Moeilijk wennen aan stukjes in eten (8+ maand)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door aros, 18 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo allemaal,

hier een vraagje: Vandaag heb ik onze dochter een potje groenten gegeven met stukjes. Hier vond ze niet veel aan...
    Ze wilde het eigenlijk niet hebben, heeft maar een paar happen gehad!
    Is dit herkenbaar bij jullie?
    Ik heb nl ergens gelezen dat je best die leeftijdsgrens mag overschrijden om ze vroeg genoeg aan stukjes te laten wennen... En ze mag het nu ook wel hebben, ze wordt deze week 8 maanden.
    Heb het idee dat ze dat fijne wel makkelijk vindt... En ook begint ze nu wel te kokhalzen...
    Gaat dit over, moet ik het gewoon blijven herhalen?
    Hoe hebben jullie dit gedaan, als jullie dit ook hebben gehad tenminste!
    Tips zijn welkom!

Gr. AROS!

2. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    hoi aros;
    hier doen we dat ook al een poosje, beetje geleidelijk opgebouwd steeds hebben we t iets minder gepureerd...
    ist een idee voor jou om dat potje dan voor de helft ofzo te pureren en de andere helft niet en dan mixen.....? en dan steeds minder pureren?
    we geven nu ook zo af en toe iets in de hand (sperzieboon, broccoli oid) en dat gaat nu ook goed:)

3. lila07

lila07 Actief lid

29 okt 2007
    298
    0
    0
    België
    Gewoon rustigaan opbouwen, niets overhaasten. Steeds wat minder pureren helpt het best.
    Ze moeten eraan wennen, dat gaat zeker niet van dag op dag: Lin wou op 8 maanden ook nog geen brokjes in haar eten, nu is dat geen probleem meer, maar het duurde even.

4. ja misschien zijn we daar een beetje laat mee, maar onze kleine meid is echt een melkmonster...
    Ze is nog niet zo lang aan wat vast voedsel, wel geprobeerd, maar steeds spuugde ze het weer uit. Sindskort zit ze er wat op te sabbelen en houdt ze het binnen. Dus heb haar nu al een paar dagen aan een soepstengel, en die gaat steeds verder op, dus dat went toch ook wel iets!
    '
    En ja ik vraag me af, hoe jullie dit pureren, echt met een staafmixer of gebruiken jullie wat anders...
    En ja dit was toevallig een potje, maak wel zelf groente maar dit kan ik eigenlijk maar heel fijn pureren!

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Mn fruit pureer ik nog maar mijn groenten bijna nooit meer. Justin eet gestampt/geprakt eten hier. Maar ook rustig aan overgegaan op stukjes en idd eerst aldoor kokhalzen, gewoon de volgende dag wéér proberen etc.

6. oh dus kokhalzen hoort er echt bij Patries?

Ben blij te horen dat er meer wat later zijn lila!

Deel Deze Pagina