Wat is het geval: Femke kan sinds een paar dagen omdraaien naar haar buikje. Ze sliep altijd ingebakerd, dus dat wordt gevaarlijk. Vandaag ben ik dan ook begonnen met een gewone slaapzak. Vanmorgen ging dat redelijk na even gehuild te hebben. Vanmiddag was ze zo aan het piepen en jammeren, dus hupakee naar bed jij. Nu wil het feit dat als ikzelf honger heb, ik heel kriegelig en snel geirriteerd raak, dus ik denk, laat haar maar even huilen , ik ga eerst zelf eten... Zij dus huilen en op een gegeven moment stil! Wauw dacht ik toen nog! Na 10 minuten ga ik toch even kijken, ligt ze op haar buik met haar gezichtje naar beneden! Ik trek zelf wit weg en kijk of ze nog ademt, maar gelukkig zit haar neusje vrij en slaapt ze gewoon... Ohh wat als ze gestikt was zeg..ik voel me echt erg egoïstisch dat ik eerst zelf wilde eten, dit gebeurd me geen tweede keer, maar het had zo anders kunnen aflopen... Hebben jullie dit ook wel eens gehad? Ben ik erg slecht geweest? Ik kan redelijk relativeren, maar nu voel ik me echt *piep*... Bedankt voor het lezen
natuurlijk ben je geen slechte moeder! jij denkt dat ze aan het zeuren is en eet eerst gewoon lekker je broodje op, dat gebeurd hier ook wel eens hoor.
Het is heel logisch maar het is echt onzin! Natuurlijk ben je geen slechte moeder! Soms moeten kindjes even wachten en dan is het normaal dat jij eerst even je boterham opeet of naar het toilet gaat of misschien had je wel onder de douche gestaan. En sommige kindjes slapen al heel snel op hun buik. Ze stikken niet zomaar (al heb ik voor mijn eigen gemoedsrust een Aerosleep).
Natuurlijk, als ik nadenk weet ik wel dat ik niet "slecht" ben, maar het voelt zo... Toen ik het schreef was het ook pas net gebeurd, en was ik emotioneel. Nu zakt het al wat af gelukkig.... Bedankt hoor meiden!
dan ben ik een nog slechtere mama ik dacht is nu ongeveer paar manadne terug ook van je bent moe ik laat je even huilen en na ong 10 minuten was het stil en toen ik na ruim een half uur boven ging kijken lag ze te slapen in haar eigen kots.. ik had totaal niks gehoord heb me er egien weken slecht door gevoeld niet normaal! al met al goed gekomen gelukkig en zo moet je maar denken.. en nu weet je zeker dat je voortaan nadnek voor hoe en wat
kan ze nog niet zelf haar hoofdje opbeuren dan? Ze is tenslotte al 5 mnd Sinds Demi dát kan, maak ik me er geen zorgen meer over
Dat kan ze ook pas sinds kort ze gaat opeens als een speer! Ze "vergeet" soms dat ze haar hoofdje opzij moet draaien als ze op haar buikje ligt en haar hoofdje wil neerleggen...
Mag ik mee ook aanmelden voor de wedstrijd slechtste moeder Ik heb Fay vandaag laten vallen, ik weet nog steeds niet hoe het gebeurde, maar ik tilde haar uit het fietszitje en ineens lag ze op de grond. Voel me nog steeds zo slecht
Als ik dit lees ben ik zo blij met mijn babyfoon met camera.... Heb ik gelijk aangeschaft, omdat mijn zoon toen wel op zijn buik kon draaien en niet terug...! voor iedereen een aanrader..... je hoeft je geen slechte moeder te voelen.... je hebt er weer van geleerd... ! xxmona
we hebben allemaal weleens zo'n dag. het overkomt ons allemaal wel een keer vroeg of laat. je kunt ook niet altijd alles goed doen, hoe graag je ook wil. mejon
Inderdaad, kan gebeuren, voel je niet schuldig hoor! Maar ik heb ook zo'n babyfoon met camera en dat is echt ideaal, zo zie je gelijk hoe ze erbij liggen of wat ze doen, zonder dat je voor elke klipklap naar boven moet lopen.
Joh je meisje heeft toch geen vergelijkingsmateriaal, die vindt jouw sowieso de liefste en beste mama van de wereld Pasgeleden was Lena zo aan het vervelen, ik legde haar in de box zo van 'grrr ga maar effe lekker jengelen daar dan' en toen hoorde ik *boink* en toen ging ze heel hard huilen. Die boink was d'r hoofdje ](*,) Heb me wel ff schuldig gevoeld terwijl Lena na vijf seconden het alweer vergeten was...
Bedankt lieve meiden! Ik voel me al een stuk beter weer. Ze is ook vanavond goed gaan slapen, zonder inbakeren...ben benieuwd hoe ze zal doorslapen vannacht... Fijne avond nog en morgen een betere dag
Ik lees wel iets van herkenning... maar goed, dit gebeurt je geen 2e keer! Eva jammert vaak even voordat ze gaat slapen. Zo ook een tijdje terug, maar ze was telkens ook even stil. Maar bij Eva moet je altijd even wachten voordat je gaat kijken, want als ze je ziet tijdens het in-slaap-val proces, is het helemaal brullen . Het was het einde van de dag, dan slaapt ze soms wat lastiger en na 3 kwartier hadden we zoiets van, we halen je er wel uit, heb je in ieder geval je rust/minder prikkels gehad. Bleek ze dus een flinke poepluier te hebben . Tja, kan gebeuren, maar toen voelde ik me wel flink schuldig. Nu als ze telkens zo jengelt en weer even stil is, ga ik altijd even haar luier checken. Vanavond ook weer en ik dacht, zal wel weer drama worden als ik wegloop, maar ze ging gewoon lekker slapen . Eva ligt trouwens ook wel eens met haar gezichtje naar beneden en ze kan al vanaf dag 1 haar hoofd goed rechtop houden, dus dat is het niet, ze vindt het dan blijkbaar lekker liggen. Ik raak haar dan wel altijd even aan zodat ze haar hoofd anders legt, maar ik denk dat ze 's nachts ook vaak genoeg zo ligt.