De kinderen van Ruinerwold

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door giebel, 24 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Ik heb de eerste 2 afleveringen gemist en ging de 3e kijken. Heel toevallig , precies toen die vader opstond zei iets in mij dat ik het af moest zetten.
    Daar ben ik heel erg blij om. Ik zou dat ook nog erg lang in Mn hoofd hebben

2. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.587
    13.829
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Goed aangevoeld!

Ik zag het echt totaal niet aankomen, ondanks dat ik reeds wist hoe grillig ie was (doordat ik de eerdere uitzendingen al had gezien).
    Heb het beeld toen ook op pauze gezet omdat ik eerst dacht dat het zo gemonteerd was en me afvroeg waarom ze dat zo zouden doen. Lekker naïeve gedachte :oops:

3. Neilia

Neilia Niet meer actief

ga je morgen dan wel kijken?
    Ik zou het evt opnemen en even de reacties op de aflevering afwachten.
    Dan kan je altijd nog beslissen of je het wilt zien.

4. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.587
    13.829
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik vind het eigenlijk te interessant om niet te kijken :oops:
    Maar ga er dit keer inderdaad niet meer onvoorbereid in nee.. en zal eerst de reacties hier lezen.

5. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.660
    8.404
    113
    Vrouw
    Ik heb dat stukje drie keer gekeken. Eerst kwam het uit het niks en vroeg ik mij af of ik het wel goed gezien had. Ik was even afgeleid. Toen ik het de tweede keer keek vroeg ik mij af of die moeder als stress reactie begon te lachen. Om de derde keer goed op de reactie van de moeder te letten. Het beeld is niet zo scherp als dat van tegenwoordig, maar er leek niemand thuis te zijn...

hummeltje5 en Magnolia29 vinden dit leuk.
  6. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.936
    5.242
    113
    Home
    Dat meisje van die stoel
    Dat is dan toch 1 van de jongere kinderen die achter hun vader blijven staan en zich niet herkennen in de verhalen van hun oudere broers en zus?

7. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.277
    3.239
    113
    Vrouw
    Ja dat moet haast wel.

8. Neilia

Neilia Niet meer actief

snap ik.
    Zeker als je het maar niet kan los laten is het beter om even de reacties af te wachten.
    Dan weet je in elk geval wat je kan verwachten.
    Ik kan het makkelijk los laten, vind het vreselijk hoor wat er gebeurd is maar het is niet zo dat ik er dagen mee blijf zitten.

9. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.587
    13.829
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Eergisteravond spookte t nog maar heel even door m'n hoofd.
    Gisteravond spookte het niet meer door m'n hoofd :thumup:

Normaal gesproken kan ik behoorlijk heftige dingen hebben.
    Denk dat het de combinatie 'enorm heftig' plus 'onverwacht' en 'vol ongeloof' was die me met dat beeld op m'n netvlies achterliet in bed.

Magnolia29 vindt dit leuk.
  10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja lijkt me wel, als alle kinderen op dat filmpje hun kinderen waren. Dan is zij het 7e kindje volgens mij.
    Ik denk dat die jongsten vooral ook heel loyaal zijn naar hun vader toe. En het is heel heftig om terug te zien (de jongsten hebben deze beelden niet gezien), maar als je niet beter weet....

Voorbeeld van mezelf, mijn moeder was schizofreen en ik lag als ze een psychose had regelmatig met de hond onder mijn bed of met de hond achter de gordijnen. Vier jaar was ik, en doodsbang, dat weet ik nog heel goed. Op film had dat er heel heftig uitgezien denk ik. Maar in mijn herinnering is het helemaal niet zo erg als ik eraan terugdenk, omdat het normaal voor me was, ik wist niet beter. Vroeger wist ik niet dat mijn moeder ziek was, en ik heb het haar nooit kwalijk genomen. Het was mijn moeder en ze was hoe ze was. Was niet altijd fijn, maar het was wel míjn moeder.

Flopje vindt dit leuk.
  11. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.637
    380
    83
    ..
    Ik las net dat er op internet nog een extra uitzending zal volgen waarin de oudste drie vertellen hoe zij uit het gezin vertrokken zijn.

toch3 en hummeltje5 vinden dit leuk.
  12. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.822
    2.679
    113
    Net geplaatst op de fb pagina van Jessica Villerius (de documaakster):

"Straks om 21:35 uur de laatste uitzending van ‘De Kinderen van Ruinerwold’. Wederom een aflevering met verdrietige verklaringen en schokkende beelden (kijkers wezen mij er vorige week op dat ze dat graag van te voren weten). Ik zou kijkers willen vragen de aflevering helemaal uit te kijken, omdat ik een paar uur geleden nog een update heb toegevoegd. Deze toevoeging zit na de aftiteling en is een belangrijke ontwikkeling in het verhaal. In deze laatste aflevering hoor en zie je hoe de oudste kinderen de pro-forma zitting ervaren, inclusief de verhoren door de advocaat van klusjesman Josef. Het wordt duidelijk dat Gerrit Jan van D. niet alleen zijn eigen kinderen opsloot (dit zijn schokkende beelden), Mar Jan neemt een belangrijke stelling in en Shin wordt eindelijk kwaad om wat hem en zijn broertjes en zusjes is aangedaan. Israel hoort voor het eerst hoe zijn broers en zus terugkijken op die allesbeslissende 14 oktober, de dag waarop hij wegliep. De oudsten volgen live de rechtszaak waarin wordt besloten dat hun vader niet vervolgd kan worden en je ziet wat er gebeurt als de jongste zoon van het gezin onverwacht een statement uitbrengt, direct na de uitspraak. ‘De Kinderen van Ruinerwold’, straks om 21:35 uur NPO 1. Na de uitzending zit de advocaat van de oudsten, Corinne Jeekel, bij Op1 om te vertellen over de juridische stand van zaken."

Gewooniemand, hummeltje5 en Magnolia29 vinden dit leuk.
  13. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.660
    8.404
    113
    Vrouw
    Wat rot voor jou @Snoopy1979 :(

Weet je wanneer dat is?

14. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.637
    380
    83
    ..
    Vanaf morgenavond 20.00 uur, online.

hummeltje5 en Zonnestralen vinden dit leuk.
  15. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    #136 Magnolia29, 14 apr 2021
    Laatst bewerkt: 14 apr 2021
    Wat goed van de jongste zoon dat hij deze keuze heeft gemaakt. Misschien heeft hij toch de afleveringen op tv gezien? Ik hoop dat de jongste dochters ook nog tot inkeer komen...

Edit; sorry, nog even teruggekeken en er staat 1 vd jongste kinderen. Niet per se de zoon. Excuus!

16. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Als ik het goed begreep was het de jongste zoon die de stelling naar buiten bracht dat hij nog wel achter zijn vader stond. Wat voorgelezen werd van de telefoon, waarin Israel werd afgekraakt dat hij weg was gegaan. Wie van de jongste kinderen er weg is gegaan is volgens mij niet bekend.

Magnolia29 vindt dit leuk.
  17. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Waar staat dat het om de jongste zoon ging? Ik zag alleen 'een van de jongste kinderen'

Hoe dan ook vind ik het een hoopvol bericht. Dat misschien ook de rest ooit inziet dat wat er gebeurd is, echt niet oke is.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  18. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Sorry, aangepast! Heb het even terug gekeken!

Soturi vindt dit leuk.
  19. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.660
    8.404
    113
    Vrouw

Deel Deze Pagina