Goede middag, ik heb een vraagje, waar ik tot nu toe het antwoord nog niet op heb kunnen vinden. Ik ben nu bijna 3 weken overtijd en heb een aantal weken terug mijn eerste positieve test in handen gehad, de dagen erna waren de testen weer negatief en had ik de hoop opgegeven. Na 2 weken overtijd te zijn besloot ik om toch maar weer een test te doen en nu 3 testen verder zijn ook die 3 licht positief. Het punt is alleen dat het streepje niet donkerder wordt, het blijft een licht lijntje en je moet dus ook goed kijken, maar het staat er wel. De assistente van de huisarts zegt dat ik maar moet afwachten en af en toe een test moet doen, maar stel dat er nou iets mis is (miskraam die niet doorzet/buitenbaarmoederlijke zwangerschap) dan is het toch juist van belang dat ik er optijd bij ben?
Hoi nissy, Dat is wel vreemd ja! en natuurlijk wil je zekerheid! Ik raad je aan de huisarts te bellen en om bloedtest te vragen daar aan kan je zien of je Hcg aanmaakt en of deze stijgt het bewijs dat je zwanger bent. Is deze test positief dan kan je een afspraak gaan maken bij de verloskundige voor een eerste echo! Spannend! Imke