Met 20 weken nog overgeven

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sisa, 2 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hallo allemaal,

Ik ben vreselijk blij met mijn zwangerschap maar er zit 1 groot minpuntje aan, en dat is dat ik nu, met 20 weken, nog steeds dagelijks 1-2x moet overgeven. Wie herkent dit en wie heeft er tips? Ik heb alles al geprobeerd, maaltijden verdelen, 's middags warm eten ipv 's avonds, minder vlees, minder vet enz. enz. Niks helpt! Alle tips zijn van harte welkom. Via de huisarts krijg ik alleen een middeltje om de irritatie van mijn slokdarm tegen te gaan, verder niks...

2. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ik vrees dat er niet altijd wat aan te doen is. Ik kan mij voorstellen dat je er echt helemaal gek van wordt. Heeft de vk geenb tips voor je? Krijg je wel genoeg voeding binnen en drink je genoeg?

3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ja had ik ook, leef met je mee :( Waarom krijg je geen emesafene? Daar zou ik om vragen en anders gewoon bij je vk vragen hoor. Want het is niet normaal om nog zoveel over te geven. De misselijkheid ging er bij mij niet van weg, maar het onderdrukte meestal wel de braakneiging. Oh je wordt er alleen wel knetterstoned van... Sterkte meid!

4. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik heb net met de poli gyn gebeld waar ik onder behandeling ben en daar vonden ze het ook te lang. Moet vanmiddag meteen langskomen met urine en om bloed te prikken. Dit had ik niet verwacht, schrik er wel van moet ik zeggen!

5. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Ik hoop dat het niks ernstigs is.
    Ik geef ook nog elke dag over, ik heb mijn hoop gesteld op 16 weken.

6. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ja, ze willen uitzoeken of je niet bent uitgedroogd of aan het uitdrogen bent. Misschien moet je dan even in het ziekenhuis blijven, aan het infuus. Maar dat hoeft niet hoor, heb ik ook niet gehad gelukkig omdat ik nog voldoende binnen hield. Sterkte vanmiddag en ik hoop dat ze je gewoon medicatie kunnen geven waar je het goed op red.

Sam, ik hoop met je mee. Bij mij was het met 26 weken opeens stukken minder. Ben nog wel misselijk (ben bijna 38 weken) maar kan het overgeven gelukkig onderdrukken nu en snel wat eten. Jij ook sterkte!

7. Foxter

Foxter Niet meer actief

Bij mij stopte het met 20 weken van de een op de andere dag, hopelijk bij jou ook. Sterkte!

8. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Ik denk niet dat ze in het ziekenhuis zal blijven gezien ze maar 1-2 x per dag overgeeft, want zo snel raak je niet uitgedroogd. Dan moet je echt letterlijk alles uitspugen dus ook water, werd mij vertelt en weet het ook uit ervaring. Dan hou je niet genoeg binnen. Genoeg drinken werd mij vertelt.. Als je maar wat vocht binnen houdt..Mijn 2 eerste zwangerschappen werd ik ook vaak opgenomen vanwege uitdroging en dan lig je inderdaad aan de infuus.. Niet leuk...

Ik moest vorige week nog steeds echt veel overgeven, emesafene hielp bij mij niet...Ik kreeg primperan voorgeschreven en hielp een beetje.. Nu ben ik medicijn vrij en het gaat nog steeds goed...
    Hoop het voor je dat het niet zo is...want 20 weken en nog steeds overgeven is niet leuk...

Liefs Jeanney

9. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    snap dan echt niet dat de ha niks geeft joh!
    succes in het ziekenhuis, hopelijk kunnen zij je beter helpen.

10. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Daar ben ik weer. Heb Sandoz suspensie gekregen, een drankje in een zakje. Voor 4x daags, 3x voor de maaltijd en 1x voor de nacht. Helpt tegen het geirriteerde slokdarmslijmvlies en neutraliseert de maag. Moet het 2 weken proberen, dan heb ik weer een nieuwe afspraak.
    Urine was goed, maar dat dacht ik zelf ook al, omdat ik zoveel mogelijk drink om het braken te compenseren.
    En wat zo leuk was aan het bezoekje bij de gyn: ik heb ons kindje weer even gezien haha! Ik heb er gewoon om gevraagd en ze zei (dienstdoende gyn) meteen, ja ok, als extraatje dan, haha!
    Voelde me opeens een stuk vrolijker na het zien van ons spartelende wondertje! Heel erg bedankt voor jullie lieve berichtjes hier, doet me goed!

11. iemandsland

27 aug 2008
    41
    0
    0
    Ik herken het. Ik heb het gehad tot 30 weken.
    Ik had het met name 's morgens.
    in tegenstelling tot wat ze zeggen was het voor mij het handigst om wel op te staan -voor- het ontbijt.
    Wat ook hielp was de misselijkheid en overgeefneiging zn gang laten gaaan voor het ontbijt, dan kwam er toch niets uit.
    Kwam er bij mij verder op neer dat ik 1 beschuitje kon eten... met anijshagel en een glaasje koude melk.

Dat kwam er het minst snel uit. Als het er toch uit kwam, dan was het niet zo vervelend.
    Makkelijkst was verder om me er maar bij neer te leggen. Ik werd steeds bedrevener in overgeven met zo min mogelijk overlast voor mezelf (overlast is bijv als het door mijn neus komt blegh).

sterkte ermee, misschien werkt beschuit anijshagel en glas melk ook voor jou.

12. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Bij mij is het doorgegaan tot 22 weken, uiteindelijk ook vsm puur mama granules genomen en toen nam het af...

13. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ik heb het tot 11/12 weken heel erg gehad, toen na een bezoekje aan de huisarts wist ik waar het bij mij aan lag... Stress...

Nu (ok ben pas bijna 15 wkn) heb ik het alleen als ik me te druk maak. Bijvoorbeeld als ik ruzie heb met mijn vriend of er weer een rekening ligt te wachten die niet betaalt kan worden.
    Maar ik gaf dus echt minstens 4-5 keer per dag over, nu misschien 1 keer per week hooguit.

Voor de zwangerschap had ik hier totaal geen last van, maar toen de huisarts dit uitlegde viel alles van laatste maanden wel ontzettend op z'n plek.
    Vaak als ik vrij van werk was had ik er een stuk minder last van, voelde me echt een aansteller af en toe...

Dus.. gestopt met mn baan en nieuwe baan gezocht, veel gepraat met mijn vriend en ik probeer me minder druk te maken om wat mijn ouders denken...

Natuurlijk zal dit niet voor iedereen hetzelfde zijn, maar de huisarts zei dat het gewoon ontzettend belangrijk is om veel te rusten, niet alleen lichamelijk maar ook in je hoofd.

Oh en daarnaast helpt Emesafene (ofzo) bij mij ook tegen vlagen op dit moment... Alleen tijdens een 'aanval', moet het er gewoon weer uit en daarna is het vaak wel weer goed, als ik me besef waarom ik me druk maakte bijvoorbeeld.

Tsja zwangerschap doet echt rare dingen met je weet ik nu wel! :)
    Oh het is niet zo dat de HA ontkende dat het ook gewoon je hormonen zijn hoor, maar ik kan er gewoon blijkbaar slechter mee omgaan als ik me te druk maak.. Pff watje :p

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier ook tot een week of 30 :( Toen m'n bloeddruk weer ging stijgen en m'n ijzer gelijk bleef, trok de misselijkheid weg.... Eindelijk.
    Heb het nu alleen nog af en toe, als ik erg moe ben en echt heel slecht geslapen heb, of bij emotionele/stressvolle dingen.
    Heb er toen emesafene voor gekregen. Ik werd er niet stoned van, bleef ook wel misselijk, maar braken stopte dan in ieder geval...

15. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Kan het niet zijn dat je het te druk hebt of teveel hooi op je vork neemt? Ik merk dat ik soms ook nog misselijk ben als ik een extreem drukke dag achter de rug heb. En als ik dan niet als de donder rustig aan doe, komt het er bij mij ook van boven uit.

Sterkte, ik hoop dat het overgeven snel stopt!

Groetjes, Wendy

Deel Deze Pagina