Baby op kamer met combiketel?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Moppiepoppie, Aug 4, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

Jan 13, 2008
    2,072
    250
    83
    Hai hier ben ik weer ;)

Weer een vraagje over een mogelijke plaats om een tweede baby'tje in ons kleine huisje ook een plekje te geven.

De enige kamer die wij extra hebben in ons huis is een klein kamertje, waar (achter een schot) onze gesloten combiketel ook zit. Deze ketel slaat regelmatig aan, ook als de verwarming 's nachts heel laag staat. Het is niet echt een optie om 'm uit te zetten, aangezien het dan steenkoud is als mijn man 's ochtendsvroeg naar zijn werk moet. Ik vroeg me eigenlijk af in hoeverre deze kamer voor de baby geschikt zou kunnen zijn. Is het niet gevaarlijk een baby in een kamer te laten slapen met een cv-ketel? (ivm koolmonoxide enzo bijvoorbeeld) Zal de baby schrikken van het aanslaan van de ketel?

Zijn er hier ook mama's wier baby's ook op een kamer slapen met een ketel? En hoe pakken jullie dat aan?

Ik hoor graag jullie mening/ervaring!

2. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

Jul 8, 2009
    1,445
    0
    0
    Ik denk dat ik er dan nog eerder voor zou kiezen om 2 kindjes op 1 kamer te leggen. Is dat geen optie?
    Ik zou het denk ik eng vinden om mijn kindje bij de combi-ketel te leggen.

Groetjes Marieke

3. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,853
    3,367
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou het ook zelf eng vinden, voor de koolmonooxide kun je wel eventueel zo'n alarm ophangen...

4. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Is het een vrij nieuwe ketel? Want van de nieuwere (en ik geloof die vanaf 1997 ofzo) die hebben vaak een bepaald ontluchtingssysteem (vaak 2 pijpen die naar buiten gaan) en hierdoor is koolmonoxide-vergiftiging niet meer mogelijk.

Verder slapen die kleintjes vaak zo vast, dat ze denk ik niet wakker worden van het aanslaan van de ketel, daarnaast word het natuurlijk ook een vertrouwd geluid op een gegeven moment, waardoor hij/zij het waarschijnlijk ook niet meer zal horen.

Zeker als dat ding achter een schot staat, zou ik het wel als kamertje gebruiken.

Groet Snoozie

5. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

julian slaapt naast de combiketel, zit gipswand tussen en ketel is 5 weken oud, nieuwe laten plaatsen.
    ik zou het gewoon doen

6. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,269
    4,508
    113
    Op zich kan het wel, hier slaapt Kylian sinds kort ook op zolder en ondanks dat we een nieuwe ketel hebben hangt er wel zo'n koolmonoxide alarm.

Wij hebben trouwens gekozen voor de 2 in 1 dus ook bij rook gaat het alarm af.
    Daarnaast staat het klepraampje (zit boven de trap dus Kylian kan er niet bij) altijd open voor frisse lucht.

Groetjes anita

7. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,397
    3
    0
    Ik zou er ook over na moeten denken hoor...
    Maar met een detector in het kamertje, en een goed onderhouden (of nieuwe) ketel moet het toch kunnen.
    kZou me om het geluid niet zo'n zorgen maken. Liefst niet te stilletjes doen bij jonge slapende kindjes, want voor je het weet worden ze dan al wakker als je aan de andere kant van je huis ingehouden niest.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,250
    7,289
    113
    Female
    Brabant
    Als het een gesloten systeem is, een vrij nieuwe ketel is, het achter een schot staat en niet al teveel lawaai maakt, zou ik het wel doen.

Wij hebben een ketel van een paar jaar oud, gesloten, dus koolmonoxide kan er niet vrij komen in de kamer, dat gaat dan meteen naar buiten. Lawaai maakt het ding ook niet, je hoort 'm zelfs nauwelijks aanslaan. Ik ben het er op zich mee eens dat een baby wel tegen wat geluid moet kunnen, maar een ketel die telkens lawaai maakt brengt (bij mij dan ;)) ook een hoop onrust met zich mee, ik kan er persoonlijk echt niet tegen! (heb een keer ergens op zolder geslapen met een lawaaierige ketel)

9. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

Jan 13, 2008
    2,072
    250
    83
    De ketel is afgelopen jaar geplaatst (Intergas, maar wat voor model weet ik niet meer...), is een gesloten systeem, staat in een inbouwkast, maar niet met al te dikke wanden; van dat goedkope hout zeg maar. Ik heb zelf ook wel eens in die kamer geslapen en je hoort 'm wel duidelijk aanslaan, maar als ie continu stookt dan valt het geluid weer mee. Het is echt het aanslaan... Op zich denk ik wel dat een baby er doorheen kan slapen, maar stel hij slaat om 5.00 uur 's ochtends aan, dan denk ik dat ie er wel wakker van wordt...

Maar het klinkt volgens jullie in ieder geval dus wel veilig...? Zou wel schelen...

Oja, er is wel een koolmonoxide melder, maar ik weet niet hoe ik die moet neerzetten. Volgens professionals zou ie niet moeten hangen aan het plafond omdat koolmonoxide-gas over de grond zou trekken juist. Maar nu staat ie ook in die inbouw-kast op een plank, maar ja, of dat nou goed is...

10. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,042
    1,860
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou je kindje gewoon op die kamer laten slapen.
    Jullie hebben een zo goed als nieuwe ketel.
    De baby went aan het geluid van het aanslaan van de ketel en zal het op den duur niet eens meer opmerken.
    De koolmonoxide melden zou ik op een muur plaatsen zo'n 20cm van de grond.

Share This Page