De kist dragen, wie zou jij dat laten doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Winddanser, 24 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willie32

Willie32 Actief lid

2 dec 2011
    409
    52
    28
    N-H
    Ik heb mijn zoontje laten dragen door de uitvaartondernemer.
    Wij hadden een hele goede klik.

Ik was zo ontzettend bang dat ik of iemand van de familie hem zou laten vallen door emotie.

Wat ze met mij doen, mogen mijn nabestaanden besluiten, zolang ze me maar niet laten vallen...

2. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig dragen we hem met zn vieren, heb inderdaad ook wel de angst hem te laten vallen, maar komt vast goed! Goed vasthouden...

3. suuz09

suuz09 Bekend lid

14 jan 2009
    712
    272
    63
    Als eerste gecondoleerd.

Ik heb mijn zoontje samen met mijn ouders en zus gedren. Hij lag in een rieten mandje. Het moeilijkste wat ik ooit heb moeten doen, hem achterlaten in zijn grafje.

Groetjes Suzanne

4. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je, het lijkt me vreselijk als ouders zijnde. Sowieso als je kind overlijdt, maar je kind achterlaten in een graf en dan weggaan ook.

5. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echt heel verdrietig als ik lees hoeveel meiden een kindje verloren hebben en het hele proces mee moesten maken.

6. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Ik werk ook in de zorg en heb ook al meerdere keren cliënten 'gedragen' vind het erg bijzonder om te mogen doen, net als de laatste zorg nadat ze zijn overleden.
    Ook mijn oma heb ik na haar overlijden zelf verzorgd en wij als kleinkinderen hebben de kist gedragen, de aanhang en achterkleinkinderen de bloemen.

Mijn dochter zou ik denk ik ook graag zelf samen met mijn man willen dragen, al hoop ik dit natuurlijk niet mee te hoeven maken.

Mocht mij iets gebeuren dan hoop ik dat er naasten zijn die het zouden willen / kunnen doen. Ben wel van mening iemand moet zich er goed bij voelen om te doen en niet omdat het moet.

Deel Deze Pagina