De kleine en de kat

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Nalia, 18 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nalia

Nalia Actief lid

29 okt 2010
    275
    0
    0
    Huishoudelijke Hulp
    Noord Brabant
    Wij hebben wel een goed idee over hoe wij de hond met de kleine moeten laten kennismaken. Maar heeft er iemand ervaring met de kat? We zijn niet bang dat de kat de kleine wat aan zal doen. Maar wat is jullie ervaring met jullie pasgeboren kindjes en de kat?

2. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

hier kwamen ze uit zichzelf naar de kleine de eerste dagen kwamen ze echt niet in dr buurt, maar een paarweekjes later gingen ze snuffelen.. hebben het totaal van de katten af laten hangen maar bleven wel in de buurt als de katten bij dr gingen snuffelen

3. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    hier hebben we 3 katten en 1 die loopt nog steeds met een grote boog om hem heen, 1 tje snuffelt af en toe en de laatste die gaat echt bij hem liggen en kopjes geven, wil af en toe zelfs op hem gaan liggen (doet de kat bij mij ook :p) maar dat kunnen ze alleen als wij der bij zijn en we hebben het ook van de katten zelf uit laten komen

4. bumba

bumba Bekend lid

2 nov 2007
    791
    0
    0
    Mijn katten zijn erg nieuwschierig. Heb ze gelijk bij mijn zoontje gelaten met ons erbij en laten snuffelen. Gelijk goed vanaf dag 1. Hij is nu bijna drie en nog steeds geen problemen gelukkig.

5. troeliewoelie85

troeliewoelie85 Niet meer actief

Onze katten hebben de eerste weken niet naar ons omgekeken en waren erg beledigd hihi.
    Nu gaat onze ene kat altijd mee als ik de kleine op bed leg en geven ze haar allebei koppies!
    Alleen als ze huilt dan rennen ze weg en ze vinden het niet leuk dat ze tegenwoordig met haar beentjes tegen ze aan schopt ;)

Maar ze zijn eigenlijk gewoon weer zoals ze waren voor ik zwanger was en doen haar helemaal niks!
    Terwijl een van de 2 andere kindjes wel aanvalt van vrienden....

6. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    het gaat echt ongelovelijk goed!!!
    we hebben haar gewoon op onze arm gehouden en in t begin vonden ze t maar een eng ding dat bewoog,nu zijn ze heel bezorgd snuffelen lekker aan dr en ze hoort er helemaal bij ze zijn liever dan anders

7. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Het gaat goed hier. In het begin heb ik mijn kat wel eens laten ruiken aan een poepluier van m'n dochter. Ik weet dat ze dat voor honden adviseren, maar misschien werkt het ook zo voor katten.

Na een paar weekjes kwam de kat regelmatig op de bank naast me zitten terwijl ik dochterlief aan het voeden was. Dan snuffelde ze aan haar hoofdje, gaf kopjes aan haar en likte soms aan haar haartjes. Nu wordt m'n dochter helemaal blij als ze de kat ziet, en vindt ze erg leuk om haar te aaien. Het is wel een langharige kat, dus ik hou haar handje vast tijdens het aaien en trek het snel weg zodra ze wil vastgrijpen.

8. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

1 feb 2011
    519
    0
    16
    Onze poes wilde de eerste dagen weinig van de kleine meid weten, daarna kwam ze wat ruiken.
    Nu komt ze half op schoot liggen als ik aan het voeden ben.(voorpootjes) Ook blijft ze gewoon op de bank liggen als we met Jeske op de bank gaan zitten en haalt ze kopjes aan haar hand.
    Gewoon op eigen tempo laten wennen.

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Onze kat was echt super jaloers en aanhankelijk.
    En ze deed ook echt dingen die ze anders nooit deed, zoals op tafel springen.
    En ze heeft een paar keer de spenen die op tafel lagen kapot gebeten.
    Het is gelukkig vanzelf beter gegaan.

10. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Hier waren de katten niet zo heel enthousiast, en nog steeds niet eigenlijk ;)
    Door eentje ben ik zelfs twee weken zo ongeveer genegeerd terwijl hij echt mijn maatje was, mijn kindje noemde ik 'm altijd want hij kwam altijd als een baby bij me liggen. Gelukkig vindt ie me nu weer lief ;)

We hebben ze er gelijk bij gelaten toen we thuis kwamen, maar ze waren niet eens heel erg geinteresseerd. Even gekeken, maar niet echt gesnuffeld ofzo. Om jaloezie of wat ook te voorkomen laten we ze er wel altijd bij als we met miniNooNoo bezig zijn, al komen ze meestal om even een kopje te halen bij ons en wordt ons meisje eigenlijk genegeerd.

Afgelopen week heb ik twee dagen plas gevonden in huis. Eén keer in de kinderwagen (ik voel de woede alweer opborrelen) maar ook in de wipper, op een hydrofiel, gewoon op de vloer... Ik dacht echt dat ik gek werd! We hebben de dierenarts gebeld en die gaf ons de tip om met een watje langs de baby te gaan en daarna met dat zelfde watje langs de wang van de kat, langs dat gedeelte waar ze je altijd kopjes mee geven. Verder de katten heel veel aandacht geven, meer dan je normaal zou doen.
    Daar zijn we twee dagen geleden mee begonnen en *even afkloppen hoor* sindsdien heb ik geen plas meer gevonden...

11. Rosado

Rosado Niet meer actief

Onze katten moesten in eerste instantie niks weten van Ayla. Als ze begon te huilen wisten ze niet hoe snel ze zich uit de voeten moesten maken :D. Maar inmiddels zijn ze helemaal aan haar gewend, ik heb ze gewoon altijd bij haar in de buurt laten komen als ik er ook bij was en nu vinden ze het zelfs prima als ze ze probeert te aaien.

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij kwamen na een paar dagen uit het ziekenhuis en hebben toen de kat bij de baby laten kijken. Hij heeft de baby tot een maand of 5 ontweken en genegeerd. Nu ze heb wat kan aaien ( bijna 7 maanden ) vind hij het wel lief, tot ze zijn oor of vacht vastgrijpt, dan gaat hij toch maar snel weg. Dus overwegend negeren, deels accepteren.

13. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Bij ons waren ze doodsbang voor hem. Ze liepen met een grote boog om mij heen. Op een gegeven moment wilden ze wel ruiken, maar liepen ze achterwaarts weg, want stel dat hij iets doet. Uiteindelijk vindt de ene nu alles goed, en de andere loopt nog steeds liever een blokje om.

14. Jits27

Jits27 Lid

2 dec 2010
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen we met onze dochter uit het ziekenhuis kwamen hebben we de maxicosi op de grond gezet zodat de katten (twee) even konden snuffelen. Dat ging goed. Ze is nu 5 weken en de ene kat kijkt niet naar haar om en de andere gaat graag naast haar liggen (als ze bij mij op schoot ligt) en geeft haar ook kopjes, heel schattig.

15. misa

misa Niet meer actief

Hier 3 perzen en in het begin geen interesse. Als Simon (zoon) huilde het liefst weg! Na een paar weekjes begon Norah steeds meer in de buurt te komen. Sinds kort komt Hugo ook erbij, maar hij is wel nog erg bangig (nooit wat gebeurt maar het is gewoon een mietje). En Loes is neutraal. Ze staat geloof ik op e negeerstand ofzo..! ;)

Wij hebben in het begin een gebruikte romper en een spuugdoekje beneden neergelegd zodat ze er goed aan konden snuffelen en wennen.
    Oja, en we jagen ze eigenlijk nooit weg bij Simon. Ze mogen alleen niet in de box, wipper, maxi cosi enz (alles van Simon dus). Uit hygienisch oogpunt.

16. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook maxicosi bij thuiskomst op de grond gezet. Onze kater kwam even kijken en ruiken en vertrok weer. Het is zowieso geen knuffelaar en kinderaandacht vindt ie ook maar zozo. Maar als dochter in de box ligt loopt hij er toch altijd even langs om te kijken. Ook loopt hij de babykamer 's ochtends of 's avonds op voor controle of alles wel aanwezig en goed is.

Deel Deze Pagina