De kletsmama's van januari 2012

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Dreamz3, 6 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

9 dec 2010
    3.297
    96
    48
    Thanks! :)

2. mandy24

mandy24 Bekend lid

28 sep 2008
    524
    0
    0
    gehandicapten zorg
    Hoi meiden,

erg leuk dat ik mee mag kletsen met jullie clubje :):).
    Ik ben Mandy, ben 27 jaar. Ben getrouwd en heb een dochter die eind deze maand alweer 2 jaar wordt. Ondertussen ben ik in verwachting van ons tweede wonder!!!!
    Ik werk in de zorg, en draai veel wisselende diensten, ik probeer zoveel mogelijk mee te kletsen en alles te lezen!!!!

Groetjes Mandy

3. Delilah86

Delilah86 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.159
    0
    0
    @ mandy welkom!
    @ Dreamz ben morgen ook alweer 7 weken, gaat inderdaad behoorlijk snel, knap dat je gestopt bent met roken! weet zelf hoe moeilijk het is, ben zelf namelijk in januari dit jaar gestopt met roken ;)
    veel plezier het weekendje weg!
    @ lovely ik trek dat niet meer zo laat, haha lag gisteren al om half 9 in bed, terwijl ik gisternmiddag ook al van 12 tot 4 had geslapen!
    alcohol mis ik niet echt, wat ik al wel een beetje mis is biefstuk en filet american en andere (half) rauwe stukjes vlees:( maar het is voor een goed doel!

ben wel super misselijk de hele dag eigenlijk! dat is wel behoorlijk vervelend, vooral ook omdat op het werk niemand er eigenlijk wat vanaf weet, dus moet echt voor me houden dat ik me helemaal niet lekker voel:( als het goed is is de misselijkheid met 12 weken voorbij!
    nog ongeveer een weekje tot de echo, kijk er echt heel erg naar uit!

4. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Mandy; welkom! Ik ben 28 jaar, in augustus 2 jaar getrouwd en dit wordt ons eerste kindje!
    Veel plezier bij ons gezellige clubje ;)

Delilah; ik mag ook heel blij zijn dat ik tot nu toe nog nergens last van heb, afgezien van mijn dutjes die ik het eind van de dag wel nodig heb, en gevoelige boobies :p
    Dus het 'laat opblijven' of ergens lang blijven hangen gaat ook nog prima. Heel gek want ik lees heelveel dat de meesten supermoe zijn en 's ochtends misselijk enzo.. dat heb ik totaal niet. En dan wil ik dan ook direct weer ff afkloppen haha! Ben gewoon een geluksvogel :p

Zo, ik ga weer even verder met de schoonmaak ;)

liefs!

5. Delilah86

Delilah86 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.159
    0
    0
    @ lovely ik heb ook pas sinds deze week dat ik daar last van heb hoor, dacht eerst ook dat het mij zou overslaan maar helaas :p alsnog geveld door enorme vermoeidheid en misselijkheid ;)

6. Riene

Riene Niet meer actief

Dreamz heel fijn weekend meid! En je zit over je kritieke 6,5 week heen hè of niet!!!!!

Ik ben ook weer behoorlijk misselijk geweest. Begon bij mij met 6 weken precies licht op te komen en nu de laatste 2 dagen is het heftiger. Heb 's ochtends echt wel even de tijd nodig voor het een beetje wegtrekt, maar de gehele dag is het toch aanwezig. Bij mijn vorige zwangerschap was het met 14 weken ver weg.... Hoop wel echt dat het hier bij blijft. Bij mijn vorige zwangerschap begon ik met precies 7 weken te braken en met ruim 8 weken lag ik al in het ziekenhuis aan het infuus.... Hoop zo dat me dat bespaard blijft dit keer!

Mandy leuk dat je mee komt kletsen! Het is gewoon ook prettig om in een besloten groepje te kunnen kletsen waarbij je iedereen een beetje leert kennen en het overzichtelijk blijft!

Over 4 nachtjes de eerste echo, zo spannend! Daarna vertel ik het ook aan mijn dochtertje. Kan het niet echt meer verborgen houden voor haar. Heb 's avonds ook wel een behoorlijke bui terwijl er normaal zo ongeveer een deuk zit dus dan valt het wel op. Gisteravond zei ze weer: Mam ik geloof toch echt wel dat er een baby in je buik zit hoor.... Heb nog maar niks bevestigd, wil eerst zekerheid hebben met de echo dat het hartje klopt, dan is de kans toch groter dat het goed blijft gaan hè!

7. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

9 dec 2010
    3.297
    96
    48
    @ Riene, nee ik ben nog niet over de kritieke tijd heen, maar over 2 daagjes wel!
    Nu gebruik ik wel medicatie, dus ik hoop dat de kwalen veroorzaakt worden door mijn eigen lijf ipv de medicatie.
    Maar ik hou vertrouwen, nog 4 daagjes en dan de echo, ben nu toch wel benieuwd naar dat kleintje in mijn buik.
    Ik ga zeker wel fotootjes van mijn echo's showen hoor!

En nu ga ik weer lekker relaxen hihi.

8. Riene

Riene Niet meer actief

Hey Dreamz! relax jij maar lekker verder!!!! Dus over 2 daagjes..... Komt vast helemaal goed meid, heb er een goed gevoel over! Samen op naar woensdag hè!

9. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

9 dec 2010
    3.297
    96
    48
    Ja zeker, het gaat helemaal goed komen!
    Ik droom heel veel over baby's de laatste tijd en over het algemeen ben ik wel gevoelig voor dat soort dingetjes.
    Dus ik heb er wel vertrouwen in dat het goed kan komen!
    Samen op naar woensdag!

10. mandy24

mandy24 Bekend lid

28 sep 2008
    524
    0
    0
    gehandicapten zorg
    Een besloten clubje is inderdaad gezellig en fijn!! Als die formus hier kan ik niet bijhouden hoor. Werk veel wisselende diensten, nu ook laat en morgen vroeg. Dus als ik dan tig pagina's bij moet lezen dan ken je het wel, na 10 stop je ermee.

Ik heb tot nu toe ook nog nergens last van. Ja 's avonds een opgezette buik. Dan moet toch echt mijn knoop los of een pyjama broek aan.

Echt leuk dat sommige van jullie al snel een echo hebben!!
    Ik moet nog best lang wachten. 8 juni pas mijn intake gesprek bij de vk, en dan wordt er een datum gepland voor de eerste echo. Snap eigenlijk niet zo goed waarom ze het dan niet meteen dan doen.

Nou meiden, slaap lekker voor zo!!
    En tot morgen!!!

11. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    @Dreamz: ja het gaat echt snel! Geeft een heel bijzonder gevoel, een soort mijlpaal. :D Veel vriendinnen van me hebben het met 7 weken aan iedereen verteld, wij wachten nog even tot we de echo hebben gehad. Zeker ook omdat ik die buikpijn heb gehad, die overigens niet meer zo heftig is terug gekomen! HIEPHOI!! Veel plezier op jullie weekendje weg, GENIET!!!

@Mandy: WELKOM!! :D

@Delilah: net als ik bijna 7 weken!! [wellicht als ik op verzenden druk, zelfs al 7 weken :p] Vervelend dat je zo misselijk bent! Misschien een tip: zorg voor een glas water op je nachtkastje en drink dit 's ochtends heel langzaam leeg, dan sta je ook niet te snel op. Misschien een beschuitje, al voordat je opstaat (had ik op i-net gelezen dat dat schijnt te helpen.. maar kan me ook voorstellen dat je juist dan niets door je keel krijgt :p)
    Jij hebt volgende week al je echo! BOFKONT!!! ik moet nog een week wachten :(

@Riene: wat naar om te lezen dat ook jij zo misselijk bent. Misschien heb je iets aan de tips (bovenstaand??)
    Jij bent ook al zo'n BOFKONT met over een paar daagjes 1e echo! Ik wil ook :(:(
    Ontzettend schattige dat je dochter doorheeft dat er een brusje aankomt!

@Hier: vanmiddag met VL naar de Babydump & Babypark geweest om inspiratie op te doen voor de kinderkamer en een wandelwagen. Wat ontzettend leuk allemaal zeg!! Zoooon gaaf kamertje gezien en een geweldige wandelwagen. Ik denk dat ik toch ga voor een Mutsy, vanwege de wendbaarheid. En ook nog eens een prachtig ding om te zien! (In tegenstelling tot vele andere...)

Hoop dat ik goed heb bijgelezen, voor diegene die ik vergeten ben: SORRY!!!!

12. Riene

Riene Niet meer actief

Norii fijn te lezen dat die krampen niet meer zo zijn terug gekomen!!!! De reden dat ik woensdag al mijn eerste echo krijg is mijn medische indicatie ivm mijn schildklier, dan moet de kleine beter in de gaten gehouden worden. Ik ben dan ook onder begeleiding bij de gyn niet bij de vk.
    Mbt die misselijkheid, in bed eten helpt iets, doe ik nu al een paar dagen, maar het blijft toch een vervelend gedoe de hele dag door. Bij dochterlief hielp op het laatst niks meer, zetpillen gekregen tegen de misselijkheid maar niks hielp toen meer.... Zo was het ook binnen een goede week bekeken, uitgedroogd en hup het ziekenhuis in. Heb natuurlijk ook de pech van die schildklier, dat werkt naast het hcg ook nog eens in op de misselijkheid. Maar misschien blijft het dit keer hierbij! Duim duim duim.....

Ik zou overigens graag een kinderwagen willen waarin het kindje toch wat hoger kan zitten, maar dat zijn dan ook meteen de mega dure wagens..... Maar he me er nog niet zo in verdiept. Kinderkamertje hebben we nog van de oudste net zoals nog een aantal spulletjes. Zal binnenkort eens de zolder opduiken, toch nog eens kijken naar wat er allemaal nog ligt! :)

Fijne zondag allemaal? Nog meiden die moeten werken??

13. Riene

Riene Niet meer actief

Sinaasappeltje hoe is het nu met jou meid??

14. Delilah86

Delilah86 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.159
    0
    0
    @ Norii inderdaad 7 weken alweer, gaat eigenlijk nog best wel snel! misselijkheid valt hier vandaag tot nu toe mee, maar ben ook heel rustig uit bed gegaan, ben vandaag vrij dus dan kan dat:) manlief had al thee gezet en broodjes gesmeerd dus helemaal fijn;)
    wat leuk dat je naar het babypark bent geweest! lekker babydingen kijken! dat ga ik volgende week zaterdag doen, de eerste zaterdag na een goede echo! Nu al zin in!

@Riene wat vervelend dat jij ook al zo misselijk bent! hoop voor je dat het deze keer niet tot ziekenhuisopname leid!
    wat grappig dat je dochtertje al door heeft dat er een baby in je buik zit!

15. Riene

Riene Niet meer actief

Delilah fijn dat je vandaag een wat beter dagje hebt qua misselijkheid, hier is het ook nog te doen vandaag.....

16. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Hier is de moeheid nu echt toegeslagen, gistermiddag zeker een uur geslapen en 's avonds lagen manlief en ik allebei voor pampus op de bank. (hij heeft een drukke week achter de rug) Ook toen allebei in slaap gevallen! Vanochtend een beetje uitgeslapen en nu voel ik me heel suf! Kan zo weer slapen heb ik het idee. Vanmiddag krijgen we nog bezoek maar hoop niet dat ze te lang blijven pfff. Verder voel ik me goed hoor ;)

Wat leuk dat sommigen al inspiratie op hebben gedaan in de babywinkels, of in ieder geval Norri zo te lezen ;) Wij wachten totdat we een goede echo hebben gehad en er dus een hartje klopt. Dan kunnen we echt met een goed gevoel gaan babyshoppen :)

17. Delilah86

Delilah86 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.159
    0
    0
    wat vervelend lovely die vermoeidheid! ik herken het precies en inderdaad ook dat duffe gevoel! kan heel de dag wel slapen!

18. Sinaasappeltje

Sinaasappeltje Actief lid

17 nov 2010
    282
    0
    16
    Zeeland
    Hey allemaal,

Hier ben ik weer even. Lees nog steeds trouw met jullie mee hoor, maar reageer niet meer zo vaak als in het begin. Dit komt omdat ik mezelf geen hoop wil geven. 't Is zo rot. Aan de ene kant heb ik hoop omdat mijn HCG zo hoog was en aan de andere kant heb ik helemaal geen hoop omdat de echo niet goed was. Man wat kan je er dan van balen. Je hebt hoop; maar je mag het niet van jezelf hebben om jezelf tegen de teleurstelling te beschermen. A goed; nog 3 dagen (woensdag) en dan mag ik weer voor een echo bij de gynaecoloog. Dan zullen we hopelijk meer duidelijk hebben.
    Weet je wat ook zo lastig is; ik voel me ZO zwanger. Ben enorm moe; met vlagen misselijk (veel honger!!) en kan enorm mopperen tegen m'n lief. En dan de wetenschap dat dit waarschijnlijk allemaal voor niets is; dat is zoooo gemeen.
    Genoeg geklaagd;).

Mandy; welkom! Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap en leuk dat je mee komt kletsen!

Riene; hopelijk gaat het goed met de misselijkheid en hoef je niet het ziekenhuis in. Een vriendin van mij was ook zo gruwelijk beroerd en moest ook het ziekenhuis in. Geen pretje!

@ Lovely; heel herkenbaar die moeheid. Vorige week was ik af en toe wat moe en overviel het me soms echt (alsof er een deken over je heen wordt gelegd) maar nu ben ik al 3 dagen enorm moe. Probeer er niet al teveel aan toe te geven; want dan zou ik heel de dag op bed liggen denk ik:D. Maar tussen de middag even rusten heb ik wel nodig. Hoop maar dat het goed gaat met werken van de week...
    Delilah; heerlijk dat VL een beschuitje had klaargemaakt. Dat eet ik ook elke morgen; maar pas nadat ik gewassen en aangekleed ben. Heb dus (nog... even afkloppen) geen last van ochtendmisselijkheid!
    Dreamz; geniet van je weekendje!!

Liefs en fijne zondag allemaal!

19. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Hihi, ik kan dus nog echt alles eten wat ik wil (voor zover het goed is voor mij en de beeb) Gisteravond heerlijk shoarma gegeten, een grote schotel ook nog :p Vanmorgen verse broodjes gehaald, nou dat gaat er in als water, normaal eet ik 's ochtends niet zoveel maar sinds ik zwanger ben poehee haha en misselijk? Nee hoor. Mijn beebje komt dus niks tekort :D

20. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    SA; ik hoop met heel mijn hart dat woensdag toch alles goed is bij jou! Ik duim nu al voor je!
    Knuffel!

Deel Deze Pagina