Tot nu toe kan ik in mijn handen knijpen, dochterlief van 2,5 heeft zich echt nog nooit op een negatieve manier geuit tegen haar broertje van een half jaar. Maar ik weet ook wel dat het niet altijd zo zal zijn, zeker als ze ouder zijn. Ik ben zelf niet opgegroeid met broers en zussen. Dus mijn vraag : hoe gaan jullie kinderen met elkaar om? En heeft een goede start voorspellende waarde? Nog tips en trucs alvast?
Hier ook een goede start (bij ons zit er overigens ook ongeveer 2 jaar tussen) en ze zijn nog steeds de beste vriendjes. Ze kunnen echt alles van elkaar hebben en ze hebben vrijwel nooit ruzie. Ik heb er voor mijn gevoel niet echt wat voor hoeven doen (ik denk dat vriendschap/liefde zich niet laat dwingen, maar dat het vooral aan de klik tussen de kinderen ligt en aan hun karakter), maar ik probeer ze wel allebei gelijk te behandelen en ze overal bij te betrekken, zodat ze veel samen bezig zijn en niet jaloers hoeven te worden op elkaar. Edit: ze hebben trouwen afgelopen weekend besloten dat ze later samen gaan wonen en vier kinderen willen (samen dus ) en elke ochtend als Isabelle wakker wordt en ik ga bij d'r kijken, ligt Milan al bij haar in bed.<3
Hier zeker wel eens ruzie tussen M en T. Maar ze zijn vooral dikke maatjes. Als een van de twee uit logeren is dan missen ze elkaar en idem met spelen ed. Is hier ook gewoon zo ontstaan. T en S spelen ook steeds meer samen maar hebben ook meer ruzie. Dit vanwege leeftijd maar vooral omdat ze meer elkaars concurrenten zijn om bepaald soort speelgoed. En omdat T liefst bouwwerken maakt en S ze sloopt. Dot hadden M en T niet. M zat te kleuren of lezen en T banjerde met speelgoed op dr grond.
En M en T willen idd ook later samenwonen op een boerderij. Dan zorgt M voor de dieren (wil dierendokter worden) en T mag op de trekker rijden
Hier een 2ling van bijna 5 en het samen spelen en samen delen zat er al vroeg is En dat doen ze nu nog steeds. Tuurlijk hebben ze wel eens ruzie, maar dat is altijd zo weer over. Ze delen nu al hun speelgoed met hun jongste broertje.
Heel leuk om te lezen over de toekomstplannen van al die broers en zussen! Hier jongetje van bijna 5 en meisje van 6,5..zij gaan later een "taartenbakkerswinkel" runnen samen Ze slapen samen op 1 kamer (hebben genoeg plek maar vinden ze gezellig!) en sinds kort zelfs een stapelbed. En dan was de jongste pas zelfs nog verdrietig omdat hij grote zus niet kon zien als hij sliep Ik vind het allemaal echt heel lief, ik smelt ook regelmatig als ik hoor hoe ze over elkaar praten of wat ze voor elkaar doen/ over hebben. Hier is denk ik niet echt een geheim recept voor ik sluit me wel aan bij Linda. Het is ook een beetje geluk hebben denk ik. Laatst was de oudste bij vriendinnetje spelen, hadden een verlanglijst voor sint gemaakt, en ze had er ook een voor haar broertje gemaakt, met precies alles erop wat ie graag wilde! Lief toch!
Hier een slechte start.. hij was heel ruw.. pas 23 mnd. Maar ook heel erg jaloers. Heeft en paar maanden met zijn hoofd gebonkt. Pfff verschrikkelijk. Hij kon ook echt niks met haar. Als hij al eens de fles gaf deed hij dat goed maar keek hij weer een paar weken niet naar haar om. Rond haar eerste verjaardag veranderde dat. Nu spelen ze vaak samen, in hoeverre dat kan 3,5 en 1,5. Hij deelt bijna alles bv als hij iets heeft wat zij nog niet mag breekt hij stukje af en geeft het haar dan. Hij is nu ook heel bezorgd om haar. Ben benieuwd hoe zich dit verder ontwikkelt.