar hun ouders.
     
  5. A je to

    A je to Bekend lid

    7 feb 2016
    901
    1.223
    93
    Precies de vragen die ik ook nog heb.. Vandaar dat ik me afvroeg wanneer vader die hersenbloeding gehad heeft. Want als hij echt nog zo weinig kan dat hij niet eens veroordeeld wordt, dan kan ik me voorstellen dat dat de dynamiek in het gezin ook veranderd moet hebben.
    Al waren de kinderen toen natuurlijk wel al heel lang in de greep van deze man..
    Ook inderdaad heel benieuwd waar de oudsten naartoe zijn gegaan nadat ze gevlucht waren. Zonder huis, geld, baan..
     
    Suuzan vindt dit leuk.
  6. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hij heeft in 2016 die hersenbloeding gehad. En hij kan niet meer praten, maar fysiek was/is hij misschien nog aardig sterk? En de kinderen waren natuurlijk niet anders gewend en houden van hun vader. Misschien juist nog wel meer toen hij ziek werd.
     
    Suuzan vindt dit leuk.
  7. A je to

    A je to Bekend lid

    7 feb 2016
    901
    1.223
    93
    Ik dacht begrepen te hebben dat hij dus ook op bed ligt en nauwelijks nog kan bewegen? Of zit ik er dan helemaal naast, dat kan hoor..
    Maar inderdaad, de kinderen waren toen al lang en breed gehersenspoeld natuurlijk
     
  8. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.380
    3.905
    113
    noord holland
    Wat ik ook niet helemaal kan begrijpen is dat de kinderen aangeven dat hij met gebaren nog heel veel duidelijk kon maken en dat hij ze prima begrijpt. Maar in de rechtbank kan hij niet veroordeeld worden omdat hij niet kan communiceren o_O.
    Ik denk dat die man, wanneer hij het zelf dus wil, nog héél veel duidelijk kan maken en ook alles begrijpt. Althans in zijn omgang met de jongsten.
    Met de oudste duidelijk minder (maar die hadden geen contact met hem na zijn hersenbloeding de laatste jaten) want bij dat bezoek in de gevangenis bleek dat ze elkaar niet goed begrepen in eerste instantie. Vader leek heel blij om Edino te zien en was trots hem, komen ze ergens week later achter dat hij hem voor de verkeerde aanzag :|.
    Gevaarlijk dat hij daardoor niet berecht kan worden en daarheen gaat waar hij hoort te zitten maar wel nog door kan gaan met zijn kinderen beïnvloeden :evil:. Want dat begrip en vorm van communicatie is er wel degelijk nog.
     
    Gewooniemand en hummeltje5 vinden dit leuk.
  9. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dit lees ik op dvhn.nl, ik snap wel dat ze hem niet kunnen of willen vervolgen, maar het maakt me ook boos.

    'De voorzitter noemde Van D. niet ‘fit to stand’, waarmee ze bedoelt dat de vader niet in staat is zichzelf te verdedigen in een complexe rechtszaak als deze. Door zijn hersenbloeding uit 2016 is hij zijn spraakvermogen zo goed als kwijt en is ook zijn hersencapaciteit ernstig aangetast.
    Hij kan nauwelijks onder woorden brengen wat zijn kijk op de zaak is, laat staan zich op een actieve manier verweren tegen wat er tegenover hem gezegd zal worden in een inhoudelijke behandeling. Uitzicht op herstel of verbetering is er niet, staat in de rapporten van medisch deskundigen.'
     
  10. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik was blij dat ik het hier gelezen had, anders was ik me echt rot geschrokken, want het kwam ook zo opeens. En ik schrok alsnog.
    Heel heftige beelden, maar dit was eigenlijk nog maar een peulenschil als je de andere verhalen hoort :(
     
  11. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
  12. giebel

    giebel Fanatiek lid

    26 aug 2011
    2.499
    499
    83
  13. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.380
    3.905
    113
    noord holland
    Nu je het zegt, zoiets had ik inderdaad al wel gelezen maar niet meer over nagedacht. Ik kan het op die manier inderdaad wel begrijpen, zo is onze rechtstaat in Nederland nou eenmaal, en dat is maar goed ook natuurlijk. Maar in dit soort gevallen voelt het wel super oneerlijk naar de kinderen toe. Toen zij jong waren en zo door hem behandeld werden hadden ze voor hem blijkbaar ook geen recht op enige vorm van zelfbeschikking of een mening o.i.d. :(.
     
    Snoopy1979 en hummeltje5 vinden dit leuk.
  14. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.457
    13.054
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik wel iig.
    Best een interessant artikel. Inclusief een filmpje van hem op een door hem zelfgemaakte roeimachine.

    Wel vreemd (zacht uitgedrukt) dat die man zelf dus uuuren doorbracht op internet, terwijl hij de (in ieder geval jongste) kinderen hier ver vandaan hield.
     
    Snoopy1979 vindt dit leuk.
  15. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja even een tabblad in incognito modus openen en daar de link in plakken.
     
  16. giebel

    giebel Fanatiek lid

    26 aug 2011
    2.499
    499
    83
    Gelukt, bedankt!
     
  17. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.518
    4.380
    113
    De filmpjes spreken toch voor zich? Er is geen enkele reden acceptabel en te bedenken om je kinderen ZO te behandelen. Ongeacht hoe hij zich kan en gaat verdedigen. Heel duidelijke zaak, het staat allemaal op film vastgelegd en de beelden liegen niet.

    Ik wens niet iemand graag iets ergs toe, maar deze misselijkmakende man wens ik echt een heel eenzaam en pijnlijk bestaan in een klein armoedig celletje. Niet te bevatten dit...
     
  18. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja ik snap dat het voor zich spreekt, maar zo werkt het in Nederland niet, de bak in zonder eerlijk proces.
     
  19. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.457
    13.054
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Daar kan ik dus ook met mn pet niet bij!
     
  20. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.457
    13.054
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Hebben jullie dat nou ook, dat iedere avond zodra je in bed kruipt en het stil wordt om je heen, je hoofd dat akelige stukje film afspeelt van dat mooie, blonde, schattige snoetje wat zo kei- en keihard door d'r eigen vader van d'r stoel wordt afgeduwd? :cry:
    Het laat me niet zo makkelijk los merk ik..
    Normaal ben ik niet zo heel snel geschokt, maar met deze docu des te meer :(
     

Deel Deze Pagina